Näköjään kovaan tahtiin siivotaan noita twiittejä. Tältä kaverilta kuitenkin hyviä pointteja ristiriitaisuuksista tuossa Brittien tutkimuksessa.
No niin. Nyt on liitytty rokotettujen kerhoon. Myrskykin oli jo vähän helpottanut, kun poljin paikalle. Katsotaan, miten kotimatkalla käy.
Hah. Ja operaattori on ainakin ajan hermoilla, kun mainosti juuri, että asuinalueellamme on avattu uudet 5G-verkot. Vitsi ei enää naurata, mutta asiayhteys hieman hymyilytti silti.
Itse kävin myös hetki sitten hakemassa Pfizerin olkavarteen. Täytyy sanoa, että Oulussa Ouluhallilla järjestelyt toimivat kuin junan vessa. 5min kuluttua sisääntulon jälkeen olin jo varaamassa uutta aikaa.
Ai niin, Kela-korttia ei kysytty. Eikä henkkariakaan, vaan pelkkä henkilötunnuksen kertominen riitti.
Itse tarjoilin suoraan henkkarit ilmoittautumishenkilölle(tuossa koulutettiin jotain uutta henkilöä kun saavuin) ja tuossa sanottiin että Kela-korttia kysytään myöhemmin, tuota hetkeä ei tosin tullut.
Täällä kuulutettiin etukäteen ottamaan housut valmiiksi pois. Oli vähän kiusallinen koko jonotus piikille asti.Myös se että hoitajatar käski piikittäessään riisumaan myös housut kummastutti
Tänään tuli viikko täyteen ensimmäisestä piikistä. Koko päivä meni tänään sängyssä. Aivan järkyttävä väsymys iski heti aamusta, yöllä taisi myös olla jotain kummallista kun näin painajaisia ym. Ei ollenkaan normaalia itselle.
Nyt on taas ihan levännyt olo. Voi toki olla ettei liity rokotteeseen mitenkään, mutta itse ainakin kuvittelen että kropassa tapahtui hyviä juttuja kun oli näin väsynyt.
yöllä taisi myös olla jotain kummallista kun näin painajaisia ym. Ei ollenkaan normaalia itselle.
Kyllähän tässä kieltämättä sellainen riski on, että kesällä kun tartuntamäärät painuvat alas ja elämä palailee vähitellen ennalleen rajoitusten väistyessä, niin asia ei enää tunnukaan niin akuutilta, ja äkkiä löytyy parempaakin tekemistä kuin lähteä rokotettavaksi. Toivottavasti myös nuorempiin ikäluokkiin saadaan riittävä rokotekattavuus ennen syksyä, ettei tarvitse nähdä enää yhdenkään rajoituksen palaavan.
Oulun terveysjohtaja moittii nuorten rokotusinnokkuutta:
Kyllähän tässä kieltämättä sellainen riski on, että kesällä kun tartuntamäärät painuvat alas ja elämä palailee vähitellen ennalleen rajoitusten väistyessä, niin asia ei enää tunnukaan niin akuutilta, ja äkkiä löytyy parempaakin tekemistä kuin lähteä rokotettavaksi. Toivottavasti myös nuorempiin ikäluokkiin saadaan riittävä rokotekattavuus ennen syksyä, ettei tarvitse nähdä enää yhdenkään rajoituksen palaavan.
En usko, että…tai itse asiassa, voisiko nämä
Johtua rokotteesta? Mihinkään foliohattuhommiin en usko, mutta onkohan tuo mahdoton ajatus? En tiedä, samapa tuo.
Ihan rauhassa saa moittia, itselläkin muutama tuttu jotka eivät nyt enää ole ottamassa rokotetta. Keväällä olisivat ottaneet, jos olisi ollut tarjolla. Itse otin kuitenkin varmuuden vuoksi, kun se saataville tuli ja aika sopi.Oulun terveysjohtaja moittii nuorten rokotusinnokkuutta:
Ai perhana, nyt täytyykin toivoa, ettei itselle hitaana hämäläisenä noita sivuvaikutuksia viiveellä. Tänään piikitettiin yhden pintaan iltapäivällä, ja sivuvaikutuksia ei käytännössä ole ollut. Ehkä hyvin lievää kipua takaraivossa, mutta hyvin olematonta sellaista. Käsikään ei tunnu yhtään sen kipeämmältä kuin muiden rokotteiden jälkeen.
Ainakin tämän hetken fiilis on sellainen, että salaliittoteorioihin uskova voisi epäillä saaneensa vain lumelääkettä...
Itse asiassa aivan sama täällä, piti kirjoittaa tänne samaa jo aiemmin :D sain piikin viikko sitten, eikä mikään vaikutuksia. Ei niin mitään, ei edes kosmeettisia kipuja (käsi tietysti kipeä reilun vuorokauden, mutta sitä ei lasketa koska kaikista rokotteista on). On jollain tapaa jopa pelottavaa, että koko immuunijärjestelmäni ei ole reagoinut mitenkään siihen, että nyt tuli vierasta ainetta kehoon. Olen vetänyt piikin jälkeen esimerkiksi lenkkiä ja porrastreeniä ihan normaalisti ja ihan täysissä voimissa
Aivan samaa naureskellut, että eihän sinne mennyt varmaan kuin suolaliuosta :D
Ei vieläkään oireita. Olin jopa nukkunut sillä kyljellä, jolle piikki pistettiin. Kuten aiemmin kirjoitin, meidän kaupungilla kirjattiin eilen pyöreät nollat kakkospiikkiä ja ykköspiikkejä imettiin ilmeisesti neljältä pois, kun tilastoissa luki -4. Ehkä tuollainen poistettu ja laimennettu piikki annettiin sitten minulle. :)
Eipä minulla ole influenssarokotteistakaan oikeastaan koskaan mitään pahaa sivuvaikutusta tullut, mutta nyt on kuitenkin eri pöpö kyseessä.
Pakko kommentoida, että tuo Messukeskuksen toiminta on jotenkin huikeaa. Kävin maanantaina heti piikillä, ja kyllä oli jengiä liikkeellä (hoitaja sanoi, että 3000 päivässä). Tuli jotenkin sellainen historiallisen hetken fiilis ja muutenkin kaikki olivat hyvällä tuulella. Hieman rinnastaisin fiilistä muihin merkittäviin massakokoontumisiin, kuten vaikka sotilasvalaan tai Mauno Koiviston hautajaisiin. Ihan kuin olisi ollut elokuvassa.
Sain itse piikin niin myöhään iltapäivällä, että samana iltana nukkumaan mennessä en pystynyt olemaan vasemmalla kyljellä, koska olkavarsi oli niin hellänä. Mutta kuten sanoin, niin tuota ei lasketa miksikään sivuvaikutukseksi..
Itse asiassa minulle tuli tekstiviesti, kun Jyväskylässä avautui ajanvaraus riskiryhmä 2:lle, mutta vasta avaamisen hetkellä. Voi olla, että tästä on luovuttu, mutta epäilisin, että sinullekin saattaa viesti huomenna tulla.Äiti jos ei olisi ilmoittanut jonkun lehtijutun takia niin en itsekään varmaan tietäisi että Jyväskylässä huomenna aukeaa 30-32v rokotukset, miksei näistä voisi olla joku terveydenhuolon absi tai tekstiviesti niin pysyisi kärryllä milloin aikoja voi varata. Tietenkin tekniikka on vielä hyvin alkeellista ja esimerkiksi tekstiviestejä lähetetty vasta reilut 25v maailmalla.
Joo, työterveydessä sanoi kun kävin että kannattaa ottaa oikeakätisen vasempaan käsivarteen tai sille puolelle millä kyljellä ei nuku. Sanoi että abauttiarallaa jokaisella tulee kipeäksi olkapää päiväksi - kahdeksi.Sain itse piikin niin myöhään iltapäivällä, että samana iltana nukkumaan mennessä en pystynyt olemaan vasemmalla kyljellä, koska olkavarsi oli niin hellänä. Mutta kuten sanoin, niin tuota ei lasketa miksikään sivuvaikutukseksi..