tässä vaiheessa kun alle nelikymppisiä enää on rokottamatta, niin varovaisuudella ei ole juuri ole mitään merkitystä. Aika massiivisen isot tartuntamäärät saa olla, että sairaanhoidossa mikään viisari värähtäisi.Miksi esim. maskivelvoitetta tai muita varovaisuusohjeistuksia noudatetaan juuri niin kauan, kun on itse saanut toisen rokkotteen?
Onko syynä ihmisen oma itsekkyys siitä, että on itse "turvassa" ja vähät välittää siitä, että samaan aikaan on nuorempia ikäluokkia paljon joilla ei ole kahta piikkiä, suurella osalla ei ensimmäistäkään vai onko päätökseen joku muu hyvä syy?
En ole lääketieteen ammattilainen, mutta olen ymmärtänyt, että yhden tai kahden rokotteen saaminen ei poista sitä mahdollisuutta, että voi kuitenkin tartuttaa koronaa muille.
Mielestäni ulkona tapahtuvaa toimintaa ei pitäisi rajoittaa ollenkaan missään päin Suomea, mutta sisätiloissa rajoitusten purkamista pitää miettiä tarkkaan alueilla missä tautia vielä esiintyy yli 50/100 000/14vrk.
Toki sairaanhoito ei ole aikoihin ollut enää mikään virallinen mittari, mutta käytännössä noin.
Mitään ei tarvitsisi enää niin hirveän tarkkaan miettiä, vaan alkaa poistaa kaikkia rajoituksia.