Nyt on ihan oikeasti pakko kysyä, että nuo kaksi Euroopassa uutisoitua tapaustako tämän sinun laivan nyt kaatoivat? Maapallolla on todettu noin 24 miljoonaa koronatartuntaa ja näitä uudelleen tartunnan saaneita on todettu varmaan alle kymmenen. Ihan valtavan isoa todennäköisyyttä en siis uskaltaisi luvata sille, että jos sairastuisit koronaan (tai olet sairastanut, en tiedä), niin saisit sen uudelleen.
Voisi huvikseen laskea ihan todettujen tapausten valossa, että mikä on todennäköisyys esim. täällä Suomessa saada koronatartunta, sairastaa se ja sairastua myöhemmin uudelleen. Varsinkin siten, että oireet olisivat vakavia.
Sanoisin, että kannattaa jatkaa elämistä kuten tähänkin asti.
Niin olen yrittänytkin, mutta Avi Suomessa hallituksen tukemana on tehnyt siitä lähes mahdotonta. Kaikenlaisia rajoituksia on ainakin meikäläisen perheen elämisen eteen laitettu. En pysty elämään niin, kuten olen ennen elänyt ja haluaisin jatkossakin elää. Ja kyllä, en tule esittämään listaa, miten meidän elämäämme on vaikeutettu. Joku, vaikka et sinä, sitä varmasti kysyy tai tulisi kysymään.
Toinen juttu taas on se, että paljonko uudelleen sairastuneita oikeasti on. Uskaltaisin väittää, että Suomessa ei ole tehty ainuttakaan testiä, jolla voitaisiin määritellä uudellleen sairastuminen, vaikka oireita olisi minkälaisia. Täällä kun ei alkuun
päässyt testiinkään, vaikka oireita oli yhtä sun toista.
Olen edelleen sitä mieltä, että yhteiskunta auki. Finnair hyvä esimerkki, miten tässä tulee käymään, jos asian kanssa vitkutellaan vielä kovinkin paljon pidempään. Yhtiöllä on kyllä valtion vankka tuki takana ja konkurssiin se ei mene, mutta monella on paljon vaikeampaa. Varsinkin paljon esille nostetut matkailuyrittäjät ja heidän työntekijänsä. He kun eivät ole millään tasolla kriisin sattuessa huoltovarmuuden kannalta siinä joukossa, jotka väkisin pidetään pystyssä.