Koronavirus – keskustelua rokottamisesta

  • 1 253 192
  • 10 614

Altec

Jäsen
Itse kuulin erikoisen syyn miksi rokotetta ei voi ottaa. Nimittäin rintojen pienentyminen.

Ei kai siinä.
Ylivoimaisesti paras syy mitä toistaiseksi kuullut.

Miehillä kulli suurenee, kun sairastat koronan - naisilla rinnat pienenee, kun otat rokotteen. Molemmissa puolensa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itse kuulin erikoisen syyn miksi rokotetta ei voi ottaa. Nimittäin rintojen pienentyminen.

Ei kai siinä.

Sanoiko tämän teini vaiko jo varttuneempi hieno rouva? Molemmilla kun muuttuvia tekijöitä riittää.

No joo, kaikkeen sitä uskotaan, kun www-tohtoreita kuunnellaan. Hassua kuinka puolentoista vuoden ahkeralla googlettamisella ja kuvakaappauksilla on asiantuntevampi lääkäri kuin ne monta vuotta yliopistoa käyneet.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Sanon taas ensin ja luen vasta sitten muiden kommentteja. Eilen sai vahvisteen. Onko muilla (kuin itselläni ja vaimolla) mennyt seuraavan yön unet aivan sekaviksi ja minimiin? Max vartin pätkiä.

Oikeasti ei pitäisi olla näillä unilla auton rattiin mitään asiaa, mutta töihin on mentävä. Tai ei ole, mutta se olisi asiakaskunnan kannalta hyvin huono tilanne tässä vaiheessa syksyä kun tiimikaverikin on kipeänä (muusta syystä).
Mulla meni unet huonoksi kanssa. En muista oliko heti ensimmäinen vai toinen yö. Viesti löytyy tästä ketjusta.
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Täällä kokemukset kakkosrokotteesta, kun siitä nyt 12 päivää aikaa. Sain rokotteen perjantaina 6.8. aamulla. Välittömästi ei mitään oireita. Sen jälkeen päivittäistä hikoilua/väsymystä ja Oura bongasi selvästi trendistä poikkeavaa ruumiinlämpöä (alilämpöä) öisin. Tätä kesti n. 5 päivää, jonka jälkeen olen ollut täysin oireeton. Ensimmäisestä rokotteesta en tietääkseni saanut mitään oireita.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huomenna iltapäivällä kakkospiikki. Sen jälkeen olisi 2x12h yövuoroa tarjolla ja vielä siihen väliinkin olisi suunnitelmissa käydä heittää 10km lenkki. Sitä ennen tämän päivän 12-tuntinen päivävuoro ja huomisen aamun lenkki. Ja vähän jo valmiiksikin snadisti höntti ja väsynyt olo, mitä lienee?

Saa nähdä mihin taipuu loppuviikosta. Ekasta piikistä tuli olkapää aika kipeäksi, mutta ei muuta. Jos lämpö nousee niin silloin toki jää duunit ja lenkitkin väliin, muussa tapauksessa varmaan koitetaan vääntää väkisin. Pysyä normaaleissa rutiineissa ja unohtaa koko vitun koronan. + rokotukset.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen jälkeen päivittäistä hikoilua/väsymystä ja Oura bongasi selvästi trendistä poikkeavaa ruumiinlämpöä (alilämpöä) öisin.

Termiin alilämpö tulee törmättyä aika ajoin ja ymmärrän sen olevan useimmiten puhekieleen pesiytynyt sanonta. Haluan kuitenkin korjata ettei sellaista oikeastaan ole olemassakaan ellei ole kyse hypotermiasta eli ihminen on ulkopuolisten olosuhteiden avulla "jäähdytetty", jolloin ruumiinlämpö laskee. Voi olla jotain sairauksiakin, jotka oikeaa alilämpöä aiheuttaa, mutta varmaankin 99,5% tapauksista kun ihminen toteaa hänellä olevan alilämpöä kyse ei ole niistäkään.

Anteeksi otsikon aiheen ulkopuolelle eksyminen, oli jostain syystä vaan nyt pakko.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vajaa vuorokausi toisesta piikistä ja selkein vaikutus on olkavarren kipeytyminen illasta lähtien reilusti enemmän kuin ensimmäisen piikin jälkeen. Nukkumiseen ei vaikuttanut viime yönä muuten paitsi että tuo käden kipu puski uniin ja heräsinkin siihen aamulla. Sinänsä hyvin saman tyylinen tunne kuin ensimmäisestä piikistä, ihan kuin olisi mustelma kädessä. Tällä kertaa vaan tuntuu kuin olisi huitaistu siihen vähän kovempaakin kun ihan illasta ja aamusta oli hankala saada kättä liikuteltua juurikaan. Nyt jo parempi (tosin nappasin yhden 400mg kipulääkkeenkin aamusta ihan varuilta).
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Termiin alilämpö tulee törmättyä aika ajoin ja ymmärrän sen olevan useimmiten puhekieleen pesiytynyt sanonta. Haluan kuitenkin korjata ettei sellaista oikeastaan ole olemassakaan ellei ole kyse hypotermiasta eli ihminen on ulkopuolisten olosuhteiden avulla "jäähdytetty", jolloin ruumiinlämpö laskee. Voi olla jotain sairauksiakin, jotka oikeaa alilämpöä aiheuttaa, mutta varmaankin 99,5% tapauksista kun ihminen toteaa hänellä olevan alilämpöä kyse ei ole niistäkään.

Anteeksi otsikon aiheen ulkopuolelle eksyminen, oli jostain syystä vaan nyt pakko.

Kiitos pilkunviilauksesta. Tässä kontekstissa tarkoitan kuitenkin oman kehoni normaalia lämpöä selkeästi alempaa lämpötilaa. Minulla tämä oireili jatkuvana hikoiluna.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Miehillä kulli suurenee, kun sairastat koronan - naisilla rinnat pienenee, kun otat rokotteen. Molemmissa puolensa.

No mutta, Antti Heikkilän mukaan koronarokote aiheuttaa "kundeille pysyvän lerpun". Ei siinä kuule sitten paljon vehkeen suureneminen auta.

Heikkilä perustelee tätä sillä, että rokotteen piikkiproteiini tuhoaa peniksen mikroverenkiertoa. Hieman ihmettelen, että miksei se viruksen piikkiproteiini sitten tee samaa. Mutta ei kai siinä, kyllähän Heikkilä tietää!

Omasta puolestani voin todeta olevani vielä kahden rokotteen jälkeen yhtä pikkukikkelinen kuin aiemminkin. Ei erektiohäiriöitä kuitenkaan. Antti, miten selität tämän?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sanon taas ensin ja luen vasta sitten muiden kommentteja. Eilen sai vahvisteen. Onko muilla (kuin itselläni ja vaimolla) mennyt seuraavan yön unet aivan sekaviksi ja minimiin? Max vartin pätkiä.

Itse nukuin kyllä ihan hyvin, mutta näin heti seuraavana yönä unta työmatkasta länsinaapuriin. Viimeisin sellainen tapahtui maaliskuun alussa 2020. Yksi kaverini oli myös heti uneksinut tauolle jääneistä työmatkoista. Tapansa näköjään kaikilla käsitellä asiaa nukkuessa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Pakko hiukan tarkentaa menneitä sanomisiani, koska jotkut on näköjään kauhistuksella lukenut täällä rokotuksen jälkeisistä oireista ja ehkä voinut siksikin jättää itsensä rokottamatta.

Kun ihmettelin, että olkapää oli yllättävän kipeä, niin eihän se oikeasti millään tasolla vaivaamiseen asti kipeä ollut. Pari päivää hiukan kosketusarka vähän niin kuin joku pieni mustelma... jos sitäkään. Itse vain luulin, että tuosta ei tule mitään niin sen takia se vähän yllätti, että huomasi rokotteen ottaneen.

Iso läjä tuttuja on ottanut rokotteen ja kukaan ei ole joutunut ottamaan päivänkään sairaslomaa. Muutamat valitellut lievää väsymystä joka ehkä on johtunut rokotteesta ja sitten juuri tuota lievää tuntoa olkapäässä... Moni on sanonut, että ei ole huomannut mitään.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Olen vähän huono lukemaan ja etsimään noita kesän aikana tulleita tutkimustuloksia. Käsitin, että jossain vaiheessa tulisi dataa meistä ristiinrokotetuista AZ & Pfizer combolla? Olen kysellyt tätä ennenkin, pahoittelut siitä. Ketjussa on vain todella asian hermolla olevia kirjoittajia joilla on tietämys asiasta ennen minua ja hakujani. :)
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Pfizeria saatu koko sarja. Ensimmäisen jälkeen seuraavana iltana oli sormen kynnen kokoinen kipeä paikka lähellä rokotuspaikkaa, kipu meni muutamassa tunnissa ohi.

Toisen jälkeen ei mitään tuntemuksia eikä elämää haittaavia juttuja. Tuostakin piikistä on jo hieman vajaa kuukausi aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Huomenna iltapäivällä kakkospiikki. Sen jälkeen olisi 2x12h yövuoroa tarjolla ja vielä siihen väliinkin olisi suunnitelmissa käydä heittää 10km lenkki. Sitä ennen tämän päivän 12-tuntinen päivävuoro ja huomisen aamun lenkki. Ja vähän jo valmiiksikin snadisti höntti ja väsynyt olo, mitä lienee?

Saa nähdä mihin taipuu loppuviikosta. Ekasta piikistä tuli olkapää aika kipeäksi, mutta ei muuta. Jos lämpö nousee niin silloin toki jää duunit ja lenkitkin väliin, muussa tapauksessa varmaan koitetaan vääntää väkisin. Pysyä normaaleissa rutiineissa ja unohtaa koko vitun koronan. + rokotukset.

Unohda lenkit. Täysin heikoille jäille lähtemistä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Unohda lenkit. Täysin heikoille jäille lähtemistä.

Samaa mieltä. Minulle tosin sanottiin ykköspiikin jälkeen, että tänään saa saunoa, kuntoilla tai vaikka ryypätä, jos haluaa. Jätin kuitenkin kaikki nuo väliin, etenkin kun seuraavanakin päivänä oli töitä. Enkä kyllä kuntoilua tai saunomista kovinkaan hyvänä ideana pitäisi piikin jälkeen, etenkin jos on vähänkin heikotusta.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä. Minulle tosin sanottiin ykköspiikin jälkeen, että tänään saa saunoa, kuntoilla tai vaikka ryypätä, jos haluaa. Jätin kuitenkin kaikki nuo väliin, etenkin kun seuraavanakin päivänä oli töitä. Enkä kyllä kuntoilua tai saunomista kovinkaan hyvänä ideana pitäisi piikin jälkeen, etenkin jos on vähänkin heikotusta.
Kyllä se ihan sen oman tuntemuksen ja olon mukaan kannattaa mennä. Itsellä toisesta rokotteesta ihan pientä kipua käsivarteen, mutta vähemmän kuin ensimmäisestä. Siinä kaikki ja meninkin vielä samana iltana golfaamaan täyden kierroksen kävellen. Kysyin vielä rokottajalta "luvan" eikä hänkään nähnyt mitään syytä olla menemättä, jos olo normaali.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kymsoten tiedottaminen tai sen puute jatkuu edelleen sekavana. Esimerkiksi Kouvolan Sanomissa on juttua, että tällä viikolla walk-in rokotuksen jatkuvat ja kehoitetaan jopa hakemaan sieltä tehostepiikkiä, mutta Kymsoten sivuilla on vain vanhentuneet walk-innit ja teksti "tulevista walk-in tiedotaan myöhemmin". Mistä ihmiset saavat tietoa näistä tapahtumista jossei Kymsote edes päivitä omia rokotesivujaan ajantasalle??

Ja vissiin vain Modernaa tarjolla eli pitäisi sekoituksella Pfizer-Moderna mennä jos haluaa aikaistaa 2.piikkiä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Espoossa ilmeisesti tullut juuri uusia rokotusaikoja. Itse tänään tarkistin, saisiko aikaistettua ja kävin just äsken Metro Areenalla ottamassa toisen piikin. Eipä näkynyt paljoa jengiä paikalla.

Vaimo varasi puoli yhdentoista aikaan itselleen ajan Isosta Omenasta klo 11:25. Muissakin pisteissä aikoja lähipäivinä, tiedoksi siis muille espoolaisille.

No mutta, Antti Heikkilän mukaan koronarokote aiheuttaa "kundeille pysyvän lerpun". Ei siinä kuule sitten paljon vehkeen suureneminen auta.

Heikkilä poisti tuon twiitin vähin äänin, kun ilmeisesti tajusi, että tuli puhuttua paskaa. Tai sitten hermostui, kun huomasi, että twitterissä ei pysty poistamaan yksittäisiä kriittisiä kommentteja kuten facebookissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Itse vedin ensimmäisen piikin jälkeen samalta istumalta 20km lenkin, reippaasti kävellen tosin. Tiedä sitten leikinkö terveydelläni.

Tämä on täysin sellainen Miten pajon voit voittaa tai hävitä juuri näillä muutamalla lenkillä-kysymys?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös