Melkoista sanasemantiikkaa nyt nappasit kyllä viestistäni.
Mutta en aio valittaa, koska olet ihan oikeassa - minun olisi pitänyt huolellisemmin muotoilla viestini.
Toimenpiteillä tässä yhteydessä tarkoitin yhteiskunnallisia toimenpiteitä, jotka koskevat isompia massoja. Näistä tomenpiteistä on siirrytty jo ajat sitten normaaliin - THL:n suositukset ovat voimassa. Koronavirusinfektion saanut lähtökohtaisesti on omalla ilmoituksella poissa töistä kolme päivää. Karanteenimääräyksiä eivät taida enää lääkärit kirjoittaa missään, koska karanteeni ei poista ympäristön altistusta. Näin ollen korona on sulautunut osaksi jokasyksyisiä flunssakierteitä. Minulla on ollut ennen koronaa ja senkin jälkeen ihan täysi luottamus suomalaisten jääkiekkojoukkueiden ammattilaisiin. Jokaisella joukkueella on lääkäri - lääkärit eivät varmasti määrää ketään flunssaista kentälle missään olosuhteissa.
Reagoin tuohon "Ilveksessä koronaa" -viestiin lähinnä siksi, että ei tuolla pitäisi enää olla mitään uutisarvoa. Minusta tuollainen uutinen on nyttemmin ihan samaa tasoa kuin kertoa (olen opettajakoulutuksessa), että meidän koulussa on oppilailla flunssaa. No älä?! :D