Värikäs teksti on nykyään muotia. Puolin ja toisin. Ehkä sekasorto on väärä sana. Se noista kommenteista tuli vaan ensin mieleen. Mutta viimeksi tänään eilisen ampumiskommenttien sijaan toivottiin hidasta kuolemaa kaikille Pietarin kävijöille. Minulle tuo ei ole normaalia käytöstä vaan jonkun asteista sekoamista. En itsekään ole noista ip-lehtien kommenttipalstoista perustanut, mutta nyt olen uteliaisuudesta hämmästellyt ihmisten kommentteja.Aika värikästä tekstiä. En kyllä ole itse havainnut tämän pandemian aikana yhtään sekoamista saati sitten ennemmän sekoamista. Vastaan ei myöskään ole tullut sekasortoa enkä ole havainnut kenenkään lietsovan paniikkia. Ilmeisesti tähän törmää jossain sosiaalisen median syövereissä jos viitsii siellä möyriä. Perinteinen mediahan käyttää värikynää uutisoinnissaan niin kuin se on aina tehnyt mutta en minä sitä nyt sentään paniikin lietsomiseksi menisi kutsumaan. Jotenkin tuntuu siltä että sitä värikynää käytetään aika reippaasti riippumatta siitä onko rajoitusten puolella vai vastustaako niitä. Se saa puolestaan keskustelun kierrokset aika äkkiä liian korkealle. Huomaan aika ajoin myös itse syyllistyväni tähän. En voi kuin nostaa hattua nimimerkille @Sistis joka jaksaa pakertaa asiallisia tekstejään eikä provosoidu mistään. Kudos.
Monet kirjoittajista huutaa ei niin asiallisia kommentteja, kuinka kaikki makaavat letkuissa lapsista lähtien. Osa toivoo taas toisille sitä. Omaan silmään tuo on paniikkia, eikä ihan tervettä meininkiä. Eivät nuo jutut aivan itsestään ole lähtenyt. Omasta ja aika monen tännekin kirjoittaneen mielestä median kirjoituksissa on ollut turhaa "lietsontaa" ja sitä värikynää . Jopa mainitsemasi arvostettu nimimerkki on kritisoinut uutisointia. Suomen tilanne on hyvä ja rokotukset ovat edenneet hyvin, siksi tuo touhu vaikuttaa yliammutulta. Ja jos et noita ole lukenut niin ei kannata jatkossakaan. Yritän välttää itsekin. Surkeaa luettavaa.
Itse toivoisin ihmisiltä realistista ja järkevähköä suhtautumista asiaan. Mutta kuten totesit välillä roiskahtaa itse kullakin, mutta raja pitää siinäkin olla.