Veikkaan myös että tammikuun aikana ja keskustelu alkaa ensi viikolla, mutta päätöksiä ei ”ehditä” tekemään ennen vaaleja.Mitä veikkaatte, että kuinka kauan menee ennen kuin julistetaan poikkeusolot? Minä ihan oikeasti uskon, että se tulee tapahtumaan vielä tammikuun aikana, vaikka sairaanhoito- ja tehohoitopaikoissa ei tapahtuisi mitään muutosta. Voi tosin olla, että menee kuun loppuun, jotta rauhassa ehditään vielä ennen sitä järjestää aluevaalit. Äänestyspaikoilla ei nimittäin korona tartu toisin kuin kaikkialla muualla…
Minä olen luullut että tuo voisi tarttua äänestyspaikallakin ja terveysturvallisuuteen vedoten jään nukkuviin. Saako tästä jonkin ylimääräisen pyhimysleiman kun vältän tuollaisia turhia kokoontumisia?
Pystyykö ne oikeasti tekemään tuon alleviivatun ihan ilmoittamalla vaan, vai onko vaan vahva suositus?Krista Kiuru kertoi lisäksi, että kaikki yleiset julkiset tilat suljetaan. Harrastukset loppuvat kaikilta, myös lasten harrastukset menevät tauolle. Rajoitukset ovat voimassa tammikuun loppuun.
Tämänhän on pakko koskea vain sisätiloja? Ei kai kukaan niin hullu ole, että sulkee ulkojäät ja hiihtoladut, eihän? Jos tuo tarkoittaa myös jäitä ja latuja, alan avoimeen kapinaan ja pidän niitä itse kunnossa.