Ei mulla ainakaan tullut. Jostain kaupungin ajanvaraussivuston kautta itse sai valikoida.Eikös se aika tullut automaationa ensimmäisellä piikillä?
Toinen piikki itsellä syyskuun alussa. Moderna oli ykköspiikkinä kesäkuun alussa.
Ei mulla ainakaan tullut. Jostain kaupungin ajanvaraussivuston kautta itse sai valikoida.Eikös se aika tullut automaationa ensimmäisellä piikillä?
Kyllä täällä länsirannikolla ainakin kaikille lyötiin lappu kouraan ensimmäisen piikin jälkeen että tässä on seuraavan piikin päivämäärä ja aika ja paikka. Jos sitä lähtee perumaan niin menee jonon hännille...Ei mulla ainakaan tullut. Jostain kaupungin ajanvaraussivuston kautta itse sai valikoida.
Toinen piikki itsellä syyskuun alussa. Moderna oli ykköspiikkinä kesäkuun alussa.
Kyllä täällä länsirannikolla ainakin kaikille lyötiin lappu kouraan ensimmäisen piikin jälkeen että tässä on seuraavan piikin päivämäärä ja aika ja paikka. Jos sitä lähtee perumaan niin menee jonon hännille...
Hämeenlinnassa sama koppikin vielä. Eikä ollut mahdollisuutta muutella.Tampereella sama: 2.piikki on tasan 12 viikkoa ensimmäisen jälkeen, sama paikka, sama kellonaika.
Tämä on monessakin mielessä hyvä uutinen.Faucin mukaan 99,2 % USA:ssa kesäkuussa Covidiin kuolleista oli rokottamattomia. Tuollaisia uutisia pitäisi rummuttaa jokaisessa uutislähetyksessä Suomessakin.
Ratinassa taas oli täyttä klo 10 mutta silti sai rokotteen 15min etuajassa kun saavuttiin hitusen aiemmin.Ykköspiikki haettu ja Tampereella ainakin Messukeskuksella jono meni noin 20min jäljessä omasta ajasta. Kertoivat, että noin 1200 rokotetaan päivässä siellä ja tuskinpa tuota enempää edes kerkiäisivät jonosta päätellen.
Sivuoireita ei ole vielä ilmennyt edes kipeän käden vertaa.
Itse Vantaalta, ja ollut molempia käytäntöjä. Eli joillekin oli mahdollista varata samantien molemmat ajat itse, ja tätä se järjestelmä suosittelikin. Itse varatessani aikoja ei ollut kuitenkaan lainkaan kakkospiikille saatavissa, jolloin sitten antoivat rokotuksessa sen lapun. Ei sitäkään pakko ollut ottaa, jos aika ei sopinut, sitten sai varata taas toisenkin itse.Ei mulla ainakaan tullut. Jostain kaupungin ajanvaraussivuston kautta itse sai valikoida.
Aa sori joo, käsitin täysin väärin. Ekan piikin jälkeen sai tosiaan ton toisen ajan suoraan käteen.Kyllä täällä länsirannikolla ainakin kaikille lyötiin lappu kouraan ensimmäisen piikin jälkeen että tässä on seuraavan piikin päivämäärä ja aika ja paikka. Jos sitä lähtee perumaan niin menee jonon hännille...
Eikö olisi kannattanut varata rokotusaika silloin ja sitten sovittaa kesäloman ohjelmisto ympärille?Silloin toukokuussa 1. piikille mennessä kysyttiin että varataanko toinen aika samalla ja sanoin että ei vielä kun oli elokuun kesäloman aikataulut auki.
Riittääkö siis rokotuksen saamiseen, että olen itse nyt siinä rokotejonos? Vai pitääkö jotenkin vielä aktivoitua, asian eteen?
Faucin mukaan 99,2 % USA:ssa kesäkuussa Covidiin kuolleista oli rokottamattomia. Tuollaisia uutisia pitäisi rummuttaa jokaisessa uutislähetyksessä Suomessakin.
Se on just sinänsä vähän kakspiippunen juttu. Kävin tänään siis itse ekalla piikillä (eli voi nukkua jatkossa rauhassa kun isoveli valvoo, 5g vitsit on jo liian väsyneitä että jaksais heittää ja lähimaksua en vielä tsekannut miten toimii) ja siinähän se aika piti ottaa, ok, ei siinä mitään, tarjottiin että päivämäärä NN on eka tarjolla, miltä kuullostaa ja mietin hetken että en oo mitään keikkaa sille viikolle sopinu vielä ja kysyin että mikäs viikonpäivä, ai torstai, eiköhän onnistu. Mutta tosiaan kun saatan olla siinä vaiheessa tekemässä yhtä viransijaisuutta toisessa kaupungissa, katotaan miten käy niin toivottavasti nyt sitten antavat siirtää jos on duunissa toisella puolen suomea vaikka kirjoilla oisinkin stadin kämpässä. No, ei oo vielä Kaupungissa tätä kai päätetty. Mutta lähinnä kun on itse elämäntilanteessa jossa elänyt friikkumuusikon elämää (no nyt ei pahemmin toki...) ja mistä ihan oikeesti nyt tietää kesällä syksyn kuvioita kun kukaan ei tiedä ja kalenterit täytetään myöhään. No, eiköhän duuni kelpaa syyksi.Ihan hyvä linjaus. Eivät varmaan käytännössä ole ihan noin tiukkoja, vaan hyväksyttäviä syitä lienee muitakin, kuten vaikkapa kertausharjoitus, oikeudessa todistajana tai syytettynä oleminen, työhaastattelu tai vaikkapa lähiomaisen hautajaiset.
Tai mistä minä tiedän, vaikka byrokratia estäisikin tällaisen... Eipä sekään ihmetyttäisi, että kirjoitettu ohje estää maalaisjärjen.
Kaikissa tapaukissa se ei vaan ole pelkästään itsestä kiinni. Toki suuri osa voi niin tehdä.Eikö olisi kannattanut varata rokotusaika silloin ja sitten sovittaa kesäloman ohjelmisto ympärille?
Saat kyllä siirtää tuolla perusteella.Mutta tosiaan kun saatan olla siinä vaiheessa tekemässä yhtä viransijaisuutta toisessa kaupungissa, katotaan miten käy niin toivottavasti nyt sitten antavat siirtää jos on duunissa toisella puolen suomea vaikka kirjoilla oisinkin stadin kämpässä.
Ihan hyvä linjaus. Eivät varmaan käytännössä ole ihan noin tiukkoja, vaan hyväksyttäviä syitä lienee muitakin, kuten vaikkapa kertausharjoitus, oikeudessa todistajana tai syytettynä oleminen, työhaastattelu tai vaikkapa lähiomaisen hautajaiset.
Tai mistä minä tiedän, vaikka byrokratia estäisikin tällaisen... Eipä sekään ihmetyttäisi, että kirjoitettu ohje estää maalaisjärjen.
Saattaa se henkilö olla jotain muutakin, mutta mikään niistä vaihtoehdoista ei ole sen parempi.Ihan vaan haluan avata hiukan näkökulmia, että kaikki ei välttämättä ole niin mustavalkoista. Tarkoittaen että henkilö joka kieltäytyy COVID-19 -rokotteesta, saattaa olla muutakin kuin palstatotuuden vaalima "kulkutautimyönteinen idiootti joka uskoo litteään maahan ja horoskooppeihin".
Totaalisen idioottimaista tuo on joka tapauksessa. Logiikka samaa tasoa kuin että syöpähoidoissa kieltäytyy ehdottomasti mistään muusta kuin skalpellilla tapahtuvasta pesäkkeiden poistosta ja bakteeri-infektioiden tapauksessa se on sulfa tai ei mitään, koska "uusista tekniikoista ei kyllä tiedetä tarpeeksi". Idioottimaista myös tuo logiikka jonka mukaan rokotteen ottaminen poistaa vapautta ja ihmisoikeutta siinä missä kulkutaudin jyllääminen vapaasti on ihan ok ja jees. Onhan se toki luonnonmukaista kuolla ruttoihin.Sitä vaan tässä halusin tulla sanomaan, että Sveitsissä rokotustahti on käytännössä pysähtynyt, n. puolet kansasta on käynyt piikillä ja se tuntuu jäävän about siihen. Virallisen arvion mukaan syksyyn mennessä tuskin yksikään maan 26 kantonista on saavuttanut 60% rokotekattavuutta, vaikka tavoite on 80%. Omassa kantonissani esim. uusia ajanvarauksia tulee enää n. 20kpl päivässä. Tätä yritetään nyt buustata eri kampanjoilla ja mm. rokotebussilla joka ajelee ympäriinsä.
Nyt asiantuntijat vaativat yhtenä tehokeinona että tuotaisiin uusi, "klassinen" rokotetyyppi, jolloin moni joka vierastaa varsinkin näitä mRNA -rokotteita, saattaisi suostua semmoisen ottamaan.
Toisaalta taas monet vapaudestaan tarkat sveitsiläiset sanovat että eivät suostu ottamaan rokotetta ylipäätänsä jos heidän vapautensa ja ihmisoikeutensa riippuvat siitä.
Asiasta laajemmin saksaa taitaville mm täällä:
Wegen Ängsten vor «Gentech» – Experten fordern Impfstoffe ohne mRNA
Einige Menschen zögern vor der Impfung, weil sie der mRNA-Impfung nicht vertrauen. Nun fordern Experten und Politiker, dass klassische Impfstoffe verfügbar gemacht werden.www.20min.ch
Ja tässä käppyrää rokotusten etenemisestä:
Coronavirus (COVID-19) Vaccinations
Our vaccination dataset uses the most recent official numbers from governments and health ministries worldwide. Population estimates for per-capita metrics are based on the United Nations World Population Prospects. Income groups are based on the World Bank classification. A full list of our...ourworldindata.org
Ihan vaan haluan avata hiukan näkökulmia, että kaikki ei välttämättä ole niin mustavalkoista. Tarkoittaen että henkilö joka kieltäytyy COVID-19 -rokotteesta, saattaa olla muutakin kuin palstatotuuden vaalima "kulkutautimyönteinen idiootti joka uskoo litteään maahan ja horoskooppeihin".
Henkilö joka kieltäytyy COVID-19 rokotteesta on kyllä loppupeleissä aika heikoilla logiikan ja/tai lähdekritiikin taidoilla varustettu hyödyllinen (kulkutaudin kannalta) idiootti. Siitä ei ikävä kyllä pääse mihinkään vaikka kuinka yrittäisi itselleen muuta vakuuttaa.
Näinhän se on. Lisäksi sekä yksittäiset ihmiset, että jopa kansakunnatkin voivat olla monessa suhteessa menestyviä ja onnistuneita, mutta samaan aikaan toisissa suhteissa täysin pihalla. Vaikkapa Steve Jobs ja syövänhoito...Totaalisen idioottimaista tuo on joka tapauksessa. Logiikka samaa tasoa kuin että syöpähoidoissa kieltäytyy ehdottomasti mistään muusta kuin skalpellilla tapahtuvasta pesäkkeiden poistosta ja bakteeri-infektioiden tapauksessa se on sulfa tai ei mitään, koska "uusista tekniikoista ei kyllä tiedetä tarpeeksi". Idioottimaista myös tuo logiikka jonka mukaan rokotteen ottaminen poistaa vapautta ja ihmisoikeutta siinä missä kulkutaudin jyllääminen vapaasti on ihan ok ja jees. Onhan se toki luonnonmukaista kuolla ruttoihin.
Sveitsiläisillä on saavutuksensa, mutta on siellä monessa mielessä täysin idioottimaista toimintaakin tullut esimerkiksi muulle maailmalle. Oliko jokunen vuosi sitten esim. kansanäänestys nykyisenkaltaisen talousjärjestelmän (siis velkaan ja siinä mielessä olemattomaan varallisuuteen perustuvan) romuttamisesta, mihin paikallinen taloustieteilijä kommentoi että olisi äärimmäisen mielenkiintoinen kokeilu, joskin toki myös täydellisen tuhoisa.
Henkilö joka kieltäytyy COVID-19 rokotteesta on kyllä loppupeleissä aika heikoilla logiikan ja/tai lähdekritiikin taidoilla varustettu hyödyllinen (kulkutaudin kannalta) idiootti. Siitä ei ikävä kyllä pääse mihinkään vaikka kuinka yrittäisi itselleen muuta vakuuttaa.
Täällä kun jotkut ovat nähneet painajaisia piikin jälkeen, niin itsehän nukuin kuin Ruusunen. Ehkä tässä pitkän ajan stressi helpotti tai sitten oli vaan vähän viileämpi yö ja tiedossa oleva vapaapäivä mahdollisten oireiden varalta. Olkapää on jonkin verran kipeä nyt mutta toisaalta vedin salilla aika jykevän olkapääsetin juuri ennen rokotusta taas siltä varalta, että tulee oireita. Nyt vaikuttaa siltä, että tänäänkin pääsee kuitenkin treenaamaan.Nyt on ollut täydet 5Gt muutaman tunnin kropassa. Ei tunnu nanobottien vipellys, eikä Gates ole ottanut yhteyttä. Eikä se munakaan kasvanut. Olen pettynyt.
Mutta kyllähän tää hyvä homma on. Toivottavasti kaikki muutkin saatte mahdollisimman pian piikkiä käteen.