Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 926 666
  • 81 126

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Olisi kiva saada jotain selkeyttä, kun itse on 28v astmaatikko, että mikäköhän se riski sairastua vakavasti on. Oletan että se ei siltikään ole mikään massiivinen, vaikkakin varmasti isompi kuin Petteri Perusterveellä.
Itse samassa veneessä. Joskus 4 vuotiaana todettiin astma ja 14 vuotiaana parikin lääkäriä yritti kieltää lätkän pelaamisen. Enpä totellut ja tähän ikään (30) asti kestäneellä urheilulla on saanut astman aikalailla kuriin. Jotenkin uskoisin että aika vahvoilla sitä olisi vaikka korona tulisi.
 
Ei maksa.

Toimivaan yhteiskuntaan tarvitaan molempia, julkista sektoria sekä yksityistä. Molemmat tekevät tuottavaa työtä, ja siitä heidän palkkansa maksetaan.

Paitsi sen roskalehtiä kaupittelevan puhelinmyyjän, sen palkkaan rahoja ei oteta sen työn tuotosta, koska sen työ ei tuota mitään. Vaan rahat otetaan tulonsiirtoina puhelinmyyjän huijaamien vanhusten säästöistä.

Toki nyt vähän kärjistin tehostaakseni viestiä...
Varmaan julkiselta sektorilta jostain unohdetusta virastosta löytyy tyyppi tai pari, jotka tekevät yhtä turhaa työtä kuin tuo puhelinmyyjä. Tosin tuskin ovat yhtä ärsyttäviä.

Väärin. Myyjät ovat ainoita jotka tuovat rahaa yritykseen.

Kaikki muuta aiheuttavat vain kustannuksia.

Insinöörit, asentaja, varastomies, kirjanpitäjä ja autonkuljettaja ovat kulueriä.

Kaupat tehnyt myyntimies varmistaa, että yritykseen tulee rahaa, joista edellämainituille pystytään maksamaan palkka.

Firma, jolla on loistavat myyntimiehet, mutta keskinkertaiset insinöörit ja kokoojat, pärjää huomattavasti paremmin, kuin firma , jossa on keskinkertainen myynti ja markkinointi, mutta loistavat kokoojat ja insinöörit.

Vertaileepa vaikka Applea ja Nokiaa
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Koronaa sairastava kaarinalainen jälleen iltasanomien uutisessa. Päivittänyt kuulumisiaan.
Tyyppi mainostaa selvästi kuvien perusteella omaa yritystään (kun ottaa huomioon mitä paidassa lukee). Ottaa kaiken hyödyn irti tästä koronasairastumisestaan. Kukin tavallaan.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Undrafted

Jäsen
Niin meinaat etteivät puhelinmyyjät maksa veroja lainkaan sen lisäksi, että maksavat myynneillään itse omat palkkansa? Onko joku sun demarikavereista kertonut näin? Ihan kaikkea ei pidä mennä uskomaan, vaikka noilla älynlahjoilla se lieneekin vaikeaa.
Olematta alkuperäisen ajatuksen heittäjä, mutta ehken hänen ajatuksena oli lehtimyyjän maksavan kaikkiaan vain vähän veroja. Miten sitten ne vähät verot jaetaan valtion budjetissa, niin riittääkö jaettavaa enää julkisen puolen palkkoihin osallistumiseen?

Lapset kyseli illalla kauanko koulut on kiinni. Kuukaudesta päätös ja tuskin loppuu siihen. 2;5 kuukautta lukuvuotta jäljellä ja menee kyllä mielenkiintoiseksi elo jos ja luultavasti kun pääosin kotona hengaamme,
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Itse samassa veneessä. Joskus 4 vuotiaana todettiin astma ja 14 vuotiaana parikin lääkäriä yritti kieltää lätkän pelaamisen. Enpä totellut ja tähän ikään (30) asti kestäneellä urheilulla on saanut astman aikalailla kuriin. Jotenkin uskoisin että aika vahvoilla sitä olisi vaikka korona tulisi.
Omalla 13-v tyttärellä on kanssa krooninen astma (ja on ollut todella paha vaiheessa - onneksi lähemmäs vuosikymmeneen ei ole tarvinnut viettää öitä osastolla, sitäkin tuli tehtyä enemmän kuin tarpeeksi) ja en tiedä onko nykyiset suositukset muuttuneet. Hänelle on ainakin sanottu koko ajan, että ehdottomasti liikuntaa kunhan vain kroppa kestää. Eli urheilusta aiheutuva rasite ei ole pahaksi, kunhan se ei ota liian koville/joudu käyttämään jatkuvasti Ventolinea tms. (hei norjalaiset hiihtäjät) että siitä suoriutuu.

Tämä ei poista sitä faktaa, että hän, kuin sinäkin, on silti paljon enemmän riskiryhmää Koronan suhteen. Vaikka kuinka arkielämässä pärjäisikin hyvin.
 

12961

Jäsen
Ysärin lama ei ole mitään siihen kurimukseen verrattuna, jossa tämän epidemian jälkeen ollaan. Se ei tietysti ole kenenkään vika, mutta kyllähän toi ahdistaa.

Kyllä tää aika eri tavalla iskee. Kiinteän omaisuuden esim asuntojen hinnan romahdusta on vaikea nähdä, kun sekä IMF että keskuspankit tunkevat kilpaa lisää fyrkkaa markkinoille.

Mitähän tällä kertaa ostaa kun firmalla on jokunen milli sijoitettavaa käteistä? Aikahajautuksella tietty osakkeisiin, mutta miten kiinteästä omaisuudesta tulisi halpaa?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Väärin. Myyjät ovat ainoita jotka tuovat rahaa yritykseen.

Kaikki muuta aiheuttavat vain kustannuksia.

Insinöörit, asentaja, varastomies, kirjanpitäjä ja autonkuljettaja ovat kulueriä.

Kaupat tehnyt myyntimies varmistaa, että yritykseen tulee rahaa, joista edellämainituille pystytään maksamaan palkka.

Firma, jolla on loistavat myyntimiehet, mutta keskinkertaiset insinöörit ja kokoojat, pärjää huomattavasti paremmin, kuin firma , jossa on keskinkertainen myynti ja markkinointi, mutta loistavat kokoojat ja insinöörit.

Vertaileepa vaikka Applea ja Nokiaa

Tässä oli kyllä kiteytetty myynnin ydin. Myyntiä ja markkinointia on monenlaista, mutta se on aivanelin tärkeä yrityksen toiminnalle.

Ilman myyntiä ei ole kauppaakaan.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Väärin. Myyjät ovat ainoita jotka tuovat rahaa yritykseen.

Kaikki muuta aiheuttavat vain kustannuksia.

Insinöörit, asentaja, varastomies, kirjanpitäjä ja autonkuljettaja ovat kulueriä.

Kannattaisi antaa sitten potkut kaikille insinööreille, asentajille, varastomiehille, kirjanpitäjille ja autonkuljettajille. Ja palkata lisää myyjiä.

Tai jos ei, niin sitten ymmärrät varmaan miksi julkista sektoriakaan ei kannata nähdä pelkäksi kulueräksi, josta tulisi hankkiutua eroon.

Mutta keskustelu etääntyi nyt jo kauaksi koronaviruksesta, joten taitaa olla parasta kun lopetamme tähän. Vedän myös takaisin pahat puheeni puhelinmyyjistä. Oikeastihan he ovat ihania ihmisiä jotka tekevät tärkeää ja epäkiitollista työtä. Rakastan teitä. Kunhan ette soittele enää.
 

ijuka

Jäsen

Eli HUSin ylilääkärin olettamus että korona ei tartu oireettomana on väärä.
Tuohan ei ole mitään uutta tietoa vaan yli 3 viikkoa vanha. Siis jo Diamond Princessistä lähtien on ollut tiedossa. Suomi hieman jäljessä taas.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olisi kiva saada jotain selkeyttä, kun itse on 28v astmaatikko, että mikäköhän se riski sairastua vakavasti on. Oletan että se ei siltikään ole mikään massiivinen, vaikkakin varmasti isompi kuin Petteri Perusterveellä.

Niin ei kai astman takia viruksia sen helpommin saa kun muutkaan. Toiset saa kaikkia tauteja yleensäkin helpommin kun toiset. Omaa historiaa voi vähän tutkailla taaksepäin myös, eli kuinka usein on ollut erilaisissa flunssa- tai sen tyyppisissä taudeissa, niin se saattaa kertoa jotain vastustuksesta yms. Varmaa sekään ei ole ikinä, sillä kyllähän harvoin sairastelevakin kuitenkin sairastelee joskus.

Lääkäriltä tai muilta asiantuntijoilta voi tietysti oman mielenrauhan vuoksi kysellä tarkemmin, että jos Koronan saa, niin onko se jotenkin erilainen vaikkapa astmaa sairastavalle. Luulisin että vastausta jo löytyy siihen(kin).
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kannattaisi antaa sitten potkut kaikille insinööreille, asentajille, varastomiehille, kirjanpitäjille ja autonkuljettajille. Ja palkata lisää myyjiä.

Tai jos ei, niin sitten ymmärrät varmaan miksi julkista sektoriakaan ei kannata nähdä pelkäksi kulueräksi, josta tulisi hankkiutua eroon.

Mutta keskustelu etääntyi nyt jo kauaksi koronaviruksesta, joten taitaa olla parasta kun lopetamme tähän. Vedän myös takaisin pahat puheeni puhelinmyyjistä. Oikeastihan he ovat ihania ihmisiä jotka tekevät tärkeää ja epäkiitollista työtä. Rakastan teitä. Kunhan ette soittele enää.

Ei niille potkuja kannata antaa vaan nimenomaan palkata myyjiä, jotta tuotteet menee kaupaksi ja yritys pärjää. Sitäkautta Suomi saa verotuloja, jota kautta julkiselle puolelle voidaan maksaa palkkoja.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Trump on mielestään hoitanut Coronan tähän asti täydellisesti

 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Ensi yönäkin pitäisi mennä valvomaan itärajalle. Vaikka työpaikka melko varma onkin, niin kyllä sitä aina välilä miettii, että mitä helvettiä te muut sitten oikein teette, jos tämä on vapaamatkustamista.

Ei nyt sinuun henkilönä kohdistettu, mutta mun paras kaveri on Nuijamaan tullissa töissä ja ne kertomukset siitä touhusta kyllä tukee ns. vapaamatkustamista. Itse siitä kertonu. Salkkarit kerkee kattomaan, työvuoron aikana yleensä kerkee olla whatssapissa koko ajan, paikalle on palkattu henkilö joka ei osaa sähköpostiin liittää liitetiedostoa... Virka-asema joten potkuja ei voi antaa ilman totaalista perseilyä. Työpäivän raskain osuus on ajaa Lappeenrannasta rajalle ja istua sitten 10 tuntia ja lähteä kotiin.

Lapsia ei ole kaverilla niin kaikki ylityöt voi toki ottaa vastaan ja sunnuntai yöt. Rahaa tulee ja varsinaisesti riittää paikalle meno. Nyt tietysti varmaan jotai joutuu tekemään, mutta pääosin ei siellä hirveesti tarvi tehä. En tiedä missä rajapisteellä olet niin en siihen ota kantaa.

Jonkunhan siellä on oltava en minä sillä, mutta ainakaan itse en kutsuisi sitä varsinaisesti työssäkäynniksi. Harrastus mistä maksetaan lisien kanssa ihan mukavasti. Eniten tuossa on ongelma Valtion tehottomuus noissa virastoissa. Onkohan nyt ollu jo 8 vuotta siellä niin aika hyvin nähny mitä touhu on noin vapaa-aikaa peilaten. Lomia on aika useasti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
@Logan Vaikka tuota touhuakin totta vieköön löytyy, niin ei kaikki onneksi sentään ole tuollaisia. Noita lusmuja löytyy enemmän pitkään talossa olleista.

Ja kyllä sitä yksityisissäkin firmoissa kuuluu ihmisille jäävän ihan samalla tavalla luppoaikaa. Mitä nyt faijani ainakin on +30 vuotta sellutehtaalla painanut ja samalla tavalla se siellä yövuoroissa kattelee jotain sarjoja ja musiikkivideoita, kun minä vaikka urheilua tai netflixiä, jos ei ole hommia.

Eli onhan niitä hiljasempiakin vuoroja. Mutta kyllä mä ainakin peilin edessä voin ihan rehellisesti todeta, että en mä mikään vapaamatkustaja ole. Ja niin voi täällä moni muukin.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Suomessa ei testata kaikkia epäilyjä vaikka WHO suosittelee toisin. E-Korea testasi ja alkaa olemaan hyvällä mallilla nyt tuo heidän tilanne.


Suomessa ei testata kaikkia kuten ei muuallakaan, koska kapasiteettia ei ole. Etelä-Korea on maailman johtava valmistaja juuri tuontyyppisissä testeissä.
 

julle-jr

Jäsen
Väärin. Myyjät ovat ainoita jotka tuovat rahaa yritykseen.

Kaikki muuta aiheuttavat vain kustannuksia.

Insinöörit, asentaja, varastomies, kirjanpitäjä ja autonkuljettaja ovat kulueriä.

Kaupat tehnyt myyntimies varmistaa, että yritykseen tulee rahaa, joista edellämainituille pystytään maksamaan palkka.

Firma, jolla on loistavat myyntimiehet, mutta keskinkertaiset insinöörit ja kokoojat, pärjää huomattavasti paremmin, kuin firma , jossa on keskinkertainen myynti ja markkinointi, mutta loistavat kokoojat ja insinöörit.

Vertaileepa vaikka Applea ja Nokiaa
Jos jossain lääkefirmassa nyt jotkut insinöörit ja tutkijat kehittävät toimivan koronarokotteen, tarvitsevatko he loistavaa myyntiä ja markkinointia saadakseen sen kaupaksi?
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Paitsi sen roskalehtiä kaupittelevan puhelinmyyjän, sen palkkaan rahoja ei oteta sen työn tuotosta, koska sen työ ei tuota mitään. Vaan rahat otetaan tulonsiirtoina puhelinmyyjän huijaamien vanhusten säästöistä.
Onko tullut mieleen, että kenties joku muu saattaisikin ostaa puhelinmyyjiltä "roskalehtiä"? Vai onko tämä vasemmistolainen logiikka "minäminäminä" sellainen, että kun en itse tarvitse jotain niin sitä ei pidä myös olla. Minä itse en tarvitse rintaliivejä, joten pitäisiköhän minun sitten vasemmistoradikalisoitua ja vaatia ettei rintaliivejä saa myydä!

Suomessa ei testata kaikkia epäilyjä vaikka WHO suosittelee toisin. E-Korea testasi ja alkaa olemaan hyvällä mallilla nyt tuo heidän tilanne.

Tämähän se olisi aika iso vastaus tähän ongelmaan. Jos Suomessakin kyettäisiin tähän, niin uskoisin tämän olevan osa ratkaisua. Suomalainen peruspissis Julia 20-v tai perusjonne Niko 17-v tuskin välittävät jostain hallituksen sanomisista kun on pakko kavereita nähdä ostarilla. Sen sijaan virallinen diagnoosi koronaviruksesta saisi nämäkin sankarit pysymään kotona.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Jos jossain lääkefirmassa nyt jotkut insinöörit ja tutkijat kehittävät toimivan koronarokotteen, tarvitsevatko he loistavaa myyntiä ja markkinointia saadakseen sen kaupaksi?
Jos nyt tarkoituksena on sarkastisesti sanoa, että ei ne myyjät pidä firmaa pystyssä, niin allekirjoitan täysin. Terv. nim. insinöörivoittoisessa firmassa työskennellyt, mihin tuodaan aina vaan lisää myyjiä. Ei se toimi.

Mutta tuota pointtia tangentiaalisesti sivuten, vaikka juuri nyt olisi keksitty pätevä koronarokote, niin kestäisi vähintään puoli vuotta (ja erittäin varovainen arvio) että tuo saataisiin markkinoille. Vaikka markkinoita olisi kuinka.

(Ja sille nimimerkille joka oli sitä mieltä että iPhone oli ihan vain myyjien/markkinoijien ansiota - laitapas parhaat myyjäsi myymään Symbianin päälle rakennettuja kosketusnäyttökännyjä. Katsotaan mitä tulosta sieltä tulee. Kyllä siellä insinööreilläkin on aikas iso merkitys.)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Pluton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lukko
Olen varmaan täysin hukassa mutta ei haittaa. Mielestäni virus ei nyt pääse leviämään tarpeeksi, niin että laumasuoja saataisiin. Kestää kauan tällä menolla kunnes katoaa pois ja sitä myöden muut ongelmat kasvavat. Jos olen väärässä ja näillä rajoitteilla tauti voitetaan niin hyvä, mutta silti mietityttää.
Olisiko ollut parempi reilu kk kaikki riskiryhmät eristetään (juu kova homma olisi) ja levitetään tautia nopeasti ja sairastetaan pois, sitten jatkuu normisti hommat. Onkohan naapurissa Putinilla tälläinen suunnitelma?
 

Turisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Taistelu Koronaa vastaan jatkuu Suomessa ja muualla. Kaikkien yhteinen ongelma, toivottavasti saadaan rokote testattua ja sitten käyttöön mahdollisimman pian. Kuukausia siihen menee, toivottavasti ei vuosia. Voimia kaikille palstaveljille ja -siskoille !

 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
@Logan Vaikka tuota touhuakin totta vieköön löytyy, niin ei kaikki onneksi sentään ole tuollaisia. Noita lusmuja löytyy enemmän pitkään talossa olleista.

Ja kyllä sitä yksityisissäkin firmoissa kuuluu ihmisille jäävän ihan samalla tavalla luppoaikaa. Mitä nyt faijani ainakin on +30 vuotta sellutehtaalla painanut ja samalla tavalla se siellä yövuoroissa kattelee jotain sarjoja ja musiikkivideoita, kun minä vaikka urheilua tai netflixiä, jos ei ole hommia.

Eli onhan niitä hiljasempiakin vuoroja. Mutta kyllä mä ainakin peilin edessä voin ihan rehellisesti todeta, että en mä mikään vapaamatkustaja ole. Ja niin voi täällä moni muukin.
Kiitos työstäsi. Kovin vähän olen rajoja kuluttanut ja rajan hommia seuraillut. Kyllä tuo vaativaa hommaa on, vaikka saattaa näyttää helpolta. Ulkona ei ole kivaa seistä tuntitolkulla säästä riippumatta eikä sisähommissakaan helpolla varmaan pääse. Suurin peikko noissakin hommissa on tylsyys. Voin kuvitella, millaista on esim. poliisina ajella sinne tänne hiljaisia tienoita. Amerikoissa sentään pääsevät työvuoron aikana tekemäänkin jotain, täällä taitaa olla riemuvoitto jos joku hullu riehuu aseen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös