Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 938 970
  • 81 126

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tunnusta sanoneeni näin. Kritisoin, että haastatellaan pitkäaikaisoireista ihmistä, jolla ei voi olla omakohtaista kokemusta koronan pitkäaikaisoireista.

En kohdistunut tätä suoraan kehenkään nimimerkkiin, vaan tähän yleiseen keskusteluun. Jos keskustelu keskittyisi oikeaan asiaan, siinä olisi pääpaino näissä sadoissa pitkäkestoista oireista kärsivissä suomalaisissa. Nyt tuo yksi nimi riittää siihen, että keskustelun painopiste menee julkisuushakuisuuteen, kuviteltuihin oireisiin ja muihin kyseisen henkilön persoonaan liittyviin epäolennaisuuksiin.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Minulle yksi fakta on se, että koronatestit eivät ole sataprosenttisen luotettavia. Ne ovat luotettavimpia silloin, kun tauti on ns. aktiivisessa vaiheessa. Tesla-Joni ei omien sanojensa mukaan päässyt testeihin sairastuttuaan, koska silloin testejä tehtiin vain vakavimmille tapauksille.


Poimin linkistäsi:

" Jos oireet ja taudinkulku viittaavat tästä huolimatta vahvasti COVID19-infektioon, testi on syytä uusia. Näyttää myös siltä, että syystä toisesta siinä, miten paljon ihmiset erittävät virusta, on eroja, ja tämä vaikuttanee testituloksiin !

Se on aika perkeleen monta kertaa uusittu. Mutta jännästi just tällä kaverilla se ei vaan jää kiinni.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Se, että on kuulemma maaliskuusta asti sairastanut koronaa. Positiivista testiä hänelle ei olla tehty, vaikka niitäkin on jo useita takana. Viimeksi viime viikolla ilmoitti Twitterissä saaneensa vihdoinkin koronadiagnoosin, tarkoittaen siis sitä, että muitakaan tauteja ei löytynyt mieheltä ja ilmeisesti tästä veti johtopäätökset, että pakko se on koronaa olla.

Seuraava omaa arveluani, mutta miestä ei vaivaa mikään muu kuin luulotautisuus yhdistettynä huomionhakuisuuteen.

Sanottakoon nyt vielä, että on tärkeää puhua koronan pitkäaikaisvaikutuksista, mutta eikö ihan oikeasti löytyisi ketään muuta ihmistä niistä puhumaan ja antamaan haastatteluja kuin Tesla-Joni? Vaikka joku sellainen, jolla oikeasti se korona on ollut.
Ihmisen mieli on uskomattoman vahva. Luulosairaan oireet ovat aivan todellisia, mutta mitään aiheuttajaa niille ei sinänsä koskaan löydetä. Tesla-Jonin tapauksessa todennäköisesti on niin. Mietin, että kuinka moni koronan sairastanut painii todellisten jälkioireiden kanssa ja kuinka monella mieli aiheuttaa kaiken koska kaikki tämä hysteria.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Liityinpä tähän puheissa olevaan Facebook -ryhmään ja erosin siitä n. puolen tunnin lueskelun jälkeen. Meikäläisen sisäinen järki sanoi siinä vaiheessa, että tähän ryhmään et halua kuulua. Välillä oli vaikeuksia selvittää, että onko tämä huumorisivusto vai mikä, mutta ilmeisen tosissaan olivat. Eikä minulla nyt oikeasti ole tarkoitus naureskella kenenkään oireille, oli vaan jotenkin ns. niin sakeaa tavaraa, että olkoot.

Itselläni oireet ovat pysyneet aikalailla samanlaisina koko ajan; kuume sahailee, vähän röhityttää ja olo on varsin heikko. Oli tuossa viikonloppuna flimmeri ja sydän lyötiin sitten sähköllä takaisin oikeaan tahtiin ja on nyt pysynytkin tahdissa, kopkop... On ollut reilu vuosi sitten samanmoinen infektion yhteydessä ja kai se nytkin on siihen yhdistettävissä. Vaimolla samankaltaiset oireet ja lisäksi yskii kovasti, eka testinsä oli negatiivinen ja odotellaan eilisen tuloksia.

Jospa tää tästä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Poimin linkistäsi:

" Jos oireet ja taudinkulku viittaavat tästä huolimatta vahvasti COVID19-infektioon, testi on syytä uusia. Näyttää myös siltä, että syystä toisesta siinä, miten paljon ihmiset erittävät virusta, on eroja, ja tämä vaikuttanee testituloksiin !

Se on aika perkeleen monta kertaa uusittu. Mutta jännästi just tällä kaverilla se ei vaan jää kiinni.

Minua kiinnostaisi, että onko tästä jollain faktatietoa, että miten tuo Jonin ilmoittama diagnoosi tehtiin. Täällä on selvästi tietoa siitä, ettei sekään ollut lääkärin varmentana, ainakaan testein.

Olen kuitenkin sanonut täällä jo aiemmin, että vaikka Tesla-Joni olisikin täysi feikki, ja unohtaisimme hänet koko keskustelusta, niin se ei muuta kokonaiskuvaa. Maassamme on lukuisia koronan pitkäaikaisista oireista kärsiviä ihmisiä. Ja heissä on paljon myös koronan ihan todistetusti sairastaneita mukana.

Olemme varmaan yhtä mieltä siitä, että riippumatta Tesla-Jonista, olisi vain ja ainoastaan inhimillistä, että nämä ihmiset saisivat parasta mahdollista apua?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse toivon, että koronan jo sairastaneita ja jälkioireista kärsiviä tutkittaisiin mahdollisimman tarkasti ja kaikki tiedot tallenettaisiin. Tämä jo ihan siksi, että siitä voi tulevaisuudessa olla valtavasti hyötyä. Näitä tutkimuksia pitäisi tehdä säännöllisesti ja aloittaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, kun näyttää siltä, ettei henkilö palaudu entiselleen. Mielestäni tämän pitäisi olla ihan itsestäänselvyys, mutta ilmeisesti ei ole.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Minua kiinnostaisi, että onko tästä jollain faktatietoa, että miten tuo Jonin ilmoittama diagnoosi tehtiin. Täällä on selvästi tietoa siitä, ettei sekään ollut lääkärin varmentana, ainakaan testein.

Itse ilmoitti silloin että nyt on diagnoosi, lääkärin toteama. Lisäksi jos testi olisi plussalla, se olisi lähetetty joka mediaan

Olen kuitenkin sanonut täällä jo aiemmin, että vaikka Tesla-Joni olisikin täysi feikki, ja unohtaisimme hänet koko keskustelusta, niin se ei muuta kokonaiskuvaa. Maassamme on lukuisia koronan pitkäaikaisista oireista kärsiviä ihmisiä. Ja heissä on paljon myös koronan ihan todistetusti sairastaneita mukana.

Olemme varmaan yhtä mieltä siitä, että riippumatta Tesla-Jonista, olisi vain ja ainoastaan inhimillistä, että nämä ihmiset saisivat parasta mahdollista apua?

Ei kukaan missään niin ole väittänyt, että näitä ei olisi. Kun lukisit uhriutumiseltasi niin tajuaisit, että kritiikki on Jonin käyttöön medioissa.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
19 uutta tartuntaa:

12.08.2020: Muutokset kunnittain

Espoo +8
Hämeenlinna +1
Helsinki +6
Hyvinkää +1
Kaarina +1
Lahti +1
Sipoo +1


Vielä ei ole noita Skopjen lennon tuloksia THL:n tilastossa. Vanhin muutos tuli pvm 4.8, josta vähennettiin 2 tartuntaa, eli 22 kpl tuli uusia lisää elokuulle.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse ilmoitti silloin että nyt on diagnoosi, lääkärin toteama. Lisäksi jos testi olisi plussalla, se olisi lähetetty joka mediaan



Ei kukaan missään niin ole väittänyt, että näitä ei olisi. Kun lukisit uhriutumiseltasi niin tajuaisit, että kritiikki on Jonin käyttöön medioissa.

Uhriudu? Aika villi tulkinta, jos kritisoin minusta varsin rohkeaa tulkintaa sekä sitä, että keskusteluissa yhden henkilön persoona nousee aina esiin, ja vie keskustelun painopisteen pois sieltä, missä se pitäisi olla.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Uhriudu? Aika villi tulkinta, jos kritisoin minusta varsin rohkeaa tulkintaa sekä sitä, että keskusteluissa yhden henkilön persoona nousee aina esiin, ja vie keskustelun painopisteen pois sieltä, missä se pitäisi olla.

Siinä vaiheessa kun aletaan itsestä puhumaan niin sanotusti vitsillä tiukkaan puoleen, panikoijiin jne kuulumisesta, niin marttyyriviitta on vedetty kaapista ja on jo aika vahvasti hartioilla.

Lisäksi, tuota Jonia on kritisoitu aiemmin mutta lähdekritiikki ei kelpaa. Uskotaan mahdotonta tarinaa koska se sopii omaan viitekehykseen. Eikä tietenkään tuoda parempia lähteitä.

Ja sitten lähjdetään siirtämään maalitolppa "ei kai kuitenkaan kukaa voi kieltää että yleisellä tasolla...".

Kokeile joskus ajan kanssa käydä oma historiasi ketjussa läpi. Ja pysähdy miettimään, että miksiköhän joku sanoo mitä sanoo.
 
Viimeksi muokattu:

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Itse ilmoitti silloin että nyt on diagnoosi, lääkärin toteama. Lisäksi jos testi olisi plussalla, se olisi lähetetty joka mediaan

Koitin etsiä tuota Twitter-ketjua Jonin tililtä, mutta näköjään Covid-materiaalia tulee siihen tahtiin tuonne, etten sitä enää löytänyt.

@Sistis sen verran kuitenkin, että tuossa ketjussa, joku kysyi Jonilta, että saiko hän vihdoin positiivisen testituloksen, johon sai vastauksen Savolaiselta, että muidenkin tautien testit negatiivisia, joten infektiolääkärin mukaan koronaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siinä vaiheessa kun aletaan itsestä puhumaan niin sanitusti vitsillä tiukkaan puoleen, panikoijiin jne kuulumisesta, niin marttyyriviitta on vedetty kaapista ja on jo aika vahvasti hartioilla.

Vitut. Olen tuon panikoija-termin ottanut ihan sarkastisessa mielessä käyttöön, koska minua on ensin sillä nimellä kutsuttu. Ja mielestäni turhaan, koska kriittisyys ja panikointi ovat kaksi täysin eri asiaa. Panikoiia ei myöskään kirjoittaisi lukuisia viestejä, joissa kehuu hyvää kehitystä Suomessa tai muualla, silloin kun sen paikka on.

Lisäksi, tuota Jonia on kritisoitu aiemmin mutta lähdekritiikki ei kelpaa. Uskotaan mahdotonta tarinaa koska se sopii omaan viitekehykseen. Eikä tietenkään tuoda parempia lähteitä.

Olen kritisoinut lähinnä sitä, että Jonin pitkäaikaiset oireet kuitataan sillä, minkälainen on hänen henkilöhistoriansa. Minä en myöskään ole hänen faninsa, mutta en toisaalta pysty pitämään täytenä mahdottomuutena sitä, että hänen oireensa olisivat todelliset. Julkisuustyrkkyys ei automaattisesti tee pitkäaikaisia oireita mahdottomiksi.

Edelleen painotan sitä, että Jonin tarina on ihan mitätön kokonaiskuvan kannalta. Kritisoin vain sitä, että se nousee aina päällimmäiseksi keskustelun aiheeksi, vaikka koronaviruksen pitkäaikaiset oireet ja niiden yllättävän laaja esiintyminen väestössä ovat se, mihin pitäisi keskittyä.

Ja sitten lähjdetään siirtämään maalitolppa "ei kai kuitenkaan kukaa voi kieltää että yleisellä tasolla...".

Sorry, mutta en voi mitään mielipiteelleni. Minusta tämän ketjun aiheeseen sopii paljon paremmin keskustelu koronaviruksen pitkäaikaisista oireista yleisellä tasolla kuin yhden julkisuudenkipeän henkilön tasolla. Maalitolpan siirto oli tässä perusteltu.

Kokeile joskus ajan kanssa käydä oma historiasi ketjussa läpi. Ja pysähdy miettimään, että miksiköhän joku sanoo mitä sanoo.

Syitä voi olla moniakin. Olen saanut kritiikkiä mm. siitä, että olen nostanut joitain vaaran merkkejä esiin silloin kun pitäisi nauttia kesästä. Ja olen pilannut tällä monen päivän. Ihmettelen vaan, että miksi sitten tätä ketjua tullaan lukemaan, jos viestini vaikuttavat noin vahvasti.

Kirjoitan tänne siksi, että täällä on todella laadukasta keskustelua. Ja täällä on perusteltuja mielipiteitä myös niillä nimimerkeillä, joiden näkemys virustilanteesta sekä siihen kohdistettavista toimista poikkeaa omastani. Arvostan suuresti tuollaista keskustelua, koska se opettaa ja sitä kautta oppii myös tarkentamaan omia mielipiteitään sekä suhtautumaan myös siihen kriittisesti.

Mielelläni kuulisin tarkemmin siitä, että mikä kirjoituksissani on sinua nyt noin pahasti närästänyt. Laita mieluiten yksityisviestiä, koska minusta tämän puiminen kannattaisi jättää pois tästä ketjusta. Se menee jo turhan kauas yleisen tason asiasta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koitin etsiä tuota Twitter-ketjua Jonin tililtä, mutta näköjään Covid-materiaalia tulee siihen tahtiin tuonne, etten sitä enää löytänyt.

@Sistis sen verran kuitenkin, että tuossa ketjussa, joku kysyi Jonilta, että saiko hän vihdoin positiivisen testituloksen, johon sai vastauksen Savolaiselta, että muidenkin tautien testit negatiivisia, joten infektiolääkärin mukaan koronaa.

Kiitos! Hyvä tarkennus. Ei todistetusti koronaa, mutta kuten todettua, testi ei tuossa vaiheessa enää välttämättä sitä löydäkään. Ei voida osoittaa myöskään, ettei hänellä silloin keväällä olisi koronaa ollut. Jäänee avoimeksi.

Mutta unohdetaan Joni ja keskitytään niihin muihin pitkäaikaisista oireista kärsiviin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
19 uutta on ihan hyvä luku, etenkin suhteutettuna aiempiin päiviin. Trendiä kun tarkastelee, niin määrät alkavat vakiintua. Ei siis suurempia merkkejä epidemian kasvusta. Enemmän vakaana pysyvää "tuontia", joka ei ole Suomessa johtanut uusiin tartuntoihin.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vantaan sotepomo jyrähtää: Yökerhot kiinni kello 23 – "Sillä on selkeä vaikutus – varmasti tullaan menemään rajoituksiin, jotka koskevat myös yöelämää"

Viikko sitten:
"Ravintoloiden ja yökerhojen aukioloon uusia rajoituksia ei tällä hetkellä ole luvassa. Tiedossa ei ole, että virus olisi tähän mennessä levinnyt niissä merkittävästi.

”Yleisenä tietona näyttäisi tällä hetkellä siltä, että niitä [tartuntoja] ei kovin paljon ole”, Varhila sanoi.

Koronavirus | THL ja ministeriö avasivat Suomen koronatoimia: Maskisuositus tulee, karanteeniohjeita tiukennetaan, baarit ja yökerhot pysynevät auki
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muistan miten väellä valahti housuun muutamia päiviä sitten kun päivämääräksi julistettiin yllättäen 29. Tuon jälkeen on menty vähitellen taas alemmas. Ei mitään hätää vieläkään, hyvät kansalaiset.

Jos tuo matkustajatuonti saadaan "kuriin" noilla riskimaista tulevien pakkotesteillä ja -karanteeneilla, ja tuon linjauksen täyden käyttöönoton jälkeen ei pariin viikkoon näy merkkiä maan sisäisten tartuntojen selkeästä noususta, on tilanne todella hyvä.

Tartuntamäärät varmasti tulevat jonkin verran nousemaan noiden pakollisten testien vuoksi. Mutta siitä ei kannata ottaa paniikkia. Muistuttakaa meikäläistäkin tästä, jos unohdan tuon.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kuitenkin sanonut täällä jo aiemmin, että vaikka Tesla-Joni olisikin täysi feikki, ja unohtaisimme hänet koko keskustelusta, niin se ei muuta kokonaiskuvaa. Maassamme on lukuisia koronan pitkäaikaisista oireista kärsiviä ihmisiä. Ja heissä on paljon myös koronan ihan todistetusti sairastaneita mukana.

Ehkä tämä asia tuli nyt ymmärretyksi.

Itse pelaan yleensä ja mieluiten faktoilla. On oletettavaa, että pitkäaikaisvaikutuksia tulee myös Koronasta kuten monista muistakin viruksista ja taudeista. Se, että Tesla-Joni tekee avoimen adressin, johon voi käydä kuka tahansa raapimassa nimensä ei ole faktaa siitä, että kaikilla heillä olisi Koronasta aiheutuneita pitkäaikaisvaikutuksia.

Nimimerkiltä @K.A.H mielestäni hyvä huomio siitä, että ihmisen mieli VOI TEHDÄ temppuja tällaisissakin asioissa. Kuvitellaan joku jalan puutuminen Koronan jälkioireeksi, vaikka se oikeasti johtuu alaselän ongelmista kun on koko kevät ja kesä maattu sängyssä. Tämä toki täysin hypoteettisena esimerkkinä.

Kummasti vielä samat tyypit tuntuvat aina jalkautuvan erilaisiin salaliittoteoriajuttuihin ja sellaisten aiheiden pariin, joita valtaväestö pitää totaalisena huuhaana.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Ihmettelen vaan, että miksi sitten tätä ketjua tullaan lukemaan, jos viestini vaikuttavat noin vahvasti.
Kai tähän ketjuun kirjoittavat muutkin kuin vain sinä? Minä näen sen ainakin ihan mahdollisena, että joitakin tätä ketjua lukevia kiinnostaa myös jonkun muun tähän ketjuun kirjoittamat viestit kuin vain pelkästään sinun.
 

luukkumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, maajoukkue , voima
Ravintolat, yökerhot pysynevät auki. Joukkoliikenteeseen maskisuositus? Näikö se tulee menemään?
Oma havainto tältä viikolta. Aamulla 06.30 loikaan dösään Malminkartanosta (HKI) ja itseni lisäksi siellä istuu aamusta riippuen 3-6 henkeä max. Siellä sitten maskit naamalla jos/kun tuota mahdollista suositusta jaksaa itse kukin noudattaa. Töiden jälkeen sitten Pataässään riekkumaan karaokeen --> ei tietenkään maskia missään kellään.

En tiedä saatana.....
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kai tähän ketjuun kirjoittavat muutkin kuin vain sinä? Minä näen sen ainakin ihan mahdollisena, että joitakin tätä ketjua lukevia kiinnostaa myös jonkun muun tähän ketjuun kirjoittamat viestit kuin vain pelkästään sinun.

Totta kai.

Pointtini oli lähinnä se, että tässä ketjussa on paljon sellaista asiaa, mistä voi pahoittaa mielensä, jos on sellaiseen taipuvainen henkilö. Silloin ketju kannattaisi jättää lukematta, tai vaikka laittaa ne nimimerkit ignore-listalle, keiden viestit tietää jo ennakkoon ahdistaviksi.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Ja väitän että jos maskien käyttö yleistyy niin siellä on näitä sankareita jotka ulkosalla kiltisti maskin pitää mutta bussiin mentyään ottaa sen pois kun niin hiostaa :D
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ravintolat, yökerhot pysynevät auki. Joukkoliikenteeseen maskisuositus? Näikö se tulee menemään?
Oma havainto tältä viikolta. Aamulla 06.30 loikaan dösään Malminkartanosta (HKI) ja itseni lisäksi siellä istuu aamusta riippuen 3-6 henkeä max. Siellä sitten maskit naamalla jos/kun tuota mahdollista suositusta jaksaa itse kukin noudattaa. Töiden jälkeen sitten Pataässään riekkumaan karaokeen --> ei tietenkään maskia missään kellään.
Kuten sanoit, kyseessä on suositus. Jos sinä sitä maskia koet tarpeelliseksi käyttää aamu taI iltabussissa, niin kyllä sitä voit käyttää vaikkei asiaa olisi suositeltu. Vastaavasti kun kyseessä on suositus, niin ei muidenkaan sitä ole pakko käyttää.
Ja ihan sama siellä pataässässäkin. Sen kuin käytät sitä maskia oli suositus tai ei.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Olen kritisoinut lähinnä sitä, että Jonin pitkäaikaiset oireet kuitataan sillä, minkälainen on hänen henkilöhistoriansa. Minä en myöskään ole hänen faninsa, mutta en toisaalta pysty pitämään täytenä mahdottomuutena sitä, että hänen oireensa olisivat todelliset. Julkisuustyrkkyys ei automaattisesti tee pitkäaikaisia oireita mahdottomiksi.

Jonin pitkäaikaiset oireet lienee todellisia mutta ilman sitä positiivista koronatestin tulosta, lukuisista testikerroista huolimatta - eikö edes vasta-ainetestit tätä löydä (on se hurja), on vaikea nähdä että kyseessä on varmasti korona ja koronan pitkäaikaiset oireet saatikka että tämä Joni olisi paras tai edes oikea (eli voiko puhua koronan pitkittyneistä oireista jos ei ole sairastanut koronaa?) äänitorvi medialle noista koronan pitkäaikaisista oireista. Kai sieltä joukosta nyt löytyisi myös joku jolla on oikeasti diagnosoitu positiivinen tulos koronan osalta ja joka kärsii näistä pitkäaikaisista oireista, tällainen henkilö olisi noin 1000x parempi äänitorvi asialle kuin Joni. Mutta ilmeisesti se on liikaa vaadittu medialta hakea tällainen henkilö.
 

444

Jäsen
Tavallisen kansalaisen tavallinen huomio tavallisesta päivästä. Asioin eilen rautakaupassa. Muita asiakkaita oli valtavassa myymälässä jonkin verran, eli mitään ongelmia ei sen suhteen. Kävelin kassalle, jossa ei ollut jonossa ketään, ja asettelin pensselit sun muut hihnalle. Kaupassa on jostain syystä maksupääte jo ennen kassahenkilöä, eli lähempänä linjaston alku- kuin loppupäätä. Odotellessani tuotteiden vetoa kassan läpi jono takanani oli kasvanut yhden henkilön mittaiseksi. Ollessani siinä maksupäätteellä tämä yli-innokas jonottaja päätti tulla iholle kiinni. Siis kirjaimellisesti iholle kiinni. Minä kun harvoin menetän malttini yhtään mistään, niin säikähdin itsekin reaktiotani; ”Painu nyt vittuun siitä hiplaamasta!” Tuli suoraan sydämestä. Mä en ylipäänsä ymmärrä sitä iholle tulemista jonoissa, mutta nyt vielä vähemmän, kun hänen takanaan ei ollut yhtään ketään ja kun joka paikassa muistutetaan turvaväleistä yms. Lisäksi tuo on kohta, jossa edeltävä asiakas on juuri syöttämässä maksukorttinsa pin-koodia laitteeseen, niin luulisi vähän yksinkertaisemmankin ymmärtävän, että siihen ei ole muilla mitään asiaa.
Tuskin sain mitään tautia tältä taliaivolta, mutta osoittaa hyvin sen, miksi monilla on sellainen tunne, että kaikki eivät vain ymmärrä suosituksia tai eivät koe niiden koskevan juuri heitä. Meinasi mennä tunteisiin. Onneksi ymmärsi tuon ”hienovaraisen vihjeeni” ja otti muutaman askeleen taaksepäin.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Noniin nyt on eri skenaariot julkistettu. Maltilliset skenaariot tuskin toteutuu t.työryhmä.

Pahimmassa tilanteessa toinen aalto on noin. 10 000 uutta tartuntaa viikossa ja keskimmäisessä skenaariossa 5000 tartuntaa viikossa.

MTV sai ennusteet, toinen korona-aalto vyöryy Suomeen – näin eri rajoitustoimet vaikuttavat taudin etenemiseen: "Kaikki skenaariot ennustavat sitä, että jotakin on pakko tehdä"

Pakko tähän on uskoa, kun asiantuntijat näin sanovat.

"Keskeinen tulos on se, että tekee niin tai näin, toinen aalto tulee."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös