K
kiwipilot
Niin, pian puoli vuotta showta takana, sairastuneita 8,5 miljoonaa, parantuneita neljä miljoonaa vähemmän. Voisin kuvitella, että ihan kovaa dataa ja tutkimustietoa olisi pikkuhiljaa tarjolla koskien näitä pitkäaikaisvaikutuksia. Mediassa on keskitytty lähinnä yksittäistapauksiin, oli kyse sitten jälkioireista tai taudin vakavuudesta (itse olen sitä mieltä, että tämmöiset ”Erkki 56-v perusterve: Olin viikon teholla” -tarinat voisi jättää uutisoimatta). Myös hypokondriaa sairastavat ovat päässeet ääneen hävettävän paljon. Mutta se tutkimustieto, sitä luulisi olevan pian saatavilla. Varsinkin kun kyseessä lienee aivan ykkösprioriteetin asia, niin kansanterveydellisesti kuin -taloudellisestikin.
Sen huomasin äsken, että Etelä-Korean ”toisesta aallosta” ei ole juuri uutisoitu viime viikkoina: maassa on ollut 30-60 uutta tartuntaa per päivä siitä homobaariepisodista lähtien. Muutama kymmenen uuttaa osumaa Pekingissä taas saa mediat aivan laukalle.
Sen huomasin äsken, että Etelä-Korean ”toisesta aallosta” ei ole juuri uutisoitu viime viikkoina: maassa on ollut 30-60 uutta tartuntaa per päivä siitä homobaariepisodista lähtien. Muutama kymmenen uuttaa osumaa Pekingissä taas saa mediat aivan laukalle.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: