Oliko se Rämet, joka totesi, että jos kotona tulisi nyt maailmaan, jossa rokotetilanne on tämä, niin korona ei olisi yleisvaarallinen tartuntatauti?
Minun mielestä tämä kyllä kertoo hyvin sen missä keskustelun tulisi kulkea. Nyt on ihan absurdia ajatella jotain etäkouluja ym. Harrastusten sulkemista. Ainahan se rajoittaminen pitäisi kohdistua sinne mistä vuotaa, vähän köyhä vertaus, mutta jos autossa yskii moottori, niin ei kannata tarkistaa renkaista ilmaa.
Nyt epidemian moottori on nuoret aikuiset yöelämässä ja muuten, mutta jos nyt vaikka pohtii tätä HUS-aluetta, niin siitä näkee että ravintolarajoituksineen delta leviää. Eli kysymys on, olisiko tilanne pahempi jos ravintolat olisi klo 4 asti auki? Vastaus: ei.
Pitäisikö siis sulkea ravintolat? Ei
Pitäisikö nuoret aikuiset sulkea kellariin? Ei
Rokotteita pitäisi saada ja kyllä pitäisi nuorten himmailla sillä tavoin, että pohtii sitä omaa tilannetta että mikä se oma riski saada tartuntaa ja levittää virusta on, sitten toimia sen mukaan.
Olen sen kannalla edelleen, että jonkinlainen oman piirin pienentäminen ja hallitseminen olisi hyvä keino, mikään rajoitus ei jeesaa koska se ei vaikuta käytökseen.
No, ymmärrän toki että tästä ollaan eri mieltä ja hyviä perusteita täällä ihmiset minua vastaan kyllä esille tuo. Tässä kyllä toivoisin isoa boostia rokottamisintoon koko kansalle, sellaista ”vielä kerran viimeknen rutistus ennen viimeistä edellistä rutistusta ennen loppusuoran edeltävää kaarretta”.
Onhan tää ihan helvetin väsyttävää.
Käyn hakemassa 1. Piikin maanantaina vaikka olenkin immuuni isomunainen koronaveteraani.