Minulle maski ei henkilökohtaisesti ole mikään ongelma. Jos niistä on edes marginaalinen hyöty, niin pidetään rehdisti naamalla vaan. Oikea ongelma on palveluiden sulkemiset, ne vaikuttaa elämään.
Koko koronan ajan maskien intohimoinen vastustaminen on herättänyt kummastusta. Se on niin helppo nakki aikuiselle ihmiselle.
Samaa olen itsekin pohtinut. Ovathan ne vähän vittumaisia varsinkin silmälaseja käyttävälle ihmiselle, mutta jos maskit ehkäisevät viidenneksenkin tartunnoista, niin ne ovat pirun helppo sekä halpa keino hillitä pandemiaa ja siten mahdollistaa myös yhteiskunnan avaaminen nopeammassa aikataulussa. Sillä on oikeasti jotain merkitystä, eikä sillä, että "joutuvatko" aikuiset ihmiset pitämään väliaikaisena ratkaisuna maskia kasvoillaan vai ei.
Eiköhän asiantuntijoilta löydy riittävä tutkimukseen pohjautuva tieto hyödyistä, joiden pohjalta he suosituksensa laativat, enkä näe, että asiasta mitään tietämättömänä minulla olisi uskottavuutta lähteä sitä kyseenalaistamaan.
Milloin maskisuositus sitten poistuu? Näkisin, että silloin viimeistään kun rajoituksetkin ovat poistuneet.