Naurava Kulkuri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Eikö tästä ole uutisoitu jo monta viikkoa sitten? Että varsinkin viikonloppuisin ei enää data liiku samalla tavalla. Silloin useammatkin mediat ilmoittivat, että eivät enää ainakaan viikonloppuisin julkaise tartuntamääriä. Itse olen ihmetellyt, että miksi ovat sitten siltikin aina uutisoinut, että nyt varmaankin puuttuu jotain lukuja.THL:llä ilmeisesti taas jotain ongelmia. Alkaa olemaan joka viikonloppuista tämä..
Näin olin näköjään kirjoitellut kesäkuussa:
THL siis lakkaa julkaisemasta säännöllisesti tilastoja uusista tartunnoista viikonloppuisin. Saisi kyl ehdottomasti alkaa julkasemaan KORKEINTAAN viikkotason tartuntoja. Mun mielestä silti niitäkään ei pitäis julkaista... Aika siirtyä normaaliin.
Ja Satakunnankansa kirjoitteli kesäkuussa näin:
Satakunnan Kansa ei jatkossa uutisoi viikonloppuisin uusia koronatartuntamääriä – Taustalla THL:n toiminnan muutos
Itsehän en ymmärrä miksi joku jaksaa vieläkin seurata noita tartuntalukuja, koska se ei ole millään tavalla hedelmällistä. Ensinnäkin testauskäytäntöjen muutoksen vuoksi vähäoireisia diagnosoimattomia on väestössä paljon aiempaa enemmän. Eli vain osa positiivisista tartunnoista näkyy tilastoissa. Tästä syystä tilastot eivät ole enää menneeseen aikaan vertailukelpoisia.
Toiseksi, nousseen rokotuskattavuuden takia, positiivisen testituloksen antaminen ei ole oikeastaan millään tavalla merkittävää. Sairaalahoidon lukemat on se, mitä kannattaa seurata jos jotain seurantaa haluaa tehdä.
Viimeksi muokattu: