Ihmisille pitäisi sanoa, että ajatelkaa itse. Monenkin asian suhteen. Aina ei tarvitse apinoida, tai ulkoistaa ajattelua netille ja muille medioille.Bongasin Kokkolassa tänään ensimmäisen maskin sen jälkeen kun suositus tuli niiden käytöstä. Maskia käytti about noin 15v tyttö. Hän tuli minua vastaan kun kävelin tällaista erittäin rauhallista tietä. Paikalla ei ollut meidän lisäksi muita. Eikä sillä kyseisellä alueella todennäköisesti tule muita kuin minä.
Minulla heräsi sitten sellainen ajatus että tämä korona voi todella olla rankkaa monelle nuorelle. Tuo tyttö ei todennäköisesti itse ole tullut siihen tulokseen että vedänpä nyt tämän naamarin päähäni kun liikun täällä miltein maaseudulla. Vanhemmat todnäk pakottanut käyttämään. Tai toinen vaihtoehto on että tämä nuori pelkää niin paljon että kokee sen järkeväksi käyttää maskia tuossa tilanteessa. Kumpikaan vaihtoehto ei ole millään tavalla hyvä.
Ymmärrän hyvin, ja olen sitä mieltä että tuota maskia pitää käyttää kun on ruuhkaa ja liikutaan alueella missä on ollut koronaa. Kokkolassa ei ole kumpaakaan. Harmittaa ja säälittää ihmisten puolesta koska monelle tämä korona tulee jättämään henkisiä arpia. Se ei todellakaan ole mikään leikin asia tämä hysteria.