K
kiwipilot
Tässä ketjussa haisee folio.
Ja ripuli.
On hinoa, että Zalmonella on jaksnt ahkerasti tsutsutua pohjois Koeran tilanteeseen ja vilä siiheN liSäksi maltttaa meitä typeryksIä kovana valistta.
Tässä ketjussa haisee folio.
Ihmettelen, että sekoilet täällä kirjoittelemassa vaikka et selvästikkään osaa lukea.
Se tarkkuus ei kyllä tule teksteistä millään lailla ilmi.Ei oikein ole koska olen melko tarkka, että mitä kirjoitan. Näin ollen on melko haastellista harjoittaa sitä kun ei oikein tiedä mistö aloittaisi.
No se onkin ainoa asia teksteissäsi, jota ei tarvii millään lailla vakuutella. Paska erottuu kirjoituksistasi muutenkin.Ei ole perusteita. En myöskään väittänyt, että puhun paskaa joten millä näkemyskellä minun tulisi esittää persuteet asiaan mitä en ole väittnytkään??
Mites kaupungit, joissa väkeä on todistettavasti käynyt. Sulle ei tietenkään riitä todisteeksi kuin se, että käyt itse. Mene ihmeessä tuolle Pernaveikon tarjoamalle matkalle.Tarkoitan sitä mitä olen kirjoittanutkin. Kiistän kaupunkien olemassaolon jossa kukaan ei ole todistettavasti käynyt. Myöskin kiistin, että kaikki olisivat kaupunkeja laisinkaan. Hienosti olet lukenut...
Lukutaitosi ei todellakaan vakuuta. Pyysin selkeästi jakamaan tietoa. Sulla on ollut niin vahvat vasta-argumentit toisten teksteihin, että luulisi olevan jotain tietoakin takana. Voisit aloittaa kertomalla, mitkä kaupungit ovat kokonaan mielikuvitusta, mitkä kulisseja ja mitkä suljettuja. Odotan mielenkiinnolla listaasi.Jakaa mitä?!
En ole missään vaiheessa väittänyt tai kuvitellut, että asuisit Pohjois-Koreassa. Päinvastoin kirjoituksistasi tulee oikein hyvin ilmi, ettet siellä asu, et ole käynyt, etkä tiedä koko maasta yhtikäs mitään.Minä en elä Pohjois Koreassa joten tarkisteleppa vähän kirjoituksiasi koska en ole kertonut tai antanut aihetta, että asuisin siellä.
Se tarkkuus ei kyllä tule teksteistä millään lailla ilmi.
No se onkin ainoa asia teksteissäsi, jota ei tarvii millään lailla vakuutella. Paska erottuu kirjoituksistasi muutenkin.
Mites kaupungit, joissa väkeä on todistettavasti käynyt. Sulle ei tietenkään riitä todisteeksi kuin se, että käyt itse. Mene ihmeessä tuolle Pernaveikon tarjoamalle matkalle.
Lukutaitosi ei todellakaan vakuuta. Pyysin selkeästi jakamaan tietoa. Sulla on ollut niin vahvat vasta-argumentit toisten teksteihin, että luulisi olevan jotain tietoakin takana. Voisit aloittaa kertomalla, mitkä kaupungit ovat kokonaan mielikuvitusta, mitkä kulisseja ja mitkä suljettuja. Odotan mielenkiinnolla listaasi.
En ole missään vaiheessa väittänyt tai kuvitellut, että asuisit Pohjois-Koreassa. Päinvastoin kirjoituksistasi tulee oikein hyvin ilmi, ettet siellä asu, et ole käynyt, etkä tiedä koko maasta yhtikäs mitään.
Zalmonellan kirjoituksista voisi päätellä, että Pohjois-Koreassa ei ole ollut mitään ennen vuotta 1948, vaan kaikki mitä maassa on, on rakennettu tuon vuoden jälkeen ja koska rajat ovat olleet sen jälkeen tiukasti kiinni, ei maasta voi tietää mitään muuta kuin mitä valtion propagandakoneisto meille kertoo.
Ihmetellen että sekoilrt täälä lukemassa vaika et Selvästikään osaa kiroittaa.
Kumpaa siis pidät todennäköisempänä vaihtoehtona? Sivusit ohimennen jälkimmäistä varteenotettavana "Koska Pohois Korea", mutta et varsinaisesti vastannut millään muotoa kysymykseen. Kumpaa pidät todennäköisempänä?
Ja koska yleensä kaksikaan kertaa kysyminen ei ole riittänyt sun tapauksessasi, niin kolmannen kerran vielä, että ei vahingossakaan pääse menemään ohitse seuraavassa viestissäsi. Kumpaa annetuista vaihtoehdoista pidät todennäköisempänä?
Myönnät itsekin, ettei tietoa ole, en sitä tietoa osannut odottaakaan. Silti pyrit järjestelmällisesti kumoamaan asioista jotain tietävien väitteet. Ei kanssasi jankkaamisessa ole mitään järkeä, kun olet kaivautunut poteeroosi pelkkien spekulaatioittesi tukemana. Minun puolestani voit kaataa nappulat, paskoa laudalle ja julistautua pelin voittajaksi.Ja minä kysyin, että jakamaan tietoa mistä. Eli siis sinun lukutaitosi ei vakuuta. Ja olen puhunut näistä kaupungeista spekulaationa joka siis ei ole varmaa tietoa. Kuitenkin moni väittää niiden olevan varmaa tietoa joka siis ei millään mittarilla voi olla illuusioita turisteille. En voi millään puhua niistä varmana tietona koska mitään varmaa faktaa niistä ei ole tai jos on niin olen erittäin mielelläni ne näkemässä. Kuitenkin kaikkeen mikä tulee Pohjois koreasta, tulee suhtautua skeptisesti.
Myönnät itsekin, ettei tietoa ole, en sitä tietoa osannut odottaakaan. Silti pyrit järjestelmällisesti kumoamaan asioista jotain tietävien väitteet. Ei kanssasi jankkaamisessa ole mitään järkeä, kun olet kaivautunut poteeroosi pelkkien spekulaatioittesi tukemana. Minun puolestani voit kaataa nappulat, paskoa laudalle ja julistautua pelin voittajaksi.
Se hyvä puoli Z:n jankkauksessa on ollut, että asioista tietävien korjaillessa hänen päättömiä väitteitään, on itsekin saanut mielenkiintoista tietoa tästä mystisestä ja varsin takapajuisesta maasta. Kiitokset etenkin Pernaveikolle tiedosta ja hyvästä hermojen hallinnasta tämän jankkaajan kanssa.
Kumpi on mielestäsi todennäköisempi vaihtoehto:
a) Ne ovat ihan oikeita kaupunkeja vai
b) Ne ovat valtavia kulissikaupunkeja, joihin on rakennettu tieverkostot, rautatieasemat, stadioneita, tehtaita, puistoja, satamia jne. vain harhauttaakseen satelliitteja.
Juuri siksi tuo sinun varsin ehdoton meuhkaamisesi ihmetyttää ja huvittaa, kun sinulla ei ole minkäänlaista pohjaa eikä näköjään myöskään kykyä ottaa asioista selvää. Pari paikanpäällä käynyttä on väitteitäsi kumonnut, mutta eihän heidän omakohtaiset kokemuksetkaan ole sinulle poterossasi kelvanneet.Kuitenkin melko naurettavaa marssia omilla agendoilla ilman totuuden mukaista pohjaa.
Eli vaihtoehto b on mielestäsi todennäköisempi?Vastasin tähän jo viime sivulla viesti-numerossa 147 näin:
Kun puhuaan Pohjois koreasta niin vaihtoehto B on ihan varteenotettava vaihtoehto. Kyyähän maailman sivu on osattu sotilas-tiedusteluakin huijata leluilla sun muilla vempeilellä joten mikei Pohjois korea tässä onnistuisi.
Juuri siksi tuo sinun varsin ehdoton meuhkaamisesi ihmetyttää ja huvittaa, kun sinulla ei ole minkäänlaista pohjaa eikä näköjään myöskään kykyä ottaa asioista selvää. Pari paikanpäällä käynyttä on väitteitäsi kumonnut, mutta eihän heidän omakohtaiset kokemuksetkaan ole sinulle poterossasi kelvanneet.
Jatka sinä pulushakkiasi, minä lähden kalaan. Tai ainakin kuvittelen. Eihän siitä ole todisteita, mutta mukava on kuvitella saavansa kalaa ja kuvitella syövänsäkin saalistaan.
Eli vaihtoehto b on mielestäsi todennäköisempi?
Voisin siis päätellä, että Pohjois-Koreassa on mahdollisuus turistilla matkustaa useampaan kuin kahteen kaupunkiin.
Muistaakseni se "paikan päällä käynyt" kertoi, että on käynyt 2 kaupungissa eli siis pääkaupungissa ja toisessa yleisessä kaupungissa kaesongissa.
Pernaveikolle ja muille maassa käyneille ja asioista oikeasti tietäville kiitos tiedoista ja kiinnostavista teksteistä.
Paljonko muuten reissu tuonne on teillä maksanut?
Paljonko muuten reissu tuonne on teillä maksanut?
Jos olisit lukenut viestejä mitä tänne kirjoitetaan etkä vain meuhkaisi kahdesta kaupungista olisit huomannut, että tämä tarkoittamasi henkilö kertoi käyneensä kolmessa (3) kaupungissa.
Toki jatka vaan meuhkaamistasi sitä on hauska lukea ja huonokin päivä muuttuu hyväksi, kun saa nauraa viestejäsi
Tuoda tuoda. Ihan uteliaisuudesta kyselen, että minkä helvetin takia ketään lähtökohtaisesti järkevää ihmistä kiinnostaa lähteä riemulomalle Pohjois-Koreaan?
Mitä tuollaiseen voi vastata. Yksi maailman turvallisimmista maista turistille ja paljon nähtävää ja koettavaa. Kyseessähän ei ole mikään erikoisuudentavoittelu itsessään (kuten jotkut luulevat), koska kuten tässä on käynyt selväksi, niin lähes kaikki sinne viisumin saa. Toisin kuin annetaan ymmärtää joissain lähteissä, että maahan pitää jotenkin erikseen anoa ja hakea. Maasta liikkuu niin paljon huhuja ja suoranaisia valheita, niin se on omiaan lisäämään mielenkiintoa maata kohtaan entisestään.
Moraalinen puoli on se toinen tietenkin, kannoin sinne euroja ihan euroina ties kuinka paljon ja diktaattorin taskuun ne kaiketi aika lailla meni. Fakta on silti se, että myös massaturismi aiheuttaa helvetinmoisia ongelmia ympäri maailmaa paikallisille, vaikka tuokin sitä paljon kaivattua rahaa. Hankalia asioita, mutta jos esimerkiksi maan ihmisoikeustilanteen vuoksi jättää matkustamatta johonkin, niin ei hirveän montaa maata jää mihin voi mennä.
Tuosta kehittymisestä vielä sekin, että enää ei matkapuhelimia oteta takavarikkoon rajalla vaan nykyään saa ostaa paikallisen SIM-kortin ja soitella sitten ulkomaille. Aikaisemminkin pystyi hotellista soittamaan vähän säätämällä ja asioimalla tiskillä.
Myös se väsynyt olettamus, että korealaiset eivät mistään mitään tiedä, vaikka Kiinasta tuodaan tavaraa minkä kerkeävät.
Ne, jotka uskovat, etteivät pohjoiskorealaiset tiedä ulkopuolisesta maailmasta mitään, eivät taida tajuta, miten paljon Pohjois-Koreassa asuu ihmisiä. On ihan uskottavaa, ettei suurin osa maan kansasta tiedä mitään, mutta pieni asioista tietävä vähemmistö voi olla muutama miljoona ihmistä, mikä taas on iso määrä ihmisiä.
P-Korea on stalinistinen valtio ja sen kontrolli on läpi koko yhteiskunnan. Joten kohtalaiset tiedot on lähinnä rikollisilla, jotka duunaa salakuljetusta, maasta paenneilla ja puolueen tarvittavilla osilla. Mutta luultavasti suurin osa jengiä tietää, että heillä mene huonosti ja että Kiina on valovuosia edellä hyvinvoinnissa.Toinen ryhmä on sitä jengiä millä on ihan kohtalaiset tiedot maailman menosta,
Taisi olla kolme tai kaksi. Asian voisi tarkistaa jos jaksaisi mutta sillä ei juuri sen enmpää merkitystä ole.
Taas mielenkiintoinen väite sillä olen itsekin käynyt parissa muussa kaupungissa kuin Pjongjangissa.