Kotiteollisuus - Helvetistä itään

  • 6 308
  • 51

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Suoraan listaykköseksi! Arvasin että levy varmaan lähtee myymään hyvin, mutta ihan tuohon ei olisi uskonut. Tuo on jo kovan luokan saavutus. Nyt se kova työ alkaa sitten tuottaa palkintoa.
Kotiteollisuus on oikea Lappeenrantalaisen musiikin ylpeydenaihe.
Tietysti tuleehan sieltä takaa mm.Mokoma ja muita bändejä. Ehkä hekin joskus onnistuvat tuossa missä Kotiteollisuus.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Kotiteollisuuden sivuilta löydettyä:

"Kotiteollisuus valloittaa maailman! CNN -kanava näyttää Helvetistä itään -videon perjantaina 3.10. The Music Room -ohjelmassa. Kelloajasta ei ole tietoa, ottakaa itse selvää. Myö ei keretä, myö ollaan kiertueella."

Cool!
 
Posteljoonilla taisi vaihteeksi olla parempi päivä, kun sai minullekin Helvetisti Itään -levyn vihdoin kannettua. Eipä siinä kauaa mennytkään.

Soundi on hyvä (vaikka Tuonen Joutsenessa lopun halvalta kuulostavat syntikka"torvet" hiukan naurattavatkin) ja kannet komeat, mutta miksi Tämän Taivaan Alla kuulostaa Apulannalta? Studiossa kun hieman säätäisi ja lisäisi biisiin Toni Wirtasen määkimistä, niin Lannalla olisi taas yksi hittisinkku.

Tämän Taivaan Alla on huti, loppulevy onkin sitten ihan silkkaa osumaa.

Hyvä suoritus!
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Eikös siinä _ostamasi_ levyn takakannessa lue, että MINÄ OLEN?

Itse levystä sen verran, että erittäin hyvä, vaikka tietyt yhtäläisyydet omiin ja toisten biiseihin välillä korvaan käyvätkin. Esim. Minä olen - Juicen "Luonas kai olla saan", Helvetistä Itään - KT:n "Meren mutaa", Kaksonen - KT:n "Eevan perintö" jne.
 

jaheka

Jäsen
Enhän maininnut että omistan kyseistä levyä? Ja jos omistaisin en olisi sitä biisin nimiä täällä kysyny. No mutta kiitos kuitenkin tiedosta. Toi on hyvä biisi.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Vanha mies kuuli nimibiisin viikko sitten TV:ssä ja tempaisi levyn tänään Prismasta kotiin.
Nyt ei uni maita.Taju lähtee.Nuorilla miehillä on sanottavaa ja he osaavat sanoa sen.Tämän Taivaan Alla on paras veto pitkään aikaan.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Vanha mies kuuli nimibiisin viikko sitten TV:ssä ja tempaisi levyn tänään Prismasta kotiin.
Nyt ei uni maita.Taju lähtee.Nuorilla miehillä on sanottavaa ja he osaavat sanoa sen.Tämän Taivaan Alla on paras veto pitkään aikaan.
Sitten vanhalle miehelle vinkiksi, että ko. orkesteri esiintyy kotikaupungissasi 15.10. Paikkana valitettavasti RT. Eli jos kestät ympärillä vellovaa lippatukkakatrasta, eivätkä vähäiset yöunet häiritse, niin kannattaa tsekata. Mää ainakin aion.

EDIT: kuukausi korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Tämän Taivaan Alla on huti, loppulevy onkin sitten ihan silkkaa osumaa.

Niinhän siinä taas kävi että sanoja tässä on ruvettava nielemään.

Useamman kymmenen kuuntelukerran jälkeen Tämän Taivaan Alla on kohonnut yhdeksi levyn kohokohdista.

Loppulevystä olen edelleen samaa mieltä.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aivan loistava levy. Ilmestymispäivänä sen heti noudin. Parhaat biisit mielestäni ovat: Minä olen, tämän taivaan alla, raudanlujat...
Sen jälkeen onkin vaikeampi laittaa järjestykseen.
Keikalla täällä kotkassa poijjaat olivat viime viikon torstaina. Hyvä keikka, mutta sinäänsä pettymys, koska vain 4 biisiä veti uudelta albumilta (jos oikein humalaltani muistan).
 

Aksu

Jäsen
Kuuntelen taas kerran kyseistä levyä ja onhan se saatana täyttä rautaa. Jätkämeininkiä. Erityisesti kiitoksen annan Hynyselle, joka on parantanut sanoituksiaan paljon. Häntä lainaten enää ei tarvitse sortua hevikliseisiin vaan on tajuttu, että asioihin voi tarttua suoremminkin. Musiikillisesti levy osoittaa myös kehittymistä. Pahaa pelkäsin uuden kynnyksellä toistoa edellisiltä, mutta mitä vielä! Pojat pisti täyttä rautaa tiskiin.

Yksi erityishuomio tuli mieleen. Kerrankin levy (ja Kotiteollisuus tuotos), jonka jälkimmäinen puolikas on mielestäni ensimmäistä parempi. Yleensähän alkuun tungetaan singletavara ja loppuun pari jää usein täytepaloja. Nyt ei näin ole!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli juuri... hankittua tämä levy. Ihan OK, muttei kyllä ekalla kuuntelukerralla löytynyt oikeastaan yhtään aivan huippubiisiksi laskettavaa. No normaalistikaan ei eka kerta ikinä sytytä vaan levy vaatii sen sisäänkuuntelun. Kuitenkin olen melko varma, että tältä levyltä ei löydy uutta "Satua Peikosta".

Edellistä levyä raskaampaan suuntaan taidettu taas mennä. Ainakin osa biiseistä kuulosti taas jotenkin siltä vanhalta Kotiteollisuudelta, josta minä en pidä. No niitä oli vain pari kappaletta.
 

Miguel

Jäsen
Joulusta asti on Helvetistä itään kuulunut kokoelmiini. Jatkoa on luultavasti tulossa pian, sillä eilinen keikka Sibeliustalon Finlandiaklubilla vakuutti minut aika tavalla.

Levyltä nimikkobiisi, Minä olen ja Tämän taivaan alla ovat aika poppia kamaa - mikä taas ei minua erikoisemmin haittaa. On silti mielenkiintoista huomata, kuinka aktiivisella kuuntelulla osaa kaivaa ne aluksi mitäänsanomattomilta vaikuttavat biisit esiin. Kevyt ja raskas toimivat molemmat hyvin, hieman mielialojen mukaan vaihdellen. Yö päivää keinuttaa ottaa kuuntelijansa keinutukseen.

Eilisellä keikalla minäkin huomasin jossain ennestään tuntemattomassa biisissä paljon samaa Helvetistä itään -kappaleessa, Meren mutaa siis todennäköisesti. Minä olen -biisiä ennen Hynynen selitti, että kertosäkeessä on taidettu vähän lainata jotain Scorpionsin kitarariffiä. Oli miten oli, yhden toistamiselta setti ei ainakaan liikaa vaikuttanut. Hynynen ja Hongisto olisivat kyllä voineet jättäneet suutelunsa pois. Lisäksi vieressäni ollut outo huutelijajuoppo häiritsi keskittymistäni...
 
Levyhän on muuten vieläkin, viisi kuukautta sen julkaisemisen jälkeen, Suomen virallisen listan top 20:ssä. Pukkaako platinaa vai kuinka?

Kyllähän levy vieläkin kuulostaa hyvältä, mutta jostain syystä sen hittibiisit, puhkisoinut Minä Olen etunenässä, ovat ruvenneet ärsyttämään vähän saatanasti. Aluksi Minä Olen ja Tämän Taivaan Alla kuulostivat hyvinkin tuoreelta, mutta enää ei jaksa.

Kumma kyllä, edellisten levyjen hieman pienemmän mittakaavan hitit kuten Kädessäni, Eevan Perintö, alkuperäinen Routa Ei Lopu ja +/-0 ovat kestäneet aikaa huomattavan paljon paremmin.

Kuningas Mammona on kyllä edelleen helvetin tykki biisi.
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Miguel
Eilisellä keikalla minäkin huomasin jossain ennestään tuntemattomassa biisissä paljon samaa Helvetistä itään -kappaleessa, Meren mutaa siis todennäköisesti. Minä olen -biisiä ennen Hynynen selitti, että kertosäkeessä on taidettu vähän lainata jotain Scorpionsin kitarariffiä. Oli miten oli, yhden toistamiselta setti ei ainakaan liikaa vaikuttanut. Hynynen ja Hongisto olisivat kyllä voineet jättäneet suutelunsa pois.

Itsekin paikalla olleena tykkäisin kovasti. 15-16 toinen toistansa kovempaa biisiä. Uudelta levyltä tuli toki eniten biisejä, taisi tulla jopa seitsemän. Kovemman keikan olisi saanut vanhemmilla biiseillä, mutta yleisö varmasti tunsi uuden levyn parhaiten. Toimi tuokin.
Balladeina kuultiin mm. Kivipää ja Rakastan. Ajoivat asiansa mallikkaasti.
Lisäksi vieressäni ollut outo huutelijajuoppo häiritsi keskittymistäni...

Kuka lienee... Minun keskittymistäni taas häritsi vieressäni Jatkoajasta puhuva alkoholisti. :)

Asia on nostanut mielenkiintoisen keskustelun Lahden paikallislehden nettiversion keskustelussa.
http://netlari.econnection.fi/forum/forum.php?viesti=43436&sana=
Itse ainakin sain sieltä sopivat naurut muuten vit*umaiselle Maanantaille.
 
Kultalusikka

Jaaha, en jaksa uutta ketjua avata, joten jatketaan keskustelua Kotiteollisuudesta täällä.

Ylihuomenna 22.9 kyseinen orkesteri julkaisee uuden sinkun; Kultalusikka.
Kyseisellä sinkulla tulee tietääkseni olemaan nimikkopiisin lisäksi 5 liveraitaa, joista kaikki ilmeisesti Imatran keikalta menneeltä kesältä.
Kyseinen Kultalusikka piisi ei tule suraavalle, keväällä 2005 julkaistavalle pitkäsoitolle, kuten ei 2001 julkaistu Yksinpuhelu, eikä 2002 julkaistu +-0:kaan tulleet.

Kuulin tuon kyseisen Kultalusikka-veisun RMJ:ssä, ja ihan hyvältähän tuo kuulosti, vaikka suht tuhdissa humalassa olinkin.
Pitänee käydä ostamassa tämä sinkku/EP, tuskin on niin kovin kallis, vaikka vähän rahastusmielessä tehdyltä vaikuttaakin(taas.)

Niin, ja 24.10 taisi olla, kun tulee tuo juhannuksen Rauman keikka kakkoselta, pitää katsoa.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ted Raikas
En ole mikään suuren suuri metallimusiikin ystävä, mutta Kotiteollisuus on tehnyt hyvää duunia omassa tyylissään. Jollain tapaa voisin sanoa diggaavani heidän musiikkiaan. Toki asiassa vaikuttaa sekin että bändi on kotikylästä. Onhan siinä jotain sellaista... tuttua.

Omassa lajityypissään Kotiteollisuus on loistava. Tämä uutuuskappale on kyllä onnistunut, mutta ehkä liiankin samankaltainen kuin porukan aiempi tuotanto...
 
Ihan toimiva rallihan tuo kultalusikka on levylläkin.
Kaveri tuon singlen hommasi ja muutamaan kertaan tuli kuunneltua, pitänee käydä itsekin ostamassa, maksoi RpR-Recordsissa 3.50 €.

Nuo 5 livepiisiä muuten ovat Veri valuu maahan, kuningas mammona, kielletyn puun hedelmä, virret soi, sekä vuonna yksi ja kaksi.
 
Viestin lähetti Lakaisija
Nuo 5 livepiisiä muuten ovat Veri valuu maahan, kuningas mammona, kielletyn puun hedelmä, virret soi, sekä vuonna yksi ja kaksi.

Höh, taasko ne julkaisevat livevedokset Virret soista ja Kielletyn puun hedelmästä. Semmoisethan löytyvät jo aiemmilta sinkuilta. En hyväksy en, vaikka kuinka olisivat erilaisia versioita aiemmin julkaistuihin verrattuna (tuskin muuten edes ovat).

Olisivat laittaneet vaikka Saattoväen mielummin, se on kuulemma lähtenyt ns. tykisti viime aikojen live-esityksissä.

Mutta pitää tämäkin ostaa, hintakaan ei ole paha.
 

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Höh, taasko ne julkaisevat livevedokset Virret soista ja Kielletyn puun hedelmästä. Semmoisethan löytyvät jo aiemmilta sinkuilta. En hyväksy en, vaikka kuinka olisivat erilaisia versioita aiemmin julkaistuihin verrattuna (tuskin muuten edes ovat).
Taitaa olla Kotiteollisuudella aika harvassa ne live-biisit, jotka ovat niin hyvin onnistuneet, että ne kehtaisi oikein levylle laittaa :-)

Ainakin minun korvaani nämä uusimmat ovat alkaneet harmittavasti kuulostaa samalta tusinatavaralta. Kultalusikka on kuitenkin onneksi näistä parhaasta päästä. Virret soi ja Kielletyn puun hedelmä ovat kieltämättä jo aika puhki kulutettuja, mutta niin vain toimivat vieläkin parhaiten tämän sinkun raidoista.
 
Vanha, Aamen-levyllä julkaistu Voimakas olisi ollut mukava vaihto tosiaan Virret Soi, tai Kielletyn puun hedelmän tilalle, soittivat sitä kuitenkin lähes jokaisella kesän keikalla.

Aika rahastusmielessä julkaistu sinkkuhan tämä on, kuten aiemmin sanoinkin, mutta tuo Kultalusikka on kyllä tosiaan loistava biisi, ja lupaa hyvää tulevaa levyä ajatellen, vaikka ei siihen tulekaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Lakaisija
Aika rahastusmielessä julkaistu sinkkuhan tämä on, kuten aiemmin sanoinkin, mutta tuo Kultalusikka on kyllä tosiaan loistava biisi, ja lupaa hyvää tulevaa levyä ajatellen, vaikka ei siihen tulekaan.

Miksikös tuo kuuden piisin levy on mielestäsi rahastusmielessä tehty? Mielestäni viisi livepiisiä + yksi kipale mitä ei tule lp:lle ei ole rahastusta, vaan kiireisen keikkakesän jälkeinen kiitos faneille.

Meinaan.. voisihan sitä sanoa, että kaikki levyt ovat tehty rahastusmielessä, koska rahaahan bändi levyillänsä toivoo keräävänsä.
 
Viestin lähetti Murmeli
Miksikös tuo kuuden piisin levy on mielestäsi rahastusmielessä tehty? Mielestäni viisi livepiisiä + yksi kipale mitä ei tule lp:lle ei ole rahastusta, vaan kiireisen keikkakesän jälkeinen kiitos faneille.

No joo, onhan se noinkin.
Ehkä allekirjoittaneella oli vaan odotukset liian korkealla, odotin aluksi, että tähän tulisi joku muukin ennejulkaisematon kappale.
Odotin myös hieman eri livejä niden "aiemmin julkaistujen" sijaan(mm. se Yrjänän laulama Satu Peikoista olisi ollut hauska kuulla, ja käsittääkseni olikin yhdessä vaiheessa tulossa tuohon sinkulle.)

No joo, mutta hyvä pakettihan tuoon loppujen lopuksi, toivottavasti myös tuleva levy olisi.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Murmeli
Miksikös tuo kuuden piisin levy on mielestäsi rahastusmielessä tehty? Mielestäni viisi livepiisiä + yksi kipale mitä ei tule lp:lle ei ole rahastusta, vaan kiireisen keikkakesän jälkeinen kiitos faneille.

Meinaan.. voisihan sitä sanoa, että kaikki levyt ovat tehty rahastusmielessä, koska rahaahan bändi levyillänsä toivoo keräävänsä.

Kyllä ainakin omasta mielestäni tämä sinkku on aivan loistava paketti. Ja livet on napattu Imatran BB aivan loistavalta keikalta mitä itsekkin olin todistamassa. Itse olisin toivonut näitä hittejä kuten Helvetistä Itään ja Minä Olen tälle sinkulle, toimii livenä ja yleisökin oli loistavasti mukana. Kultaluskkia kappaleenkin taisi soittaa tällä keikalla. Ei jäänyt paljoa mieleen, mutta täytyy käydä sinkku hakemassa.

Viestin lähetti Lakaisija
Odotin myös hieman eri livejä niden "aiemmin julkaistujen" sijaan(mm. se Yrjänän laulama Satu Peikoista olisi ollut hauska kuulla, ja käsittääkseni olikin yhdessä vaiheessa tulossa tuohon sinkulle.)

Satu Peikosta olisi ollut kyllä mahtava veto sinkulle. Myös Saattoväki on hlvetin kova livenä joten olisin ilomielin suonut yhden raidan sinkulta. Ennakko tietona oli ennen keikkaa Kotiteollisuuden sivuilla, että tältä Imatran keikalta livet sinkulle tulee. Ei tietääksi ole ollut missään vaiheessa puhetta tästä Satu Peikosta feat Yrjänä.

Perjantaina sitte katsomaan Tapiolan Sokos Hotelliin Espooseen Hynysen, Sinkkosen ja Hongiston nykykunto. Jokohan nyt kuulisin Satu Peikosta livenä. Tuskassa ja Imatra BB:llä jäi biisi soittamatta.
 
Viestin lähetti MetalMac
Ennakko tietona oli ennen keikkaa Kotiteollisuuden sivuilla, että tältä Imatran keikalta livet sinkulle tulee. Ei tietääksi ole ollut missään vaiheessa puhetta tästä Satu Peikosta feat Yrjänä.

No perkele, mää kun olin jossain vaiheessa kesää lukevinani tuolta Kotiteollisuuden sivuilta, että nauhoittivat tuon Satu Peikoista ja että se saattapi tulla syksyn aikana julkaistavalle Kultalusikka singlelle.
Voin tietysti tapani mukaan olla väärässä, joten enpä sano asiasta sen enempää.

Olisi tarkoitus mennä todistamaan tämän bändin esitystä syksyn aikana vielä ainakin kerran, Kaarinaan, kun eivät lähempänä esiinny.
Voi tosin olla, että näen myös Nosturin keikan Helsingissä jos palaset loksahtavat paikalleen.

Ja tosiaan tuo Juhannuksen RMJ esiintyminen, jota itsekin olin todistamassa, tulee lokakuun lopussa TV:stä(ei tosin ihan kokonaan) joten tuleehan noita livejä sitten nähtyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös