Sport parin viikon vieraskiertueelle ja ne pelit jotka piti pelata kotona, pelataan vieraissa ja otteluohjelmaa muljataan sitten sitä mukaa. Eihän tämän pitäisi olla tän vaikeampaa? Logiikalla sähkö tulee seinästä ja vesi kraanasta.
Tosiaan itse uskon vahvasti siihen, että kausi saadaan pelattua jotenkin loppuun asti. Vaatii tietysti enemmän työtä kaikilta ja esimerkiksi juuri liigalta ja sen sarjaohjelmien laatijoilta. Mutta kuten nyt olemme huomanneet, niin tämä Vaasan tilanne ei tällä hetkellä estä Sportin pelaamista muualla. Tässä parin tunnin aikana tilanne on muuttunut positiivisempaan suuntaan siitä, mitä ensin kerrottiin. Itse olen suunnitellut hieman reissua tämän viikon perjantain Ässät-Sport peliin, josta iltapäivällä kuitenkin luin, että se peruttaisiin. Vitutuskäyrä nousi näinkin rauhallisella miehellä yhden pykälän, mutta nyt on tullut tietoon, että tuon perjantain peli Porissa pelattaisiin kuitenkin. Ja lauantaina Sport matkaa Hämeenlinnaan pelaamaan sen peruuntuneen ottelunsa yhdessä Kerhon kanssa.
Ja kyllähän nämä tällaiset mahdolliset ottelusiirrot ovat satavarmasti olleet Liigan päättäjien tiedossa jo siten, että joku plan B, C, D jne. on varmasti ollut olemassa jo ennen Liigan alkua. Ja tietysti osataan varautua myös näihin yllättäviin paikallisiin tilanteisiin, mihin tämä case Vaasa kuuluu. Joka tapauksessa näitä pelejä kuitenkin pelataan ja järjestellään tarvittaessa uusiin ajankohtiin, jos se on välttämätöntä. Kyllä me tästä kausi saadaan. Yhdessä.