Jos ei Suomelle kelpaa niin kannattaisi tarjota rokotteita vaikka Virolle, Latvialle, Liettualle tai vaikka Puolalle. Jollekin AZ-rokotteetkin varmasti kelpaisivat, pääasia ettei niitä sentään roskiin tarvitsisi heittää...
Niinpä. Sellaisia kommentteja vaan olen lukenut, että kovin olisi vaikeaa noiden piikkien jakaminen eteenpäin. Sitä en kyllä osaa hahmottaa että miksi se vaikeaa olisi, mutta kai se sitten vaan on.
Niin ja muuten tokkopa sentään olisi 800k se määrä kun jätettäisiin käyttämättä. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin tuo määrä käsittää kaikki AZ:n Suomeen tulossa olleet rokotteet. Sekä jo tulleet, että myöskin ne mitkä ovat olleet vasta tulossa. Tämä on kylläkin mutua, mutta jos pitää paikkansa, niin se vasta älytöntä olisi, että ne kaikki tungettaisiin tänne joka tapauksessa. Ja sitten ihmeteltäisiin että mitä niille tehdään.
Sain tänään soiton THL:ltä kun olin kysellyt ristiinrokotuksista ja ihmetellyt niiden sekoilua. Kuulemma ovat Englannissa testailleet tuota kahden eri rokotteen toimivuutta, ja alustavat tiedot sieltä kertoo, että hyvin toimii. Hiukan jäi hämäämään tuo alustavuus, mutta lisäksi ovat kovasti kyselleet asiaa alan asiantuntijoilta, ja samaa mieltä ovat olleet. Tosin niidenkin mielipiteen pohjana pitkälti se, että miten rokotteet yleensä käyttäytyy. No, kai tässä nyt hyvissä käsissä ollaan ja tietävät mitä tekevät. CDC:lla ja monella muulla vaan lienee eri asiantuntijat, ne kun ovat sitä
mieltä, että rokotecocktailit ei ole suositeltavia.
Kannattaisi joka tapauksessa ajatella positiivisesti. Sillä pitää muistaa, että hyvin mahdollistahan on, että kahden eri rokotteen yhdistelmällä voi saavuttaa vielä paremman suojan kuin mitä yhden ja saman rokotteen tuplaamisella.