Siinä vaiheessa kun aletaan itsestä puhumaan niin sanitusti vitsillä tiukkaan puoleen, panikoijiin jne kuulumisesta, niin marttyyriviitta on vedetty kaapista ja on jo aika vahvasti hartioilla.
Vitut. Olen tuon panikoija-termin ottanut ihan sarkastisessa mielessä käyttöön, koska minua on ensin sillä nimellä kutsuttu. Ja mielestäni turhaan, koska kriittisyys ja panikointi ovat kaksi täysin eri asiaa. Panikoiia ei myöskään kirjoittaisi lukuisia viestejä, joissa kehuu hyvää kehitystä Suomessa tai muualla, silloin kun sen paikka on.
Lisäksi, tuota Jonia on kritisoitu aiemmin mutta lähdekritiikki ei kelpaa. Uskotaan mahdotonta tarinaa koska se sopii omaan viitekehykseen. Eikä tietenkään tuoda parempia lähteitä.
Olen kritisoinut lähinnä sitä, että Jonin pitkäaikaiset oireet kuitataan sillä, minkälainen on hänen henkilöhistoriansa. Minä en myöskään ole hänen faninsa, mutta en toisaalta pysty pitämään täytenä mahdottomuutena sitä, että hänen oireensa olisivat todelliset. Julkisuustyrkkyys ei automaattisesti tee pitkäaikaisia oireita mahdottomiksi.
Edelleen painotan sitä, että Jonin tarina on ihan mitätön kokonaiskuvan kannalta. Kritisoin vain sitä, että se nousee aina päällimmäiseksi keskustelun aiheeksi, vaikka koronaviruksen pitkäaikaiset oireet ja niiden yllättävän laaja esiintyminen väestössä ovat se, mihin pitäisi keskittyä.
Ja sitten lähjdetään siirtämään maalitolppa "ei kai kuitenkaan kukaa voi kieltää että yleisellä tasolla...".
Sorry, mutta en voi mitään mielipiteelleni. Minusta tämän ketjun aiheeseen sopii paljon paremmin keskustelu koronaviruksen pitkäaikaisista oireista yleisellä tasolla kuin yhden julkisuudenkipeän henkilön tasolla. Maalitolpan siirto oli tässä perusteltu.
Kokeile joskus ajan kanssa käydä oma historiasi ketjussa läpi. Ja pysähdy miettimään, että miksiköhän joku sanoo mitä sanoo.
Syitä voi olla moniakin. Olen saanut kritiikkiä mm. siitä, että olen nostanut joitain vaaran merkkejä esiin silloin kun pitäisi nauttia kesästä. Ja olen pilannut tällä monen päivän. Ihmettelen vaan, että miksi sitten tätä ketjua tullaan lukemaan, jos viestini vaikuttavat noin vahvasti.
Kirjoitan tänne siksi, että täällä on todella laadukasta keskustelua. Ja täällä on perusteltuja mielipiteitä myös niillä nimimerkeillä, joiden näkemys virustilanteesta sekä siihen kohdistettavista toimista poikkeaa omastani. Arvostan suuresti tuollaista keskustelua, koska se opettaa ja sitä kautta oppii myös tarkentamaan omia mielipiteitään sekä suhtautumaan myös siihen kriittisesti.
Mielelläni kuulisin tarkemmin siitä, että mikä kirjoituksissani on sinua nyt noin pahasti närästänyt. Laita mieluiten yksityisviestiä, koska minusta tämän puiminen kannattaisi jättää pois tästä ketjusta. Se menee jo turhan kauas yleisen tason asiasta.