Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 9 012 257
  • 81 135

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt lehdissä jo väläytellään, että maskit ehkä jäävät pysyviksi varusteiksi pandemiankin jälkeen, vähän kuin turvavyö aikanaan. Vapaaehtoisiksi toki. En tiedä muista, mutta minun maski lentää kyllä jorpakkoon heti kun rokotekattavuus on riittävä. Toisten kasvojen näkeminen on osa ihmisyyttä, tai miten sen sanoisi.
Olen aika vakuuttunut, että pandemian ollessa ohi pahimmat hörhöt linnoittautuvat edelleen neljän seinän sisälle ja tekevät nykytilanteesta itselleen uuden normaalin. Ihan vaan varmuuden vuoksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sitähän se on ollut koko ajan tiettyjen nimimerkkien toimesta, muuta annettavaa palstalle ei sitten olekaan kuin taivastelu ja mitäs minä sanoin.
Saako esimerkkejä tällaisista viesteistä, jossa ollaan tyytyväisiä isoihin lukuihin, niin voisi jokainen tehdä johtopäätökset pitääkö yllä oleva väite paikkansa, vai onko vain joidenkin kirjoittajien ylitulkintaa?
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako esimerkkejä tällaisista viesteistä, jossa ollaan tyytyväisiä isoihin lukuihin, niin voisi jokainen tehdä johtopäätökset pitääkö yllä oleva väite paikkansa, vai onko vain joidenkin kirjoittajien ylitulkintaa?
Ihan paskaahan tuo väite taas kerran on, ei nimittäin ole ensimmäinen kerta. Muutenkin tämä muiden annista valittaminen on erittäin tekopyhää nimimerkiltä, joka tulee tähän ketjuun lähinnä purkautumaan, nillittämään ja foliohattuilemaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
632 on melko miehekäs lukema. Osan mielestä epidemia ei edelleenkään ole kiihtymässä pahasti ja rajoituksia on syytä purkaa.
No näiden tartuntamäärien valossa ainakin koulut pitäisi pistää seis/ etäopetukseen nyt kaikilla asteilla ja katsellaan sitten syksyllä uusiksi.

Eli siis Rauman telakasta tuli Suomen suurin koronalinko ja tuotantopuoli tulee olemaan pysähdyksissä ellei jotain ihmettä tapahdu?
Voi hiton baarit Helsingin Kalliossa. Onhan toi telakoiden ym. meininki kyllä saatanan huvittavaa. Mahti ala Suomessa, jonka mukaan Suomi kaatuu ja nousee ja kovimmat ammattiliitot taustalla, niin nyt ei mistään löydy vipuvartta hoitamaan asioita niin, että tuollaista ei tapahtuisi.

Mutta joo, Kotka+3. Mä elän tuon tiedon mukaan. En tiedä miten Kirkkonummella.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aivan kuin osa olisi jotenkin tyytyväinen lukemiin saadakseen sanoa, että olinpa oikeassa.

Syytä paniikkiin ei ole.

Itse sanoin muutama päivä sitten, että stabiililta näyttää, niin HUS:n alueella kuin muualla Suomessa, ja pahin nousu on pysähtynyt. Olin taas väärässä.

Mitä tulee maskeihin, niin en kyllä usko, että jatkan niiden käyttöä enää sitten kun pandemia on ohi, koska hyöty on silloin varsin näennäinen jopa pieniin haittoihin nähden. Tällä hetkellä tilanne on toisin, ja käyttämiselle on vankat perusteet.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rauman telakasta tuli Suomen suurin koronalinko – ”Tuotantopuoli tulee olemaan pysähdyksissä ellei jotain ihmettä tapahdu” Rauman telakasta tuli Suomen suurin koronalinko – ”Tuotantopuoli tulee olemaan pysähdyksissä ellei jotain ihmettä tapahdu”

Jos aamun uutisoinnit pitää paikkaansa niin telakkarypäs paisuu tänään vähintään 50-100 uudella tartunnalla.

Sellaista määrää odotellaan eilisestä massatestauksesta, jossa testejä tehtiin n. 400.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos aamun uutisoinnit pitää paikkaansa niin telakkarypäs paisuu tänään vähintään 50-100 uudella tartunnalla.

Sellaista määrää odotellaan eilisestä massatestauksesta, jossa testejä tehtiin n. 400.
Miten on edes mahdollista, että niin moni on saanut tartunnan. Ei ole kyllä telakalla ollut tietoakaan mistään hygieniasta tai varotoimista. On pikemminkin taidettu telakalla telakoitua toisiinsa kiinni oikein ryhmässä.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Ihan paskaahan tuo väite taas kerran on, ei nimittäin ole ensimmäinen kerta. Muutenkin tämä muiden annista valittaminen on erittäin tekopyhää nimimerkiltä, joka tulee tähän ketjuun lähinnä purkautumaan, nillittämään ja foliohattuilemaan.

Ainii, sehän olikin nimittämistä jos on asioista eri mieltä kuin sinä.

Mitäs jos sä vaan pysyt sielä perunakellarissas piilossa kun itse tulet ketjuun lähinnä purkautumaan, nillittämään ja foliohattuilemaan kerta toisensa jälkeen?

Ottaa varmasti koville sulle nää ajat mut muista pitää maskia päässä ja vältä kaikkia kontakteja niin ehkä sä selviydyt.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Miten on edes mahdollista, että niin moni on saanut tartunnan. Ei ole kyllä telakalla ollut tietoakaan mistään hygieniasta tai varotoimista. On pikemminkin taidettu telakalla telakoitua toisiinsa kiinni oikein ryhmässä.

Sama kävi mielessä, että miten tuo voi olla mitenkään mahdollista. Siellä on kyllä jätetty kaikki varotoimet huomioitta ja tehty
vapaa-ajalla todennäköisesti kaikenlaista kivaa yhdessä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten on edes mahdollista, että niin moni on saanut tartunnan. Ei ole kyllä telakalla ollut tietoakaan mistään hygieniasta tai varotoimista. On pikemminkin taidettu telakalla telakoitua toisiinsa kiinni oikein ryhmässä.

Oma villi veikkaukseni on, että itse telakalla tartuntoja on tapahtunut vähemmän, ja siellä ne ovat tulleet lähinnä taukotiloissa, jolloin ohjeistuksista on livetty. Mutta vapaa-aika, jonka ulkomailta tulevat työntekijät viettävät omissa asuntoloissaan, on se, jolloin noita tartuntoja tapahtuu.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Miten on edes mahdollista, että niin moni on saanut tartunnan. Ei ole kyllä telakalla ollut tietoakaan mistään hygieniasta tai varotoimista. On pikemminkin taidettu telakalla telakoitua toisiinsa kiinni oikein ryhmässä.
No nyt sitten maksaa jonkin verran per päivä tämä homma.
 
F

Flonaldo

Sama kävi mielessä, että miten tuo voi olla mitenkään mahdollista. Siellä on kyllä jätetty kaikki varotoimet huomioitta ja tehty
vapaa-ajalla todennäköisesti kaikenlaista kivaa yhdessä.
En nyt tiedä onko se kivaa vai ei, mutta nuo duunarithan nyt asutetaan luokkaa 5m2/hlö yhteiskämpissä. Niissä majoitusoloissa varmaan ainoa tapa välttyä tartunnoilta olisi, että jokainen olisi sen 14h vuorokaudesta ovi kiinni omassa pienessä kopissaan.

Alkaa olla selvää, että näitä isoja työnantajia ei kiinnosta mikään pätkääkään. Jengi ei ole suoraan YIT:n tai RMC:n palkkalistoilla, vaan alihankkijan alihankkijoita, joten ei kuulu meille.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Oma villi veikkaukseni on, että itse telakalla tartuntoja on tapahtunut vähemmän, ja siellä ne ovat tulleet lähinnä taukotiloissa, jolloin ohjeistuksista on livetty. Mutta vapaa-aika, jonka ulkomailta tulevat työntekijät viettävät omissa asuntoloissaan, on se, jolloin noita tartuntoja tapahtuu.

Näinhän tämä raksojen ja telakoiden kohdalla mennee. Kun pääurakka on yrityksen X, palkanmaksaja on usein siitä alaspäin ketjussa kolmas, neljäs tai viides yritys. TES mukaista palkkaa ehkä vielä maksetaan, mutta tästä ketjusta johtuen ketään ei kiinnosta juuri mikään muu. Varsinkaan se, millaisissa pienissä kimppakämpissä asutaan ja millaisissa taukotiloissa yhdessä pyöritään.

Alihankintaketju ulkoistaa vastuun kivasti niin, ettei se kuulu kenellekään, kuten @Flonaldo yllä kirjoittaa.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainii, sehän olikin nimittämistä jos on asioista eri mieltä kuin sinä.
Ei, mutta tuo eilinen viestisi menee aika hyvin tähän nillittämis ja foliohattu kategoriaan. Näin esimerkkinä.
Mitäs jos sä vaan pysyt sielä perunakellarissas piilossa kun itse tulet ketjuun lähinnä purkautumaan, nillittämään ja foliohattuilemaan kerta toisensa jälkeen?

Ottaa varmasti koville sulle nää ajat mut muista pitää maskia päässä ja vältä kaikkia kontakteja niin ehkä sä selviydyt.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Käyttäjää on muistettu rikepisteellä kovin ikävän ja aggressiivisen pelitapansa vuoksi
Ei, mutta tuo eilinen viestisi menee aika hyvin tähän nillittämis ja foliohattu kategoriaan. Näin esimerkkinä.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Ai sä oikee pidät kirjaa jostai mun viesteistä, toisaalta ymmärrän kyllä että siel perunakellarissa riittää aikaa sellaseen. Jatka samaan malliin, mä en nyt jaksa enempää vääntää sun kanssas kun ei se mihinkää johda. Kiva että yksittäiset kirjottajat pääsee noin pahasti sun ihon alle. Voimia.

Mikähän siinäkin on että se maailmanloppu tulee aina juuri siinä 600 tartunnan kohdalla ikäänkuin se 100 tartunnan ero yksittäisistä ryppäistä johtuen heilauttaisi jotenkin tilannetta äärimmäisesti?
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiva että yksittäiset kirjottajat pääsee noin pahasti sun ihon alle. Voimia.
Jos tää on jonkinlainen trollausperformanssi niin on kyllä aika onnistunut sellainen! Keep it up!

Jos ei, niin odottelen edelleen esimerkkejä niistä viesteistä, joista kirjoitit.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sopiiko jos unohdetaan se mun pari päivää vanha viesti jossa naureskelin niille jotka vaatii testejä rajoille?

Uskomaton tilanne kyllä nyt telakoilla ja raksoilla.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Saako esimerkkejä tällaisista viesteistä, jossa ollaan tyytyväisiä isoihin lukuihin, niin voisi jokainen tehdä johtopäätökset pitääkö yllä oleva väite paikkansa, vai onko vain joidenkin kirjoittajien ylitulkintaa?
En ole samoilla linjoilla kuin lainaamasi kirjoittaja, mutta ainakin Salama44 tulee tähän ketjuun paikalle vain silloin, kun saadaan isot päiväkohtaiset lukemat tai epidemian suunta on yleisesti nousujohteinen. Tuskin silti kuitenkaan iloitsee lukemista, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt lehdissä jo väläytellään, että maskit ehkä jäävät pysyviksi varusteiksi pandemiankin jälkeen, vähän kuin turvavyö aikanaan. Vapaaehtoisiksi toki. En tiedä muista, mutta minun maski lentää kyllä jorpakkoon heti kun rokotekattavuus on riittävä. Toisten kasvojen näkeminen on osa ihmisyyttä, tai miten sen sanoisi.
Itse joskus muinoin ihmettelin Pietarin metrossa kun jollain oli maski päässä, että viiraako tuolla tai mikä ihmeen pöpökammo hällä on. Velipoika osasi valistaa jo tuolloin, että ehkäpä hänellä voi itsellä olla vähän jotain köhää ja haluaa estää itseään tartuttamasta muita.

Ehkä Suomessakin tullaan tulevaisuudessa näkemään tämän tyylistä muutosta? Eli entistä useammat käyttävät maskia jos joutuu liikkumaan muiden joukossa sairaana. Ja ehkäpä tulevaisuudessa töistä ja koulusta kuin myös muistakin riennoista jäädään herkemmin pois kun ollaan sairaana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Suosikkijoukkue
Ässät
Oma villi veikkaukseni on, että itse telakalla tartuntoja on tapahtunut vähemmän, ja siellä ne ovat tulleet lähinnä taukotiloissa, jolloin ohjeistuksista on livetty. Mutta vapaa-aika, jonka ulkomailta tulevat työntekijät viettävät omissa asuntoloissaan, on se, jolloin noita tartuntoja tapahtuu.
Ei ihmiset ihan hirveesti ressaa täällä pikkupitäjissä missä tartuntoja on ollut vähän. Esim. Jokerien emoyhtiössä on aika tarkat ohjeistukset miten työpäivä rullaa minimi kontakteilla. Ruokaloissa käytetään maskia, paitsi silloin kun syödään. Taukotiloissa käytetään maskia, paitsi silloin kun juodaan kahvia :D ja muitakin ohjeistuksia on läjäpäin. Työvuorot sitten päättyvät siihen kun äijät istuu perse persettä vasten saunassa :DDD
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös