Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 9 026 197
  • 81 135

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukas täällä on herkkänahkainen? Ihan aidosti kysyn ensinnäkin että miten se Delta nyt liittyi tähän? Toisekseen en edelleenkään ymmärrä että miten nyt koko kesä meni pieleen? Oman jälkikasvuni kanssa kävisin uimassa, olisin mökillä ja jos ei olisi mökkiä tekisin muuta, vaikka telttailisin. En siis edelleenkään ymmärrä miten karanteeni noita estää?

En nyt sinänsä ole kanssasi eri mieltä itse asiasta ja siitä, että Delta-virus olisi aukottomasti saapunut juuri EM-kisaturisteilta, mutta pakko todeta tähän "koko kesä meni pieleen"-kohtaan sen verran, että kyllä se elämä vaikeutuu huomattavasti, jos olet eristyksissä/karanteenissa. Delta-virusta on toki ollut paljon muillakin kuin kisaturisteilla, joista hyvin suuri enemmistö on kaiken järjen mukaan vielä kotoilemassa, mutta kyllä minä ainakin jollakin tasolla ymmärrän "Fuck Delta"-asenteen.

Kaikki eivät voi pitää kesälomaansa putkeen ja varmaan suurimmalle osalle loma tulee enemmän kuin tarpeeseen, varsinkin, jos on kokenut korona-ajan henkisesti rankaksi. Kaikilla ei ole omaa autoa, jolloin ei päästä jälkikasvun kanssa uimaan tapaamatta ketään. Julkisilla kulkeminen olisi vastuutonta. Telttailu ilman omaa autoa on myös hivenen haastavaa, jos nyt ei omalle lähiökerrostalon pihalle halua mennä telttailemaan. Ja moni ei halua. Eikä kyllä kannatakaan, koska siihen voi joku utelias naapuri tulla yhtäkkiä ihmettelemään, mitäs helvettiä te teette. Ja jos koko ajan ei pidä maskia, turvavälit tuskin toteutuvat ja siinä voi altistaa sen uteliaan naapurinkin. Jossain pääkaupunkiseudulla safkaa voi tilata kotiin, mutta voi myös olla niin, että kotiinkuljetus saadaan vasta muutaman päivän päähän. Kyllä se vituttaa, jos olit suunnitellut käyväsi vasta huomenna kaupassa ja sitten tuleekin tieto, että jollakin on korona ja safka on loppu. Ja kun tällainen tieto on, kenenkään perheenjäsenen ei tule ruokakauppoihin lähteä. Eivät toki ole mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia, mutta saattaa nostaa vitutuskerrointa aivan äärimmäisen paljon. Kaikilla, kun ei välttämättä ole himassa safkaa pakastimessa tai kuivatarpeina välttämättä ollenkaan. Omaa tilannettaan ei voi verrata kaikkien muiden tilanteeseen ja pitää tiedostaa, että monilla yleistilanne on paljon huonompi kuin itsellä eikä samanlaisia mahdollsuuksia tehdä sitä tai tätä kertakaikkiaan ole.

Että kyllä se "koko kesä" voi mennä yksilön kannalta pieleen, kun tieto koronasta tulee. Itse tuskin sillä tavalla koronatartuntaa kokisin, mutta minä tiedostankin, että minulla on asiat aivan poikkeuksellisen hyvin.
 
Kukas täällä on herkkänahkainen? Ihan aidosti kysyn ensinnäkin että miten se Delta nyt liittyi tähän? Toisekseen en edelleenkään ymmärrä että miten nyt koko kesä meni pieleen? Oman jälkikasvuni kanssa kävisin uimassa, olisin mökillä ja jos ei olisi mökkiä tekisin muuta, vaikka telttailisin. En siis edelleenkään ymmärrä miten karanteeni noita estää?

Niin, eli sen sijaan että lataat tuollaisen oksennuksen niin vastaatko kysymyksiin?

Näinhän se menee yläasteikäisten lasten kanssa: suunnitelmanmuutos: lähdetään hei telttaileen Kirkkonummelle, jee!

Ja mökki on ,mutta isovanhemmat on siellä, häädetään pois. Ja mikäs siinä Lapin rajalle ajellessa, kun samalla katselee kännykkää, että onko posia vai negaa.

Jaa mutta voihan sitä pyytää, että sisarukset perheineen siirtää omia lomiaan, että keretään sitten myöhemmin näkemään. Tuskin niiden työnantajia haittaa.

Ja sitten jos ja kun oireita pukkaa, tutuilla kun on kuulemma, niin mukavan se on kuumeessa,, kurkkukivussa ja päänsäryssä käydä vähän uiskentelemassa näin hellekeleillä. Näinhän 5-kymppiset perheenisät toki toimivat...

Ei se perheellisen, sosiaalisia suhteita sukuunsa pitävän, lomansa etukäteen suunnitelleen, ihmisen elämä vaan siirry 2 viikolla niin, että voisi todeta, että "vielä on kesää jäljellä".

Ja piti vielä normaalisti elää.

Mutta tämä tästä. Kuten sanoin, ystävän puolesta kirjoittelin ,ja olin pahoillani, vertaisryhmäläisenä..
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Että kyllä se "koko kesä" voi mennä yksilön kannalta pieleen, kun tieto koronasta tulee. Itse tuskin sillä tavalla koronatartuntaa kokisin, mutta minä tiedostankin, että minulla on asiat aivan poikkeuksellisen hyvin.
Sulle ja @Sistis :selle. Niin, pointti oli lähinnä ilman sarvia ja hampaita tuo että koko kesä. Kaipa sitten olen peruspositiivinen ihminen ja kääntäisin tuonkin siihen että ruuat tilataan kaupasta kotiin, ollaa perheen kesken ja nautitaan se miten voidaan.

En vaan käsitä kuinka kova vitutus voi tulla kahdesta viikosta että koko kesä menee pilalle. Ei vaikka olisi lomatkin pätkissä.

No tämä tästä.

Lisätään sen verran tuohon ylläolevaan @Hatchetman in tekstiin että jos ystävälläsikin noin negatiivinen asenne kaikkeen niin varmasti on kesä pilalla. Ei tosin liity Deltaan eikä koronaan vaan ihan yleiseen elämänasenteeseen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En vaan käsitä kuinka kova vitutus voi tulla kahdesta viikosta että koko kesä menee pilalle. Ei vaikka olisi lomatkin pätkissä.

Ehkä koko kesä ei mene pilalle, mutta jos loma on vaikka kolme viikkoa (kuten minulla pidemmällä jaksolla), ja se olisi tarkoitus viettää reissussa, niin kyllä se kahden viikon avovankeus omassa kodissa vituttaisi yli kaiken tuossa kohtaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Varmaankaan tätä keskustelua kannata jatkaa. Jos ihminen ennemmin tarttuu yksittäisiin sanoihin kuin siihen, mikä on viestin pointtina, niin keskustelulla ei varmaan ole kauheasti annettavaa kenellekään.

Kirjoitin, että äitini huolestuu joka kerta kun taruntamäärät vähänkään nousevat. Sinä katsoit tarpeelliseksi tarttua sanaan huolestunut ettei se ole sama kuin panikoida. Jos äitini on huolestunut vähäisestä tartuntämäärän kasvusta , niin miten luulet hänen suhtautuvan siihen, jos kasvu onkin vähän suurempi? Hän pelkää ihan oikeasti. Surullisinta on, että pelkoon ei ole aihetta, koska hänet on kahdesti rokotettu ja ihmiset, joista hän on itsensä lisäksi huolissaan ovat joko jo sairastaneet taudin lieväoireisena, rokotettu vähintään kertaalleen tai ovat niin nuoria, etteivät kuulu millään tavalla riskiryhmään.

Itselleni on erittäinkin merkitsevää, puhutaanko huolesta, pelosta vai panikoinnista. Ne ovat niin totaalisen eri asioita.

Vanhemmille ihmisille on aika vaikea myydä tarinaa siitä, että korona on vaaraton. Tauti on tappanut senioreita runsain määrin, joten pidän hyvinkin luontevana, että vanhempi väestö vuosi sitten oikeasti pelästyi. Huoli ja pelko etenkin omista lapsista ja muista lähipiiriläisistä on luonnollista ja täysin hyväksyttävää. Sitä kutsutaan empatiaksi, eikä siinä ole mitään väärää. Oletko miettinyt sitä, että olet omalla asenteellasi taudin vaarattomuudesta lisäämässä äitisi huolen määrää? Vanhempi suhtautuu lapseensa aina lapsena, jota on kaitsettava, ja josta on huolta pidettävä, kun ei ne ressukat itse ymmärrä. Ainakin itse vapautin omat vanhempani aikanaan kuulemasta kaikkein vääräoppisimpia mielipiteitäni heidän arvomaailmaansa nähden. Ihminen on oman aikansa tuote, suuri osa kansasta pelkää aidosti ryssää, joku 5Geetä ja osa rokotusten haittoja. Kaikista löytyy omat hihhulinsa ja julistajansa, hiljaiset käpertyjät, ja salaa huolestujat. Kaikki ovat päätyneet kantaansa omista lähtökohdistaan, joiden ymmärtäminen voi olla hyvinkin haastavaa. Vaikka ihmisellä itsellään asiat olisi kuinka hyvin ja eläminen kuinka onnellista tahansa, niin päässä on lokeronsa vitutukselle ja huolenpidolle monen muun asian lisäksi. Kiukkuhammasta pakottaa koiranpaskat ja pörisevät moottoripyörät, joihin joku toinen ei kiinnitä mitään huomiota.

Siitä voit olla varma, että et saa äitiäsi kääntymään puolellesi koronasta vaarattomana tautina siitä yksinkertaisesta syystä, ettei se sitä ole.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Olisi mielenkiintoista nähdä miten esimerkiksi muurari hoitaa työnsä etänä.... mutta joo palkatonta vapaatahan tuosta tulee jossei ole tuntipankissa liukumia kertynyt sopivasti.

Sehän ei tähän liity mitenkään, miten hoitaa työnsä, lun vuosilomaa voi siirtää nimenomaan työ_kyvyttömyyden_ perusteella.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Olkoon panikointia tai mitä tahansa sitten mutta itse en ainakaan pysty lukemaan koronaan liittyvien uutisten kommenttiosioita kauheasti kun siellä porukalla toivotaan kuolemaa jalkapallofaneille sekä lynkataan ja moralisoidaan kaikki baarissa yms tapahtumissa kävijät ja nyt en puhu pelkästään EM-kisoista vaan ihan yleensäkin baarissa käynti on ilmeisesti useimpien mielestä edelleen kiellettyä. Sitten valitellaan miten tulee uudet rajoitukset joka on ilman muuta baarissa käyvien ihmisten syytä. Jotkut tosissaan ylistävät Sannaa ja Kristaa miten hyvin ovat hoitaneet asiat ja "pelastaneet" Suomen. Herranjumala mitä paskaa suoraan sanottuna.

Itseäni ei haittaa yhtään jos jotkut ihmiset haluavat varovaisesti elää enkä siitä lähde ketään tuomitsemaan, se on heidän asiansa mutta sitten kun nämä ihmiset eivät hyväksykään sitä että jotkut muut haluavat elää normaalisti niin se menee itsellä hieman tunteisiin.

Omalla paikkakunnallani on tälläkin viikolla tartuntoja tullut baareista mutta voin sanoa että aion siitä huolimatta siellä käydä tässä viikonloppuna nyt kun sinne vuoden tauon jälkeen pääsee taas ihmisten aikaan. En varmaankaan mene koko illaksi sinne istumaan mutta kuitenkin käyn siellä ja jos siitä tietty ihmisryhmä pahoittaa mielensä niin ei kiinnosta mua pätkääkään. Omasta lähipiiristä isovanhemmat ovat saaneet jo kaksi rokotusta ja kaikki muut perheestä sekä työpaikalta itse mukaan luettuna ensimmäisen rokotteen joten siihen on ainakin itselläni loppunut maskin käyttö ruokakaupoissa ja kaikki muukin oman elämän rajoittaminen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sulle ja @Sistis :selle. Niin, pointti oli lähinnä ilman sarvia ja hampaita tuo että koko kesä. Kaipa sitten olen peruspositiivinen ihminen ja kääntäisin tuonkin siihen että ruuat tilataan kaupasta kotiin, ollaa perheen kesken ja nautitaan se miten voidaan.

En vaan käsitä kuinka kova vitutus voi tulla kahdesta viikosta että koko kesä menee pilalle. Ei vaikka olisi lomatkin pätkissä.

No tämä tästä.

Itsekin suhtaudun asioihin yleensä positiivisesti ja otan asiat asioina. Kaikenlaista voi sattua, mutta sitten pelataan niillä korteilla, mitä kädessä on. Mutta siitä huolimatta voin ymmärtää, että jollakin kesäloman tai osan siitä viettäminen eristyksessä vituttaa. Monelle se loma on oikeasti ainoa aika tehdä vapaasti asioita. Monella perheellisellä tilanne on sellainen, että arkisin mennään minuuttiaikataululla ja vaikka kesä erikoisen mahtavaa aikaa aurinkoineen ja valoineen onkin, ei se sitä normiarkea pakollisine velvollisuuksineen muuksi muuta. Voi toki aina sanoa, että mitäs olette tunkeneet kalenteriin kaikenlaista, kuten lasten harrastuksia, mutta kyllähän lasten pitää voida saada harrastaa, jos haluja löytyy. Ja mitä enemmän lapsia, sitä enemmän rumbaa. Mielestäni nämä ovat kuitenkin hyviä valintoja myös tulevaisuutta ajatellen ja maksaa sen ruuhkavuosien ajoittaisen sairaan jatkuvan kiireen.

Tästä koronakriisistä on kuitenkin käynyt ilmi sellainen asia viimeistään nyt, että kovin monella ihmisellä on todella huonot edellytykset sietää tuntematonta. Tämä on asia, mihin pitäisi kiinnittää enemmän yksilötasollakin huomiota ja yrittää siedättyä sille, ettei kukaan tiedä huomisesta. Sietämistä voi opetella ihan itsekseen ja kirjallisuudesta saanee tässäkin paljon apua ja varmasti on jotain verkkokursseja. Itseäni hirvittää, että monet nuoret ovat jo nyt asennoituneet, että syksyllä kaikki on taas paskaa ja kaikki on kielletty. Liiallinen vain hetkessä eläminen ei tietenkään sekään ole hyvästä, mutta etukäteenkään ei pidä liikaa murehtia asioita. Itse toivon, että kyllä tämä taas tästä paremmaksi muuttuu ja se hetki on koko ajan lähempänä. Jokainen voi kantaa oman kortensa kekoon olemalla vastuullinen, varsinkin niillä alueilla, missä tartuntoja on nyt enemmän. Jos riittävän moni toimii niin, selviämme tästäkin ja varmasti pienemmillä vaurioilla kuin jos kukaan ei enää välittäisi mistään koronoista yhtään mitään. Kaikenlaista voi nytkin tehdä, eikä kenenkään pidä poteroitua kotiinsa murehtimaan tulevaa. Sää suosii ja nyt on hyvä hetki tankata energiaa pitkää syksyä ja talvea varten.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sekavaa on eri sairaanhoitopiireilläkin maskisuosituksesta luopuminen. Joku haluaa katsoa sen kuuluisat kaksi viikkoa, joku taas odottaa riittävää rokotekattavuutta tai tartuntojen ilmaantuvuuden alenemista, kesätapahtumien vaikutusta tai ettei koronaa luokiteltaisi yleisvaaralliseksi tartuntataudiksi jne. Mitään yhtenäistä linjaa ei tässäkään näköjään löydy, joten jokainen sairaanhoitopiiri kulkee omia polkujaan. Itsellä on maskisuositus loppunut jo ajat sitten joitain erikoistilanteita lukuunottamatta.

 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tästä asiasta jossain kohtaa kyselinkin, kun oli puhetta, että jengi painaa ulkomaille heti jahka siltä alkaa tuntumaan ja on jo matkannutkin. Linkki vie Iltasanomien uutiseen, jossa huuhkajafani on Pietarissa jumissa koronatartunnan takia:
Suomalainen jalkapallofani sairastui koronaan Pietarissa, mutta toinen ikävä yllätys oli vielä edessä – ”Pääsenkö täältä koskaan pois?”

Varmaankin eri maiden käytännöt ovat hyvinkin erilaisia ja kannattanee katsoa ne hyvinkin tarkkaan ennen reissuja. Venäjä nyt on Venäjä, mutta kuitenkin.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sekavaa on eri sairaanhoitopiireilläkin maskisuosituksesta luopuminen. Joku haluaa katsoa sen kuuluisat kaksi viikkoa, joku taas odottaa riittävää rokotekattavuutta tai tartuntojen ilmaantuvuuden alenemista, kesätapahtumien vaikutusta tai ettei koronaa luokiteltaisi yleisvaaralliseksi tartuntataudiksi jne. Mitään yhtenäistä linjaa ei tässäkään näköjään löydy, joten jokainen sairaanhoitopiiri kulkee omia polkujaan. Itsellä on maskisuositus loppunut jo ajat sitten joitain erikoistilanteita lukuunottamatta.


On kyllä melkoista sekoilua. Täällä Satakunnassa kun tuo suositus poistui jo kaksi viikkoa sitten, niin en voi kyllä ymmärtää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
KYMSOTE paskoi sitten housuunsa.

Voihan se delta-variantti kai noinkin oirehtia, mutta norovirukselta tuo enemmän vaikuttaa...

Aiheeseen: siirtyivät uutisten perusteella siis kiihtymisvaiheeseen. Ilmeisesti kriteerit ovat täyttyneet sillä perusteella, että tartuntaketjut eivät ole rajoittuneet sairastuneiden lähipiireihin? Epäilen, että tilanne kyllä normalisoituu varsin pian, kun tuo Venäjän tuonti on hiipunut. Niin se teki Kokkolan seudullakin, ja siellä tilalle oli paljon pahempi.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sekavaa on eri sairaanhoitopiireilläkin maskisuosituksesta luopuminen. Joku haluaa katsoa sen kuuluisat kaksi viikkoa, joku taas odottaa riittävää rokotekattavuutta tai tartuntojen ilmaantuvuuden alenemista, kesätapahtumien vaikutusta tai ettei koronaa luokiteltaisi yleisvaaralliseksi tartuntataudiksi jne. Mitään yhtenäistä linjaa ei tässäkään näköjään löydy, joten jokainen sairaanhoitopiiri kulkee omia polkujaan. Itsellä on maskisuositus loppunut jo ajat sitten joitain erikoistilanteita lukuunottamatta.

Onkohan tässä jotain mitä en ymmärrä:

2. Mitä maskisuosituksesta luopuminen edellyttäisi?
On siis jo luovuttu suosituksista.
3. Millä aikataululla maskisuosituksesta voitaisiin luopua?
Voidaan luopua vasta, kun kansallisesta suosituksesta luovutaan.

Näin siis Pohjois-Pohjanmaalla.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tästä asiasta jossain kohtaa kyselinkin, kun oli puhetta, että jengi painaa ulkomaille heti jahka siltä alkaa tuntumaan ja on jo matkannutkin. Linkki vie Iltasanomien uutiseen, jossa huuhkajafani on Pietarissa jumissa koronatartunnan takia:
Suomalainen jalkapallofani sairastui koronaan Pietarissa, mutta toinen ikävä yllätys oli vielä edessä – ”Pääsenkö täältä koskaan pois?”

Varmaankin eri maiden käytännöt ovat hyvinkin erilaisia ja kannattanee katsoa ne hyvinkin tarkkaan ennen reissuja. Venäjä nyt on Venäjä, mutta kuitenkin.

Tämä juttu on siis noussut eräästä Venäjä-teemaisesta FB-ryhmästä, jossa tämä "Arttu" kirjoitti lähinnä retorisesti tuon otsikon tekstin. Hän pääsee sieltä kyllä halutessaan pois 20 eurolla kuriirikyydillä tai bussilla vaikka huomenna. Aika koominen otsikkomäärä tästä karanteenitapauksesta on jo saatu.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Lähes joka päivä ainakin itse näen kirjoituksia joissa vaaditaan rajoitusten palauttamista täällä Satakunnassakin kun ilmenee joku muutaman tartunnan rypäs ja lähestytään teknisesti kiihtymisvaihetta. Ihmisiä ajaa kadulla pyörällä maski päässä. Somea selaamalla näkee kirjoituksia joissa kirjoittaja ei edelleenkään aio nähdä kavereitaan. Pelkoa se on mun mielestä vaikkei asiasta varmaan ole kovin erikoisia tutkimuksia vielä tehtykään. Mutta eipä varmaan ole tehty sellaisiakaan tutkimuksia, joissa tämä pelon olemassaolo tyrmättäisiin, silti teet siitä jatkoaikatotuutta terassinäkymien perusteella.

Väitän joskus olevani myös aika voittamaton pelaamaan änäriä pleikkarilla vaikkei sitäkään ole tutkittu ja vertaisarvioitu, silti se on havainnointini perusteella totta. Vaikka tieteen ystävä olenkin.

Nyt ollaan jo aika kaukana siitä, lietsooko tartuntamäärien julkaisu pelkoa tai paniikkia.

Itäkeskuksen liepeillä näkee aasialaisia teinejä skeittaamassa maskit päässä. Eivät vaikuta pelokkailta tai panikoituneilta, vaan hauskaa pitäviltä teineiltä. Itse suhtaudun heidän maskin käyttöönsä niin, että fiksumpi kulttuuri ja terveemmät lapset.

Tallinnanaukion hieman rispaantuneet kansalaiset pitävät villasukkia, mutta en vedä siitä johtopäätöstä, että ulkona on kylmä.

Täällä on threadi kannabiksen vapauttamiseksi, ja kansanedustajat ovat saaneet tuomioita rasistisista kannanotoistaan.
En noiden perusteella usko kannabiksen käyttämisen olevan laillista, enkä rasismin hävinneen, vaikka siitä on tuomittu.

Se, että joku ei aio nähdä kavereitaan, voi olla enemmänkin seurausta siitä, että kavereita ei ole, sillä yksinäisyys on tutkitusti yksi yleisimpiä sosiaalisen eristäytymisen syitä.

Alunperin otin kantaa tuohon, joka minun mielestäni liioitteli reaktioita niin poskettomalla tavalla, etten voinut olla näkemystä arvostelematta:

Suunnaton paniikki ryöpsähtää valloilleen joka kerta yksittäisenä päivänäkin on vähänkään enemmän tartuntoja. Ei ole väliä onko kyse jostain yksittäisestä ryppäästä tai useamman päivän koontierästä, vaan paniikki on valmis pelkkää lukemaa katsomalla.

Medialla on saatu aikaiseksi oikea paniikki, ja silloin kyllä terassit tyhjeni. Siksi pidän eilisen neljän terassin kierroksen perusteella väitettä siitä, että kansa on paniikissa suuresti liioiteltuna.

Itse en pelaa mitään video- tai konsolipelejä, joten se maailma on itselleni outo. Ymmärtääkseni oman tasonsa selvittäminen siellä on kumminkin helpoinpia asioita, ja lopputuloksena on meriitit, eikä vain pelkkä oma usko taitavuuteensa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
192 tartuntaa tänään. Nousutahti hiipuu.

Käy juuri niin kuin pitikin. HUS-alueella viikkotason liukuva keskiarvo kääntyi itse asiassa tänään laskuun, joten on ihan mahdollista, että siellä huiput olivat siinä. HUS-alueen ulkopuolinen Suomi on itse asiassa vieläkin nousussa, ja siellä viikkokeskiarvolla mitattu kasvuvauhti ei vielä osoita laskun merkkejä, mutta tämä voi selittyä ihan sillä, että monessa maakunnassa tilastointi tulee viiveellä.

HUS:n ulkopuolella tartunnat ovat itse asiassa kasvaneet suhteessa enemmän kuin HUS-alueella. Ero on pieni, mutta kuitenkin havaittavissa.

Sellainen lähes tärkeä tieto, että kun pandemia alkoi, päätin haastaa itseäni, ja asetin tavoitteeksi, että käyn baarissa seuraavan kerran sitten kun pandemia päättyy tai sitten kun olen saanut rokotteen (mikä tuntui sillä hetkellä utopialta). Tänään fillarilenkin loppumetreillä huomasin, että kaupungin parhaan olutravintolan terassilla oli mukavan väljää, joten totesimme, että nyt voisi olla sopiva hetki ottaa askel elämässä. Siellä nautimme yhdet suosikkipanimoni (tanskalainen Amager) IPA:t.

Oliko tuota ollut ikävä? Ei välttämättä suuremmin, koska en ikinä ole ollut suuri terassien ystävä (olutkuppilat ovat se juttuni). Mutta olihan tämä kuitenkin pieni siirtymä normaalioloihin. Pieni askel ihmiskunnalle, suuri ihmiselle.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Nyt on tosi kyseessä, uskokaa nyt!

"Turun yliopistollisen keskussairaalan infektiolääkäri Harri Marttila jakaa Pietilän huolen. Koronaviruksen deltamuunnos, eli Intian variantti on valtavirus Varsinais-Suomessa.

– Kukaan ei pidä tästä tilanteesta, mutta nyt on tosi kyseessä. Mikäli kehityssuunta jatkuu tällaisena, meidän on otettava uudelleen käyttöön rajoituksia, Marttila kertoo."

 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Sellainen lähes tärkeä tieto, että kun pandemia alkoi, päätin haastaa itseäni, ja asetin tavoitteeksi, että käyn baarissa seuraavan kerran sitten kun pandemia päättyy tai sitten kun olen saanut rokotteen (mikä tuntui sillä hetkellä utopialta). Tänään fillarilenkin loppumetreillä huomasin, että kaupungin parhaan olutravintolan terassilla oli mukavan väljää, joten totesimme, että nyt voisi olla sopiva hetki ottaa askel elämässä. Siellä nautimme yhdet suosikkipanimoni (tanskalainen Amager) IPA:t.

Oliko tuota ollut ikävä? Ei välttämättä suuremmin, koska en ikinä ole ollut suuri terassien ystävä (olutkuppilat ovat se juttuni). Mutta olihan tämä kuitenkin pieni siirtymä normaalioloihin. Pieni askel ihmiskunnalle, suuri ihmiselle.
Olutmakusi on kyllä oikein hyvä! Itse olin eilen terdellä duunikavereiden kanssa Stadissa ja ihan normaalia meininkiä kaikin puolin. Ihmisillä hauskaa ja kukaan ei puhunut koronasta sanaakaan. Tuntuu, että näiden koronarajoitusten hinkujat yms. jengi on somessa aktiivisia, mutta todelliselta lukumäärältään pieni uskonlahko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös