Koronavirus – keskustelua rokottamisesta

  • 1 254 378
  • 10 614

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No niin. Nyt on liitytty rokotettujen kerhoon. Myrskykin oli jo vähän helpottanut, kun poljin paikalle. Katsotaan, miten kotimatkalla käy.

Hah. Ja operaattori on ainakin ajan hermoilla, kun mainosti juuri, että asuinalueellamme on avattu uudet 5G-verkot. Vitsi ei enää naurata, mutta asiayhteys hieman hymyilytti silti.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Niin joo, onhan sitä jo täälläkin toista kuukautta siitä, kun kakkospiikki iskeytyi nahkaan. Unohtanut jo koko jutun. Eipä tuolla mitä vaikutuksia ollut elämään, suuntaan tahi toiseen. Kolmas sitten vissiin joskus ensi vuoden puolella.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No niin. Nyt on liitytty rokotettujen kerhoon. Myrskykin oli jo vähän helpottanut, kun poljin paikalle. Katsotaan, miten kotimatkalla käy.

Hah. Ja operaattori on ainakin ajan hermoilla, kun mainosti juuri, että asuinalueellamme on avattu uudet 5G-verkot. Vitsi ei enää naurata, mutta asiayhteys hieman hymyilytti silti.

Itse kävin myös hetki sitten hakemassa Pfizerin olkavarteen. Täytyy sanoa, että Oulussa Ouluhallilla järjestelyt toimivat kuin junan vessa. 5min kuluttua sisääntulon jälkeen olin jo varaamassa uutta aikaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse kävin myös hetki sitten hakemassa Pfizerin olkavarteen. Täytyy sanoa, että Oulussa Ouluhallilla järjestelyt toimivat kuin junan vessa. 5min kuluttua sisääntulon jälkeen olin jo varaamassa uutta aikaa.

Ei valittamista meilläkään. Itse asiassa minut kuulutettiin jo viisi minuuttia etuajassa sisään, joten oli hyvä, että olin vähän aikaisessa paikalla. Miespuolinen hoitaja jutteli hövelisti kaikenlaista mukavaa kun löi tietojani koneelle. Sitten olikin piikkiä olkapäässä.

Ai niin, Kela-korttia ei kysytty. Eikä henkkariakaan, vaan pelkkä henkilötunnuksen kertominen riitti.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ai niin, Kela-korttia ei kysytty. Eikä henkkariakaan, vaan pelkkä henkilötunnuksen kertominen riitti.

Itse tarjoilin suoraan henkkarit ilmoittautumishenkilölle(tuossa koulutettiin jotain uutta henkilöä kun saavuin) ja tuossa sanottiin että Kela-korttia kysytään myöhemmin, tuota hetkeä ei tosin tullut.

Myös se että hoitajatar käski piikittäessään riisumaan myös housut kummastutti
vitsi
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Hienosti toimi Tampereella Ratinassa rokotukset. Nopeasti pääsi piikille ilman jonotuksia. Ei tullut mitään oireita ainakaan vielä rokotuksesta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse tarjoilin suoraan henkkarit ilmoittautumishenkilölle(tuossa koulutettiin jotain uutta henkilöä kun saavuin) ja tuossa sanottiin että Kela-korttia kysytään myöhemmin, tuota hetkeä ei tosin tullut.

Voihan se "myöhemmin" tarkoittaa jotain hetkeä tästä eteenpäin. Ehkä ne soittavat viikon päästä, ja kysyvät sitä. ;)

Rokotuksia on nyt viime päivinä kirjattu järjestelmiin viiveellä. KoronaBot mainitsi myös tästä. Syy ei ole siellä tiedossa, mutta määrät eivät vastaa todellisuutta.

Meidän kaupunki veti tilastojen mukaan vauhdikkaan eilisen päivän. Kakkospiikkiä pyöreät nollat. Ykköspiikkejä imettiin ilmeisesti muutaman olkapäästä takaisin ruiskuun, kun niiden osalta tilasto näytti lukemaa -4.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Oulun terveysjohtaja moittii nuorten rokotusinnokkuutta:





Kyllähän tässä kieltämättä sellainen riski on, että kesällä kun tartuntamäärät painuvat alas ja elämä palailee vähitellen ennalleen rajoitusten väistyessä, niin asia ei enää tunnukaan niin akuutilta, ja äkkiä löytyy parempaakin tekemistä kuin lähteä rokotettavaksi. Toivottavasti myös nuorempiin ikäluokkiin saadaan riittävä rokotekattavuus ennen syksyä, ettei tarvitse nähdä enää yhdenkään rajoituksen palaavan.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Tänään tuli viikko täyteen ensimmäisestä piikistä. Koko päivä meni tänään sängyssä. Aivan järkyttävä väsymys iski heti aamusta, yöllä taisi myös olla jotain kummallista kun näin painajaisia ym. Ei ollenkaan normaalia itselle.

Nyt on taas ihan levännyt olo. Voi toki olla ettei liity rokotteeseen mitenkään, mutta itse ainakin kuvittelen että kropassa tapahtui hyviä juttuja kun oli näin väsynyt.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään tuli viikko täyteen ensimmäisestä piikistä. Koko päivä meni tänään sängyssä. Aivan järkyttävä väsymys iski heti aamusta, yöllä taisi myös olla jotain kummallista kun näin painajaisia ym. Ei ollenkaan normaalia itselle.

Nyt on taas ihan levännyt olo. Voi toki olla ettei liity rokotteeseen mitenkään, mutta itse ainakin kuvittelen että kropassa tapahtui hyviä juttuja kun oli näin väsynyt.

Ai perhana, nyt täytyykin toivoa, ettei itselle hitaana hämäläisenä noita sivuvaikutuksia viiveellä. Tänään piikitettiin yhden pintaan iltapäivällä, ja sivuvaikutuksia ei käytännössä ole ollut. Ehkä hyvin lievää kipua takaraivossa, mutta hyvin olematonta sellaista. Käsikään ei tunnu yhtään sen kipeämmältä kuin muiden rokotteiden jälkeen.

Ainakin tämän hetken fiilis on sellainen, että salaliittoteorioihin uskova voisi epäillä saaneensa vain lumelääkettä...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
yöllä taisi myös olla jotain kummallista kun näin painajaisia ym. Ei ollenkaan normaalia itselle.

Itse näin noin viikon ajan painajaisia joka yö rokotteen jälkeen. Ennen sitä hyvin harvoin ja sen jälkeen en ollenkaan.

Kaveri kertoi, että hänellä oli hyvin samankaltainen kokemus.

En usko, että…tai itse asiassa, voisiko nämä
Johtua rokotteesta? Mihinkään foliohattuhommiin en usko, mutta onkohan tuo mahdoton ajatus? En tiedä, samapa tuo.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tässä kieltämättä sellainen riski on, että kesällä kun tartuntamäärät painuvat alas ja elämä palailee vähitellen ennalleen rajoitusten väistyessä, niin asia ei enää tunnukaan niin akuutilta, ja äkkiä löytyy parempaakin tekemistä kuin lähteä rokotettavaksi. Toivottavasti myös nuorempiin ikäluokkiin saadaan riittävä rokotekattavuus ennen syksyä, ettei tarvitse nähdä enää yhdenkään rajoituksen palaavan.

Noh itsehän tuossa on viivytelty rokotteiden kanssa on jätetty esimerkiksi AZ ja J&j rokottee paitsioon silloin kun niitä eniten olisi tarvittu ja kysyntä ollut kovinta, voi potkia sitten syksyllä omaan nilkkaan. Noh ei tässä kuitenkaan varmaan varsinaisesti taida olla vielä hetkeen lähellä se tilanne että rokotteita kuitenkaan jäisiä käyttämättä vaan aina vaan nuorempaa ikäpolvea löytyy rokotettavaksi ja ensikuussa taisi olla euroopassa jo vuorossa 12-15v ja luulisi Suomenkin seuraavan perässä.

Veikkaan myös että aika huonosti tavoittaa kuntien tiedotukset koronarokotteista, Äiti jos ei olisi ilmoittanut jonkun lehtijutun takia niin en itsekään varmaan tietäisi että Jyväskylässä huomenna aukeaa 30-32v rokotukset, miksei näistä voisi olla joku terveydenhuolon absi tai tekstiviesti niin pysyisi kärryllä milloin aikoja voi varata. Tietenkin tekniikka on vielä hyvin alkeellista ja esimerkiksi tekstiviestejä lähetetty vasta reilut 25v maailmalla.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Oulun terveysjohtaja moittii nuorten rokotusinnokkuutta:





Kyllähän tässä kieltämättä sellainen riski on, että kesällä kun tartuntamäärät painuvat alas ja elämä palailee vähitellen ennalleen rajoitusten väistyessä, niin asia ei enää tunnukaan niin akuutilta, ja äkkiä löytyy parempaakin tekemistä kuin lähteä rokotettavaksi. Toivottavasti myös nuorempiin ikäluokkiin saadaan riittävä rokotekattavuus ennen syksyä, ettei tarvitse nähdä enää yhdenkään rajoituksen palaavan.

Ehkäpä tuo Oulussa liittyy lestadiolaisuuteen, ovatkohan miten innokkaita rokottamisen suhteen?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
En usko, että…tai itse asiassa, voisiko nämä
Johtua rokotteesta? Mihinkään foliohattuhommiin en usko, mutta onkohan tuo mahdoton ajatus? En tiedä, samapa tuo.

Itsellä lääkekokemusten lista on todella pitkä ja noista tiedän, ettei aina erota, onko stressannut tms., mikä voisikin aiheuttaa jotain oireita. Lääkkeiden piikkiin lopulta liian helppo laittaa.

Itse piikin sain maanantaina ja sairauteni oireillut tuon jälkeen. Onko rokotus vienyt epilepsialääkkeeni tehoa, olenko juurikin liian stressannut, paha sanoa.

Ja joo, foliohattuilu ei minunkaan juttuni. Nämä niitä tosiasioita, joita olen oppinut hyväksymään.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Oulun terveysjohtaja moittii nuorten rokotusinnokkuutta:

Kyllähän tässä kieltämättä sellainen riski on, että kesällä kun tartuntamäärät painuvat alas ja elämä palailee vähitellen ennalleen rajoitusten väistyessä, niin asia ei enää tunnukaan niin akuutilta, ja äkkiä löytyy parempaakin tekemistä kuin lähteä rokotettavaksi. Toivottavasti myös nuorempiin ikäluokkiin saadaan riittävä rokotekattavuus ennen syksyä, ettei tarvitse nähdä enää yhdenkään rajoituksen palaavan.
Ihan rauhassa saa moittia, itselläkin muutama tuttu jotka eivät nyt enää ole ottamassa rokotetta. Keväällä olisivat ottaneet, jos olisi ollut tarjolla. Itse otin kuitenkin varmuuden vuoksi, kun se saataville tuli ja aika sopi.

Parempi kattavuus olisi todennäköisesti saavutettu avaamalla rokotukset +18v heti kun siirryttiin alle 60v ikäisiin. Osa niistä jotka rokotteen ottavat joka tapauksessa, olisivat joutuneet odottamaan kauemmin ja noita jotka eivät enää rokotetta ole ottamassa (tai näillä näkymin ainakaan) olisi myös rokotettu isompi osa.

Toki sitten on osa jotka eivät rokotetta halua ottaa ja toisaalta tietyissä tapauksissa sen ymmärtää. Yhden tutun perheessä ei "turhia rokotuksia" oteta, eli lapsillekkin ainoastaan ne "pakolliset vanhat" ja vanhemmat sitten uusivat jäykkäkouristukset yms. Yksi perheen lapsista kävi jonkun rokotteen takia hyvin lähellä kuolemaa. Se on sitten sumentanut tietyllä tapaa tuossa perheessä ajattelua ja itse ainakin pystyn ymmärtämään tilanteen jollain tasolla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ai perhana, nyt täytyykin toivoa, ettei itselle hitaana hämäläisenä noita sivuvaikutuksia viiveellä. Tänään piikitettiin yhden pintaan iltapäivällä, ja sivuvaikutuksia ei käytännössä ole ollut. Ehkä hyvin lievää kipua takaraivossa, mutta hyvin olematonta sellaista. Käsikään ei tunnu yhtään sen kipeämmältä kuin muiden rokotteiden jälkeen.

Ainakin tämän hetken fiilis on sellainen, että salaliittoteorioihin uskova voisi epäillä saaneensa vain lumelääkettä...

Itse asiassa aivan sama täällä, piti kirjoittaa tänne samaa jo aiemmin :D sain piikin viikko sitten, eikä mikään vaikutuksia. Ei niin mitään, ei edes kosmeettisia kipuja (käsi tietysti kipeä reilun vuorokauden, mutta sitä ei lasketa koska kaikista rokotteista on). On jollain tapaa jopa pelottavaa, että koko immuunijärjestelmäni ei ole reagoinut mitenkään siihen, että nyt tuli vierasta ainetta kehoon. Olen vetänyt piikin jälkeen esimerkiksi lenkkiä ja porrastreeniä ihan normaalisti ja ihan täysissä voimissa. Minulle toki ei aiemminkaan ole rokotteista tullut käytännössä mitään vaivoja, tätä rokottaja myös kysyi ja sanoi ettei näin ollen tästäkään mitään sen kummempaa pitäisi tulla. Mutta nyt jopa häiritsee, koska kroppa ei ole reagoinut mitenkään..

Aivan samaa naureskellut, että eihän sinne mennyt varmaan kuin suolaliuosta :D
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse asiassa aivan sama täällä, piti kirjoittaa tänne samaa jo aiemmin :D sain piikin viikko sitten, eikä mikään vaikutuksia. Ei niin mitään, ei edes kosmeettisia kipuja (käsi tietysti kipeä reilun vuorokauden, mutta sitä ei lasketa koska kaikista rokotteista on). On jollain tapaa jopa pelottavaa, että koko immuunijärjestelmäni ei ole reagoinut mitenkään siihen, että nyt tuli vierasta ainetta kehoon. Olen vetänyt piikin jälkeen esimerkiksi lenkkiä ja porrastreeniä ihan normaalisti ja ihan täysissä voimissa

Aivan samaa naureskellut, että eihän sinne mennyt varmaan kuin suolaliuosta :D

Ei vieläkään oireita. Olin jopa nukkunut sillä kyljellä, jolle piikki pistettiin. Kuten aiemmin kirjoitin, meidän kaupungilla kirjattiin eilen pyöreät nollat kakkospiikkiä ja ykköspiikkejä imettiin ilmeisesti neljältä pois, kun tilastoissa luki -4. Ehkä tuollainen poistettu ja laimennettu piikki annettiin sitten minulle. :)

Eipä minulla ole influenssarokotteistakaan oikeastaan koskaan mitään pahaa sivuvaikutusta tullut, mutta nyt on kuitenkin eri pöpö kyseessä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ei vieläkään oireita. Olin jopa nukkunut sillä kyljellä, jolle piikki pistettiin. Kuten aiemmin kirjoitin, meidän kaupungilla kirjattiin eilen pyöreät nollat kakkospiikkiä ja ykköspiikkejä imettiin ilmeisesti neljältä pois, kun tilastoissa luki -4. Ehkä tuollainen poistettu ja laimennettu piikki annettiin sitten minulle. :)

Eipä minulla ole influenssarokotteistakaan oikeastaan koskaan mitään pahaa sivuvaikutusta tullut, mutta nyt on kuitenkin eri pöpö kyseessä.

Sain itse piikin niin myöhään iltapäivällä, että samana iltana nukkumaan mennessä en pystynyt olemaan vasemmalla kyljellä, koska olkavarsi oli niin hellänä. Mutta kuten sanoin, niin tuota ei lasketa miksikään sivuvaikutukseksi..

Koronarokote on toki tehty vanhojen koronavirusrokotteiden pohjalle, vain tätä uudentyyppistä virusta silmälläpitäen, joten sikäli kyse ei ole mistään dramaattisesta asiasta. Juuri tuohan saattaa hyvin pitkälle selittää mikseivät ne ihmiset joille ei yleensäkään tule rokotteista oireita, ole nytkään saaneet mitään oireita. Tai ehkä minä sitten vain olen näissä asioissa niin ***tanan rationaalinen jätkä, että mitään psykosomaattisia oireita ei siksikään tule :D
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko kommentoida, että tuo Messukeskuksen toiminta on jotenkin huikeaa. Kävin maanantaina heti piikillä, ja kyllä oli jengiä liikkeellä (hoitaja sanoi, että 3000 päivässä). Tuli jotenkin sellainen historiallisen hetken fiilis ja muutenkin kaikki olivat hyvällä tuulella. Hieman rinnastaisin fiilistä muihin merkittäviin massakokoontumisiin, kuten vaikka sotilasvalaan tai Mauno Koiviston hautajaisiin. Ihan kuin olisi ollut elokuvassa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Pakko kommentoida, että tuo Messukeskuksen toiminta on jotenkin huikeaa. Kävin maanantaina heti piikillä, ja kyllä oli jengiä liikkeellä (hoitaja sanoi, että 3000 päivässä). Tuli jotenkin sellainen historiallisen hetken fiilis ja muutenkin kaikki olivat hyvällä tuulella. Hieman rinnastaisin fiilistä muihin merkittäviin massakokoontumisiin, kuten vaikka sotilasvalaan tai Mauno Koiviston hautajaisiin. Ihan kuin olisi ollut elokuvassa.

Täällä kuntarajan länsipuolella sama juttu. Metroareenalla kävin itse, ja ei voi kuin ihailla miten hyvin homma siellä toimi. Ulkona ja sisällä oli taukoamatta läsnä arviolta 60-80 ihmistä, eikä minkäänlaista puuroutumista..

Kaikkein uskomattominta on se, että suomalaisessa yhteiskunnassa jossa tunnetusti mikään ei suju eikä mikään asia etene, on yhtäkkiä kyetty rakentamaan näin toimiva järjestelmä. Homma veti kuin kone, minäkin kysyin mielenkiinnosta niin hoitaja sanoi että pelkästään tässä toimipisteessä rokotetaan muutama tuhat ihmistä joka päivä. Nythän ilmeisesti positiivisimpien arvioiden mukaan parhaassa tapauksessa jopa 90% aikuisväestöstä tulisi ottamaan rokotteen.. ihmisillä alkaa nähtävästi olla nyt riittävästi näyttöjä omasta tuttavapiiristään, että rokotteesta ei ole sen kummempia ongelmia
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sain itse piikin niin myöhään iltapäivällä, että samana iltana nukkumaan mennessä en pystynyt olemaan vasemmalla kyljellä, koska olkavarsi oli niin hellänä. Mutta kuten sanoin, niin tuota ei lasketa miksikään sivuvaikutukseksi..

Itse koin tämän iltapäivän helpoksi. Ajattelin, että ehtisin nukkumaan ennen kuin huomaisin mitään vilutusta (jos siis lämpöä olisi noussut). Nukuin oikealla kyljellä (oikeaan käteen siis pistos), enkä mihinkään tuntemuksiin heräillyt. Nyt tuolla tuntuu painellessa enää siltä kuin olisi mustelma.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Äiti jos ei olisi ilmoittanut jonkun lehtijutun takia niin en itsekään varmaan tietäisi että Jyväskylässä huomenna aukeaa 30-32v rokotukset, miksei näistä voisi olla joku terveydenhuolon absi tai tekstiviesti niin pysyisi kärryllä milloin aikoja voi varata. Tietenkin tekniikka on vielä hyvin alkeellista ja esimerkiksi tekstiviestejä lähetetty vasta reilut 25v maailmalla.
Itse asiassa minulle tuli tekstiviesti, kun Jyväskylässä avautui ajanvaraus riskiryhmä 2:lle, mutta vasta avaamisen hetkellä. Voi olla, että tästä on luovuttu, mutta epäilisin, että sinullekin saattaa viesti huomenna tulla.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sain itse piikin niin myöhään iltapäivällä, että samana iltana nukkumaan mennessä en pystynyt olemaan vasemmalla kyljellä, koska olkavarsi oli niin hellänä. Mutta kuten sanoin, niin tuota ei lasketa miksikään sivuvaikutukseksi..
Joo, työterveydessä sanoi kun kävin että kannattaa ottaa oikeakätisen vasempaan käsivarteen tai sille puolelle millä kyljellä ei nuku. Sanoi että abauttiarallaa jokaisella tulee kipeäksi olkapää päiväksi - kahdeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös