Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 955 999
  • 81 126

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Miten täällä muut reserviläiset ovat valmistautuneet rintamalle lähtöön? Itse pakkasin juuri LuHan reppuun sekä hain kaupasta kuivamuonaa muutamaksi viikoksi.

Kutsua rintamalle jäljitystoimistoon odottaen.
Ai että, jos sitä vaikka pääsisi iskemään porukkaan piikkiä. Tulisi vanhat kanylointimuistot mieleen.

Ehkä pitää koulutushaaramerkki kaivaa jostain kaapin perukoilta esiin.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku voisi myös sanoa, että rokotukset ja sitä kautta ennenäkemettömän lievä flunssa saattaa muuttaa suhteutumista ja pelkotiloja.

Maailma on erilainen bönde-demarin silmin.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Kiuru näköjään vielä viime työnään talloo kaikki jalkoihinsa pitäessään edelleenkin kynsin hampain kiinni tästä strategiastaan. Siinä ei paljon muiden sana paina, jos Krista haluaa puolustusvoimien väenkin jäljittämään.

Toivottavasti hänen seuraajansa on vähän enemmän realistinen näissä korona-asioissa
Yrittää. Onneksi puolustusministeri Kaikkonen pisti jo vähän hanttiin. Joutuu Kiurukin lakien avulla toimimaan, vaikka luulee olevansa lakien yläpuolella. Onneksi myös oikeusministeri ja Pöystikin on herännyt, kuten hallinto-oikeudet; varmasti kaikilla oma sanansa sanottavana.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kovasti kehuttiin Kristaa kun kävi telkkarissa vakavana puhumassa selkeitä lauseita, mutta itse asiahan taisi silloinkin olla ihan sitä samaa tuubaa kuin tämä virka-apusekoilu.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
En ota kantaa yhdenkään politiikan toimijan päätöksiin, enkä kenenkään yksittäisen kirjoittajan tuotoksiin tässä ketjussa. Totean vain, että jotain kampituksia on omikroninkin suhteen tehtävä leviämistä ajatellen. Vaikka olisikin rokotekattavuus suuri ja tauti määrittelemättömän kertoimen mukaan lievempi. Ei meillä silti ole varaa päästää sitä pyyhäisemään yli niin kuin häivehävittäjä Suomen ilmatilasta. Kyllä se silti tulee lyömään melkoisen kuorman terveydenhuollolle. Mitä ja milloin on tehtävä, siihen ei minulle riitä kompetenssi.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mikä noissa rokotuksissa on muuten niin hankalaa? Siis kun puhutaan että työvoimaa ei ole ja vaatii pitkän koulutuksen. Yhdellä kaverilla on eräs sairaus ja joutuu kerran viikossa pistämään itseään lihakseen, kerran sen nähnyt, niin ei se nyt mitään rakettitiedettä ole. Jos on joku heiveröinen vanhus tai lihaton nisti, niin sitten ymmärrän että vähän ammattitaitoa vaatii, mutta normaalille ihmiselle helppo toimenpide
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Miten täällä muut reserviläiset ovat valmistautuneet rintamalle lähtöön? Itse pakkasin juuri LuHan reppuun sekä hain kaupasta kuivamuonaa muutamaksi viikoksi.

Kutsua rintamalle jäljitystoimistoon odottaen.
Koska olen sotilaspoliisi ja vielä sotilasarvolta korpraali odotan että pääsen rintamalle. Itse kävin tänään ampumassa ilmakivärillä huonolla menestyksellä, joten ilta menee nyt tähtäysharjoituksia tehden kuten intissä aikoinaan.

Mielessä kävi että pitäiskö tässä ostaa omilla rahoilla esimerkiksi joku taljajousi. Itsehän en mene rintamalle mikäli ainoa pyssy mikä mulle annetaan on vanha Nokia 5110 tai joku kertalleen pesty nenäliina.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Koska olen sotilaspoliisi ja vielä sotilasarvolta korpraali odotan että pääsen rintamalle. Itse kävin tänään ampumassa ilmakivärillä huonolla menestyksellä, joten ilta menee nyt tähtäysharjoituksia tehden kuten intissä aikoinaan.

Mielessä kävi että pitäiskö tässä ostaa omilla rahoilla esimerkiksi joku taljajousi. Itsehän en mene rintamalle mikäli ainoa pyssy mikä mulle annetaan on vanha Nokia 5110 tai joku kertalleen pesty nenäliina.
Meinaat siis olla koronataistelun sotamies Aarne Honkajoki? Edistykselliset pyssyt selässä, viisaita lausuen ja samalla vähän sotaa sekä armeijaa pilkaten.

Olisihan se näky hieno kun ohi marssii sinne rokotteelle perheitä ja seisot siinä asennossa katajapyssy selässä lausuen;" Siunaa hoitajia, laitosapulaisia, lääkäreitä, lähihoitajia, koneistajia, jätehuollon parissa työskenteleviä, optikkoja, perheen isiä ja äitejä. Basisteilla ei niin väliä..." Ohi lipuu porukkaa ja välillä teet pistokokeita, että hihan sisällä on oikea käsi, eikä mitään tennispalloja tai sukkahousupötköjä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikä noissa rokotuksissa on muuten niin hankalaa? Siis kun puhutaan että työvoimaa ei ole ja vaatii pitkän koulutuksen. Yhdellä kaverilla on eräs sairaus ja joutuu kerran viikossa pistämään itseään lihakseen, kerran sen nähnyt, niin ei se nyt mitään rakettitiedettä ole. Jos on joku heiveröinen vanhus tai lihaton nisti, niin sitten ymmärrän että vähän ammattitaitoa vaatii, mutta normaalille ihmiselle helppo toimenpide

Teknisesti rokotuksissa ei ole mitään hankalaa. Vaikeus koskee vain ja ainoastaan sitä, jos potilas saa allergisen reaktion. Tämä on ihan täysin mahdollista kuitenkin. Tämän takia olisi hyvä, että rokotuspaikalla olisi henkilö, joka pystyy tällaisessa tilanteessa toimimaan. Käsittääkseni rokotuksissa on aina läsnä lääkäri valvomassa eli missä tahansa ei voida rokotella.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Miksi mua alkoi tuon Kiurun jutun luettuani pelottaa aivan helvetisti, että nousevien tartuntalukujen varjolla tämä yhteiskunta pistetään jälleen oikein kunnolla kiinni. Tuli helvetin surullinen olo. Tilannekuva on aivan eri kuin 2020 keväällä. Kriisinhallintakeinot on sen sijaan näillä helvetin jääräpäillä Kiurun johdolla täysin samat.

Pelätä voi vaikka mitä, mutta PeVistä mikään liikkumisrajoitus, Uudenmaan sulku tai vastaava ei mene tässä tilanteessa läpi. Eri asia, mitä STM omassa maailmassaan haluaisi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kovasti kehuttiin Kristaa kun kävi telkkarissa vakavana puhumassa selkeitä lauseita, mutta itse asiahan taisi silloinkin olla ihan sitä samaa tuubaa kuin tämä virka-apusekoilu.
Minä kehuin ja useamman kerran. Olen sitä mieltä, että rokotemasiina olisi tullut laittaa jo aikoja sitten liikkeelle ja ottaa työterveyshoito viimeistään syksyllä mukaan. Samoin olen edelleen sitä mieltä siitä, että koronapassi olisi tullut ottaa aiemmin käyttöön.

Kiuru nosti näitä myöhäissyntyisesti esille ja totta kai koin, että hyvä. Ainoa ministeri, joka edes ymmärsi, mitä olisi pitänyt tehdä.

Muista Kiurun toimista olen sitten eri mieltä, kuten jäljittämiseen panostamisesta nyt. Ja noin muuten, olen hyvin levollinen yhteiskunnan pysymiseen auki. Tämä toki sillä varauksella ettei sairaanhoito ylikuormitu tartuntojen ollessa pilvissä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mitä jäljittämiseen tulee, nyt siis on oikeudellisesti laiton tila monissa sairaanhoitopiireissä. STM:n on tavallaan viran puolesta pakkokin puhua jäljittämisestä, jollei VN asetusta yleisvaarallisista tartuntataudeista muuteta (tai vaihtoehtoisesti tartuntatautilakia).

Jäljittäminen on yleisvaarallisten kohdalla kunnille säädetty velvoite, so. pakko. Eri asia on, onko siinä mitään järkeä (eli ei ole), mutta yksipuolisella päätöksellä siitä tai vaikkapa testeistä ei juridisesti voi luopua. Käytäntö sitten jotain muuta.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Piti oikein tarkistella, kuka on miehiään Lounais-Suomen AVI:n johtaja Heikki Mäki. Mies on noussut täälläkin jo "legendan" maineeseen ja antaa mielellään kommenttia julkisuuteen. Tuntuu, että varsinkin liikuntapaikat ovat Heikin hampaissa. Heikki kommentoi juuri TS:ssa paheksuvansa kuntosalien yksityistilaisuuksia sulun aikana.

Heikki oli hakenut myös ylijohtajan virkaa, mutta ei tullut valituksi.




 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Helsingin Sanomat kertoo, ettei Puolustusvoimille lähetetty virka-apupyyntö varsinaisesti tule suoraan STM:lta vaan mahdolliset pyynnöt tulevat myöhemmin kunnilta ja sairaanhoitopiireiltä. Mahdollisuus pyytää virka-apua perustuu tartuntatautilakiin.

”Terveydenhuollon ammattihenkilöstöä avustavan ja tukevan virka-avun tarvittava määrä tarkentuu neuvotteluissa kunnan ja sairaanhoitopiirin tartuntataudeista vastaavien tahojen kanssa. Sosiaali- ja terveysministeriö pyytää kuitenkin Puolustusvoimia varautumaan jo tässä vaiheessa noin 5 000 henkilön noin kahden kuukauden työpanosta vastaavaan apuun, jota tulisi pystyä tarjoamaan mahdollisimman pikaisesti”, ministeriön lähettämässä varautumispyynnössä sanotaan.

 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten täällä muut reserviläiset ovat valmistautuneet rintamalle lähtöön? Itse pakkasin juuri LuHan reppuun sekä hain kaupasta kuivamuonaa muutamaksi viikoksi.

Kutsua rintamalle jäljitystoimistoon odottaen.

Ihan vahingossa on valmistauduttu. Joulupukki toi retkeilyvarusteita, ja niiden joukossa on LuHa. Kuivamuonaa hain tänään muutaman päivän tarpeisiin, kun olen pitänyt tapana pitää sellaista kotosalla. Reppu on tosin tyhjänä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara




Tuuli laittelee taas parastaan. Rouvan agendalla ovat:

- lapset rokotettava välittömästi (lääketieteellisiä perusteita ei tarvita eikä niitä kannata jakaa)
- rajoituksien jatkuttava kunnes kaikki rokotettu kolmesti

Keskustelun taso on tätä. Onhan tämä uskomatonta, että koulutetut & osaavat ihmiset huutavat Twitterin täydeltä kaikenlaista järjenvastaista roskaa. Tämä on muuten yhtä suurta hölynpölyä kuin samassa paikassa kukkiva rokotevastaisuus, jota tuonkin kommentit ovat täynnä.

Maalitolppien siirtäminen käy tukahduttajilta niin upealla rutiinilla jo kahden vuoden harjoituksien jälkeen, etteikö nämä oikeasti ymmärrä suhtautua edes itseensä kriittisesti? Ymmärtävätkö nämä lainkaan koulutuksestaan huolimatta, millainen olento ihminen on? Ihmisen luonne on sosiaalinen. Ihminen tekee suurimman osan ajastaan hyödytöntä tekemistä, mutta kuitenkin tärkeintä on se, että hän nauttii siitä.

Maalitolppien jatkuva siirtely tulevaisuuteen. Suosikkini ovat "sitten kun" ja "kun tilanne on toisenlainen". Uskovat niin kipeästi tuohon itse, että virusta ei ole enää missään, kun kaikki vaan toimivat kuten ohjeistus on. Jos katsotte ympärillenne maailmalle niin mikä siinä on, että nämä FFP2-kansat ja tukahduttajat eivät ole saaneet hommaa yhtään mihinkään kuosiin koko tänä aikana? Miksi pitää valita tehtävä, joka on käytännössä mahdoton?

Tämä uusin maalitolpan siirto on siis se, että nyt teho-osastolta joudutaan siirtämään hoitohenkilökuntaa tavanomaisiin tehtäviin sairaalassa. Siis ensin tämä porukka oli huolissaan, kun jouduttiin kouluttamaan lisää tehohoitohenkilökuntaa ja nyt he ovat huolissaan, kun nämä pystyvät siirtymään takaisin tavanomaiselle vuodeosastolle? Ei herran jestas. Jos tätä noin hoidetaan niin ovea, jossa lukee "ulos" voi olla aika vaikea löytää.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos tästä saapumiserästä koulutetaan 5000 jäljittäjää niin tulevan kesän saapumiserästä voidaan kouluttaa saman verran tehohoidon henkilökuntaa niin ei olla sitten ensi syksynä paskat housuissa ja kantokyvyn äärirajoilla, kun sinne sairaalan eteiseen ilmestyy samaan aikaan enemmän, kuin yksi potilas.

Kai näille jäljittäjille on suunniteltu joku oma sotilasarvo ja arvomerkit?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Jos minä joudun vaikka autokolariin ja sen takia KYSsiin joksikin ajaksi. Jos sairaalassa sitten työnnetään tikku nokkaan ja sieltä sitten tuleekin positiivinen tulos, niin pääsenkö minäkin sitten noihin sairaalatilastoihin. Entä jos sen kolarin johdosta lähtee sairaalassa henki viikon jälkeen. Onko sekin sitten koronaan liittyvä kuolema?
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP




Tuuli laittelee taas parastaan. Rouvan agendalla ovat:

- lapset rokotettava välittömästi (lääketieteellisiä perusteita ei tarvita eikä niitä kannata jakaa)
- rajoituksien jatkuttava kunnes kaikki rokotettu kolmesti

Keskustelun taso on tätä. Onhan tämä uskomatonta, että koulutetut & osaavat ihmiset huutavat Twitterin täydeltä kaikenlaista järjenvastaista roskaa. Tämä on muuten yhtä suurta hölynpölyä kuin samassa paikassa kukkiva rokotevastaisuus, jota tuonkin kommentit ovat täynnä.

Maalitolppien siirtäminen käy tukahduttajilta niin upealla rutiinilla jo kahden vuoden harjoituksien jälkeen, etteikö nämä oikeasti ymmärrä suhtautua edes itseensä kriittisesti? Ymmärtävätkö nämä lainkaan koulutuksestaan huolimatta, millainen olento ihminen on? Ihmisen luonne on sosiaalinen. Ihminen tekee suurimman osan ajastaan hyödytöntä tekemistä, mutta kuitenkin tärkeintä on se, että hän nauttii siitä.

Maalitolppien jatkuva siirtely tulevaisuuteen. Suosikkini ovat "sitten kun" ja "kun tilanne on toisenlainen". Uskovat niin kipeästi tuohon itse, että virusta ei ole enää missään, kun kaikki vaan toimivat kuten ohjeistus on. Jos katsotte ympärillenne maailmalle niin mikä siinä on, että nämä FFP2-kansat ja tukahduttajat eivät ole saaneet hommaa yhtään mihinkään kuosiin koko tänä aikana? Miksi pitää valita tehtävä, joka on käytännössä mahdoton?

Tämä uusin maalitolpan siirto on siis se, että nyt teho-osastolta joudutaan siirtämään hoitohenkilökuntaa tavanomaisiin tehtäviin sairaalassa. Siis ensin tämä porukka oli huolissaan, kun jouduttiin kouluttamaan lisää tehohoitohenkilökuntaa ja nyt he ovat huolissaan, kun nämä pystyvät siirtymään takaisin tavanomaiselle vuodeosastolle? Ei herran jestas. Jos tätä noin hoidetaan niin ovea, jossa lukee "ulos" voi olla aika vaikea löytää.


Tämä Tuuliviiri alkaa vastenmielisyydessään olla jo Varhilan luokkaa. Koulutettu ihminen ja ymmärrys arkielämästä täysi nolla, kuinka helvetissä tuo voi olla noin raskas tyyppi?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@peterra Parasta vastalääkettä näiden "Tuulien" ja muiden syväpäätyläisten lietsomalle paniikille olisi antaa heille mahdollisimman vähän huomiota. Vaikka itsekin aika ajoin jaan sitä ja tätä somesisältöä "katsokaa kuinka sekaisin tää on"-taka-ajatuksella, soisi pandemian kriittisinä hetkinä julkisuutta saavan eniten ns. maltillisen linjan edustajat.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat




Tuuli laittelee taas parastaan. Rouvan agendalla ovat:

- lapset rokotettava välittömästi (lääketieteellisiä perusteita ei tarvita eikä niitä kannata jakaa)
- rajoituksien jatkuttava kunnes kaikki rokotettu kolmesti

Keskustelun taso on tätä. Onhan tämä uskomatonta, että koulutetut & osaavat ihmiset huutavat Twitterin täydeltä kaikenlaista järjenvastaista roskaa. Tämä on muuten yhtä suurta hölynpölyä kuin samassa paikassa kukkiva rokotevastaisuus, jota tuonkin kommentit ovat täynnä.

Maalitolppien siirtäminen käy tukahduttajilta niin upealla rutiinilla jo kahden vuoden harjoituksien jälkeen, etteikö nämä oikeasti ymmärrä suhtautua edes itseensä kriittisesti? Ymmärtävätkö nämä lainkaan koulutuksestaan huolimatta, millainen olento ihminen on? Ihmisen luonne on sosiaalinen. Ihminen tekee suurimman osan ajastaan hyödytöntä tekemistä, mutta kuitenkin tärkeintä on se, että hän nauttii siitä.

Maalitolppien jatkuva siirtely tulevaisuuteen. Suosikkini ovat "sitten kun" ja "kun tilanne on toisenlainen". Uskovat niin kipeästi tuohon itse, että virusta ei ole enää missään, kun kaikki vaan toimivat kuten ohjeistus on. Jos katsotte ympärillenne maailmalle niin mikä siinä on, että nämä FFP2-kansat ja tukahduttajat eivät ole saaneet hommaa yhtään mihinkään kuosiin koko tänä aikana? Miksi pitää valita tehtävä, joka on käytännössä mahdoton?

Tämä uusin maalitolpan siirto on siis se, että nyt teho-osastolta joudutaan siirtämään hoitohenkilökuntaa tavanomaisiin tehtäviin sairaalassa. Siis ensin tämä porukka oli huolissaan, kun jouduttiin kouluttamaan lisää tehohoitohenkilökuntaa ja nyt he ovat huolissaan, kun nämä pystyvät siirtymään takaisin tavanomaiselle vuodeosastolle? Ei herran jestas. Jos tätä noin hoidetaan niin ovea, jossa lukee "ulos" voi olla aika vaikea löytää.

Onhan tuokin yksi tapa jatkuvaan itsensä nöyryyttämiseen sosiaalisessa mediassa. Tuo maalitolppien siirtely alkaa kaikessa absurdiudessaan olemaan jo melko huvittavaa seurattavaa näin pidemmän päälle, hankalaa kenenkään täysijärkisen tuollaisia ottaa vakavasti kun sen näkee jokainen miten epätoivoista tuo jatkuva maalitolppien heiluttelu on. Mutku sitä, mutku tätä.
Kohta alkaa argumentit käymään todella vähiin kun skeptisimmätkin joutuvat myöntämään että aika tuhnuksi tämä omikron vaarallisuutensa puolesta tulee kokonaisuudessaan jäämään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös