Edit: Ja ennen kuin joku sanoo, että ravintoloiden talous ei kestä enää sulkua, niin heidätän kommentin, että jos parin viikon odotuksella nyt torjuttaisiin toinen pari kuukautta heinä- ja elokuussa, niin olisiko se sitten ollut parempi vaihtoehto?
Toisaalta onhan tuossa monta muutakin syytä avata nuo kun pelkkä talous ja itse ihmettelen miksi aina eniten takerrutaan noihin ravintoloihin. Päättyihän 16.5 ja 1.6 paljon muitakin rajoituksia joiden takia ihmisten kontaktien määrä nousee kun etätyöt vaihtuu ihmisten kohtaamisiin ja altistustaan jopa koko päivä sitten työkavereille ja asiakkaille.
Esimerkiksi itse olen kuntouttavassa työtoiminnassa, en ole kohta 3kk montaa ihmistä nähnyt, tuota kuntouttavaa työtoimintaa olen viimeviikot suorittanut etätyönnä jossa kuitenkin ollaan videon välityksellä muihin yhteydessä, mutta 1.6 jälkeen taas paikanpäällä, siellä sitten ollaan ahtaissa tiloissa ties kuinka monen tyypin kanssa koko päivän. Yhtäkkiä kun lähdenkin parikertaa kuukaudessa kaljalle pariksi tunniksi niin koronahan siinä tulee kun terassit on täynnä supertartuttajia ja levittää sitä pitkin ulkoterassia. Oksettaa jo ajatus että ihmiset on kuukausikaupalla odottanut että pääsee räkimään toisten päälle.