Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 9 017 323
  • 81 135
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen samaa mieltä tuosta ulkonäön kommentoinnista. Mutta joko on tullut uhriutumiskortin aika?? Kaiken kritiikin kääntäminen rasistiseksi tai muuksi solvaamiseksi on napattu esiin aika ajoissa.
Nyt en ihan saanut kiinni.

Tarkoitin sitä, että mielestäni kritiikki on lähtenyt todella pahasti käsistä. En näe sitä rasistisena tai että kyse on nyt uhriutumisesta, tai mitenkään minun puoleltani. Asia ei koske minua, mutta tässä ollaan jotenkin saamassa sellaista ilmapiiriä aikaan, että kaikenlainen idioottimainen huutelu on ihan ok.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Yksi työryhmä joka vetää kriisin loppuun asti ja vastaa kaikesta hyvässä ja pahassa. Parhaat henkilöt paikalle ja thats it.
Nii'in. Se helpottaisi niin paljon, kun tietäisi että tässä on ne samat naamat, joilta tulee aina ensimmäinen ja viimeinen sana siitä, että miten tässä kriisissä toimitaan. Nyt kun se on milloin mikäkin STM, AVI, hallitus tai THL, joka tiedottaa, niin ei tässä tavan kansalainen tajua oikein paljoakaan mitään enää. Ihan turhaa mediaan on esimerkiksi lukemattomien eri instanssien mielipiteitä pyytää ja haastatella. Mitä lisäarvoa se kriisinhallinnassa kansalaisille tuo, että kymmenen eri instanssin mielipide pitää joka päivä saada kuulumaan mediassa? Turhaa sekavuutta pelkästään.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Tämän voisi kehystää huoneentauluna seinälle muistuttamaan koronavuodesta. Voi sitten vanhana ihmetellä, mitä kaikkea oli meneillään.

Noin muuten tuntuu aika kohtuuttomalta tämä Marin-raivo. Ulkonaliikkumiskiellostakaan ei ole mitään esitystä, vaan ainoastaan epäilyjä, että sitä aletaan valmistella tulevaisuuden varalle.

Sehän tässä on, kun ei tuosta kassatytöstä tiedä. Voi olla jo tiistaina, kun päättääkin, että nyt ei kansalaiset liiku enää missään. Täyttä poukkoiluahan nuo päätökset on ollut.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Täytyy sanoa, että yksi ryhmä mihin on mennyt eniten usko on suomalaiset aikuiset miehet.
Kertakaikkiaan uskomatonta, että tässä tilanteessa kohdistetaan noin avointa raivoa pääministerin ikään ja sukupuoleen, tyyliin ”keskittyisi naistenlehtiin”. Samoin yhtä törkeää on Kiurun ulkonäön kommentointi.

Taidanpa tietää mitä tämä viesti aloittaa, onhan kuitenkin perjantai-ilta, varmaan on sihahtanut tölkit auki ja kun ei voi hyökätä suoraan Marinin kimppuun, niin hyökätään sitten puolustajan kimppuun.

Tai sitten ihmiset yhtäkkiä tajuaa; ”totta, käyttäydynpä huonosti”.

Toinen ryhmä on maahanmuuttajataustaiset, joille näyttää olevan 4 x vaikeampaa välttää tartuntoja.

Itse ainakin olen pyrkinyt arvostelemaan vain hallituksemme ministerien asiaosaamista. Joka on tietyissä asioissa osoittautunut hyvinkin heikoksi. Eikä tätä Koronakriisin hoitamista voi hyvällä tahdollakaan sanoa onnistuneeksi, vaikka ensi kuukaudet menivätkin ihan OK.

Mutta tuo ulkonäköön puutuminen ja siitä ilkeily, niin se on asiatonta. Eihän ihminen ulkonäölleen minkään voi. Puhun nyt omasta kokemuksesta. Olen saanut kuulla asiasta tietämättömiltä aika kovaakin kommenttia.

Tuohan olisi hyvä, että noita maahanmuuttajia aloitettaisiin rokottaa, koska siellä tuo määräysten ymmärtäminen on hieman heikohkoa, mutta kuinka moni heistä sitten oikeasti haluaa rokotteen, niin se on ihan toinen juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Oadie

Jäsen
Nyt en ihan saanut kiinni.

Tarkoitin sitä, että mielestäni kritiikki on lähtenyt todella pahasti käsistä. En näe sitä rasistisena tai että kyse on nyt uhriutumisesta, tai mitenkään minun puoleltani. Asia ei koske minua, mutta tässä ollaan jotenkin saamassa sellaista ilmapiiriä aikaan, että kaikenlainen idioottimainen huutelu on ihan ok.

Ehkä en saanut sitten minäkään.

Mutta onhan tuota huutelua ja törkeyksiä ollut jo ennen korona-aikaakin. Aika moni poliitikko on saanut kuulla ulkonäöstään jo ennen tätä. Huutelut ne idioottimaisetkin tulevat varmasti vielä lisäntymään, koska pinna on kireällä valtion johtoa myöden. Kiuru on esimerkiksi aivan hermona ja tuntuu pääministerikin menettävän kontrollin. Ihmisillä on myös liikaa aikaa nyt. Mahdollisen ulkonliikkumiskiellon myötä todellinen show vasta pääsisikin käyntiin. Pahimmissa tapauksissa siitä kärsii jo kotiväkikin.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sehän tässä on, kun ei tuosta kassatytöstä tiedä. Voi olla jo tiistaina, kun päättääkin, että nyt ei kansalaiset liiku enää missään. Täyttä poukkoiluahan nuo päätökset on ollut.
Minun mielestä ollut aika ennustettavaa. Ei ole tarvinnut pariin kuukauteen muuttaa omaa arviota tilanteen kulusta. Nyt on toki pari viime viikkoa mennyt vähän huonompaan suuntaan, joten voi olla, että omakin suhtautuminen on ollut liian optimistinen.

Miksi muuten Marinin kohdalla pitää toistuvasti tuoda esiin kassatyöt? Ihan arvostettavaa duunia ja monelle hyvä sivutulo esim. opiskelijana. Marin kuitenkin on sen jälkeen mm. johtanut Tampereen kaupunginvaltuustoa ja suorittanut hallintotieteiden maisterin tutkinnon, joten josko siitä Sokos-imagosta hiljalleen pääsisi.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Noin muuten tuntuu aika kohtuuttomalta tämä Marin-raivo. Ulkonaliikkumiskiellostakaan ei ole mitään esitystä, vaan ainoastaan epäilyjä, että sitä aletaan valmistella tulevaisuuden varalle.
Valtaan kuuluu aina vastuu, ainut vaan ettei tästä hallituksesta ole ollut sitä kantamaan.
Rajojen sulkemisesta vastuuta vieritettiin AVI:n niskaan kun sitä ei itse haluttu tehdä.
Viestintä on ollut suoraan sanottuna luokatonta jo tiedotustilaisuuksissa puhutaan keskenään ristiin.

Kyllä tämä näyttää nyt ihan puhtaasti Sannan sodalta oman arvovaltansa puolesta.
Ainut ongelma siinä on vain se, ettei Sanna itse uskalla kantaa vastuuta hän haluaa vain ohjeistaa ja suositella.

Päättävässä asemassa se paskakin päätös on aina parempi kuin olla tekemättä mitään kuten hallituksen tapana on.
Sen jälkeen hallitus sitten valittaa ettei kukaan tehnytkään niin kuin he toivoivat.

Jos tuo ulkonaliikkumiskielto tulee niin tulkoon en tule sitä noudattamaan ikinä. Sille kun ei ole mitään oikeita perusteita.
 

Slide

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onneksi otteluissa toimivat toimitsijat ovat ulkopuolella kaiken suojelun. Turvavälejä on mahdoton pitää, pienessä kopissa ähräävät ennen peliä, tauoilla ja pelin jälkeen. Pyörii kaikenlaista ukkoa ympäriinsä kameroiden ja tietokoneiden kanssa ja ilman, monella maskit nenän alla. Pelaajat syljeskelevät rankkubokseissa. Taitavat tulla kukin suunniltansa. Istuvat jossain orrella kylki kyljessä. Pitiköhän sen mennä heillä niin?
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä olisi kyllä hyvä idea, olen jo pitkään ihmetellyt tuota tiedottamisen sekavuutta siis sen suhteen, että tavalliselle kansalaiselle on kyllä helvetin epäselvää kuka vastaa mistäkin. On THL, Hallitus, AVIt, pk-seudun koronaryhmä, HUS ja vielä Vapaavuoren omat tiedotustilaisuudet. Näin uudenmaan puolella.

Yksi työryhmä joka vetää kriisin loppuun asti ja vastaa kaikesta hyvässä ja pahassa. Parhaat henkilöt paikalle ja thats it.
STM unohtui.

Tämä sekavuus ja vastuiden ja oikeuksien epäselvyys osoittaa, että nyrkkiä todellakin olisi tarvittu. Vuosi on mennyt, ja homma on sekaisin kuin kärpäsillä maustettu kaalirokka.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara


Tässä siitä Espoon tilanteesta ennen kuin Tartuntamäärät nousi brittikoronan vuoksi
Ja kyllä niillä oli jo ennen sitäkin merkitystä että harrastuksissa on käyty. Muutenkin linjahan on, että alle 12-vuotiaiden harrastukset jatkuu normaalisti. Etenkin yläkouluikäisten parissa tartuntoja on pk-seudulla ihan merkittävästi. Tämä on ymmärtääkseni fakta.
”Alle 19-vuotiaiden osuus 1,5%.”
Tämäkö oli hyväksyttävä peruste määrätä nämä kieltolistalle? Helmikuussa ei sitten ollut enää ainoatakaan kun turvatoimet vedettiin äärirajoille.

ja minä en menisi vannomaan että alle 12-vuotiaat saa jatkaa kun Marin on määrännyt esikuntaansa jo valmistelemaan ulkonaliikkumiskiellon käyttöönottoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Tulipa testausta testattua tänään Vantaalla ja aika nopeasti eteni. Klo 8:47 varasin ajan botista klo 8:55 näytteenottoon. Minuutin myöhässä paikalle läheiseen drive-iniin, missä muutama auto edessä. Klo 9:12 oltiin puikotettuna kotiin lähdössä. Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin iltasella tietää tuloksenkin jo...
Ja klo 20:50 kilahti negatekstari puhelimeen. Tuo siis toimii edelleen hyvin ainakin niin kauan jossei tartuntaa ole.

Mitä tuohon ulkonaliikkumiskieltoon tulisi, niin olisi mielenkiintoista ja ainutlaatuista tavallaan sekin kyllä nähdä. Keneen kohdistuisi, mihin aikaan ja millä alueilla ja säännöillä. Veikkaan ettei siitä ihan selkeää osattaisi tehdä nykyporukalla ja tuskinpa edes tullaan näkemään.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tämä olisi kyllä hyvä idea, olen jo pitkään ihmetellyt tuota tiedottamisen sekavuutta siis sen suhteen, että tavalliselle kansalaiselle on kyllä helvetin epäselvää kuka vastaa mistäkin. On THL, Hallitus, AVIt, pk-seudun koronaryhmä, HUS ja vielä Vapaavuoren omat tiedotustilaisuudet. Näin uudenmaan puolella.

Yksi työryhmä joka vetää kriisin loppuun asti ja vastaa kaikesta hyvässä ja pahassa. Parhaat henkilöt paikalle ja thats it.
Tämähän se. Minulta on loppunut jo mielenkiinto koko sirkukseen kun ensin yksi taho julistaa jotain jonka toinen kumoaa jota kolmas kiristää ja neljäs höllentää kunnes ensimmäinen suuttuu ja sama saatanan oravanpyörä pyörii uudelleen. Jokainen marssittaa vielä ääneen itselleen parhaiten sopivia asiantuntijoita, ei parhaita henkilöitä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
”Alle 19-vuotiaiden osuus 1,5%.”
Tämäkö oli hyväksyttävä peruste määrätä nämä kieltolistalle? Helmikuussa ei sitten ollut enää ainoatakaan kun turvatoimet vedettiin äärirajoille.

ja minä en menisi vannomaan että alle 12-vuotiaat saa jatkaa kun Marin on määrännyt esikuntaansa jo valmistelemaan ulkonaliikkumiskiellon käyttöönottoa.
Alle 19-vuotiaiden tartunnat harrastuksissa on 1.5% kaikista espoon tartunnoista.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Alle 19-vuotiaiden tartunnat harrastuksissa on 1.5% kaikista espoon tartunnoista.
Vai miten se nyt oikeasti menikään?
Alle 19-v tai alle 20-v harrastuksista saatujen tartuntojen osuus on mitätön eikä niiden kokonaismäärä ole suuri.
Suurin osa tuon ikäluokan tartunnoista tulee kotoa ja kaupungilta jossa tavataan kavereita.

Sen sijaan tämä saamaton hallitus haluaa sulkea harrastukset.
 
Viimeksi muokattu:

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Onhan tämä täyttä komediaa. Twitterit laulaa puolin ja toisin, johtaminen on hieman hukassa.

On ainakin avointa tiedotusta.

haluaisin olla kärpäsenä katossa tuolla puhuttelussa. Varhila: ”teitte sitten päätöksen, joka perustuu lakiin. Miksi niin teitte?”

avi: ”öööööö...”

Nostan kyllä hattua avin johdolle. Kovaa painetta tulee vaikutusvaltaisilta tahoilta (marin, varhila, stm, kiuru) rikkoa lakia, mutta avissa pidetään pää kylmänä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Perhe varmaan 85%, joten ei kannata perustaa perhettä ollenkaan?
Jäljitys voidaan tehdä joko hyvin tai tilastoida perheisiin.

ps. Tuuletimme tänään 20 minuuttia, ei ainakaan heti huomattu tartuntoja.
No perhe ei ole 85% tartunnoista ja jostain se perhekin sen tartunnan saa.

Hyvä huomio kyllä. Ei ollenkaan totta, eikä nokkela tai hauska, mutta huomio kuitenkin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Alle 19-vuotiaiden tartunnat harrastuksissa on 1.5% kaikista espoon tartunnoista.
Niin niin kyllä minä sen käsitin. Olisiko ollut silloin syytä vielä pilkkoa ikäryhmittäin tarkemmin eikä vain kylmästi kieltää kokonaan? Tai vaatia tiukempia käytäntöjä jotka liitot ja seurat ovat nyt luoneet ja toteuttaneet kieltämisen sijaan? Minusta olisi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Eiköhän ne parinkympin molemmin puolin olevat nuoret aikuiset ja teinit ole ne suurimmat tartuntalähteet edelleen. Heitähän näkee vieläkin isoihin joukkoihin kerääntyneenä ilman maskeja esim ihan kaupoissa muiden seassa. Kyllä ensi viikosta eteenpäin suomessakin nähdään neljänumeroisia tartuntatapauksia päivässä. Järeimpiä keinoja kaivataan näitä supertartuttajia vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös