Vaikka minä olen Tapparan kannattaja niin tästä huolimatta Liigan täytyisi aika pikaisesti päivittää nämä pelisäännöt. Ymmärrän, ettei joukkueet voi kertoa kaikkea, mutta eihän ammattilaisjääkiekkoa kai voi oikein pelata, jos joukkueet itse omalla päätöksellään määrittelevät sen, milloin pelataan ja milloin ei pelata. Olisin ehdottomasti kaivannut Tapparalta jotain laajempaa ulostuloa yleisellä tasolla, onko tartuntoja niin paljon, ettei joukkuetta saada kasaan vai mikä tilanne oikeasti on. Kun Liiga on ainakin julkisesti ohjeistanut uudestaan, että karanteeneihin ei lähtökohtaisesti jäädä vaan joukkue pelaa sovitut pelit niillä, mitä sillä on. Tältä osin Tapparan omaehtoinen karanteeni juuri tähän kohtaan tuntuu hassulta. Viranomaisia on hyvä haukkua kaikesta, mutta tässä tapauksessa tuntuu, että Sport on perinteisesti konsultoinut tätä hullua ja yliaktiivista tartuntatautilääkäriä, joka tunnetusti on Vaasassa asettanut koko pandemian ajan kahdesti rokotetutkin karanteeniin altistuksesta ilman mitään tulkintaa.
Positiivinen asia on se, ettei näitä karanteeneja voi tulla toistuvasti, mutta toisaalta pidän tätä kyllä huonona suuntana, että "viranomaissuosituksen perusteella Tappara omaehtoiseen karanteeniin." Jos kyseessä on omaehtoinen karanteeni niin sitten pelit perutaan ja merkitään voitot vastukselle. Eikös näin normaalisti urheilussa toimita, jos toinen joukkue ei tule paikalle?
Positiivinen asia on se, ettei näitä karanteeneja voi tulla toistuvasti, mutta toisaalta pidän tätä kyllä huonona suuntana, että "viranomaissuosituksen perusteella Tappara omaehtoiseen karanteeniin." Jos kyseessä on omaehtoinen karanteeni niin sitten pelit perutaan ja merkitään voitot vastukselle. Eikös näin normaalisti urheilussa toimita, jos toinen joukkue ei tule paikalle?