Näin on joo kerrottu jossain vaiheessa. Epäselväksi jäi tuo "what if". Kohta sitten huomataan, että näitä hankitoja onkin tehnyt itse kukin. Täysin naivia ajattelua sinulta.
Ei niitä ole tehnyt "itse kukin". Niitä on tehnyt Saksa, ja heidän toimituksensa eivät ala ennen kuin EU:n toimitus on täynnä. Tämän voit helposti todeta Saksan rokotuslukemista. Unkari tietysti on hankkinut laarin täydeltä kiinalaista rokotetta, mutta olisiko se mielestäsi järkevä veto Suomessa?
Mikään ei ole mahdotonta, jos on halua ja taitoa. Neuvottelukysymys. Hyvä aloitus olisi ollut, mitä meidän pitää tehdä, jotta toimitatte meille 2 miljoonaa rokoteannosta. Tämän jälkeen olisi sitten ollut suorittamisen aika. Vaikka tuohon olisi uponnut pari miljardia, olisi se ollut kannattava sijoitus.
Totta kai se on mahdotonta. Halu ja taito ei liity mitenkään siihen, että a) Suomessa ei ole valmistuskapasiteettia, b) jollain muulla on aina enemmän rahaa kuin Suomella, c) Suomea ei kukaan suosi yli Yhdysvaltojen tai EU:n, koska olemme pikkuruinen maa, d) emmekä ole erityisasemassa geopoliittisista ym. syistä kuten Israel.
Tässä sinun skenaariossasi: miksi Yhdysvallat antaisi yhdenkään annoksen mennä Suomeen ennen kuin he ovat itse saaneet rokotettua väestönsä? Miksi EU antaisi yhdenkään annoksen mennä Suomeen ennen kuin EU:n yhteistilaus on täytetty?
Yhdysvallat on sijoittanut pelkästään rokotteiden kehittämiseen 11 miljardia.