Huh. Jumalauta! Todellakin loistava juttu, jos edes viime kesän kaltainen "liukuva" yleisörajoitus otetaan käyttöön nyt ensiksi. Sitten kohti isompaa kapasiteettia siitä eteenpäin. Ainakin junnu- ja alasarjafutikselle tämä olisi mahtava homma, että aidan takana ei tarvitsisi kyhjöttää sen enempää. Nyt vaan kaipaisi nopeutta tuohon hommaan että nykyinen järjettömyys loppuisi ASAP.
Hienoa, että tulee positiivistakin uutista välillä!
Minä voin henkilökohtaisesti luvata, että jos höllennysten jälkeen sairaalat alkavat täyttyä Suomessa (ja nimenomaisesti Suomessa, se että ne täyttyy Ruotsissa, Intiassa tai Timbuktussa ei kelpaa) koronapotilaista ja tilanne niin sanotusti ryöpsähtää, niin olen ensimmäisenä vaatimassa täällä tiukennuksia.
Ylipäätään suomalaiset ovat kansana helposti ohjailtavaa ja luottavat viranomaisiin ja heidän tekemiin ratkaisuihin. Nyt tässä koronassa vain se luotto horjuu, kun toimenpiteet eivät ole missään suhteessa tosiasialliseen tilanteeseen ja kansa näkee tämän savuverhon läpi.
Kuten THL itse on koko ajan todennut, ovat suomalaiset noudattaneet suosituksia hyvin. Eikö THL siis voisi luottaa siihen, että maailmamme ei romahda, vaikka tartuntojen määrä hieman nousisikin. Tämä vaatii sopeutumista, ei tämä ole helppoa. Mutta elämää, ei voi elää neljän seinän sisällä linnottautuneena ja peläten toistuvasti liikkeellä olevia viruksia. Ei sellainen elämä ole elämisen arvoista, jos pitäisi seuraavat vuosikymmenet koko ajan elää yksinään ja pelätä kaikkea ympäröivää. Valitettavaa on toki se, että ihmisiä sairastuu ja joskus jopa menehtyy, mutta sitä ei yksikään maailman rokote muuta. Ja ainoa mitä lääkäritkin voivat tehdä on antaa ihmisille lisää aikaa, kuolemattomuutta ei täällä kukaan saa.