Ei millään pahalla mutta tuo olettama että hallit olisivat heti täysiä kun liiga avautuu on kyllä vaan yksi veikkaus muiden joukossa - itse taas veikkaan, että ihmiset ovat yhä varovaisia ja vähän välttelevät massatapahtumia. Esimerkiksi itse en millään usko meneväni katsomaan liigakautta 20-21 paikan päälle ja tuskin olen ajatukseni kanssa yksin.
En usko, että tämä tulevalla kaudella kuitenkaan tapahtuisi. Siinä vaiheessa kun täydet hallit joskus sallitaan, tulee korona olemaan jo jollakin tavalla voitettu ja uhka enää hyvin pieni tai olematon. Silloin on tämä tauko kestänyt jo niin pitkään, että ihmisten kaipuu hallille on jo melkoinen. Eri asia sitten tosiaan nämä vaikutukset talouteen ja miten on ihmisillä enää ostovoimaa jäljellä.
Todennäköisin skenaario tosiaan ensi kaudelle on jonkinlainen rajoitettu lipunmyynti. Mikä se sitten on, 500 lippua, 1000 lippua vai mikä? Jos kyse on turvavälin takaamisesta, niin rajoitus ei ehkä olekaan tietty henkilömäärä vaan se, että kaikilla on tilaa, jolloin isompiin halleihin voisi laskea enemmän porukkaa sisään. Tullaanko kenties myymään jotain poskettoman hintaisia lippuja ja mitä tapahtuu kausikorteille, joita nyt parhaillaan myydään ainakin osassa seuroista, jos halliin ei saa ottaa kuin rajoitetun määrän ihmisiä?
Ja millaista kilpailun vääristymää tämä tulee aiheuttamaan voimasuhteisiin? Onko pienihalliset hyötyjiä tässä, kun menettävät vähemmän lipputuloja, jos asetetaan esim. 1000 ihmisen yleisöraja? Vai onko lipputulojen merkitys kenties suhteellisesti isompi näille pienille seuroille? Onko taas isommilla seuroilla kuitenkin paremmat mahdollisuudet myydä ne rajoitetut liput järjettömillä hinnoilla yhteistyökumppaneille? Ja ehkei se rajoitus tulekaan olemaan luonteeltaan tietty henkilömäärä, vaan se, että kaikilla on tilaa.
Anyway, täysiä halleja tuskin sallitaan tulevalla kaudella, ja saatan itsekin pysyä pitkälti kotona ensi kaudella. Aika masentava jo ajatuskin jostain 500-1000 katsojan yleisömäärästä. Ihan sama siis katsoa telkasta. Tuen sitten joukkuetta ostamalla heiltä jotain muuta niillä lippurahoilla.