Kunpa se toimisikin noin. Totuus vaan on se, että näytä mulle lyhytkestoinen rajoitus, niin mä näytän sulle Jari Sillanpään tyttöystävän. Kuten Lehtinen vai Järvinen totesi, rajoituksia on huomattavasti helpompaa asettaa voimaan kuin purkaa. Valmiuslakiakin pidettiin voimassa viikkotolkulla liian pitkään kun perusteita ei enää ollut, samoin kaikkia Suomen sisäisiä rajoituksia aivan liian pitkään viime kesänä. Onhan se nyt viimeaikoinakin nähty, että perusteet kaivetaan rajoituksille vaikka väkisin. Aina löytyy uusi ärhäkkä variantti, aina on tartuntoja piilossa ja muuta paskaa. Hybridistrategia tarkoittaa todellisuudessa sitä, että tavoitetasoja ja toimenpiteitä muutellaan mielivaltaisesti perustuen ei mihinkään.Nyt kun näyttää siltä että tuota rokotetta saa oikeasti odottaa vielä niin toivon että Suomi lähtisi kunnolla nitiståmään tätä tautia. Nyt pitäisi ottaa se isku vastaan heti, ja sitten paluu johonkin uuteen normaaliin ennen rokotteen saapumista. Tämä helvetin nuorallakävely saa nyt riittää minulle. Kaikki peliin, ihan sama vaikka ovia hitsataan kiinni. Siinä olisi kyse vain muutamasta viikosta. Mielummin niin kuin että mennään pintakaasulla syksyyn asti.
Jotenkin kuvittelisin että ihmiset ovat jo nyt ymmärtänyt että rajoituksia pidetään päällä niin kauan kuin tartuntamäärät ovat korkeammalla kuin alkusyksystä. Eikö se nyt olisi kaikkien etu että saadaan tämä jotenkin palautettua alkusyksyn tasolle.
Mielenkiintoista nähdä mihin Norjan rajoitukset johtavat. Romahtaako tapausten määrä ja kuinka norjalaisilla kestää huumori rajoitusten kanssa. Voisi kuvitella, että paikallisessa jatkoajassa ollaan tasan yhtä vittuuntuneita tilanteeseen kuin täällä.
edit. Posia kyllä siitä, että näytetään vihdoin ymmärretyn että tehokkaimmin saadaan käyriä alas rajoittamalla ulkorajojen liikennettä. Saa nähdä riittävätkö vaan toimenpiteet.