Selvyyden vuoksi, mä ymmärrän oikein hyvin esim. vesijumpan merkityksen kuntouksessa, uimahallien käyttäjien laajan ikähaarukan, kuntoilun merkityksen sekä ihmiselle itselleen että kansanterveydelle, kuntourheilun merkityksen psyykeelle, jne. Mun tarkoitukseni ei ihan oikeasti ole väheksyä sitä. Kuten aiemmin kirjoitin, en itsekään ole varma, olisiko uimahalleja tarvinnut sulkea. Oman kokemukseni mukaan ihmiset eivät ole kovinkaan läheisessä tekemisessä kloorivedessä toistensa kanssa. Mutta sitä mä en nyt ymmärrä, että tämä asia kulminoituu nyt tähän uimahalli-asiaan, kun kysymys on ainakin tässä vaiheessa vain muutaman viikon sulkemisesta. Mun on vaikea uskoa, että Uusimaalla on kymmeniätuhansia ihmisiä, joiden ainoa mahdollisuus kuntoutukseen on uimahallit.
Miten ne ihmiset pärjää niissä maissa, missä on ollut viikkokaupalla sulut päällä, ulkonaliikkumiskiellot, maskipakot, koirankusetusajat ja suurin piirtein numerot kaupassa käynnillekin? Eikö siellä ole mietitty ollenkaan kansanterveyttä koronan jälkeen? Vai onko tehty ne päätökset, joiden on sillä hetkellä laskettu edesauttavan tavoitteeseen pääsemistä?