Alkaakohan tuo vahvari piiputtaa? Menee hermot tän kestäväksi tarkoitetun kulutuselektroniikan kanssa. Tossa on kivana featurena DLNA-tuki, joten ajoittain laitan musaa randomina verkkolevyltä. Se ei kuitenkaan wörki kovinkaan luotettavasti ja välillä koko paska pitää bootata seinästä asti. Nyt vuodenvaihteessa jaksoin vihdoinkin päivittää firmiksen siihen ja sain Spotifyn toimimaan siinä. Ja sama homma. Pari-kolme tuntia jaksoi ja sitten yhteistyö vain yksinkertaisesti loppui. Helppohan se sähköjohto on käyttää irti, mutta vituttaa silti, että paskaa softaa lyövät noihin. Ei tuo Onkyo mikään kalliin pään laite ollut, koska en ole mokkakorva.
Nyt se on tehnyt pari kertaa niin, että CD:tä soitettaessa laite alkaa mököttää, kun levy vaihtuu. Sitä se ei ole aiemmin tehnyt, joten epäilen tuossa jonkun laskurin tulleen täyteen ja ihan vittuillakseen menee mykäksi. Eilen ei myöskään halunnut luukuttaa DVD:n ääntä ilman IVO-buuttia, joten rupesin surffaamaan uusia vahvareita. Nuo samat suoratoistot on pakko olla seuraavassakin mallissa, jahka kypsyn tuohon Onkyoon lopullisesti. Ei mulla ole varsinaista tarvetta nuukailla, mutta minusta on järjetöntä maksaa yli kahta tonnia laitteesta, joka on luultavasti verkko-ominaisuuksiltaan juuri yhtä buginen kuin tuo nykyinenkin. Heitetään nyt vaikka 500-1000 € haarukkaan tämä budjetti. Tuossa hintaluokassa oletan, että äänenlaatu ja liitännät ovat automaattisesti sillä tasolla, mikä minulle riittää.
Osoitan siis kysymykseni niille, jotka harrastava Spotify-kuuntelua vahvarin kautta, tai muuten vaan tietävät asiasta. Kehut ja haukut ovat yhtä arvokkaita. Spotify problem -googlaus palautti juuri niitä merkkejä, joita olen harkinnut. Vaikuttaa olevan siis kaikille yhteinen ongelma. Vai onko? Suurin käyttö on varmaan vielä vuosia CD-kuuntelu. Leffoja katson hyvin harvoin, joten mikään 4k-läpivienti ei paina pisaraakaan feature-listassa. Eihän mulla ole edes blueraytä.
Mistä nykyään kannattaa maksaa?