Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 890 666
  • 81 125

Zer0u

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnusarjat
Siis missä tällainen suositus? Kuulostaa jo niin ufolta...
Myös Pirkanmaan koronanyrkki suositteli, että harjoitukset voi jatkua, mutta otteluita ja kilpailuita ei tule järjestää. Tästä syystä ainakin Nokia, Valkeakoski ja Pirkkala on sulkenut kaikkia kilpailu ja ottelutapahtumat lapsilta ja nuorilta koko tammikuun ajaksi. Muissa Pirkanmaan kunnissa ilmeisesti pelataan kuitenkin. Tampere mukaan luettuna.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt tuli typerä nimimerkki juttusille.
Kokonaisen 16-viestin palstalegendalta kieltämättä tyylikäs statement ja näin palsta otettu näyttävästi haltuun, kovalla sisääntulolla.

Tervetuloa nyt jokatapauksessa, jos tämä tervetuliaistilaisuus nyt tämän viikonlopun yli edes tulee kestämään.

PS. Omasta mielestä ei @Denverin Munasyndi ole yhtään sen typerämpi kuin kukaan muukaan palstalla. Asiat voi riidellä monenkin nimimerkin kanssa, mutta ei se tee toisesta nimimerkistä silti tyhmää, vaikka ei itse samaa mieltä olisi. Demarien pelikirjassa ei toki tälläistä poikkeusta ole mainittu.
 
Viimeksi muokattu:

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olipa mukava pienen breikin jälkeen käydä pelaamassa sählyä tutun porukan kanssa. Kohottaa kuntoa ja vaihtaa kuulumisia. Saapa nähdä kauanko tätä riemua tällä kertaa kestää? Mentäisiin jo eteenpäin ja kuunneltaisiin lääkäreitä poliitikkojen sijaan.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Aion huomenna (*tänään) mennä paikalliseen baariin tukemaan yrittäjää heti kun ovet aukeaa, mitä mieltä tämmöisestä? Vastuutonta?
Joo, menen tapaamaan frendiä, joka ei vielä vähän aikaa sitten päässyt sinne, koska hänella ei ole koronapassia. Ei hajuakaan pitääkö sitä edes kysyä nykyjään.
 
K

kiwipilot

Olipa mukava pienen breikin jälkeen käydä pelaamassa sählyä tutun porukan kanssa. Kohottaa kuntoa ja vaihtaa kuulumisia. Saapa nähdä kauanko tätä riemua tällä kertaa kestää? Mentäisiin jo eteenpäin ja kuunneltaisiin lääkäreitä poliitikkojen sijaan.

Kyllä. Mutta niin kauan kun vedetään politiikalla millä 82-vuotiaat jenssit ja jönssit pidetään tyytyväisinä ja valheellisessa turvallisuudentunteessa niin täällä mennään jälkimmäisten mukaan.

Joskus mietin millaisen palveluksen tämä virus olisikaan tehnyt tuleville sukupolville jos tuolta väestöpyramidin yläpäästä olisikin leikkattu kertalaakista sellainen 100 000:n verran kestävyysvajetta. Samalla olisi saatu demarien kannatus kansantaloutta vähemmän tuhoavalle tasolle.

Onneksi saadaan sentään vaalit pidettyä niin mummut ja papat voivat äänestää sitä hyvinvointivaltiokeskusta sinne omaan sadan hengen pitäjään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Jens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & HIFK
Kyllä. Mutta niin kauan kun vedetään politiikalla millä 82-vuotiaat jenssit ja jönssit pidetään tyytyväisinä ja valheellisessa turvallisuudentunteessa niin täällä mennään jälkimmäisten mukaan.

Joskus mietin millaisen palveluksen tämä virus olisikaan tehnyt tuleville sukupolville jos tuolta väestöpyramidin yläpäästä olisikin leikkattu kertalaakista sellainen 100 000:n verran kestävyysvajetta. Samalla olisi saatu demarien kannatus kansantaloutta vähemmän tuhoavalle tasolle.

Onneksi saadaan sentään vaalit pidettyä niin mummut ja papat voivat äänestää sitä hyvinvointivaltiokeskusta sinne omaan sadan hengen pitäjään.
Minä olen yksi heistä, joka on tämän maan rakentanut ja sitten joudun aamutuimaan lukemaan tällaista huttua. Sinä siis aivan oikeasti fantasioit kansanmurhasta. Toivottavasti pyydät nöyrästä anteeksi vanhemmalta sukupolvelta sanojasi, ehkä tämän kirjoitit pikaistuksissasi. Huomasin, että olet kova reissaamaan. Sanotaan nyt sinullekin, että sinä et tule "kundi" reissuun lähtemään pitkiin pitkiin aikoihin. Ja se on hyvä niin.
 
K

kiwipilot

Minä olen yksi heistä, joka on tämän maan rakentanut ja sitten joudun aamutuimaan lukemaan tällaista huttua. Sinä siis aivan oikeasti fantasioit kansanmurhasta. Toivottavasti pyydät nöyrästä anteeksi vanhemmalta sukupolvelta sanojasi, ehkä tämän kirjoitit pikaistuksissasi. Huomasin, että olet kova reissaamaan. Sanotaan nyt sinullekin, että sinä et tule "kundi" reissuun lähtemään pitkiin pitkiin aikoihin. Ja se on hyvä niin.
Kuuden viikon päästä tämä kundi lähtee Madridiin, laitan sulle jönssi vaikka kortin tulemaan. Ja luonnonvalintaahan se olisi ollut, ei kansanmurhaa. Ihan höpöjuttuja nyt puhut. Anteeksi voit pyydellä vaikka tuota typerää trollaamistasi.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sanotaan nyt sinullekin, että sinä et tule "kundi" reissuun lähtemään pitkiin pitkiin aikoihin. Ja se on hyvä niin.
Ainakaan tietääkseni ei Suomi ole mikään Pohjois-Korea, mistä ei saa lähteä pois. Täältä saa lähteä lomailemaan vaikka välittömästi jos haluaa ja ainakin minä suosittelen vaikka Espanjan tai Portugalin lomaa jokaiselle jolla on mahdollisuus reissata. Siellä sentään uskalletaan elää, eikä valtiojohdon johdolla päätetä pelätä flunssaa.

Minä olen yksi heistä, joka on tämän maan rakentanut ja sitten joudun aamutuimaan lukemaan tällaista huttua.
Tämä sit taas tyhjensi pöydän, suoraa kamaa satumaailmasta. Priceless!
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kyllä. Mutta niin kauan kun vedetään politiikalla millä 82-vuotiaat jenssit ja jönssit pidetään tyytyväisinä ja valheellisessa turvallisuudentunteessa niin täällä mennään jälkimmäisten mukaan.

Joskus mietin millaisen palveluksen tämä virus olisikaan tehnyt tuleville sukupolville jos tuolta väestöpyramidin yläpäästä olisikin leikkattu kertalaakista sellainen 100 000:n verran kestävyysvajetta. Samalla olisi saatu demarien kannatus kansantaloutta vähemmän tuhoavalle tasolle.

Onneksi saadaan sentään vaalit pidettyä niin mummut ja papat voivat äänestää sitä hyvinvointivaltiokeskusta sinne omaan sadan hengen pitäjään.

Kyllä tämä on vähän hyvän maun vastaista toivoa vanhojen ihmisten kuolemaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Maikkarilta poikkeuksellisen kovaa tekstiä.


"Marinin lojaalisuutta ministerilleen ei voi kuin ihailla. Tai ihmetellä. Median näkökulmasta Kiurun toimintatavat ovat johtaneet siihen, että ainakin MTV Uutisissa sosiaali- ja terveysministeriön koronatiedotustilaisuuksiin on toistaiseksi mahdotonta suhtautua normaalin suomalaisen perusluottamuksen varassa.

Härskit politiikan teon ja julkisuuden hallinnan välineet ovat toki kuuluneet Kiurun repertuaariin jo pidemmän aikaa."


Alkaa panta kiristyä todenteolla STM:n, Kiurun, Marinin ja hallituksen osalta, kun yksi päämedia latoo näinkin kovaa settiä framille.
 
K

kiwipilot

Kyllä tämä on vähän hyvän maun vastaista toivoa vanhojen ihmisten kuolemaa.

Pohdin, en toivonut.

Tässä ihan mielenkiintoisia laskelmia ja pohdintaa myös:

 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En kyllä lähtisi nimellä syyttelemään ketään. Työtään he vain tekevät ja ovat ikävien päätöksien äärellä. Täällä Jatkoajassa tuntuu olevan selkeä konsensus sen puolesta, että rajoitukset ovat turhia. Joskus kannattaisi ajatella asioita myös muiden kuin oman itsensä kannalta.
Mutta kun omikronin kanssa ne rajoitukset nimenomaan ovat aika turhia. Rajoituksilla on perustelut, koska perustelu se on huonokin perustelu. Paremmat perustelut on tällä hetkellä rajoitusten purkamisen puolesta. Elämme veitsenterällä, tosin näillä rajoituksilla väärällä puolella.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Hienoon suuntaan mennään. Vastoin STM:n testaa kaikki strategiaa. Onneksi THL:ä ja sairaanhoitopiirit järkeistänyt touhua, ja panostetaan rokotuksiin ja riskiryhmien suojeluun resurssit.

Ylä-Savon sote luopuu koronalle altistuneiden jäljityksestä ja karanteeneista.

Kuntayhtymän uuden toimintamallin mukaan tartuntatautilääkäri soittaa henkilöille, joilla on todettu PCR-testillä koronapositiivinen tulos.

Tartunnalle altistuneita henkilöitä ei enää kontaktoida eikä määrätä karanteeniin.

 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei se nyt kyllä aivan näin ole. Näyttää siltä, että olet nyt ottanut yhden naisen ns. tikunnokkaan.

Ilmeisesti sinulle on tärkeintä päästä klubille eli yökerhoon juhlimaan? Pakko sanoa nyt aivan suoraan, että sinä et tule "jätkä" klubille lähtemään pitkiin aikoihin. Saa aika paljon vettä virrata Vantaanjoessa ennen kuin klubin ovet sinulle seuraavan kerran avautuvat. Koita hyväksyä se! Ei elämä ole pelkkää klubittamista, vaikka toki uskon, että sinnekin pääset aikanaan kun pandemia on selätetty. Selätetty yhdessä kohti tavoitetta mennen, ei etuillen.

No mutta huomenta! Nyt on demarien puoluetoimistolta saatu uusi kuningasidea - ei voi kuin tykätä. Aika sopivaa jatkumoa tämä Kiurun tiedotustilaisuuksien, Bile-Ilen kannatusten ja Marinin loikan jälkeen.

- "Jätkä"? Miten pahana loukkauksena pidät asteikolla 1-10 sitä, että toinen kirjoittaja olisikin nainen?
- Yökerho ei ole minulle nimimerkkini inspiraatio, mutta monelle ihan elinkeinollisesti elämän tärkein paikka. Sehän ei toki paljon demarilla paina.

No @kiwipilot fantasioi yli kahdeksankymmppisten joukkokuolemista. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Itse fantasioin Kiwipilotin kuolemasta. En siksi minkäikäinen hän on vaan minkälainen hän on.

Täällä se meno vain kovenee lauantai-aamun kunniaksi. Day2 jo pyörähtänyt siellä käyntiin? Noh, eiköhän noin rajusta toiveesta bännivasara heilahda.

Kyllä se korona vaan jumaleisson sekoittaa joidenkin mielenterveyden.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuuden viikon päästä tämä kundi lähtee Madridiin, laitan sulle jönssi vaikka kortin tulemaan. Ja luonnonvalintaahan se olisi ollut, ei kansanmurhaa. Ihan höpöjuttuja nyt puhut. Anteeksi voit pyydellä vaikka tuota typerää trollaamistasi.

Henk. koht. pidän näitä valikoivia luonnonvalintajuttuja aika vastenmielisinä. Ihan sama luonnonvalinta ilman lääketiedettä ja hoitoa tappaa isot osuudet imeväisikäisiä, syöpäsairaat lapset, työikäiset sydänvaivaiset ja diabeetikot jne. Oikeastaan luonnonvalintahan nimenomaan kohdistuu nuorempaan väkeen, ei lisääntymiskyvyttömiin vanhuksiin joten siltäkin osin ihme mehustelua joukkokuolemilla.

Muuten toivotan hyvää matkaa ja toivottavasti kohteessakin on mahdollisimman normaalia tuolloin. Olen positiivinen sen suhteen mikä tilanne meillä ja maailmalla 6 viikon päästä on.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No @kiwipilot fantasioi yli kahdeksankymmppisten joukkokuolemista. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Itse fantasioin Kiwipilotin kuolemasta. En siksi minkäikäinen hän on vaan minkälainen hän on.

Varmaan saan bannit tästä kommentista, mutta toivottavasti Kiwipilotin bannit on tuhatkertaiset koska itse puhuin vain yhdestä, hän tuhansista.

En nyt tuohon lähtisi mutta palstan linja tuli näytettyä kun modet liputti asianmukaiseksi keskusteluksi erään rokotekriitikon eksplisiittiset toiveet vanhojen ja sairaiden kuolemisesta. Kyllä niitä oman elämänsä rodunjalostajia on maailma täynnä, valitettavasti.

@kiwipilot viesti ei sentään ihan samaa sävyä ollut.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No @kiwipilot fantasioi yli kahdeksankymmppisten joukkokuolemista. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Itse fantasioin Kiwipilotin kuolemasta. En siksi minkäikäinen hän on vaan minkälainen hän on.

Varmaan saan bannit tästä kommentista, mutta toivottavasti Kiwipilotin bannit on tuhatkertaiset koska itse puhuin vain yhdestä, hän tuhansista.
kiwipilot ei missään vaiheessa fantasioinut yhdenkään kuolemasta, eikö missään vaiheessa ole mitään sellaista sanonut.

Enemmän tämä viesti kertoo sinun henkisestä tasosta, josta ainakin minä olisin huolissani.

Minun palstahistoriani oksettavin viesti, mitä ikinä olen lukenut. Toivottavasti lennät isoista ovista pihalle ja mahd. pian.

Hyi vittu!
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Kannattaisiko kolmesti rokotetun sairastaa koronatauti alta pois superimmuniteetin saavuttamiseksi? Husin Järvinen: ”En voi mitenkään suositella itsensä sairastuttamista”
Koronavirus | Kannattaisiko kolmesti rokotetun sairastaa koronatauti alta pois superimmuniteetin saavuttamiseksi? Husin Järvinen: ”En voi mitenkään suositella itsensä sairastuttamista”

Hesari kirjoittaa aiheesta, jota olen itse pohtinut viime päivät potiessani rokotettuna lievää koronaa.

Aika odotetut vastaukset Järviseltä ja Kanteleelta. Terveydenhuollon ammattilaisen etiikka ei vain anna kovin helposti myöten sanoa, että sairastuttakaa itsenne, koska asiaan liittyy aina riskejä. Yksilön kannalta ehkä pieniä sellasia tässä tapauksessa, mutta se todellinen riski piilee juuri tuossa yhteisön riskissä. Eli taltutat ja sairastutat vahingossa samalla jonkun riskiryhmäläisen tai rokottamattoman. Ja toisena tuo, että jos aletaan vetämään ihan todellisia koronabileitä, niin liian moni voi olla samaan aikaan sairaana, mikä voi halvauttaa terveydenhuollon sekä yhteiskunnan muutkin palvelut.

Yksilön kannalta tuossa mielestäni kuitenkin on logiikkaa. Jos esim olisit etätyöläinen ja voisit olla pyörimättä muualla viikon verran ja tilata ruoat kotiovelle, niin miksipä ei ottaisi vääjämätöntä silloin kun rokotesuoja on korkeimmillaan ja variantti lievä. Eihän se tästä saatu immuniteettikaan toki loputtomiin kestä, mutta jonkun aikaa kuitenkin.

Ja puoltaahan Järvinekin lopulta osin yksilön näkökulmasta tätä ajattelua siten, että lievä altistuminen ilman tartuntaa voisi toimia.

”Jos ajatellaan puhtaan teoreettisesti, kolmannen rokotteen saaneiden olisi ehkä viisainta altistua koronalle lievästi. Niin että vasta-aineita alkaa kehittyä, mutta tartuntaa ei synny”, Järvinen toteaa.

Mutta miten tämän sitten käytännössä tekisi, se onkin sitten vaikeampi kysymys.”


Vähän aiheen vierestä on hauska huomata Järvisen näkemysero sairastumiseen nyt ja silloin koronataipaleen alussa, jolloin hän vielä näki että porukka, joka ei ole erityisen altis koronan vaaroille, pitäisi saada sairastamaan laumasuojan saamiseksi:) Toki tällöin myös oletukset tulevasta olivat ihan eri pohjalla kuin tänä päivänä eikä ollut mitään rokotteita vielä pelissä.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ei taida 2 kotitestiä per viikko riittää mihinkään. Vaadin 2 kotitestiä per päivä koululaisille että uskaltaa päästää lapset kouluun.


Ps. Ei noussut paskamyrskyä kun ilmoitin kouluun, että poika ei käytä jatkossa maskia kun tulee päänsärkyä. Tosin luokkakaverit olivat ihmetelleet miksi saa olla ilman maskia.
 
K

kiwipilot

En nyt tuohon lähtisi mutta palstan linja tuli näytettyä kun modet liputti asianmukaiseksi keskusteluksi erään rokotekriitikon eksplisiittiset toiveet vanhojen ja sairaiden kuolemisesta. Kyllä niitä oman elämänsä rodunjalostajia on maailma täynnä, valitettavasti.

@kiwipilot viesti ei sentään ihan samaa sävyä ollut.
No en tässä kenenkään kuolemaa toivonut, pohdin vain sitä millaiset vaikutukset olisi em. skenaariossa ollut tuleville sukupolville. Kalliiksi tämä on käynyt ja kyllä, elämälle voidaan laskea hinta. Ja sitä tehdään jatkuvasti sairaanhoidossa. Tätä menoa on pakko priorisoida ja tässä maksajina eivät saa olla lapset ja nuoret, niin inhimillisistä kuin taloudellisista syistäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös