Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

• 9 219 475
  • 81 140

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
-Kiinassa syödään lepakoita
-Maailmanlaajuinen pandemia
-Kaikki peruttu

Sovitaanko ettei tilata Kiinasta mitään enään? Eise tähän virukseen vaikuta, mutta lieventää vitutusta 0.1%

Tein jo saman päätöksen. On mutten tullut jos jonkunlaista videoclippiä, syöty eläviä hiiriä, syötetty lapselle eläviä nuijapäitä, syöty elävä sammakko ja yksi pappa nussi kanaakin. Onpa ihme jos jostain elukasta saadaan ihmiseen tauti siirtymään.

Ite ei ole tarvinnut vielä aloittaa hamstrausta eikä tarvitse, kykenen oman kaivon ja kalastustaidon kanssa elämään aika pitkään ennen kuin oikeasti olisi paha tilanne. Toisaalta eipä ole vielä Etelä-Savoon kirjattu yhtään tartuntaa, että on tässä autioituvassa maakunnassa jotain hyvääkin.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Voi kai sitä jossain määrin näinkin ajatella, mutta todennäköisesti iso osa niistä jotka eniten kärsii ei ole ansainnut. Siksi olisi ihan hyvä omilla toimillaan pyrkiä ehkäisemään leviämistä, vaikka suhtautuisikin penseästi hamstraajiin yms.
Kyllä minä otan tämän asian vakavasti ja huolehdin omilla toimillani siitä, että en levittäisi tautia tai saisi sitä itse. Tällä hetkellä se on myös helppoa, kun en ole vielä kuukausiin saikun takia menossa töihinkään. En vain ymmärrä tätä paniikinlietsontaa ja yleistä negaa ja syyttelyä, samoin hamstraajille pitäisi antaa niskalaukaus, jos oma järki ei riitä.

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Ei sinne tonnikalapakkausten väliin mahtunut enempää. Menikö sulla rommauksessa pahasti salkku punaiselle?
Mulla on sijoitushorisontti sen verran kaukana että siinä ei yksi koronavirus paljon paina. Hyvä vaan että laatuosakkeita saa halvemmalla. Kiitti kuitenkin huolehtimisesta.
Nythän tuo napsahti kuitenkin ihan kohilleen. Vai miten talous"tieteessä" prosentit lasketaan?
Niin mikä napsahti kohdilleen? Aika kaukana ollaan vielä tuosta Malisen IL:n jutussa esittelemästä skenaariosta. Kaikki on tietenkin aina mahdollista, mutta rahani laittaisin ennemmin vaikka lottoon kuin Malisen ennusteen toteutumisen puolesta.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minä otan tämän asian vakavasti ja huolehdin omilla toimillani siitä, että en levittäisi tautia tai saisi sitä itse. Tällä hetkellä se on myös helppoa, kun en ole vielä kuukausiin saikun takia menossa töihinkään. En vain ymmärrä tätä paniikinlietsontaa ja yleistä negaa ja syyttelyä, samoin hamstraajille pitäisi antaa niskalaukaus, jos oma järki ei riitä.

Onneksi tuo vessapaperinhamstraus nyt on todella harmitonta hommaa, eli ihan niskalaukaukseen ei taida olla tarvis. Paljon haitallisempaa on näiden "ei koske minua, levitänpä tautia ympäriinsä" -tyyppien toiminta. Ruoka ei taida kaupoista olla loppumassa kuitenkaan.

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Saas nähdä, milloin koulut ja yliopistot suljetaan. Olisi viikon päästä harjoitustöiden purkutilaisuus, josta jaossa merkityksellinen osa kurssin pisteistä. Tällä vauhdilla voi jäädä pitämättä. Se on kaiketi silloin yliopiston ongelma, ei opiskelijan.

YO-kirjoittajien kannalta kävi aika kusisesti, kun oikea tappoviikko (koe joka päivälle). Mattimyöhäset on nyt ihmeissään. Itse olisin ollut ihan kusessa, koska kaikki valmistautuminen jää aina viime tippaan, jäi silloin aikanaankin, ja reaaleihin tuli luettua vasta koepäivien välissä, tosin ihmeen kaupalla hyvällä menestyksellä.

Viimeksi muokattu:

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt en ymmärrä? Päinvastoin THL on yksinkertaistanut ja unohtanut täysin tuon asian tai ainakin jättänyt kertomatta, että siitä turkimusten tosiaan on hyötyä sekä jättänyt tämän asian vähälle huomiolle.

Kerroin ja olen jo aiemminkin sanonut, että toimet olisi pitäneet olla paljon kauempikantoiset ja ehkäisevät. Tiedotus huomattavasti laajempaa jo aikaa sitten. Ei ihmisille riitä se, että kerrotaan ettei ole mitään hätää kun ihminen tunnistaa loppupeleissä paskanpuhumisen. Suurin osa on tosin luottanut THL:n, kuten minäkin. Heillä on vastuu ja ihmisillä täysi oikeus arvostella jos he perseilevät.

Yhtenä tärkeänä asiana he eivät ole ymmärtäneet tätä asiaa, että kaikki paukahtaa päälle samaan aikaan. Talous, ruuan (ja paskapaperin) hamstraus / puute, itse tauti ja miljoona muuta asiaa. Tai jos ovat ymmärtäneet, ovat suurempia syyllisiä.

Tämän kaiken olisi voinut sijoitella jo tammikuusta asti.

Jos tiedät, että kun tauti iskee, niin ymmärrä ihmisten käyttäytyminen. Etukäteen olisi voitu tiedottaa, menkää ostamaan vaikka kuukauden tai kahden tarpeet. Käsidesiä. Kuonokoppia. Järjestelkää asianne nyt. Yms, yms. Siis tämä kaikki parille kuukaudelle. Nyt kaikki paukahtaa yhdelle viikonlopulle ja viikolle samaan aikaan.

Älä kerro viikkoa ennen, että meillä on 8,9 miljoonaa, koska kaikki tietää sen olevan naurettava summa, joka on vähemmän kuin pääministerin avustajille maksettu summa vuodessa. Kerro, että Suomella on pahassa tilanteessa rahaa olemassa ja nämä asiat hoidetaan yhdessä, valmistautukaa tähän asiaan.

Edelleenkin, joidenkin tutkimusten mukaan siitä on hyötyä, toisten mukaan taas ei. Eli varmaa tietoa aiheeseen liittyen ei ole. Silloin sinä tai kukaan muukaan ei voi sanoa varmuudella, onko niistä hyötyä vai ei.

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Juu ihan sama asia. Siitä vasta 12v vuotta, voidaan vielä parikymmentä vuotta surffata sillä.

Muuten olen sitä mieltä, että julkisen menot pitää olla suhteutettuna tuloihin riippumatta syistä, että miksi rahaa ei ole niin paljon kuin mieli tekisi.

Sieltä se finanssikriisin haamu nyt kurkistelee: Korona iskee talouteen – Ekonomisti: Suomi syöksyy lamaan ja suurtyöttömyyteen

Toivottavasti luvuissa on joku absoluuttisin worst case scenario taustalla...

rice cooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hippoksen Minardi, Suomi
Ja Tsekki lyö kokonaan rajat kiinni, todettuja tartuntoja vähemmän kuin Suomessa.

No mutta täällä pelkät sisärajatarkastuksetkin vaikuttaisivat negatiivisesti kaikkeen työllisyydestä alkaen, tiesi orpopoika Köyliöstä kertoa. Arwo Pohja ja avoimet rajat loppuun saakka, ei anneta pelolle valtaa.

ijuka

Jäsen
Jaaha, kun menin kauppaan niin sieltä oli loppu kaikki vessapaperi paitsi jotain 56:n rullan paketteja oli pari jäljellä. No, ostinpa sitten sellaisen niin ainakin riittää pariksi vuodeksi.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Helposti on kovin yhteiskunnallinen kriisi omana elinaikanani tämä. 90-luvun lama oli toki kovaa hommaa, mutta olin sen verran nuori vielä silloin, että en muista käytännössä mitään niistä ajoista.

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Käsidesi on näppärä, jos ei pääse jostain syystä käsiään pesemään, mutta käsien kunnollinen peseminen on niin kuin monesti on jo todettu kaikkein paras keino.

Miten mulla on silti jonkinlainen epäilys, että osa näistä käsidesihamstraajista eivät välttämättä sitä edes tarvitsisi. Ajattelevat vain pääsevänsä käsien puhdistamisesta helpommalla. Toki voin olla väärässäkin, mutta vähän epäilyttää.
Omassa tiimissäni töissä on kaksi kiinalaista. He ovat olleet sitä mieltä pitkään että Suomen viranomaiset eivät ymmärrä tilanteen vakavuutta. Ja ovat lähinnä hysteerisiä heti jos joku on pois töistä ja epäilevät että nyt se iski.
Mutta eilen toinen heistä tuossa selitti miten lotraa tuon käsidesin kanssa siksi, että on vähän laiska pesemään käsiään. Siis tässä toimistossa missä olisi WC ihan vieressä. Tietenkin parempi että käyttää edes tuota käsidesiä, mutta kyllä mainitsin miten peseminen olisi parempi.

Morgoth

Jäsen

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Heh, en tiä mitään Venäjästä enkä edes osaa ainakaan tarkoituksella väsätä mitään "disinformaatiota". Kirjoitin sen perusteella, että mikä kuva noista isopalkkaisten viinerinsyöjien kiemurteluista ja selittelyistä tänne kotikatsomoon välittyy. Tavallaan on kyllä hellyttävää tuollainen asenne, jossa luottamus virkamiehen sanaan on viimeinen asia mikä katoaa. Voipi olla joku sukupolvikysymyskin pohjimmiltaan.

Ihan tarkoituksella disinfoa suolsit vaittaessasi siirrytyn suoraan ei koske Suomea tilanteesta ei voi enää tehdä mitaan tilanteeseen. Sen jälkeen jatkat olkiukolla.

Kevennys. Istutaan Viikissä Koronassa. Mietitään, pitäisikö laittaa suuremmat välit pöydässä. Todetaan että normaali riittää. Kaksi ihmistä kuuden pöydässä.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Helposti on kovin yhteiskunnallinen kriisi omana elinaikanani tämä. 90-luvun lama oli toki kovaa hommaa, mutta olin sen verran nuori vielä silloin, että en muista käytännössä mitään niistä ajoista.
Kyllä Torinon finaalitappio oli kovempi yhteiskunnallinen kriisi. Siitäkin selvittiin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy