No sanotaanko näin, että tällä kaverilla on kokemusta oikeasti lähes hengen vieneestä onnettomuudesta.
kumma kun ne asiantuntijat ovat samaa mieltä, että sille yli 80% tämä ei vaadi tehohoitoa yms.
Näistäkin erittäin suurelle osalle se on todella lievä.
Jos tälle viivalle mennään, niin myös mä olen ollut lähes hengen vieneessä onnettomuudessa. Sen seurauksena mulle tuli tänään tuomio, että "etätöissä kunnes toisin määrätään". Ei siis lähes jokaiselle muulle "pari viikkoa tämän rotaation mukaan", vaan suoraan pysyä himassa "ihan vitun pitkään", kuten sen itse koin. Koronaa mulla ei ainakaan vielä ole todettuna, pientä flunssaa tosin tänään pukkasi ja tuolla flunssalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että riskiryhmään luokiteltiin. Todennäköisesti flunssasta on kyse, mutta rehellisesti sanoen on "pienet paskat housussa".
Olisinko mielummin "rehellisesti flunssassa" kuin takaraivossa se, että alentuneen immuniteetin turvin virus on ryöminyt kroppaan viikko tai pari takaperin, mahdollisesti tartuttanut siinä sitten vähintään pari muuta? No, ei ole vaikeaa. Mulle kelpaisi tämän pienen lämmön sijasta reilu kuume ja vähän köhäisen kurkun sijasta kunnon "tukehtumisyskä", jos mitään tällaista ei olisi liikenteessä. Jos nyt tuomiona olisi korona, niin eiköhän tuossa aivan lähimmästä piiristä olisi muutama perheenjäsentä, pari läheistä ystävää ja jokunen läheinen työkaveri vähintään "paineen alla".
Yksilölle toi paskiainen voi olla tasoa "lievä flunssa" mitä oireisiin tulee. Mutta ainakin mulla se on aika toissijainen juttu. Se lievänä kärsitty flunssa ei paljoa lämmitä, jos siinä menee vaikka nyt mummo hautaan koronan uhrina. Se "melkein lomalta vaikuttava etätyö" ei paljoa lämmitä, jos tuosta pari läheistä työkaveria kärsii pahasti. Jos oireeton tai lähes oireeton voi tartuttaa, niin mulle on ihan vitun sama ovatko a) omat oireeni koronaa b) olenko tasoa "lähes raato" vai se oireeton jamppa c) Mikä killcount tuleekaan olemaan per tartuttanut henkilö. Suoraan sanoen tämä on henkilökohtaisella tasolla niin vittumainen tilanne, että helpompi oli maata Töölössä teho-osastolla "rehellisen onnettomuuden" vuoksi reilu pari viikkoa ja miettiä sitä, että tajun palattua voisi kuolo vielä korjata.
Jos henkilökohtaiset oireet on joku kriteeri, niin tekisi mieli sanoa jotain sellaista, että viikkoon tai pariin ei tarvitsisi palstalle kirjoitella. Mutta siihen en viitsi lähteä. Kun katsoo miten tämä paskiainen on levinnyt ja miten se on niittänyt satoa, olkoon se sitten 2%, 3% ta 6%, niin "ei väliä". Vaikka mulla nyt olisi se korona ja kaikkien todennäköisyyksien mukaan luokkaa "lievät tai maltilliset" olevat oireet olisivat todennäköisiä, niin mun mielestä paljon tiukemmin pitäisi tähän suhtautua. Niitä "mun omia oireita" enemmän merkkaa se, miten tauti leviää. Eikä mun mielipide muun muassa Jokerien kauden jatkon osalta ole muuttunut, ennen omaa flunssan poikastakin tuli tuettua eri sarjojen sulkemista.