Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 992 646
  • 81 131

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Wuhanin lääketieteellisestä kollegion professorin Li Yufengin mukaan on teoriassa mahdollista, että korona vaikuttaa miesten kiveksiin heikentäen sperman tuotantoa jopa niin, että lopulta mies olisi täysin lisääntymiskyvytön.

Professorin johtaman ryhmän mukaan on tärkeää, että miehet kävisivät tutkimuksissa koronasta parantumisen jälkeen."

Kaiken muun lisäksi tulisi vielä sterilisaatio kaupan päälle?
Alkaa olla aika Children of Men -meininkiä, jos tämä pitää paikkansa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Analyzer

Jäsen
Kännykkä on pöpöpesäke kun sitä käytetään nykyään joka puolella. Koskee eka vaikka hissin nappulaa ja sitten alkaa näppäilee luuria, niin siinähän se virus sitten hengailee ja tarttuu vaikka myöhemmin kotona samalla kun näppäilee viestiä Jatkoaikaan ja kaivaa nenää.

@lainelaser @ijuka

Tätä samaa mietin tänään, että miksi kosketusnäyttöpäätteistä ei ole erikseen varoitettu.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kertokaas tyhmälle, pitääkö yksin asuvan kotona pestä jatkuvasti käsiä? Eihän se keneltäkään voi kotona tarttua jos ei jo sitä itsellä ole. Kaupasta tullessa olen hinkannut.

Ei kai sitä tarvitse, jos ei ole mitään missä voisi olla virusta.

Eilen ostin pussillisen appelsiineja Lidlistä. Olivat pahvilaatikon viimeiset appelsiinit, jotka on varmasti lähmitty moneen kertaan. Päätin antaa niille esihuuhtelun ennen kuin tyrkkäsin jääkaappiin. Tiedä sitten auttoiko mitään kun pesin vaan lämpimällä vedellä..
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei noilla vahvistettujen määrillä ole enää mitään arvoa kun ei edes kaikkia epäiltyjä testata resurssien puutteen vuoksi.
 

rice cooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hippoksen Minardi, Suomi
Synkän pilven pienen pieni hopeareunus: Korona on vienyt ilmatilan uutisoinnissa kokonaan ainakin kahdelta viime aikojen rasittavalta hahmolta, eli Ruotsin ilmastotenavalta ja sitten siltä kotimaiselta tyrkkymammalta, joka teki syövästään jonkinlaisen julkisen performanssin. Good riddance vaan molemmille.
 

Barney

Jäsen
Kaikki tapahtumat voitaiisin hyvin perua, nyt suljettiin vasta alle 500 henkilöä.
Eivätkö nuo kaikki tapahtumat ole kuitenkin käytännössä peruttu? Ainakin itse tiedän jo useampia alle 500 henkilön tapahtumia, joihin minun oli tarkoitus kevään aikana osallistua, mutta jotka on nyt kuitenkin peruttu. Itse asiassa jalkapallon EM-kisat on ainut monista kevään/kesän aikana olevista tapahtumista, joihin minun oli tarkoitus osallistua, mutta jota ei ole kuitenkaan vielä siirretty/peruttu.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Mä tosiaan toivon että meidän hallituksen ihanat naiset Kulmuni ja Marin selviää tästä corona kaaoksesta. Kerrankin ulkonäöllisesti pätevät henkilöt "johtamassa". Pelkään vain että kansa syö heidät elävältä kun vaikkapa talous alkaa heikkenemään.

Asiaan. Puolison perhetuttu palasi vähän aikaa sitten ulkomailta ja toki puoliso hänet haki kentältä. No nyt tämä matkailija tuli kipeäksi. Kyllähän toi säikäyttää ja muija nukkuu pakkasessa tämän yön. En ota mitään riskejä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"Wuhanin lääketieteellisestä kollegion professorin Li Yufengin mukaan on teoriassa mahdollista, että korona vaikuttaa miesten kiveksiin heikentäen sperman tuotantoa jopa niin, että lopulta mies olisi täysin lisääntymiskyvytön.

Professorin johtaman ryhmän mukaan on tärkeää, että miehet kävisivät tutkimuksissa koronasta parantumisen jälkeen."

Kaiken muun lisäksi tulisi vielä sterilisaatio kaupan päälle?

Kuinka vaikeaa on laittaa näihin lähde?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Eivätkö nuo kaikki tapahtumat ole kuitenkin käytännössä peruttu? Ainakin itse tiedän jo useampia alle 500 henkilön tapahtumia, joihin minun oli tarkoitus kevään aikana osallistua, mutta jotka on nyt kuitenkin peruttu. Itse asiassa jalkapallon EM-kisat on ainut monista kevään/kesän aikana olevista tapahtumista, joihin minun oli tarkoitus osallistua, mutta jota ei ole kuitenkaan vielä siirretty/peruttu.
Jos olisi ollut kiellettyjä oikein nämä yli 500 henkilön tapahtumat eli raja oltaisiin vedetty johonkin 20 ihmiseen vaikka, niin eipä nämä järjen jättiläiset kuten Abreu olisi päässeet vetämään keikkojaan.. Vituttaa oikein kuinka vastuutonta touhua.
 

Barney

Jäsen
Kertokaas tyhmälle, pitääkö yksin asuvan kotona pestä jatkuvasti käsiä? Eihän se keneltäkään voi kotona tarttua jos ei jo sitä itsellä ole. Kaupasta tullessa olen hinkannut.
Noin kymmenen minuutin välein kannattaa pestä, jos hengissä haluat selvitä.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
UK:n linjalla tosiaan on kaikkien asiantuntijoiden tuki ja laumaimmuniteetin tavoittelu antamalla ihmisten sairastua on hyvä idea.
Onko sulla jokin linja näyttää, millä on kaikkien asiantuntijoiden tuki?

Eiku niin juu.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jos olisi ollut kiellettyjä oikein nämä yli 500 henkilön tapahtumat eli raja oltaisiin vedetty johonkin 20 ihmiseen vaikka, niin eipä nämä järjen jättiläiset kuten Abreu olisi päässeet vetämään keikkojaan.. Vituttaa oikein kuinka vastuutonta touhua.

Koska ilman keikkaa ne ihmiset eivät olisi lähteneet kotoaan ja tavanneet muita ihmisiä?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mä tosiaan toivon että meidän hallituksen ihanat naiset Kulmuni ja Marin selviää tästä corona kaaoksesta. Kerrankin ulkonäöllisesti pätevät henkilöt "johtamassa". Pelkään vain että kansa syö heidät elävältä kun vaikkapa talous alkaa heikkenemään.

Onhan tämä aivan karmea tilanne hallitukselle. Paskat kortit jaettiin, ja se on aivan se ja sama miten ne pelaa, niin lopputulos katastrofi.

Huomenna pitää soittaa työterveyteen ja kysyä että miten edetään. Periaatteessa olo on ihan työkykyinen, mutta ei viitsisi lähteä tartuttamaan työkavereita.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Koska ilman keikkaa ne ihmiset eivät olisi lähteneet kotoaan ja tavanneet muita ihmisiä?
Tässä nyt pitäisi etenkin julkisuudessa pyörivien ihmisten näyttää esimerkkiä, kun he ääntään kuuluviin saavat. Varmasti olisi osa lähtenyt, ja osa varmasti ei. Nyt kuitenkin tuotiin 500 ihmistä samaan tilaan, joka ei varmasti kenenkään mielestä tässä kohtaa ole fiksua, vai onko esim. sun mielestä?

Jollen väärin ole ymmärtänyt, tuo on juuri tämän viruksen nopein leviämistapa, iso porukka pienessä tilassa ja siellä keskenään erittelevät hiukkasia toistensa päälle.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko sulla jokin linja näyttää, millä on kaikkien asiantuntijoiden tuki?

Eiku niin juu.

No varmaan valtaosa asiantuntijoista tukee tietynsuuntaisia toimenpiteitä, mutta yhtä konsensusta monista toimista ei varmasti ole. Miksi kysyt?
 

rice cooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hippoksen Minardi, Suomi
Mä tosiaan toivon että meidän hallituksen ihanat naiset Kulmuni ja Marin selviää tästä corona kaaoksesta. Kerrankin ulkonäöllisesti pätevät henkilöt "johtamassa". Pelkään vain että kansa syö heidät elävältä kun vaikkapa talous alkaa heikkenemään.

Entinen pomoni, todellinen wanhan liiton mies kaikin puolin, sanoi minulle usein "kun paineet kasvaa, niin naiset katoavat kuin kusi lumihankeen". Toivotaan ettei tällä kertaa käy niin, koska olisihan se jotenkin pahkasikaa, että tunnelman tihentyessä koko hallitus vetätyisi sairaslomalle. Sisäministerihän siellä taitaa tosin jo ollakin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Täällä kun on kovasti väännetty, että hallitus/THL on ihan pihalla tai sitten toimii hyvin, ellei jopa ylireagoi, niin mielestäni tälle kannattaa asettaa mittarit jo tässä vaiheessa.

Mielestäni onnistunein suoritus on seuraava.

- Epidemiaa on mahdotonta estää, joten kovemmat toimet pitää ajoittaa oikein, jotta elämä ei liikaa hankaloidu. Hankala mitata.
- Terveydenhoito ei saa olla ylikuormitettu. Tämä osuu erityisesti tehohoidon tarpeessa oleviin ihmisiin. Helppo mitata.
- Kuolleisuus tulee olla linjassa/pienempi kuin verrokkimaissa. Helppo mitata.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Entinen pomoni, todellinen wanhan liiton mies kaikin puolin, sanoi minulle usein "kun paineet kasvaa, niin naiset katoavat kuin kusi lumihankeen". Toivotaan ettei tällä kertaa käy niin, koska olisihan se jotenkin pahkasikaa, että tunnelman tihentyessä koko hallitus vetätyisi sairaslomalle. Sisäministerihän siellä taitaa tosin jo ollakin.


Mitä vittua?

Olen lähes sanaton, siksi lyhty viesti.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Noin kymmenen minuutin välein kannattaa pestä, jos hengissä haluat selvitä.
Meidän kaikkien kannattaa myös varmuuden vuoksi sulkeutua koteihimme ja hätätapauksessa siellä vessaan. Puhelimeen ei kannata vastata, ettei sen välityksellä saa virusta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Varmaan jo pariin kertaan ainakin kirjoittanut tähän ketjuun että miksi vitussa ei nyt pistetä tätä hommaa seis eli melkein kaikki kiinni. Joo tulee paskat tulevat viikot muttei tarvitse sitten venyttää tätä epidemiaa syksyyn asti.


No, mitäs sitten kun kaikki on kielletty ja ollut kiinni pari viikkoa? Elämä jatkuu ja ihmiset lähtee matkoille, turisteja tulee jne. Ja kappas, joku toi tuliaisen tullin huomaamatta. Ensin altistuu muutama, sitten kymmenen jne. Kohta taas kaikki kiinni ja kielletyksi? Ei se epidemia maailmalla rauhoitu, jos suomi lyö kaiken kiinni. Eikä virukset kysele missä raja menee.

Viranomaisilla homma on edelleen hanskassa, kansalla ei niinkään. Taudin varmasti tulee sairastamaan täällä moni, vaikka kaikki laitettaisiin säppiin viikoiksi. Leviämisen hillitsemisestä on kyse.

Paskalehdet ja pelonlietsonta voitais kyllä kieltää. Tai edes paska otsikointi.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Kyllä näitä luetaan vaikka ei aina siltä tunnu. Tuo ennustehan on kuten kerrotkin ihan huuhaata. En edes tiedä miten tuollainen arvio annettu, kun virallinen linjakin on pitää kaikki yleisötilaisuudet peruttuna toukokuun loppuun asti (no avit sulkivat tapahtumat nyt aluksi vain kuukaudeksi ja tanssiurheiluliitto kahdeksi viikoksi).

Varmaan jo pariin kertaan ainakin kirjoittanut tähän ketjuun että miksi vitussa ei nyt pistetä tätä hommaa seis eli melkein kaikki kiinni. Joo tulee paskat tulevat viikot muttei tarvitse sitten venyttää tätä epidemiaa syksyyn asti.
Nyt on kyllä pakko sanoa että ei mitään hajua mitä yritit tällä vastauksella kertoa. Sen verran sekava viesti. En ole mielestäni mitään ennusteita tehnyt. Parastahan tässä olisi se, että nyt päästäisiin torjumaan tautia alusta alkaen. Mikä ennustus on siis huuhaata?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös