Niin asuu ja heidän kulttuureissaan ollaan paljon tekemisissä toisten kanssa ja asutaan isoissa perheissä.Pääkaupunkiseudulla asuu paljon suomalaisia, joiden äidinkieli on somali, arabia, kurdi, englanti, venäjä tai moni muu. Pääkaupunkiseudulla asuu myös paljon helsinkiläisiä, vantaalaisia ja espoolaisia, jotka eivät (vielä) ole Suomen kansalaisia ja puhuvat äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia.
Heillä on yhtä paljon virolaisten ja itäeurooppalaisten raksaukkojen kanssa tekemistä tai tuttavuutta kuin minulla ja sinulla.
Missä olen näin ehdottanut?Kaikkien ihmisten, niin Suomessa kuin maailmalla, tartunnat tulevat ensisijaisesti kotona ja töissä. Koko pk-seudun väestön heittäytyminen kodittomiksi asumaan kadulla ei varsinaisesti parantaisi tilannetta. Joidenkin ihmisten myös pitää, niin kummalta kuin se kuulostaa, käydä töissä..
Eli olet vihdoinkin tajunnut se, että tartuntoja on oikeasti enemmän kuin mitä nyt isoissa seulonta testeissä on tullut ilmi.Olen tässä viime viikolla kironnut esim. YIT:n hyvin vahvasti, kun siellä on laiminlyöty kaikki velvollisuudet tartuntojen estämiseen, mistä syntyi Yliopiston työmaan rypäs. Kun pk-seudulla on joka päivä koko ajan satoja tartuntoja, on tuollainen yksittäinen muutaman kymmenen tartunnan paikka kuitenkin aika lailla lehti valtameren laineilla.
Jos ulkorajoilta ei tule uusia tartuntoja niin maan sisällä pärjätään pienemmillä rajoituksilla.Eli palattiin Uuden-Seelannin malliin, maksikovaan lockdowniin ja maailmalta eristäytymiseen vuosiksi. Kiellätkö kolmasti ennen kukonlaulua?
Jos käytännössä jokaisessa Euroopan maassa tilanne on huonompi kuin Suomessa niin silloin on perusteltua tehdä kaikille testit rajoilla.Ketkä ovat todennäköisesti viruksen kantajia ja mihin tämä perustuu?
Kaikille tätä keskustelua lukeville on käynyt päivänselväksi mikä sinä olet ja miksi sinä tänne kirjoittelet. Uskallatko nyt ihan rohkeasti sen myöntää? Vaikka itsellesi ensin?
HS:n uutisesta
”Lähtökohtaisesti rajoitustoimet pitää kohdentaa niin, että ne myös alueellisesti ovat oikeasuhtaisia. Virusmuunnos leviää helpommin, ja se oikeuttaa myös ottamaan etukenoa eli ennakoimaan tietyissä rajoissa”, Pöysti sanoi.
Toisin sanoen tiukempia rajoituksia voitaisiin ottaa käyttöön jo nyt myös alueilla, joissa tilanne ei ole yhtä heikko kuin esimerkiksi Uudellamaalla.
”Ennakointi käy, jos se on ihmisten suojelemiseksi välttämätöntä”, Pöysti sanoi.
Nämä tasot on mun suosikkeja kyllä. Kauanko niitä aina on viilattu, ja sitten on menty päädystä toiseen aina samantien.On muutenkin huikeaa, kun hallitus nyt pohtinut yöt ja päivät kaksi eri hybridistrategiaa ja molemmat olleet niin surkeita, että ovat itse hylänneet ne heti. Sen lisäksi tartuntatautilaki täysi farssi ja rajoille ei vuodessa saatu minkäänlaisia toimenpiteitä. Viestinnästä ei varmaan kannata edes aloittaa?
Kannatti rajoituksia tai ei, niin onhan tuo nyt uskomaton farssi. Toivottavasti näkyy isoti vaalien äänimäärissä.
Ylellä Lohi sanoin että ravintoloiden sulku onnistuisi ilman poikkeusolojakin mutta niin vain tämä pässinpääjoukkio ajaa sitä läpi. Ilmeisesti ei Marinin itsetunto anna myöten vaan kun se on jossain kohdin mainittu niin se on sitten väkisin otettava käyttöön.On muutenkin huikeaa, kun hallitus nyt pohtinut yöt ja päivät kaksi eri hybridistrategiaa ja molemmat olleet niin surkeita, että ovat itse hylänneet ne heti. Sen lisäksi tartuntatautilaki täysi farssi ja rajoille ei vuodessa saatu minkäänlaisia toimenpiteitä. Viestinnästä ei varmaan kannata edes aloittaa?
Kannatti rajoituksia tai ei, niin onhan tuo nyt uskomaton farssi. Toivottavasti näkyy isoti vaalien äänimäärissä.
Niinhän marraskuussakin sanottiin, ei nämä kireämmät toimet kestä kuin 2-3 viikkoa, joilla turvataan vapaampi joulu ja uusivuosi. Silloin siis kun lätkäpeleistä lähti yleisö ja junioriharrastukset pistettiin tauolle. No, tässä ollaan edelleen. Luulen siis ettei kansa osta enää yhtä hyvin ilmoitettuja aikatauluja. Ja brittimuunnos ei ollut syynä siihen, ettei tuon 2-3 viikon jälkeen rajoituksia löysätty. Vaan se, ettei HUS ja hallitus ollut tyytyväinen tartuntojen laskun voimakkuuteen.Neuvotteluihin mentiin kakkostaso silmissä kiiluen ja vain muutama tunti myöhemmin ollaan julistamassa poikkeusoloja. Mitä helvettiä täällä tapahtuu?
Nyt kun siirrytään kertaheitolla kaikkien tasojen synkimpiin luokituksiin niin mihin seuraavaksi siirrytään? Nyt on kakkostasoa ja valmiuslakia väläytelty viimeiset puoli vuotta.
Nyt kun kerralla rysäytetään veitsenterältä suoraan kaikki mahdolliset rajoitukset päälle niin siinä saa oikeasti miettiä helvetin hyvät vuorosanat joilla saadaan myytyä rajoitukset kansalaisille viikko toisensa jälkeen. Se on kuitenkin täysin varma juttu, että nämä poikkeusolot eivät tule olemaan mikään viikon tai kahden kestävä vaihe. Kyllä näillä lämmöillä vedetään suoraan syksyyn asti. Aika näyttää minkä vuoden syksyyn asti.
"Mieleni on musta", sanoi eräs, kun kamalia asioita tietoonsa sai. Ihmettelen, jos huomisen tiekkarissa on muuta kuin räjähdysherkkää ja leipäveitsenterää.Hetkinen :D Jotenkin sitä haluaa ajatella että nyt on tullut jotain sellaista akuuttia esille jonka takia tälläisiin toimiin ryhdytään ja tästä meille huomenna kerrotaan.
Nyt kun siirrytään kertaheitolla kaikkien tasojen synkimpiin luokituksiin niin mihin seuraavaksi siirrytään?
Oliskin vain sen takia. Pahoin pelkään, että Uusimaa on pian kiinni muuntovirustilanteen takia.Olen tähän saakka pyrkinyt olemaan varsin myötämielinen vallitsevaan tilanteeseen sekä siihen liittyviin olosuhteisiin ja päätöksiin, mutta nyt on pakko todeta että mitä aktuaalista helvettiä? Siis yhtäkkiä ollaan pomppaamassa skaalan ääripäähän tasolle kolme ja karrikoidusti sanottuna vain sen takia, että saadaan baarit kiinni?
Epäilemättä tämä tulee koskemaan koko Suomea, riippumatta siitä onko alueella tautitapauksia päivittäin 3 vai 300.
Nyt neuvotellaan kakkostasosta ja valmiuslain käyttöönotosta. Tässä ei meinaa mukana pysyä, parempi vissiinkin vain jatkaa tässä sohvalla makaamista varmuuden vuoksi.
Oliskin vain sen takia. Pahoin pelkään, että Uusimaa on pian kiinni muuntovirustilanteen takia.
En minäkään kannata, mutta en ihmettele, jos tuo tulee vielä.Tämäkin toki mahdollista, mutta silloin tämä olisi kyllä melkeinpä pitänyt tehdä jo ennen hiihtolomien alkua. Ei sillä, että itse varsinaisesti sitä kannattaisin.
Miten voi olla mahdollista (=laillista) tuomita koko maahan poikkeusolot sen takia, että saadaan jotkut ravintolat kiinni? Jos tämä näin menee, niin eipä jatkossa kummoista tarvi, että kulloinkin vallassa oleva hallitus voi mielekkääksi katsomallaan hetkellä poikkeusoloa päälle.