Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 995 473
  • 81 131

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
No sanotaanko näin, että tällä kaverilla on kokemusta oikeasti lähes hengen vieneestä onnettomuudesta.

kumma kun ne asiantuntijat ovat samaa mieltä, että sille yli 80% tämä ei vaadi tehohoitoa yms.
Näistäkin erittäin suurelle osalle se on todella lievä.

Jos tälle viivalle mennään, niin myös mä olen ollut lähes hengen vieneessä onnettomuudessa. Sen seurauksena mulle tuli tänään tuomio, että "etätöissä kunnes toisin määrätään". Ei siis lähes jokaiselle muulle "pari viikkoa tämän rotaation mukaan", vaan suoraan pysyä himassa "ihan vitun pitkään", kuten sen itse koin. Koronaa mulla ei ainakaan vielä ole todettuna, pientä flunssaa tosin tänään pukkasi ja tuolla flunssalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että riskiryhmään luokiteltiin. Todennäköisesti flunssasta on kyse, mutta rehellisesti sanoen on "pienet paskat housussa".

Olisinko mielummin "rehellisesti flunssassa" kuin takaraivossa se, että alentuneen immuniteetin turvin virus on ryöminyt kroppaan viikko tai pari takaperin, mahdollisesti tartuttanut siinä sitten vähintään pari muuta? No, ei ole vaikeaa. Mulle kelpaisi tämän pienen lämmön sijasta reilu kuume ja vähän köhäisen kurkun sijasta kunnon "tukehtumisyskä", jos mitään tällaista ei olisi liikenteessä. Jos nyt tuomiona olisi korona, niin eiköhän tuossa aivan lähimmästä piiristä olisi muutama perheenjäsentä, pari läheistä ystävää ja jokunen läheinen työkaveri vähintään "paineen alla".

Yksilölle toi paskiainen voi olla tasoa "lievä flunssa" mitä oireisiin tulee. Mutta ainakin mulla se on aika toissijainen juttu. Se lievänä kärsitty flunssa ei paljoa lämmitä, jos siinä menee vaikka nyt mummo hautaan koronan uhrina. Se "melkein lomalta vaikuttava etätyö" ei paljoa lämmitä, jos tuosta pari läheistä työkaveria kärsii pahasti. Jos oireeton tai lähes oireeton voi tartuttaa, niin mulle on ihan vitun sama ovatko a) omat oireeni koronaa b) olenko tasoa "lähes raato" vai se oireeton jamppa c) Mikä killcount tuleekaan olemaan per tartuttanut henkilö. Suoraan sanoen tämä on henkilökohtaisella tasolla niin vittumainen tilanne, että helpompi oli maata Töölössä teho-osastolla "rehellisen onnettomuuden" vuoksi reilu pari viikkoa ja miettiä sitä, että tajun palattua voisi kuolo vielä korjata.

Jos henkilökohtaiset oireet on joku kriteeri, niin tekisi mieli sanoa jotain sellaista, että viikkoon tai pariin ei tarvitsisi palstalle kirjoitella. Mutta siihen en viitsi lähteä. Kun katsoo miten tämä paskiainen on levinnyt ja miten se on niittänyt satoa, olkoon se sitten 2%, 3% ta 6%, niin "ei väliä". Vaikka mulla nyt olisi se korona ja kaikkien todennäköisyyksien mukaan luokkaa "lievät tai maltilliset" olevat oireet olisivat todennäköisiä, niin mun mielestä paljon tiukemmin pitäisi tähän suhtautua. Niitä "mun omia oireita" enemmän merkkaa se, miten tauti leviää. Eikä mun mielipide muun muassa Jokerien kauden jatkon osalta ole muuttunut, ennen omaa flunssan poikastakin tuli tuettua eri sarjojen sulkemista.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Kun edes tehtäisiin tämä tai edes se, että vanhainkotiin ei ramppaisi ihmsiä.
Tämä nyt enemmän niiden omaisten tyhmyyttä kuin mitään muuta.

Ei tulisi mieleenkään mennä vierailulle hoitokoteihin yms. Tällä hetkellä.
Mutta ilmeisesti ne jotka ovat mm. Sitä vessapaperia hamstranneet ja täällä valittavat kuinka pitää kaikki laittaa kiinni vierailee siellä vieläkin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sinä olet taas viestistä toiseen yrittänyt väittää, että tähän kuolee käytännössä jokainen ja nyt pitää laitaa kaikki kiinni yms.

Virus leviää se on selvä ja nyt on ainut juttu se milloknse huippu tulee.
Kun vertaa Suomen tilastoja muihin maihin niin mitään sinun levittämää paniikkia ei todellakaan ole syytä lietsoa.

Ohjeiden mukaan mutta riskiryhmät putäisi eristää ei estää muiden toimintojen toimintaa ja elämistä.
Yhä jos tämä hoidetaan fiksusti niin jopa kansantalous voi siitä hyötyä sinun katastrofi mallilla ollaan vielä 2030 huonommassa tilanteessa kun 2009.
Nyt kun puhut tälläistä paskaa, niin varmaan laitat ne lainaukset samaan syssyyn. En jää odottamaan hengitystä pidätellen. Alkaa menemään sinun toimesi täällä aika absurdille ja härskille alueelle.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tämä nyt enemmän niiden omaisten tyhmyyttä kuin mitään muuta.

Ei tulisi mieleenkään mennä vierailulle hoitokoteihin yms. Tällä hetkellä.
Mutta ilmeisesti ne jotka ovat mm. Sitä vessapaperia hamstranneet ja täällä valittavat kuinka pitää kaikki laittaa kiinni vierailee siellä vieläkin.

No siihen asiaan voisi valtio vaikuttaa tai kunnat, jotka ovat niitä oikeita toimijoita tällaisessa asiassa. Ei yksittäisille ihmisille tule jättää päätöstä tässä. Valtion johto kantaa myös loppuviimeiksi vastuun.

Onko nyt riittävästi jo keskusteltu sun kaverista? Silloin kun viesti alkaa "mun kaveri" niin tietää lopettaa lukemisen.
 

Salama44

Jäsen
Voi, voi, sodan kokeneet ihmiset ihmettelee. Silloin tuli paljon kaatuneita, haavoittuneita jne Maksettiin kuitenkin raskaat sotakorvaukset vaikk menetettiin alueita. Kyllä tästäkin pienemmän luokan ongelmasta selvitään kun otetaan se vakavasti, mutta ei panikoiduta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Nyt kun puhut tälläistä paskaa, niin varmaan laitat ne lainaukset samaan syssyyn. En jää odottamaan hengitystä pidätellen. Alkaa menemään sinun toimesi täällä aika absurdille ja härskille alueelle.
Miten niin paskaa sinähän tässä kokoajan välität kuinka vääristeleni kuinka vakava tämä asia on.

Se on vakava mutta nimenomaan riskiryhmille ja heitä pitää suojella. Heidän suojeluun tehokkain keino on asettaa heidät itsensä karanteeniin.
Mitä vähemmän kontakteja sitä pienempi todennäköisyys sairastua ja näissä se toimii kun kyseessä on aikuiset.

Tässä yhtälössä vain mättää se perusteellinen asia, että aika moni koululainen on julkisen liikenteen varassa niin maalla kuin kaupungeissakin. Erinomaisen kivaa olisi opettaa luokkia, joissa paikalla olisi n. puolet ja toiselle puolikkaalle saisi laatia sähköistä materiaalia peräsuoli pitkänä.
Niitä riskialttiita kontaktaja tulee siellä bussissa tai junassa merkittävästi enemmän niin pitkään kuin ei laiteta sitä +70 ikäluokkaa karanteeniin.
Jos se tehdään ei tarvitse sulkea julkista liikennettä.
Ilman sitä kaikista pahimman tartuntalähteen yhdessä sen kaupan kassajonon kanssa on koulujen sulkeminen täysin turhaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Yhdysvallat, Puola ja Tanska laittavat melkein kaikki rajat kiinni, suurimmassa osassa maita koulut, yliopistot suljettu, julkisia tilaisuuksia ei saa järjestää ja liikkumista pitäisi rajoittaa. Ja tämä yksi seppo selittää, että tauti ei ole vaarallinen. Katsokaa vaikka, minun kaverillakin on se ja kuulemma ei ole kummoinen. Ihan oikeesti. Kaikkea paskaa täällä saakin suoltaa.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
No siihen asiaan voisi valtio vaikuttaa tai kunnat, jotka ovat niitä oikeita toimijoita tällaisessa asiassa. Ei yksittäisille ihmisille tule jättää päätöstä tässä. Valtion johto kantaa myös loppuviimeiksi vastuun.

Onko nyt riittävästi jo keskusteltu sun kaverista? Silloin kun viesti alkaa "mun kaveri" niin tietää lopettaa lukemisen.
Jos järki ei riitä niin minkäs sille voi.
Silloin voi sanoa omaisen saaneen sen mitä läheiset halusivat.

Sitähän tässä nimenomaan olen peräänkuuluttanut, että ne +70 ihmiset laitetaan karanteeniin koteihinsa etteivät saa tartuntaa.
Se on koko yhteiskunnan kannalta paljon helpompi keino rajoittaa kuin koulujen ja päiväkotien sulkeminen.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
ottakaa nyt iisisti. 100% koronaan kuolleista tilastoidaan, kuinka moni sairastunut tilastoidaan? Siihen voi jokainen arvata oman veikkauksen mutta murto-osa sairastuneista tilastoidaan. Lopputulema vääristynyt death rate ja pahasti. Se death rate mitä nyt saadaan on absoluuttinen katto ja todellisuus saatanan paljon pienempi.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
No se riippuu edelleen ihan kurssin vetäjästä. Kyllä on nettitenttejä, mutta näiden kurssien opettajat ovat ns. vanhaa koulukuntaa, eli "paperitentti sen olla pitää". Otan aina mieluummin nettitentin kuin paperitentin, ehhehheh.
mm. Tampereen yliopisto oli eilen päättänyt, että kaikki opetus on etäopetusta ja tentit tehdään etänä toistaiseksi.

Siihen ei kurssien vetäjille ole jätetty vaihtoehtoja.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miten niin paskaa sinähän tässä kokoajan välität kuinka vääristeleni kuinka vakava tämä asia on.

Se on vakava mutta nimenomaan riskiryhmille ja heitä pitää suojella. Heidän suojeluun tehokkain keino on asettaa heidät itsensä karanteeniin.
Mitä vähemmän kontakteja sitä pienempi todennäköisyys sairastua ja näissä se toimii kun kyseessä on aikuiset.

Tässä yhtälössä vain mättää se perusteellinen asia, että aika moni koululainen on julkisen liikenteen varassa niin maalla kuin kaupungeissakin. Erinomaisen kivaa olisi opettaa luokkia, joissa paikalla olisi n. puolet ja toiselle puolikkaalle saisi laatia sähköistä materiaalia peräsuoli pitkänä.
Niitä riskialttiita kontaktaja tulee siellä bussissa tai junassa merkittävästi enemmän niin pitkään kuin ei laiteta sitä +70 ikäluokkaa karanteeniin.
Jos se tehdään ei tarvitse sulkea julkista liikennettä.
Ilman sitä kaikista pahimman tartuntalähteen yhdessä sen kaupan kassajonon kanssa on koulujen sulkeminen täysin turhaa.
Täällä saa jo sun lainauksetkin korjata.

En tiedä enää kuinka monta kertaa sinulle pitää laittaa lähteitä siitä, että tauti on vaarallinen kaikille paitsi 0-9v, että ymmärrät. Se, että selviää hengissä ei ole sama kuin, että selviää vahingoittumattomana ja se kuka taudista saa vakavan muodon on täysin säkästä kiinni. Kyseessä on sellainen määrä liikkujia, että sinä tai kukaan muu ei voi asiaan ottaa kantaa.

Kun nyt vedit tähän jonkun "mun kaveri" touhut mukaan, niin minä olen armeijassa ollut viikon osastolla keuhkokuumeessa influenssan takia. 20v hyväkuntoinen urheileva kloppi. Sun mukaan ei ole mahdollista. Vaan kun oli! Jos kyseessä olisi ollut korona niin en välttämättä olisi tässä kirjoittamassa, vaan kuollut tai iäkseni vammautunut. Siinä sulle vähän perspektiiviä sun näihin "kaveri kerto" juttuihin.

Moni muukin täällä kertonut miten terveet ja nuoret sairastaneet keuhkokuumeen, mistä sinä luulet, että ne tulee?! Mutta kun eihän se influenssakaan tapa, no ei tapa, mutta vitun paskaan kuntoon sekin voi saattaa ja korona monta kertaa paskempaan ja lopullisin vaurioin!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yhdysvallat, Puola ja Tanska laittavat melkein kaikki rajat kiinni,

Jos Suomi tekisi Tanskan kanssa samoin, päätös olisi suunnilleen seuraava. Maahan saavat tulla kaikki suomalaiset, jos ovat ulkomailla. Maahan saavat tulla kaikki muutkin, jos on jotain asiaa.

Keneen tuo uppoaa - tai Trumpin päätös? No, näkyy uppovan.

Järkevää olisi rajoittaa suomalaisten matkustamista ulos ja takaisin. Ja niin on tehtykin, annettu siis suositus, että ei kovin helposti lähdettäisi.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Jollain kierolla tavalla toivoisin, että valmiustila julistettaisiin ja meitä koeteltaisiin hiukan itsestäänselvyyksiksi muodostuneiden vapauksiemme ja oikeuksiemme suhteen. Että ei se niin itsestäänselvää olekaan lopulta, että hyppään bussiin, menen kaljalle kavereiden kanssa ja siitä sitten lätkämatsiin. Some voidaankin blokata vitaalien tietoliikenneyhteyksien takaamiseksi, kaupasta ei löydy juuri sitä mitä olen hakemassa ja lomareissu jää väliin. Jotenkin näissä rajoitteissa olisi olemassa se hyväkin puoli, ellei aivan äärimmäisyyksiin mennä.

"Tulisi sota ja normaalit ajat", kuuli joskus vanhusten suusta. Odotellaanpa vielä kuukausi-kaksi miltä alkaa näyttämään.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Täällä saa jo sun lainauksetkin korjata.

En tiedä enää kuinka monta kertaa sinulle pitää laittaa lähteitä siitä, että tauti on vaarallinen kaikille paitsi 0-9v, että ymmärrät. Se, että selviää hengissä ei ole sama kuin, että selviää vahingoittumattomana ja se kuka taudista saa vakavan muodon on täysin säkästä kiinni. Kyseessä on sellainen määrä liikkujia, että sinä tai kukaan muu ei voi asiaan ottaa kantaa.

Kun nyt vedit tähän jonkun "mun kaveri" touhut mukaan, niin minä olen armeijassa ollut viikon osastolla keuhkokuumeessa influenssan takia. 20v hyväkuntoinen urheileva kloppi. Sun mukaan ei ole mahdollista. Vaan kun oli! Jos kyseessä olisi ollut korona niin en välttämättä olisi tässä kirjoittamassa, vaan kuollut tai iäkseni vammautunut. Siinä sulle vähän perspektiiviä sun näihin "kaveri kerto" juttuihin.

Moni muukin täällä kertonut miten terveet ja nuoret sairastaneet keuhkokuumeen, mistä sinä luulet, että ne tulee?! Mutta kun eihän se influenssakaan tapa, no ei tapa, mutta vitun paskaan kuntoon sekin voi saattaa ja korona monta kertaa paskempaan ja lopullisin vaurioin!
Vakava mutta ei vaarallien.
Vaarallinen tarkoittaa vähintään niitä sarsin kuolleisuus lukuja eli n.10% ja nyt ei olla sitä lähelläkään eikä varsinkaan ns. aktiivisen väestön osalta.

Nimenomaan sen takia tämä paniikin luominen on täysi järjetöntä. On sairaus mikä tahansa siitä jää osalle jotain jälkiä ei tämä ole sen kummempi siinä suhteessa mutta se jälkien jättäminen ei ole ainakaan tähän mennessä uutisten saati tilastojen mukaan ollut mitään erikoista.

Jos siellä olisi jäänyt parantuneista merkittävälle osalle jotain pysyviä haittoja siitä olisi varmasti myös uutisoitu.
Kyllä itsekin tiedän useita armeija aikana keuhkokuumeen sairastaneen eivät olleet urheilijoita mutta ovat nyt ihan terveitä aikuisia.
Nyt mennään vain sinun musta tuntuu linjalla.
Et välttämättä olisi täällä kirjoittamassa jos olisit jäänyt auton alle tai sattunut hukkumaan sattuma kun vaikuttaa asioihin kuten se tyhmyydestä sakotetaan osasto.

Voivat saattaa paskaan kuntoon mutta niin voi moni muukin tauti ei korona ole siinä mitenkään erikoinen.
Kokonaisuudessaan sen vaikutuksia vaan kovasti suurennellaan tällä hetkellä ja mm. Sinun tekemäsi panikoinnin seuraukset ovat nähtävissä mm. Kaupoissa.

Ei sitä paskapaperia ja käsidesiä (josta ei ole edes hyötyä) kukaan ilman paniikkia hanki tuollaisia määriä.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Voihan vattulainen, ei saa nukuttua kun seuraa tätä mehukasta, mutta samalla älytöntä jankkaamisvääntöä. Hyviä pointteja molemmilta näkölaidoilta, mutta kovin rakentavaa keskustelua ei edellisen tunnin aikana ole syntynyt. Jatkakaa.
Mä yritän nukkua, että jaksaa huomenna tindertreffeillä kysellä hoitohenkilökuntaan kuuluvalta tuoreimmat huhut koronatilanteen vakavuudesta ym. Pitää asettaa alan ihmiselle kysymykset järkevästi ja se taas vaatii hyviä unia ettei lähde homma rönsyilemään epäolennaisuuksiin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko

Veljkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, WPGJ, CBJ, Leijonat, #18, #44, #29
Alkaa olemaan paikka paikoin semmosta kikulin mittailua tässä ketjussa, että tämmöstä pienimunasta vähän jo hirvittää
 
F

Flonaldo

No nyt tuli painavaa faktaa, keskustelun olisi voinut lopettaa tähän viestiin ja ketju lukkoon.
Mut totuuden nimessä sanottakoon, ettet tunne näköjään alaa ja ihmisluontoa ollenkaan.
En tiedä sinun taustojasi tai meriittejäsi. Minä en väitä tuntevani "alaa", mikä se nyt onkaan. Sen sijaan epidemiaresponssia laatimassa ovat olleet maailman johtavat käyttäytymistieteen asiantuntijat. Minä luotan heihin, ainakin täällä.

WHO ja ihan jokaisen maan asiantuntijat ovat alusta asti joka pressissään kertoneet nelivaiheisesta prosessista ja epidemiakäyrän litistämisen tavoitteesta. Silti haaveillaan siitä, että jostain kumman syystä prosessi pysähtyykin vaiheiden 1 ja 2 väliin ja käyrä maagisesti katkeaa.

Testaaminen ei estä yhtäkään tartuntaa.

Singaporen ja Korean mallilla käyrä todellakin voidaan katkaista. Hetkellisesti. Nyt heidän pitäisi ylläpitää nykyistä toimintatapaansa siihen asti, kun mahdollinen rokote on valmis - eli vähintään vuoden verran. Heidän yhteiskuntansa ei siihen kykene kuten ei mikään yhteiskunta modernissa maailmassa.

Joukkotapahtumien peruminen, massatestaus ja vaikkapa kuumeiden mittaaminen rajalla ovat toimenpiteitä, jotka saavat ihmisille hetkellisen hyvän olon tunteen. Valtiovalta tekee jotain, tekeminen näkyy ja tuntuu siltä, että näin tämä pysäytetään. Sillä valheella vaan voi olla traagiset seuraukset myöhemmin epidemian aikana.

Jos nyt, poliittisen paineen alla, koko yhteiskunta pysäytetään ja kuukauden päästä koko maassa tapausmäärä on mitätön, ei maasta löydy niitä poliitikkoja, jotka siinä vaiheessa olevan vastasuuntaisen poliittisen paineen alla pitävät koko yhteiskunnan pysäytettynä rokotteen valmistumiseen asti.

En ole kovin luottavainen Suomen suhteen. THL:n osalta minulla ei varsinaista mielipidettä ole, mutta kun seurasin Krista Kiurun horisevaa, kapulakielistä, sekavaa ja vaikeasti ymmärrettävää puhetta, sen sijaan alkoi kurkunpäätäni välittömästi kutittaa...

Sen sijaan täällä olen täysin vakuuttunut sekä poliittisesta johdosta että asiantuntijajohdosta. Joku uskoo joulupukkiin, toinen Martti Vainioon, mutta minä uskon Chris Whittyyn.

Myös poliittisen johdon viestintä on ollut jotain muuta. Boris avasi eilisen pressinsä ensimmäisellä lauseella, näin vapaasti käännettynä, "Jengiä delaa!". Kaikki eivät ole vielä täysin ymmärtäneet varmasti viestiä, mutta yhtä selvästi todettiin, että epidemia ei ole ohi ennen kuin laumaimmuniteetti on saavutettu. Se siis tarkoittaa, että vähintään 60 prosentin väestöstä pitää sairastaa tämä tauti.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
"Tulisi sota ja normaalit ajat", kuuli joskus vanhusten suusta. Odotellaanpa vielä kuukausi-kaksi miltä alkaa näyttämään.

Maalaistollona sitä salakähmyisesti välillä toivoisi, että kehäkolmosen sisäpuoli, oikeastaan koko Uusimaa voitaisiin laittaa tiukkaan rajavalvontaan. Junttisuomeen pyrkivät joukkoliikennöijät kuumetestattaisiin ja sitten ehkä hoitoleiritykseen, tapauksesta riippuen.
Leirillä olisi toki tarjolla paljon kaikentasoisia kulduuriesityksiä ja poliittisia puheluita eli normimenoa ihan omasta takaa.

Helsingissä asuvien Isojen Firmojen verotulojen hiipuminen voisi kyllä maakuntalaisia jurppia eli neuvotteluissa on pakko olla hieman pelivaraakin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vakava mutta ei vaarallien.
Vaarallinen tarkoittaa vähintään niitä sarsin kuolleisuus lukuja eli n.10% ja nyt ei olla sitä lähelläkään eikä varsinkaan ns. aktiivisen väestön osalta.

Nimenomaan sen takia tämä paniikin luominen on täysi järjetöntä. On sairaus mikä tahansa siitä jää osalle jotain jälkiä ei tämä ole sen kummempi siinä suhteessa mutta se jälkien jättäminen ei ole ainakaan tähän mennessä uutisten saati tilastojen mukaan ollut mitään erikoista.

Jos siellä olisi jäänyt parantuneista merkittävälle osalle jotain pysyviä haittoja siitä olisi varmasti myös uutisoitu.
Kyllä itsekin tiedän useita armeija aikana keuhkokuumeen sairastaneen eivät olleet urheilijoita mutta ovat nyt ihan terveitä aikuisia.
Nyt mennään vain sinun musta tuntuu linjalla.
Et välttämättä olisi täällä kirjoittamassa jos olisit jäänyt auton alle tai sattunut hukkumaan sattuma kun vaikuttaa asioihin kuten se tyhmyydestä sakotetaan osasto.

Voivat saattaa paskaan kuntoon mutta niin voi moni muukin tauti ei korona ole siinä mitenkään erikoinen.
Kokonaisuudessaan sen vaikutuksia vaan kovasti suurennellaan tällä hetkellä ja mm. Sinun tekemäsi panikoinnin seuraukset ovat nähtävissä mm. Kaupoissa.

Ei sitä paskapaperia ja käsidesiä (josta ei ole edes hyötyä) kukaan ilman paniikkia hanki tuollaisia määriä.
Kiitos.

Ihan tiedoksesi, niin paskapaperia oli 2 rullaa jäljellä, kävin tänään (eilen) hakemassa 1! liiterin punaisen paketillisen verran lisää. Samassa kaupassa oli mm. tonnikalasäilykkeitä vaikka ja kuinka, koska meillä oli jo pari purkkia kotona jätimme ne hyllyyn panikoivia varten. Mielestämme ne menee silloin varmaan parempaan tarkoitukseen kuin meillä. Ostimme myös saippuaa, yhden putelin, koska meillä oli käsisaippua loppu keittiöstä. Kylpyhuoneessa sitä olisi edelleen ollut, mutta ihan vain käytännöllisyyden tasolla ajattelimme, että sitä on kiva olla siellä missä on pesuvermeetkin, esim. paskalla käymisen jälkeen ennemmin kuin keittiössä missä olisi toki ollut se puolikas pullo fairyä joka kuulemma riittää pitkään ja niin riittääkin. Keittiössä vaan pesemme useammin käsiä kuin käymme paskalla.

Ostimme myös 2! pakastepitsaa, kun taloudessamme on kaikki kaksi henkilöä ja kaksi pakastepussia lidlin lähinnä perunaa sisältävää pyttipannua kun ajattelimme, että jos ei jaksa lähteä vaikka maanantaina kauppaan niin on edes jotain nopeaa tallessa. Niin ja ostimme yhden paketin ruotsalaisia lihapullia missä on päiväys 3.4.2020 niitä kun on kiva mutustella. Paniikki päällä siis. Jätimme taaksemme noin 2 tonnia (tämä on venäläisten aluetta eli voi mennä 200kg kerralla) oltermannia ja jonkun tonnin jogurtteja sinne liikkeeseen. Oli joku vienyt kaikki jauhelihat, mutta kanaa ja noita valmis pyöryköitä, sekä meetvurstia olisi ollut vaikka muille jakaa, samaten sitä vessapaperia. (oikeasti kaikkea muuta oli paitsi jauhelihaa)

Niin ja ostinhan minä kinkkusuikaleita wokkiin, niitä myydään 500g pakkauksissa. Kasvikset ehdin jo ostaa eilen, mutta valitettavasti joku oli linjannut, että kyseisestä kaupasta ei lihaa hirveästi saa.

Hienoa että sinä kuitenkin olet meistä kahdesta se järkevä henkilö joka ei panikoi ja täällä kertoilee ihmisille faktat perustuen sinun kaveriisi.
 
Viimeksi muokattu:

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Jatkan minäkin hieman positiivisemmin, toki vain suomalaiseen ip-lehteen eli en takuuta anna:


Mutta kiva, mikäli totta. Ja joka tapauksessa covid-19n sisin, toimintalogiikka paljastuu kolmessa kuukaudessa, arvaan mä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Keneen tuo uppoaa - tai Trumpin päätös? No, näkyy uppovan.

Ei näissä rajojen sulkemisissa tarvitse nähdä mitään politikointia. Trumpista en tiedä, mutta ainakin Tanskan tapauksessa tarkoitus on ilmiselvästi rajoittaa tässä vaiheessa turhaa maan rajojen ylitystä, joista koituisi lisäuhkaa maan terveysjärjestelmälle pandemian aikana. Tanska on siis linjannut, että yhteiskunnan arkitoimien rajoittamiseen sisältyy myös maahantulon rajoitukset. Erittäin rationaalinen päätös.

Eihän missään ole kukaan tanskalainen väittänyt, että nyt ovat turvassa koronalta kun rajaliikennettä rajoitetaan ja vielä harvempi tanskalainen on niin tyhmä että sellaista uskoisi. Yli 600 todettua tartuntaa, ja todennäköisesti jo tuhannet kantavat virusta. Nyt ei kuitenkaan ole järkevää ottaa lisäriskejä vaan torjua niitä ja toivoa parasta.

Järkevää olisi rajoittaa suomalaisten matkustamista ulos ja takaisin. Ja niin on tehtykin, annettu siis suositus, että ei kovin helposti lähdettäisi.

Nämä "suositukset" ovat oma lukunsa. Tiedät kyllä itsekin, että tämä maa on täynnä ihmisiä, joille suositus on yhtäkuin vapaus tehdä niinkun oma napa vaatii. Jokaisen naapurustosta löytyy näitä pertsoja ja pirkkoja, jotka eivät käsiään pese ja lähtevät epsanjan aurinkoon niin kauan kun Suomesta sinne joku lentää.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL

In our experience now, about 40 to 50 per cent of the people who test positive to the swab require hospital admission for pneumonia and some form of respiratory failure.
And around 10 to 20 per cent of the positive people require ICU admission, and they are all seriously ill.


The median age of the people admitted to ICU is 65 years old, compared to around 50 in China.
In the last, let's say, seven to 10 days, we've seen an increase in the number of younger people admitted to ICU.




Eipä toi kovin hyvältä kuulosta.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Ens viikolla pitäs lentää vissiin koronan alkulähteille! Vittu!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös