-Kiinassa syödään lepakoita
-Maailmanlaajuinen pandemia
-Kaikki peruttu
Sovitaanko ettei tilata Kiinasta mitään enään? Eise tähän virukseen vaikuta, mutta lieventää vitutusta 0.1%
Kyllä minä otan tämän asian vakavasti ja huolehdin omilla toimillani siitä, että en levittäisi tautia tai saisi sitä itse. Tällä hetkellä se on myös helppoa, kun en ole vielä kuukausiin saikun takia menossa töihinkään. En vain ymmärrä tätä paniikinlietsontaa ja yleistä negaa ja syyttelyä, samoin hamstraajille pitäisi antaa niskalaukaus, jos oma järki ei riitä.Voi kai sitä jossain määrin näinkin ajatella, mutta todennäköisesti iso osa niistä jotka eniten kärsii ei ole ansainnut. Siksi olisi ihan hyvä omilla toimillaan pyrkiä ehkäisemään leviämistä, vaikka suhtautuisikin penseästi hamstraajiin yms.
Mulla on sijoitushorisontti sen verran kaukana että siinä ei yksi koronavirus paljon paina. Hyvä vaan että laatuosakkeita saa halvemmalla. Kiitti kuitenkin huolehtimisesta.Ei sinne tonnikalapakkausten väliin mahtunut enempää. Menikö sulla rommauksessa pahasti salkku punaiselle?
Niin mikä napsahti kohdilleen? Aika kaukana ollaan vielä tuosta Malisen IL:n jutussa esittelemästä skenaariosta. Kaikki on tietenkin aina mahdollista, mutta rahani laittaisin ennemmin vaikka lottoon kuin Malisen ennusteen toteutumisen puolesta.Nythän tuo napsahti kuitenkin ihan kohilleen. Vai miten talous"tieteessä" prosentit lasketaan?
Some pitäisi myös sammuttaa.Toivottavasti voitaisiin ottaa joku poikkeuslaki käyttöön millä rajoitettaisiin median työskentelyä kuten sodan aikaan.
Se hysteria ja sonta jota iltapäivälehdet työntävät ulos on ihan käsittämätöntä.
Ilmeisen paljon suomalaiset ovat sontaa ulos työntämässä jos vessapaperihysteria noin valtava.Toivottavasti voitaisiin ottaa joku poikkeuslaki käyttöön millä rajoitettaisiin median työskentelyä kuten sodan aikaan.
Se hysteria ja sonta jota iltapäivälehdet työntävät ulos on ihan käsittämätöntä.
Kyllä minä otan tämän asian vakavasti ja huolehdin omilla toimillani siitä, että en levittäisi tautia tai saisi sitä itse. Tällä hetkellä se on myös helppoa, kun en ole vielä kuukausiin saikun takia menossa töihinkään. En vain ymmärrä tätä paniikinlietsontaa ja yleistä negaa ja syyttelyä, samoin hamstraajille pitäisi antaa niskalaukaus, jos oma järki ei riitä.
Nyt en ymmärrä? Päinvastoin THL on yksinkertaistanut ja unohtanut täysin tuon asian tai ainakin jättänyt kertomatta, että siitä turkimusten tosiaan on hyötyä sekä jättänyt tämän asian vähälle huomiolle.
Kerroin ja olen jo aiemminkin sanonut, että toimet olisi pitäneet olla paljon kauempikantoiset ja ehkäisevät. Tiedotus huomattavasti laajempaa jo aikaa sitten. Ei ihmisille riitä se, että kerrotaan ettei ole mitään hätää kun ihminen tunnistaa loppupeleissä paskanpuhumisen. Suurin osa on tosin luottanut THL:n, kuten minäkin. Heillä on vastuu ja ihmisillä täysi oikeus arvostella jos he perseilevät.
Yhtenä tärkeänä asiana he eivät ole ymmärtäneet tätä asiaa, että kaikki paukahtaa päälle samaan aikaan. Talous, ruuan (ja paskapaperin) hamstraus / puute, itse tauti ja miljoona muuta asiaa. Tai jos ovat ymmärtäneet, ovat suurempia syyllisiä.
Tämän kaiken olisi voinut sijoitella jo tammikuusta asti.
Jos tiedät, että kun tauti iskee, niin ymmärrä ihmisten käyttäytyminen. Etukäteen olisi voitu tiedottaa, menkää ostamaan vaikka kuukauden tai kahden tarpeet. Käsidesiä. Kuonokoppia. Järjestelkää asianne nyt. Yms, yms. Siis tämä kaikki parille kuukaudelle. Nyt kaikki paukahtaa yhdelle viikonlopulle ja viikolle samaan aikaan.
Älä kerro viikkoa ennen, että meillä on 8,9 miljoonaa, koska kaikki tietää sen olevan naurettava summa, joka on vähemmän kuin pääministerin avustajille maksettu summa vuodessa. Kerro, että Suomella on pahassa tilanteessa rahaa olemassa ja nämä asiat hoidetaan yhdessä, valmistautukaa tähän asiaan.
Juu ihan sama asia. Siitä vasta 12v vuotta, voidaan vielä parikymmentä vuotta surffata sillä.
Muuten olen sitä mieltä, että julkisen menot pitää olla suhteutettuna tuloihin riippumatta syistä, että miksi rahaa ei ole niin paljon kuin mieli tekisi.
Ja Tsekki lyö kokonaan rajat kiinni, todettuja tartuntoja vähemmän kuin Suomessa.
Tshekki sulkee rajansa kokonaan
Tshekissä on vahvistettuja koronaviruksen tartuntoja havaittu 117 kappaletta.www.is.fi
Mutta eihän EU-maa nyt noin vaan voi rajojaan kiinni laittaa? Vai miten se nyt oli....
Omassa tiimissäni töissä on kaksi kiinalaista. He ovat olleet sitä mieltä pitkään että Suomen viranomaiset eivät ymmärrä tilanteen vakavuutta. Ja ovat lähinnä hysteerisiä heti jos joku on pois töistä ja epäilevät että nyt se iski.Käsidesi on näppärä, jos ei pääse jostain syystä käsiään pesemään, mutta käsien kunnollinen peseminen on niin kuin monesti on jo todettu kaikkein paras keino.
Miten mulla on silti jonkinlainen epäilys, että osa näistä käsidesihamstraajista eivät välttämättä sitä edes tarvitsisi. Ajattelevat vain pääsevänsä käsien puhdistamisesta helpommalla. Toki voin olla väärässäkin, mutta vähän epäilyttää.
Jaaha, kun menin kauppaan niin sieltä oli loppu kaikki vessapaperi paitsi jotain 56:n rullan paketteja oli pari jäljellä. No, ostinpa sitten sellaisen niin ainakin riittää pariksi vuodeksi.
Heh, en tiä mitään Venäjästä enkä edes osaa ainakaan tarkoituksella väsätä mitään "disinformaatiota". Kirjoitin sen perusteella, että mikä kuva noista isopalkkaisten viinerinsyöjien kiemurteluista ja selittelyistä tänne kotikatsomoon välittyy. Tavallaan on kyllä hellyttävää tuollainen asenne, jossa luottamus virkamiehen sanaan on viimeinen asia mikä katoaa. Voipi olla joku sukupolvikysymyskin pohjimmiltaan.
Kyllä Torinon finaalitappio oli kovempi yhteiskunnallinen kriisi. Siitäkin selvittiin.Helposti on kovin yhteiskunnallinen kriisi omana elinaikanani tämä. 90-luvun lama oli toki kovaa hommaa, mutta olin sen verran nuori vielä silloin, että en muista käytännössä mitään niistä ajoista.
Mutta eihän EU-maa nyt noin vaan voi rajojaan kiinni laittaa? Vai miten se nyt oli....
Kyllä Torinon finaalitappio oli kovempi yhteiskunnallinen kriisi. Siitäkin selvittiin.
Somalia, joka toki ei ole EU-maa, sulki rajansa jo eilen. Näppärä tapa estää palautukset.Mutta eihän EU-maa nyt noin vaan voi rajojaan kiinni laittaa? Vai miten se nyt oli....