Clubittaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Mistä nämä Helsingin tartunnat oikein kaivetaan? Omassa seurannassa eilen 8 ja tänään 30 - THL ilmoittaa tänään 80? Jotain satamien pakkotestauksia?
Onko tänään joku tiedotustilaisuus kun repivät lukuja korkeemmalle?
Kaikki ovat varmaan saatanan yllättyneitä, että osastoille on päässyt vierailijan ja henkilökuntaan kuuluvien henkilöiden kautta korona. No olen minä kuullut ihan kasvotusten sairaalassa työskentelevältä hoitajalta, että emmä ottanu rokotetta. Tämä tammikuussa. Jotenkin käsittämätöntä ettei koko sairaalan väkeä ole rokotettu ensimmäisessä aallossa kauttaaltaan. No eihän rokotekaan välttämättä estä tuomasta tautia eli pyörä jatkaa pyörimistään.Itse asiassa puoli minuuttia sitten televisiossa haastateltiin tätä Kanta-Hämeen lääkäriä, jota täälläkin siteerattiin.
Ymmärsin hänen puheistaan, että syynä on osin byrokratia. Kertaalleen rokotettu altistunut määrättäisiin sääntöjen mukaan karanteeniin, mutta tämän hetken käsitys on, että kahteen kertaan rokotettua ei enää määrättäisi. Siksi Kanta-Hämeessä olisi ilmeisesti tulossa nyt linjaus, että toista piikkiä odottava hoitohenkilökunta priorisoidaan rokotejonoissa keulille.
Siitä en tosin saanut käsitystä, että oliko kyseessä linjaus vai toive.
Mietin tätä ihan samaa. Tosin tuo eilinen on nyt oikaistu 17 tartunnaksi. Mutta silti jatkuvasti THL saa tiettyinä päivinä rekisteriin huomattavasti isompia määriä kuin kaupungin oma seuranta, eikä muina päivinä tule korjausliikkeitä toiseen suuntaan. Yksi selitys olisi juuri se, että kaikki maahantulijoilla satamissa todetut tartunnat kirjataan Helsingin alle, sekä myös muut sellaiset tartunnat, joissa henkilöllä ei ole rekisteröityä kotipaikkakuntaa Suomessa.Mistä nämä Helsingin tartunnat oikein kaivetaan? Omassa seurannassa eilen 8 ja tänään 30 - THL ilmoittaa tänään 80? Jotain satamien pakkotestauksia?
Hauska kyllä nähdä miten rajoitusten kanssa toimitaan jos ja kun luvut pysyy 100-200 päivätahdissa pitkälle talveen. Onko edes realistista että päästäisiin lähelle nollaa?
Täysin normaaliksi palaaminen kaiken osalta tuntuu aivan uskomattoman kaukaiselta haaveelta.
(maskittomuus, baarit, tapahtumat yms)
Hauska kyllä nähdä miten rajoitusten kanssa toimitaan jos ja kun luvut pysyy 100-200 päivätahdissa pitkälle talveen. Onko edes realistista että päästäisiin lähelle nollaa?
Täysin normaaliksi palaaminen kaiken osalta tuntuu aivan uskomattoman kaukaiselta haaveelta.
(maskittomuus, baarit, tapahtumat yms)
Israelissa tartunnat painuivat liki nollille n. 60% kattavuudella ja mitä todennäköisimmin täällä myös.
Kyllä merkataan. Näin ainakin luin. Menet vaikka syöpäleikkaukseen ja sitten sairastut koronaan niin olet koronapotilas vaikka olisit tuhannesti rokotettu ja oireeton.Siis ei kai oikeasti niitä jotka ovat jo sairaalassa muun syyn takia, ja saavat siellä lenssun, merkata koronapotilaiksi?
Siis ei kai oikeasti niitä jotka ovat jo sairaalassa muun syyn takia, ja saavat siellä lenssun, merkata koronapotilaiksi?
No heillähän on sen jälkeen koronatartunta. Miksiköhän heidät pitäisi merkitä?Siis ei kai oikeasti niitä jotka ovat jo sairaalassa muun syyn takia, ja saavat siellä lenssun, merkata koronapotilaiksi?
No heillähän on sen jälkeen koronatartunta. Miksiköhän heidät pitäisi merkitä?
Aika pieni prosentti tartunnan saaneista joutuu normaalisti sinne Sairaalaan.No heillähän on sen jälkeen koronatartunta. Miksiköhän heidät pitäisi merkitä?
Naurahdin ääneen otsikointia. Itse olisin otsikoinut: ”uusia koronatartuntoja vajaa 1000”Kyllä tämä alkaa vituttaa kun luvut eivät laske. Se tietää sitä että yhteiskunta pysyy suljettuna, vaikka terveydenhuollon kantokyky olisi turvattu.
YLE:kin osaa muuten hienosti tämän otsikoinnin. Miksi kirjoittaa "289" kun voi kirjottaa "miltei 290".
Uusimmat tiedot koronaviruksesta: Uusia tartuntoja miltei 290, Päijät-Hämeen keskussairaalassa koronaa, Intiassa ennätysmäärä kuolemia | Yle Uutiset | yle.fi
Sairaanhoitopiiri ei onneksi ole taho joka päättää. Ainakin toivottavasti. Heillähän on intressi pitää ruuvit niin tiukalla että kierteet menee rikki, mutta heitä ei paskaakaan kiinnosta ihmisten oikeus tehdä työtä ja yrittää. Puhumattakaan minun oikeudesta istua baarissa yötä myöten.
Asia tupataan esittämään niin, että on vain yksi asia mikä merkitsee. Niin ei ole.
Voisiko joku selittää minulle mitä tarkoittaa hallittu rajoitusten purkaminen ja mitä hyötyä siitä on vs. kaikki auki heti nyt?