Olipahan kerta kaikkiaan loistava kirjoitus Juha Itkoselta. Siihen ei tarvitse lisätä mitään. Itse tässä tilanteessa kyllä alleviivaan kaikista eniten sitä, että medialla on nyt mahdollisuus pelastaa itsensä ja nahkansa vallan vahtikoirana ja viimein aloittaa se journalistin perustyö eli ruveta vaatimaan sitä faktaa puheiden taakse. Media on käsitellyt kohta kaksi vuotta korona-asioissa kaikkea hyvin yksipuolisesti ja päästänyt nämä rajoitusnikkarit niin valtavan helpolla. Olen silti hyvin optimistinen: ensimmäistä kertaa tässä vaikuttaa aika selvältä, että enemmistö alkaa kallistua toiselle kannalle kuin hallitus ja STM. Jos näin on niin heidän mandaattinsa murenee ja sille he eivät mahda yhtikäs mitään.
Politiikka on politiikkaa, mutta suurin yksittäinen ongelma Suomella on ollut jatkuva reagoiminen. Pitäisi jo kohta päästä vähän ennakoimaan, mutta ei vaan päästä. Reagoidaan kuin vanhasta tottumuksesta. Pääministeri edelleen näyttelee tässä suurinta roolia ja hänen yksiselitteinen tehtävänsä on nyt ruveta noudattamaan kansan intressejä. Ja olen myös varma, että Marin sen tekee, koska hallitus muutenkaan kovin vahva ole.
Politiikka on politiikkaa, mutta suurin yksittäinen ongelma Suomella on ollut jatkuva reagoiminen. Pitäisi jo kohta päästä vähän ennakoimaan, mutta ei vaan päästä. Reagoidaan kuin vanhasta tottumuksesta. Pääministeri edelleen näyttelee tässä suurinta roolia ja hänen yksiselitteinen tehtävänsä on nyt ruveta noudattamaan kansan intressejä. Ja olen myös varma, että Marin sen tekee, koska hallitus muutenkaan kovin vahva ole.