Tämäkö oli sitä fiksua puhetta, joka täälläkin mainittiin?"Tältä osin olemme saapuneet tilanteeseen, missä miltään osin harkitaan toimenpiteitä joiltain osin. Siltä osin myöhemmin osaamme sanoa pohditaanko rajotuksia näiltä osin."
- Krista Kiuru
(Suora lainaus eilisaamun tiedotustilaisuudesta)
Marinin kasetti pettänee tässä vielä pahemman kerran.
Kun valmiuslain asetukset on saatava läpi eduskunnassa ja kun vaalit lähenevät, aika korkea kynnys on jopa hallituspuolueille, että sen nojalla ulkonaliikkumiskieltoa lähdettäisiin lopulta ehdottamaan. Sen luokan poliittinen itsemurha. Pykälien valmistelussa taas ei ole poikkeusolojen toteamisen tilanteessa juuri mitään ihmeellistä. Niin periaatteessa pitääkin varautua.
Raksaukkojen vaikutus oli aika minimaalinen ennen kuin oltiin pitkällä syksyssä, ja Suomenkin lukemat jo jotain muuta kuin kesän ~10 per päivässä. Suomen ja Viron tartuntakäyrät eivät eronneet toisistaan ennen kuin 28. lokakuuta eteenpäin.No ei varmasti olisi 100%,edes puolilla noista rajoituksista. Se hivenen tämän maan kansalaisena vituttaa kärsiä, kun hallitus perseilee tuon tuontitavaran kanssa eikä puhdasta testitulosta vaadi maahan pääsyn edellytyksenä.
Raksaukkojen mukana on tullut kymmeniä ellei satoja tartuntaketjuja kesän jälkeen, juuri kun hommaa oli saatu pikkuisen suitsittua.
Tämän voisi kehystää huoneentauluna seinälle muistuttamaan koronavuodesta. Voi sitten vanhana ihmetellä, mitä kaikkea oli meneillään."Tältä osin olemme saapuneet tilanteeseen, missä miltään osin harkitaan toimenpiteitä joiltain osin. Siltä osin myöhemmin osaamme sanoa pohditaanko rajotuksia näiltä osin."
- Krista Kiuru
Olisiko se Saulin ehdottama "koronanyrkki" tai joku sen kaltainen jo silloin alussa ollut sittenkin hyvä ratkaisu? Nyt kun tässä on niin monta kokkia hämmentämässä samaa keittoa, niin kovin rupeaa sotkuisaksi menemään.
Ei jumalauta, onko oikeasti sanonut noin?"Tältä osin olemme saapuneet tilanteeseen, missä miltään osin harkitaan toimenpiteitä joiltain osin. Siltä osin myöhemmin osaamme sanoa pohditaanko rajotuksia näiltä osin."
- Krista Kiuru
On kyllä voimaannuttava quote.Tämän voisi kehystää huoneentauluna seinälle muistuttamaan koronavuodesta. Voi sitten vanhana ihmetellä, mitä kaikkea oli meneillään.
Noin muuten tuntuu aika kohtuuttomalta tämä Marin-raivo. Ulkonaliikkumiskiellostakaan ei ole mitään esitystä, vaan ainoastaan epäilyjä, että sitä aletaan valmistella tulevaisuuden varalle.
Toinen ryhmä on maahanmuuttajataustaiset, joille näyttää olevan 4 x vaikeampaa välttää tartuntoja.
Tämä olisi kyllä hyvä idea, olen jo pitkään ihmetellyt tuota tiedottamisen sekavuutta siis sen suhteen, että tavalliselle kansalaiselle on kyllä helvetin epäselvää kuka vastaa mistäkin. On THL, Hallitus, AVIt, pk-seudun koronaryhmä, HUS ja vielä Vapaavuoren omat tiedotustilaisuudet. Näin uudenmaan puolella.Olisiko se Saulin ehdottama "koronanyrkki" tai joku sen kaltainen jo silloin alussa ollut sittenkin hyvä ratkaisu? Nyt kun tässä on niin monta kokkia hämmentämässä samaa keittoa, niin kovin rupeaa sotkuisaksi menemään.
En osaa sanoa, itse olen hiukan huvittuneena itse ”ehdottanut” tuota rokoteketjussa. Pidän itseäni enemmän suvakkina.Onko siis rasisti vai suvakki, jos toivoo heidän saavan rokotteet etenkin Helsingissä riskiryhmien jälkeen ensimmäisenä ja keskitetysti?
En osaa sanoa, itse olen hiukan huvittuneena itse ”ehdottanut” tuota rokoteketjussa. Pidän itseäni enemmän suvakkina.
Täytyy sanoa, että yksi ryhmä mihin on mennyt eniten usko on suomalaiset aikuiset miehet.
Kertakaikkiaan uskomatonta, että tässä tilanteessa kohdistetaan noin avointa raivoa pääministerin ikään ja sukupuoleen, tyyliin ”keskittyisi naistenlehtiin”. Samoin yhtä törkeää on Kiurun ulkonäön kommentointi.
Taidanpa tietää mitä tämä viesti aloittaa, onhan kuitenkin perjantai-ilta, varmaan on sihahtanut tölkit auki ja kun ei voi hyökätä suoraan Marinin kimppuun, niin hyökätään sitten puolustajan kimppuun.
Tai sitten ihmiset yhtäkkiä tajuaa; ”totta, käyttäydynpä huonosti”.
Toinen ryhmä on maahanmuuttajataustaiset, joille näyttää olevan 4 x vaikeampaa välttää tartuntoja.
Noin yleisesti ottaen tämä ketju nyt on aika köykäistä luettavaa, jos on lukenut Facebookin, Twitterin ja muiden somekanavien postauksia joita ihmiset kirjoittavat omalla nimellään.Täytyy sanoa, että yksi ryhmä mihin on mennyt eniten usko on suomalaiset aikuiset miehet.
Kertakaikkiaan uskomatonta, että tässä tilanteessa kohdistetaan noin avointa raivoa pääministerin ikään ja sukupuoleen, tyyliin ”keskittyisi naistenlehtiin”. Samoin yhtä törkeää on Kiurun ulkonäön kommentointi.
Taidanpa tietää mitä tämä viesti aloittaa, onhan kuitenkin perjantai-ilta, varmaan on sihahtanut tölkit auki ja kun ei voi hyökätä suoraan Marinin kimppuun, niin hyökätään sitten puolustajan kimppuun.
Tai sitten ihmiset yhtäkkiä tajuaa; ”totta, käyttäydynpä huonosti”.
Nyt en ihan saanut kiinni.Olen samaa mieltä tuosta ulkonäön kommentoinnista. Mutta joko on tullut uhriutumiskortin aika?? Kaiken kritiikin kääntäminen rasistiseksi tai muuksi solvaamiseksi on napattu esiin aika ajoissa.
Nii'in. Se helpottaisi niin paljon, kun tietäisi että tässä on ne samat naamat, joilta tulee aina ensimmäinen ja viimeinen sana siitä, että miten tässä kriisissä toimitaan. Nyt kun se on milloin mikäkin STM, AVI, hallitus tai THL, joka tiedottaa, niin ei tässä tavan kansalainen tajua oikein paljoakaan mitään enää. Ihan turhaa mediaan on esimerkiksi lukemattomien eri instanssien mielipiteitä pyytää ja haastatella. Mitä lisäarvoa se kriisinhallinnassa kansalaisille tuo, että kymmenen eri instanssin mielipide pitää joka päivä saada kuulumaan mediassa? Turhaa sekavuutta pelkästään.Yksi työryhmä joka vetää kriisin loppuun asti ja vastaa kaikesta hyvässä ja pahassa. Parhaat henkilöt paikalle ja thats it.