Ihmeellistä, ettei kukaan ollut puuttunut tähän, niin puutun sitten itse. Lisäys on 50%. 50*(1+x)=75 -> x= 0,5Etelä-Pohjanmaalla voi järjestää nyt sellaisia yleisötilaisuuksia 19.2. lähtien, johon voi ottaa 75% yleisökapasiteetista. Kaikille pitää olla osoitettuna istumapaikat. Edellisen kokoontumisrajoituspäätöksen aikana sai ottaa 50% yleisöä. 25% kapasiteetin lisäys siis Etelä-Pohjanmaalle.
....
Asia on minusta juuri näin. Tämän vuoksi, kuten olen aiemminkin tänne kirjoitellut, on tavallaan yhteiskunnallinen teko olla maskia turhaan käyttämättä ja näyttää näin esimerkkiä. Ja kääntäen tulee huono fiilis käyttää maskia turhaan ja olla osana mukana järjenvastaisessa ilmiössä.Tämä oli kuin omasta kynästäni.
Olen ennenkin sanonut, että käyttäkööt ne jotka haluavat käyttää ja antaa niiden olla käyttämättä, jotka eivät halua käyttää. Mutta kuten @Denverin Munasyndi tuossa ansiokkaasti viestitti, itsekin tunnen silti huolta siitä, kuinka moni sitä maskia edelleen haluaa käyttää. Ja koska se nyt sattuu olemaan pandemian näkyvin ulkoinen merkki, maskien määrä myös pitää yllä viruksen pelkoa. Vaikka syytä sen pelkäämiselle ei enää pitkään aikaan ole ollut.
Itse peilaan tätä tilannetta nyt jo mainittuun Tukholmaan, kun siellä vastikään vierailin. Aivan järkyttävä ero oli ilmapiirissä, kun maskeja ei näkynyt kenelläkään.
Kyllä ainakin itsestä on alkanut jo vähän aikaa sitten näyttämään siltä että innokkaita lähityöläisiä on konttorille palannut kun liikennekin näyttää lisääntyneen. Toki muutamien vuosien takaisista ruuhkista Helsingin pääväylilläkin ollaan onneksi vielä kaukana. Omalla toimistolla porukka ravaa ainakin ihan suht normaalisti(toki halukkaat etäilläkin saavat) ja vaikka esimerkiksi tänään taas saatiin kuulla aamulla alkuviikon altistuksesta, niin eipä se paljon vaikuttanut palavereihin tai asiakastapaamisiin vaan normaalisti vedettiin. On tuossa joo mahdollisuus johonkin nousuun mutta lieneekö merkittävä ollenkaan.Tästä on tietysti "realismi" kaukana, mutta teoreettinen mahdollisuus tuolle on (kuten toki itsekin sanot). Mutta suurella todennäköisyydellä virus on jo saavuttanut enemmistön näistä etätyöläisistä, joten ainoa vaikutus voi olla muutama lisäflunssa siellä täällä. Hyvin vaikea nähdä tilannetta, jossa sairaaloiden kuormitus lähtisi jotenkin kovaan nousuun tässä vaiheessa. Ja tällä tarkoitan todellista, koronapotilaista aiheutuvaa nousua, en sitä, että sairaaloiden with-covid -potilaiden lukemat lähtevät kasvuun. Ellei meillä ole jossakin jemmassa satoja tuhansia rokottamattomia ihmisiä, jotka nyt yhtäkkiä altistuisivat runsaasti virukselle sen takia, että Voipio-Pulkki on höllännyt omaa suhtautumistaan liikaa.
Jos käyttää maskia seksin aikana, niin ei tartu korona.
Ihmetyttää, miten valtaosa jaksaa vielä ainakin Helsingissä kiusata itseään maskeilla. EI vaan jotenkin pääse ollenkaan sisälle sellaiseen ajatusmaailmaan, jossa joku kokee vieläkin, että maski on tarpeen jollain kauppareissulla tai vastaavalla. Olo on kuin jossain simulaatiossa, kun istuu metroon tai bussiin, ja porukka nököttää siellä maskit huolellisesti naamalla.
Viime päivänä on vaan tullut oikeasti epätodellinen olo näistä veitsenterällä eläjistä ja heidän jutuistaan. "Pysytään turvassa, parempihan näitä maskeja on nyt pitää kuitenkin, tämä on nyt kai tämä uusi normaali, aika jännää". Pelottava ajatus, kuinka niin moni on saatu peloteltua pois normaalista elämästä.
Itse asiassa niistä ollaan keskusteltu tasaisesti jo pidemmän aikaa, ihan hyvässä hengessä ja asiallisin kommentein.Jaahas. Maskikeskustelu lähti varmaan jo sadannen kerran kierroksille.
Juu. En tarkoittanutkaan että sillä lailla kierroksille. Olisi varmaan pitänyt kirjoittaa sadannelle kierrokselle niin olisi ehkä ollut selvempää...Itse asiassa niistä ollaan keskusteltu tasaisesti jo pidemmän aikaa, ihan hyvässä hengessä ja asiallisin kommentein.
Olisihan se kuitenkin hienoa, jos tuota pelkoa saataisiin jotenkin lievitettyä ja ihmisten korona-ahdistusta helpotettua. Maskisuosituksesta luopuminen olisi hyvä konkreettinen viesti siitä, että tilanne on palautumassa normaaliksi ja aihetta pelkoon ei enää ole.Juu. En tarkoittanutkaan että sillä lailla kierroksille. Olisi varmaan pitänyt kirjoittaa sadannelle kierrokselle niin olisi ehkä ollut selvempää...
Aika moneen kertaan tässä matkan varrella kuitenkin jo päivitelty maskinkäyttäjien pelkotiloja.
Pientä toistoa mutta itse en usko että kovinkaan monella maskinkäyttäjällä nyt mitään varsinaisia pelkotiloja on. Itsekin valikoidusti vielä käytän vaihtelevista syistä joissain tilanteissa. Ennemminkin noudatetaan nöyrästi viranomaisten suosituksia, joka nyt on ihan suomalaiselle tyypillistä. Mutta sen suosituksenkin saisi tosiaan jo pikkuhiljaa poistaa kun tautitilanne sen jo mahdollistaisi.Olisihan se kuitenkin hienoa, jos tuota pelkoa saataisiin jotenkin lievitettyä ja ihmisten korona-ahdistusta helpotettua. Maskisuosituksesta luopuminen olisi hyvä konkreettinen viesti siitä, että tilanne on palautumassa normaaliksi ja aihetta pelkoon ei enää ole.
Eikös tämä keskustelu ole ollut yhtä toistontoistontoistoa jo yli vuoden verran? Muidenkin koronaan liittyvien aiheiden kuin maskien osalta.Jaahas. Maskikeskustelu lähti varmaan jo sadannen kerran kierroksille.
No ei ihan. Kyllä tässä pientä vivahde-eroa on aina uuden variantin myötä ollut. Tietysti sille koronaonvaanflunssa-porukalle se on ollut jatkuvaa murmelipäivää.Eikös tämä keskustelu ole ollut yhtä toistontoistontoistoa jo yli vuoden verran? Muidenkin koronaan liittyvien aiheiden kuin maskien osalta.
Toimistolla liikuttaessa maskipakko ja kaupassa olen kunnioittanut yrittäjän toivetta. Missään vaiheessa en ole kokenut omalta osalta maskia tarpeelliseksi.Ihmetyttää, miten valtaosa jaksaa vielä ainakin Helsingissä kiusata itseään maskeilla. EI vaan jotenkin pääse ollenkaan sisälle sellaiseen ajatusmaailmaan, jossa joku kokee vieläkin, että maski on tarpeen jollain kauppareissulla tai vastaavalla. Olo on kuin jossain simulaatiossa, kun istuu metroon tai bussiin, ja porukka nököttää siellä maskit huolellisesti naamalla.
Toimistolla liikuttaessa maskipakko ja kaupassa olen kunnioittanut yrittäjän toivetta. Missään vaiheessa en ole kokenut omalta osalta maskia tarpeelliseksi.
Ihmetyttää, miten valtaosa jaksaa vielä ainakin Helsingissä kiusata itseään maskeilla. EI vaan jotenkin pääse ollenkaan sisälle sellaiseen ajatusmaailmaan, jossa joku kokee vieläkin, että maski on tarpeen jollain kauppareissulla tai vastaavalla. Olo on kuin jossain simulaatiossa, kun istuu metroon tai bussiin, ja porukka nököttää siellä maskit huolellisesti naamalla.
Viime päivänä on vaan tullut oikeasti epätodellinen olo näistä veitsenterällä eläjistä ja heidän jutuistaan. "Pysytään turvassa, parempihan näitä maskeja on nyt pitää kuitenkin, tämä on nyt kai tämä uusi normaali, aika jännää". Pelottava ajatus, kuinka niin moni on saatu peloteltua pois normaalista elämästä.