Tälläkin palstalla näyttää sitkeästi olevan useilla kirjoittajilla halu toistaa tiettyjä väitteitä. Ja viime viikot tuntuu, että peli on jopa koventunut. Ilmeisesti tilanteen pitkään jatkuminen ja tätä kautta vihaisuus ovat nostaneet panokset täälläkin korkealle.
Täällä toimitaan (etenkin eräiden kirjoittajien toimesta) eräänlaisella toiston ja massaviestinnän ylivoimalla. Ja nämä väitteet ovat (valikoiden ja karrikoiden sekä liioitellenkin osin) seuraavat:
- Covid-19 merkitään kuolinsyyksi vaikka olisit jäänyt autolla alle tai kuollut infarktiin, jos koronatartunta on rekisterissä tietyllä aikavälillä. Huh huh. Tästäkin ollaan jo kymmeniä korjauksia tällekin palstalle laittaneet, mutta eipä vain haluta uskoa tai mene jakeluun. Kuolinsyytä ei todellaan merkitä vain sattumalta joksikin muuksi kuin miksi toteava lääkäri sen katsoo. Ja näitäkin tosiaan tarkistetaan takautuvasti.
- Rajoitteita ei käytännössä tarvita, sillä kyllä tämän pandemian kanssa muutenkin selvitään. Annettaisiin nyt ihmisten elää normaalisti. Mitäpä siitä, jos terveydenhuolto on kusessa ja joku "vanhus" tai muuten heikko kuolee, jos minä itse vain selviän. Hehän olisivat kuolleet muutenkin kohta. Jokainenhan meistä joskus kuolee, joten samapa se on onko se nyt vai vaikka 15 vuoden päästä. Minun yksityisyyttäni ei muutenkaan saa rajoittaa, olen veroja maksava suomalainen!
- Maailmalla sairaaloissa on aivan ok tilanne. Muuten vain media, poliitikot ja alalla työskentelevät ovat mukamas pulassa. Esim. Yhdysvaltojen ja Euroopan tilanne on vain liioittelua ja mediapeliä. Onneksi sentään Venäjällä (ja Pohjois-Koreassa) tautia ei ole.
Pandemia tai ei - tämä on vain business as usual. (Rajoituksia on tehty pari vuotta varmaan vain ihan piruuttain. Muuten vain halutaan lamauttaa taloutta, viedä lapsilta ja nuorilta harrastukset ja pilata kaikki hauska.)
- Uusin variaatio on mitätön. Tartuttavuudella ei ole mitään väliä, jos harvempi saa vakavan taudin. Sillä, että satoja miljoonia ihmisiä sairastaa yhtä aikaa virustartunnan vuoksi ei ole mitään väliä, koska "kyllähän vuosittainen flunssa-aaltokin" ja "pelkkä räkäyskähän tämä". Antaa levitä vain - heikot sortuu elon tiellä ja saadaan laumasuojakin parissa vuodessa!
- Codiv-19 taudin pitkäaikaiset jälkivaikutukset ovat "Tesla-J"-miehen tyylisten itkijöiden keksintöä. Tämä on perus räkäyskä, jolla ei ole mitään muita vaikutuksia. Tutkijoiden väitteet monielinsairauksista ja mahdollisista vakavista seuraamuksista on samaa huijausta kuin esim. yhteiskunnan rajoitustoimetkin. Tai ainakin liioiteltuja. Ja tehohoidossa olokin on kuin lepoloma, jossa kerrankin saa maata ja nukkua niin pitkään kuin haluaa.
Ja sitten se omituisin, joka ei ehkä tällä palstalla niin kierrä kuin ajoittain, mutta monilla muilla:
- Rokotteissa on jotain omituista. Etenkin, kun eihän tätä ole edes testattu kunnolla (mitä nyt muutama miljardi pistosta globaalisti!) Jos olen nuori ja perusterve, en tarvitse rokotteita, koska tuskin olisin tähän tautiin muutenkaan kuolemassa. Ei minulla niin paska tuuri ole, että iskisi mitään vakavempaa. Rokotteista ei ole mitään hyötyä, koska ovathan nuo taudit muutenkin kadonneet. Ainakin tässä omassa kuplassani en ole niitä nähnyt. Onkohan koko tautiakaan olemassa, kun kaikki tuttujeni kaverit ovat kuolleet vain rokotehaittoihin?
Kiitos ja anteeksi. (Viime viikot tämän palstan lukeminen on ollut sangen raskasta.)