Denverin Munasyndi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Ahtisaarten uusimmat näytteet negatiiviset. Eivät siis enää ole "virallisesti" sairaita, vaikka palautuminen saattaa viedä vielä pitkän ajan.
Kuolinlukujen ja pelkkien sairaalaresurssien kuormittamisen lisäksi kannattaa huomioida myös itse COVID-19 sairaudesta selvinneet. Minulla on nyt neljä läheistä "toipunut" taudista ja kaikilla kunto edelleen erittäin huono. Kaikki työikäisiä, ns. perusterveitä, ja kaikilla työkyky taudin jälkeen edelleen olematon, vaikka virallisesti toipumisesta on aikaa 3-5 viikkoa (henkilöstä riippuen).
Sanoisin paskamaiseksi taudiksi ja näyttää kuormittavan näitä parantuneitakin erittäin kovalla kädellä. En lähtisi tällä hetkellä kovin moniin muihin kiertolaissairauksiin vertaamaan.
Toivottavasti tässä itse selviää ilman (ainakin vakavampaa) tautia, vaikka joutuu erittäin korkeasta varovaisuudesta huolimatta jatkuvasti töiden ja puolison töiden vuoksi riskien kanssa elämään.
Aikalailla nollauutinen, jonka tarkoituksena on pelotella ja saada aikaan klikkaus. Varsinkin tuo loppu, että voisiko virus uinua kehossa vuosikausia ja herätä uudelleen. Pelkkä arvaus jolle ei vielä voi tietenkään olla mitään näyttöä. Mikä tahansa tuntematon virus voi periaatteessa tehdä niin.Tuossa lisää asiasta. Varmasti aikanaan epidemian jälkeen nähdään, mikä on todellinen tilanne.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
The New York Timesin tekemän listauksen mukaan mastovihamielisiä facebook-sivuja olisi kaikkiaan peräti 500. Näillä olisi seuraajia puoli miljoonaa.
Englannissa on ollut jo sata tapausta, jossa torneja on joko tuhottu tai niiden käyttöön tai rakentamiseen liittyvää henkilökuntaa häiritty. Hollannissa tapauksia on myös useita kymmeniä.
Näemmä Ahtisaaret toipumassa, mutta ovat kyllä olleet sairaalassa kumpikin tämän poikansa twiitin perusteella. Tätähän TPK ja CMI eivät myöntäneet.
Sen verran on ihmiskunta sentään päässyt eteenpäin, että tuhotaan omaisuutta ja elottomia asioita. 150 vuotta takaperin olisi järkätty pieni pogromi tai lynkattu muutama ihonväriltään poikkeava heti epidemian alkuvaiheessa.5G-mastojen tuhoamisvimma yltyy :)
Avaatko hieman mitä oireita edelleen?
Enää siis muutama päivä aikaa hankkia sakkolappu "luvattomasta Uudellemaalle tulosta". Saattaa kyseinen läpyskä olla vielä keräilijöille kuumaa tavaraa ja maksaa näin heittämällä itsensä takaisin.Mitäpä haittaa perusoikeuksien rajaamisesta noin yleisesti ottaen on.
Aikalailla nollauutinen, jonka tarkoituksena on pelotella ja saada aikaan klikkaus. Varsinkin tuo loppu, että voisiko virus uinua kehossa vuosikausia ja herätä uudelleen. Pelkkä arvaus jolle ei vielä voi tietenkään olla mitään näyttöä. Mikä tahansa tuntematon virus voi periaatteessa tehdä niin.
Itse en kyllä sukka naamalla liiku vaikka kylillä leviäisi musta surma. Mieluummin teen jostain hienosta kankaasta kunnon villin lännen rosvonaamion. Kun kerrankin saa S-Marketiin kävellä rosvon asussa oikein luvan kanssa.Hengityssuojan voi tehdä helposti itse vaikka sukasta. Leikkaa vaan päät pois -> sukka suorakaiteen muotoinen ja sitten sentti pari reunasta leikkaa puoleen väliin sukkaa. Sitten vaan väliin talouspaperi niin toimii ihan hyvin. Vaikea ehkä selittää ja hahmottaa näin, mutta helppo homma. Ja suojaa varmaan yhtä hyvin kun Jylhän tai Sarmasteen kasvomaskit.
Siinä mielessä tuo on turhaa pelottelua, että vakavasti sairastuu vain pieni osuus ihmisistä.
Tää on ihan freestyle hommaa. Olihan netissä video miten kalsaritkin voi pujottaa päähän niin että vaan silmät näkyy.Itse en kyllä sukka naamalla liiku vaikka kylillä leviäisi musta surma. Mieluummin teen jostain hienosta kankaasta kunnon villin lännen rosvonaamion. Kun kerrankin saa S-Marketiin kävellä rosvon asussa oikein luvan kanssa.
Uudenmaan sulun suurin merkitys on mökkiliiken estäminen. Mökkikausi on juuri alkamassa ja monella tulee tällaisina aikoina kaipuu maaseudun huomaan kauas väenpaljouksista. Valtiovalta takuulla koittaa vedota ihmisiin, että pyrkisivät pysymään kotioloissa. Jotenkin kuitenkin luulen, että tämän mökkiliikenteen kitkeminen saattaa olla hyvin hankalaa ilman annettuja asetuksia.
Hyvin mahdollista, toisaalta voin myös kuvitella noin voineen käydä. Tuollaisessa tilanteessa varmaan vaikuttaa aika ratkaisevasti se millaisella kehonkielellä aloittaa asiansa esittämisen miksi pitäisi päästä rajan yli ja se miten hysteeriseksi heittäytyy jos lupaa ei heti kättelyssä heltiä. Jos onnistuu ensimmäisenä herättämään poliisin epäilyt siitä, että ei ole välttämätöntä syytä päästä rajan yli, poliisi tuskin tämän jälkeen mielellään enää muuttaa mieltään, varsinkin jos artikulaatio kiihtyy hysteeriseksi.Jonkin verran kuulostaa kyllä urbaanilegendalta tai tämä "melkein saanut sakot" äidin omalta suurentelulta. Muu välttämätön syy on ollut peruste ylittää maakuntaraja, eikä poliisi ole saanut estää sellaiseen - todelliseen tai keksittyyn - vetoavan ylitystä.
Itse kyllä toivoisin, että jonkinlainen maskipakko tulee ja sen avulla voitaisiin alkaa suunnittelemaan rajoitusten vähentämistä.
Itselläni lähipiirissä mitä ilmeisimmin myös 4-5 tuttua, joiden toipumisesta on noin kolme viikkoa. Kahdella tosin vain varmistettu korona, koska testausvaje. Normaalisti käyvät juoksulenkeillä ja toipuneet sinänsä hetkellisen rajusta ripulista ja hengitysoireista + sahaavasta korkeasta kuumeesta täysin.
Ja ei, tämä ei ole vähättelyä, mutta tämä on osoitus siitä, kuinka huonoja anekdootit tällaisessa asiassa ovat perusteina mihinkään.
No ehkä tässä on nähtävä positiivisena että heikkolahjainen ihmismassa on ainkin tähän asti purkanut vihaansa ainoastaan elottomiin objekteihin, tässä tapauksessa 5G kalustoon. Vanhojen aikojen ruttopandemioiden yhteydessähän oli patenttiratkaisu tappaa kaikki pitäjän juutalaiset, kun ne ihan varmasti myrkyttivät kaivoja ja sairastuttivat hyviä kristittyjä.5G-mastojen tuhoamisvimma yltyy :)
5g-mastojen vahingoittamishysteria yltyy – tuhoamisesta jaetaan pisteitä Facebookissa
5g-mastojen tuhoamisesta jaetaan pisteitä. Parhaat tärvelijät pääsevät ranking-listalle.www.kauppalehti.fi
Itse olen kertaalleen sairastanut influenssan niin, että se ihan lääkäritädin toimesta todennettiin verikokein. Olin tuolloin 28-vuotias ja viikon verran meni kotioloissa ~39-40 asteen kuumeessa houraillen ja yskien keuhkoja pihalle ja liikkuminen muistutti Ozzy Osbournen köpöttelyä ja tärinää. Sairastin taudin tammi-helmikuun taitteessa ja oikeastaan koko kevät meni toipuessa. Vielä huhtikuun lopulta muistan, kuinka kova hengästyminen fillaroidessa tai muuten saattoi aiheuttaa pahoja hengenahdistuksia ja yskänkohtauksia. Eli ihan "common flu" saattaa jo vetää hyväkuntoisen ihmisen todella huonoon kuntoon ja siitä syystä aion tehdä parhaani, että välttäisin koronatartunnan, koska tuo yksittäinen influenssakokemus jo itsessään oli sen verran rankka, että näin nelikymppisenä toipuminen saattaisi viedä vielä pidempään.Hengästyminen, rintakipu tai vaikeutunut hengityksen sisään vetäminen on kaikilla yhteisenä.Yhdellä toki, serkkuni puolisolla, kuume vielä nousi pariinkin otteeseen, mutta nyt on se taittunut.
Liikkuminen onnistuu toki omin toimin, ja kävelyä, pyöräilyä ja jopa lenkkeilyä tehty, mutta vielä ei ole lähelläkään paluun ns. normikuntoon. Sellaisesta 50-60% prosentin kunnosta voi maksimissaan hyvällä omalla tunnolla puhua. Eli aika hidasta on toipuminen ns. täyteen kuntoon, vaikka yhtä lukuun ottamatta kaikki ovat töihinsäkin palanneet. Toki etätöihin.