Mainos

KooKoon yleisömäärät

  • 357 928
  • 1 965

the karpov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täytyy olla erittäin tyytyväinen kahden pelin yleisömääriin. TPS-murskatappio kuitenkaan ei vaikuttanut eilisen pelin innostukseen kuten oisi voinut olettaa. Nyt sitten 3200-3500 Sporttia vastaan niin hienosti menee. Alle 3000 olisi pettymys.
 
Täytyy olla erittäin tyytyväinen kahden pelin yleisömääriin. TPS-murskatappio kuitenkaan ei vaikuttanut eilisen pelin innostukseen kuten oisi voinut olettaa. Nyt sitten 3200-3500 Sporttia vastaan niin hienosti menee. Alle 3000 olisi pettymys.
Voisin kuvitella, että Sport-peli on ihan potentiaalinen alle 3k:n peli, mutta toivotaan parasta. Eiköhän se yleisömäärä asetu sinne 2800 - 3200 välille.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Täytyy olla erittäin tyytyväinen kahden pelin yleisömääriin. TPS-murskatappio kuitenkaan ei vaikuttanut eilisen pelin innostukseen kuten oisi voinut olettaa. Nyt sitten 3200-3500 Sporttia vastaan niin hienosti menee. Alle 3000 olisi pettymys.

Toisaalta näihin kahteen ensimmäiseen matsiin oli varmasti myyty kohtuullinen määrä lippuja etukäteen, joten tuskin hirveän moni jätti lähtemispäätöstä viime hetkeen. Hyvät yleisömäärät molempiin peleihin, mutta näin asian pitikin olla. Pe/la matsit Saipaa ja IFK:ta vastaan pitääkin olla reilusti yli 4000 katsojaa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Arvioita 14.10 yleisömäärän osalta? Itse arvioisin tasoa 2400. Ellei toki ensi viikoksi luvattu uusi maalivahti ole tasoa Roman Turek.
 

SgtMarkov

Jäsen
On se uusi maalivahti kuka tahansa niin päälle 3000 yleisömääriin en usko niin pitkään kuin Mattila saa haukotella penkin takana. Ensimmäistä kertaa itselläkin on liiganousun jälkeen sellainen meh-fiilis koko joukkueen suhteen.
 
On se uusi maalivahti kuka tahansa niin päälle 3000 yleisömääriin en usko niin pitkään kuin Mattila saa haukotella penkin takana. Ensimmäistä kertaa itselläkin on liiganousun jälkeen sellainen meh-fiilis koko joukkueen suhteen.
Sama fiilis. Tuntuu, että joukkue on jo heittänyt kirveen kaivoon.

Pakkohan se hallille on raahautua, mutta en usko kovin monen muun tätä tekevän. Toki seurakin varmaan markkinoi ottelua taas Kosarin lisäksi myös facebookissa kolmesti, joten markkinointimyllytyskään tuskin auttaa.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Jo on taas pessimististä porukkaa KooKoo -osiossa. Mehän taistelemme tasapäin Lukon ja SaiPan kanssa.

Yleisö lyö jatkoajan asiantuntijoille luun kurkkuun ja hallille saapuu Pe KooKoo - HPK -otteluun 3859 katsojaa. Suuri osa tulee katsomaan uutta kanukkivahtia vaikka hän aukookin vain luukkua.

Ja voihan Välimaa aina muuttaa yleisömäärän laskutapaa jos lukemat näyttävät huonoilta.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Eipä veikkaukseni KooKo - HPK -ottelun yleisömäärästä heittänyt kuin 410 katsojaa. Ei sitä KooKoota hylätä niin vaan, varsinkin kun noita pelejä on nyt kiirastuliaikana näin harvakseen. Taas saivat neganillittäjät näpeilleen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Hyvä yleisömäärä. Mutta ollaan myös jaettu kuulemma Veturin häppeningissä vapaalippuja, että ei tässä kannata jenkkaa vedellä. 2500 kyllä tulee sieltä nopeaan näillä otteilla.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pelipäivällä on aika iso merkitys yleisömääriin ja oliko niin, että KooKoolla on sarjassa vähiten pelejä lauantaisin?

KooKoon lauantaipelien yleisökeskiarvo Lumon Areenalla on 4537, kun muina päivinä pelattujen pelien keskiarvo on vain 3022.

Aika iso ero taloudellisesti sillä pelataanko lauantaina vai esimerkiksi tiistaina.
 
Suosikkijoukkue
KK
Pelipäivällä on aika iso merkitys yleisömääriin ja oliko niin, että KooKoolla on sarjassa vähiten pelejä lauantaisin?

KooKoon lauantaipelien yleisökeskiarvo Lumon Areenalla on 4537, kun muina päivinä pelattujen pelien keskiarvo on vain 3022.

Aika iso ero taloudellisesti sillä pelataanko lauantaina vai esimerkiksi tiistaina.
KooKoo on kaiketi muiden joukkueiden tavoin päässyt asiaan vaikuttamaan. En muista miten viime kaudella matsit jakautui arjen ja viikonlopun välillä, mutta uskoisin, että jos tänä kautena matsit menee näin niin ensi kautena asia tasaantuu.
 

Steus

Jäsen
3050 katsojaa Kärppiä vastaan...
Miten tämä on mahdollista? Siellähän oli Kouvolan Sanomissa mainos ja Facebookissakin oli tapahtuma tehtynä! Kouvolalainen yleisö on kyllä saatanan laiskaa ja kiittämätöntä. Ei tässä mitään Sirkus Finlandioita tai Sakke Kuosmasen Finlandioita kannata käydä järjestämään, ei niiden takia ketään tule kuitenkaan hallille.

Tunnelmakin oli kuin mykkäfilmissä. Viimeksi samanlainen meininki taisi olla joskus toiseksi tai kolmanneksi viimeisellä Mestis-kaudella sunnuntaisessa SaPKo-pelissä.
 

Steus

Jäsen
Niinpä @Steus kohta olemma konkurssissa ja joudutaan lainaamaan Toivakan Jukilta rahaa.
Jukkiksella on niin paljon rahaa, ettei sekään enää paskalle taivu. Siellä ollaan vedetty yritysmyynti puoli miljoonaa auringon puolelle, halli täynnä 5/8 ja peli kulkee. Se fakta että Jukurit ovat tehneet hommat oikeasti hyvin ja pärjäävät jokaisella osa-alueella toimistosta fanikatsomonkautta kentälle saakka ANSAITUSTI tuplaa oman vitutuksen tätä KooKoon rämpimistä seuratessa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
VIime vuonna oli Kärppiä vastaan öbaut samaan aikaan kaudesta yli 1000 katsojaa enemmän. Kyllä on krapula kova ja tuntuu, että markkinointi on myös ihan jäissä - Mikkelikin vie ja me vikistään. Alkuinnostus on poissa, vain menestys kelpaa ja me olemme olleet huonompia ja toki näin on Kärpätkin olleet. Pitkä on kaamos ja oranssi on värimme...ehkä sen sloganin voisi oikeastaan kaivaa takaisin käyttöön, sillä lähti viimeksikin.
 

Kioto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
VIime vuonna oli Kärppiä vastaan öbaut samaan aikaan kaudesta yli 1000 katsojaa enemmän. Kyllä on krapula kova ja tuntuu, että markkinointi on myös ihan jäissä - Mikkelikin vie ja me vikistään. Alkuinnostus on poissa, vain menestys kelpaa ja me olemme olleet huonompia ja toki näin on Kärpätkin olleet. Pitkä on kaamos ja oranssi on värimme...ehkä sen sloganin voisi oikeastaan kaivaa takaisin käyttöön, sillä lähti viimeksikin.
Eikös viimevuoden ensimmäinen Kärppä ottelu pelattu perjantaina tai lauantaina? Kyllä nuo viikonloppu ottelut vaan todistetusti ainakin kouvolassa vetää huomattavasti enemmän porukkaa kuin ti,ke,to pelit, yritysmyynnin kannalta taas nuo arkipelit taitaa olla parempia.
Muistelisin että myös viimevuotisessa ensimmäisessä Kärpät ottelussa oli Kärppä kannattajiakin melko paljon paikalla, nyt hekin loistivat poissaolollaan, liekkö sitten Kärppien heikko alkukausi vai arkipeli syynä tähän.

Sitä en käy kieltämään etteikö heikot alkukauden esitykset ainakin toistaiseksi vaikuttaisi kriittisten kouvolalaisten paikallaoloon.
 

"TeeWeeKaks"

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoon yleisökeskiarvo on tällä hetkellä 3675, joka on siis vain -25 asetetusta tavoitteesta tälle kaudelle.
Tosin tuo viime kauden uutuuden viehätys on kyllä kadonnut, kun viime kauden lukema oli seitsemän ekan kotipelin jälkeen 3821, eli -146 viime kauteen.

Tosin eipä tuo alku ole ollut kaukalossa tällä kaudella kehuttava. Pelillisesti KooKoo pystyisi haastamaan tässä sarjassa tällä kaudella kaikki, mutta viime kaudella jos olisi samalla asenteella pelattu kuin tuossa vähän aikaa sitten mentiin, niin tulos olisi ollut viime vuonnakin todella kauhea. Onneksi tässä on nyt kuitenkin alkanut näkymään hyviä esityksiä ja suunta on kaukalossa oikea. Milloin se sitten alkaa näkymään katsomossa on jo toinen juttu?

Peliesitykset näkyvät myös siinä, että tällä hetkellä ollaan -4pistettä viime kauden tämän hetkiseen ottelumäärään nähden. Sinänsä ei paha, kun oikeasti vertaa siihen kuin heikolla tasolla tuossa monta peliä meni. Toisaalta se ei taida olla se, mitä melko moni odotti kauden alla. Kyllähän odotukset ovat olleet vähintään siinä, että tulos olisi sen 4pistettä plussalla viime kauteen. Ehkä jopa enemmän.

Onko sitten odotukset olleet epärealistiset? Mielestäni ei. Tosin yleisömäärien suhteen toivoisin, että seuraavat kaksi kotipeliä alkaisivat molemmat nelosella. KooKoo on oikeasti petrannut peliään ja yleisön näpäytyksen vaikutus on tehonnut. Nyt uuteen nousuun ja Jukurien sekä Pelsujen kaatoon!!!
Mitään ei ole vielä menetetty!
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Täytyy muistaa, että valistunut katsoja seuraa myös vastustajien laatua ja Suikkasen Kärpät on tasoa säälipleijarit.

Tämän hetken todellisuus on se, että se 3000 katsojaa saadaan arkipeliin näillä otteilla. Onneksi kuitenkin tuo ilmoitettu lukema ei pidä sisällään poissaolevia kausareita yms ei paikalla olevia, joten taloudellisessa mielessä ihan noin huonosti ei kuitenkaan mene. Nopeasti tulee kyllä syödyksi nuo 4500 katsojan matsit, kun seuraavassa arkipelissä on se hikinen 3k.
 

KOOKOOBOY

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täytyy muistaa, että valistunut katsoja seuraa myös vastustajien laatua ja Suikkasen Kärpät on tasoa säälipleijarit.

Tämän hetken todellisuus on se, että se 3000 katsojaa saadaan arkipeliin näillä otteilla. Onneksi kuitenkin tuo ilmoitettu lukema ei pidä sisällään poissaolevia kausareita yms ei paikalla olevia, joten taloudellisessa mielessä ihan noin huonosti ei kuitenkaan mene. Nopeasti tulee kyllä syödyksi nuo 4500 katsojan matsit, kun seuraavassa arkipelissä on se hikinen 3k.

Toisaalta seuraava arkipeli pelataan legendaarista Mikkelin Jukuria vastaan... jos siinä pelissä on alle 3500 katsojaa niin peiliin katsomisen paikka markkinointiosastolla.
 

ruupertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toisaalta seuraava arkipeli pelataan legendaarista Mikkelin Jukuria vastaan... jos siinä pelissä on alle 3500 katsojaa niin peiliin katsomisen paikka markkinointiosastolla.
Kokonaisuudessaan seuraavista kolmesta kotipelistä (Jukurit, Pelsut, Ässät) saisi munklattua oikeinkin myyvän lippupaketin. Oikeastaan yksikään noista kolmesta ei ole mikään yleisömagneetti, ja Ässät vielä osuu räntäiseen tiistai-iltaan, niin joku "Tuksu" lipunmyynnin nostoon tarvitaan. Jos reippaalla lippualella saadaan muutamakin sata nälkäistä ja janoista naarattua halliin, ja mahd hiukan tiiviimpi tunnelma kaupanpäälle, saattaa joku johdateltavissa oleva jopa jäädä pysyväksi asiakkaaksi- varsinkin jos joukkueen peli on katsottavaa ja pisteet pidetään kotona.

Seuraavista Tepsi-, KalPa- ja Tappara-peleistä voisi värkätä samanmoisen pakettitarjouksen- ei nuo arkipelit edelleenkään liikaa väkeä vedä! Ja tämä vinkki siis ilmaiseksi toimistolle- kuuleeko Matti tai Sakke!
 
Kahden pelin paketti ja kolmen pelin paketti myyntiin ja jokaisen pelin hinnasta kakkonen pois. Näin ollen halvimillaan näkisi kolme matsia 36 euroon, kun muuten se maksaisi 42 euroa. Istumaliput samalla tavalla myyntiin.

Myös yksi juttu mikä tuli mieleen, että jos ostaa yli kolme lippua kerrallaan, niin otetaan käsittelymaksun verran hinnasta pois. Myöskään mitään perhepakettia ei tunnu olevan.. Esimerkiksi, että myytäisiin istumaan liput 35-40eurolla kahdelle aikuiselle ja mukaan pääsee ilmaiseksi max 3-4 lasta.

Toki nämä pitäisi Ticketmasterin kanssa säätää kohdalleen, mutta eipä tuo nyt olisi esim. tällä vapaaviikollakaan maailmaa mullistava asia.

Voi kun tajuttaisiin, että mitä täydempi halli -> sen parempi tunnelma -> kattavampi kokemus. Tunnelma sähköistää pelaajat ja pelin ja tällöin saadaan parempaa meininkiä ja pöhinää. Katsokaa vaikka mitä Mikkelissä on käynnyt!

Tapahtuma-markkinointi ja brändi-markkinointi ei ole sama asia. Brändin markkina-arvoa voidaan kohottaa tempauksilla, mutta positiiviset brändiarvot eivät tuo ihmisiä tapahtumaan. Näiden yhdistelmä luo katsojalle parhaimman mahdollisen kokemuksen. Ainoastaan onnistunut tapahtuma-markkinointi voi tuoda myös brändille lisää arvoa, mutta ei toisinpäin.
 

ruupertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ainakin henk.koht. näen hallin mieluummin "täynnä", kuin "mukavana liikkua". Esim SaiPa-pelien tungos antaa koko tapahtumalle aivan oman fiiliksensä, ja samalla lähentää ihmisiä, ja tuo yhteenkuuluvuudentunnetta- ja juuri tuota yhteisöllisyyttä KooKoo nyt kaipaa noustakseen koko Kouvolan ja lähiseudun "omaksi seuraksi".
Nuo em. mainitut lippupaketit sitouttavat katsojia aivan eri tavalla kuin yksittäisten pelien markkinointi, ja kun Lumon-areenan kapasiteetti on kouvolalaisittain lähes ääretön, kannattaa vaikka polkumyynnillä hankkia oheistuotteita ostavia asiakkaita jatkuvasti tyhjänä oleville paikoille. Aika moni siellä kioskilla kumminkin pelin aikana asioi, joku jopa fanikaupassa.
 

Steus

Jäsen
Tuo sähköinen lipunmyyntijärjestelmä helpottaa miljoonaa asiaa, mutta pakettipuolen varailuissa ja hinnoitteluissa se taitaa vähän hankaloittaa hommia. Perhepakettien järjestämisestähän hankalaa tekee se, että istumapaikkoja on rajallinen määrä ja lasten päästäminen ilmaiseksi hyville paikoille voi taas jättää maksavia aikuisia kotiin, kun hyviä paikkoja ei olekkaan sopivasti vapaana. Näitä kampanjoita olisi suotavaa miettiä jo hyvissä ajoin kesällä. Toisaalta KooKoon toimistolla ollaan tähän mennessä oltu kuulemma tyytyväisiä yleisömääriin sarja-avausta ja Kärpät-peliä lukuunottamatta, joten mikäpä tässä ihmetellessä. Yritysmyynnin osaltahan homma taitaa toimia, mutta kannattajana haluaisin nauttia myös tunnelmallisista ja yleisörikkaista otteluista, sekä olla ylpeä seuran näkyvästä työstä. Tällä hetkellä tuo ei onnistu.

Kuulemma sinne toimistolle voi jokainen halukas laitella ehdotuksia ja miksei vaikka omaa CV:tään, mutta haluaisin myös seuran osoittavan aktiivista ja kiinnostunutta otetta asiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös