Sanoisin, että jos rokotepassi otettaisiin käyttöön edellytyksenä tiettyjen palveluiden käyttöön, niin kyllä se olisi loppuhuipentuma kaikelle paskalle, mitä nuoret ovat tämän koronasekoilun takia joutuneet kärsimään. Ensin laitetaan oppilaitokset etäopetukseen ja harrastukset tauolle, että voitaisiin suojella iäkkäämpiä ihmisiä. Sitten kun nämä iäkkäämmät on rokotettu, niin estetään palveluiden käyttö niiltä, joita ei ole kahdesti rokotettu. Nuoret eivät ole ikänsä takia voineet saada kahta rokotetta, joten heiltä kaikki nuo palvelut sulkeutuvat.
Oma mielipiteeni on, että kaikki rajoitukset pois heti. Rokotuskattavuus on taudin riskiryhmissä niin hyvä, että rajoituksille ei ole enää tarvetta. Ne joita tartunnat pelottaa, hoitakoot itse oman suojautumisen kuntoon tai jumittakoot eristyksissä kotonaan.
Itse olen noin viisikymppinen, joten oman elämäni kannalta ajatellen asialla ei ole sen suurempaa väliä. Joku raja kuitenkin täytyy kuitenkin olla, miten nuoria kohdellaan. Rajoituksia nuorille ollut nyt jo aivan liikaa eikä lisää tarvita.