Ei riitä. Eikä se tilanne Uudellamaalla ole hirveästi vakavampi kuin muualla Suomessa. Enemmän ihmisiä ja liikkuvuutta muiden maakuntien välillä siellä toki on huomattavasti enemmän, mutta se ei kelpaa perusteeksi jos uskomme perustuslakiasiantuntijoita, jotka Suomessa tuntuvat päättävän asiasta kuin asiasta.
Itsellekin täysin sama jatkuuko sulku vai ei. Mielelläni itseasiassa toivon, että jatkuu niin ei ainakaan tarvitse lähteä Helsinkiin työpaikalle.
Tämä on kyllä jännää, että tuijotetaan vain jotain tartuntojen määrä väestöön nähden (joka sekin siis on Uudellamaalla selvästi Suomen korkein). Käsitin, että alkuperäisen sulun tarkoitus oli estää/hidastaa epidemian siirtyminen Uudeltamaalta muualle Suomeen. Tällöin pitäisi ottaa kaikki leviämistä edistävät tekijät huomioon. Yksistään se, että Uudenmaan rajan yli oleva liikenne on monikymmenkertaista esim. Länsi-Pohjaan verrattuna, pitäisi riittää siis eron tekemiseen.
Henk. koht. oon sitä mieltä, että kyllä tarvittaessa Länsi-Pohjan ja Kainuunkin voisi eristää. Näiden alueiden ulkorajat kiinni ja sisämaan rajoille poliisivartiointi pääteille. Pikkuteille satunnaisia ratsioita, mutta liikenne niiden kautta nyt niin vähäistä on, ettei merkittävää vuotoa tulisi.
Sinänsä jännää, että tämä maakuntasulku nähdään kaikkein järeimpänä toimena. Joo, kosketaan perusoikeuksiin, mutta lopulta haittaa elämää paljon vähemmän kuin kokoontumiskiellot, koulujen sulkeminen ym. Esim. minun elämää ei Pohjois-Pohjanmaan sulku haittaisi ollenkaan, kun matkoille en kuitenkaan tässä tilanteessa ole lähdössä. Itse asiassa pärjäisin vallan hyvin vaikka Oulun kaupunki suljettaisiin täysin muusta valtakunnasta, kunhan rahti kulkisi.