Mainos

KooKoon näkyvyys mediassa

  • 390 676
  • 1 428

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Vieläkään kaikki eivät ymmärrä tuota somen ja oman tuotannon arvoa, mutta YouTube pelkästään Kameran takana Vallin yli 100 000 katselukertaa, Malinen 25 000+ sekä iso liuta muita yli 10 000 kertaa. Viime kaudella videotuotanto romahti niin määrän kuin luovuuden osalta, joukossa legendaarinen "haastattelussa Panu Mieho" video, jossa Panua syväluodataan minuutin ja 37 sekunnin verran. Semmoset 1400 katsojaa kuitenkin tietty on saatu tälläkin.

Nyt on kausi alkanut ja yhtään videota ei ole saatu - viimeisimmät ovat olleet pätkiä joissa on arkistokuvaa pelaajista, pelaamassa muiden joukkueiden riveissä. Vastaavasti Imatran Ketterä (!!) sekä SaiPa ovat laittaneet viimeisen kolmen viikon aikana eetteriin 13 videota, Mikkelin jukurit 20+ samassa aikaa. Ei jaksa kahlata näitä läpi, mutta tuskin löytyy meidän ja Espoo Unitedin lisäksi porukkaa, joka ei ole jotain yrittänyt julkaista kauden alun jälkeen/kynnyksellä.

Nämä ovat vain etäfanille tärkeitä juttuja ja nuo katsojakerrat ensimmäiseltä kaudelta eivät valehtele siitä potentiaalista jota tuolla on. Ja tuo on pelkkä YouTube, kanaviahan on vaikka kuinka paljon.

Toisaalta ei se määrä aina, paras videohan

Blair Yaworski try-outille KooKoon riveisihin 23.8.2010

Tai siis Blair Jankovski - tuossa on vaan sitä upeaa Mestis-vibaa.

Linkki vie YouTube palveluun.
 
Viimeksi muokattu:

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Keyser

Jäsen
Onko kellään muuten tietoa miksi lehdistötilaisuuksiakaan ei enää videoida ,tai jos videoidaa niin miksi ei jaeta enää Youtubeen? Luulen, että näillekin olisi kysyntää muiden kuin itseni osalta. Liigaan nousun jälkeen tämä vain syystä X loppui...
 
Suosikkijoukkue
KK
Eikö kellään teistä, jotka kaipaatte näitä videoita olisi tarjota apua KooKoo -raukalle tässä ongelmassa?
Toki moni varmaan haluaisi, mutta pelkkä halu ei riitä. Pitää tuntea twitterit ja instat. Osata ehkä jopa editoida kuvaa ja videota. Olla luova monin eri tavoin ja siinä tulee raja vastaan. Pahinta olisikin nyt ottaa joku täysin amatööri näissä asioissa hoitamaan hommaa.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikö kellään teistä, jotka kaipaatte näitä videoita olisi tarjota apua KooKoo -raukalle tässä ongelmassa?

Voisi tulla aika tylsiä videoita jos Helsingistä käsin kotisohvalta ruutua katsellessa rupeisin jeesaamaan... eikö XAMK:issa opetella mm. Videojuttuloita, sieltä ruokapalkalla apuja. Ilmaiset lihikset ja kahvit
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Voisi tulla aika tylsiä videoita jos Helsingistä käsin kotisohvalta ruutua katsellessa rupeisin jeesaamaan... eikö XAMK:issa opetella mm. Videojuttuloita, sieltä ruokapalkalla apuja. Ilmaiset lihikset ja kahvit
Nämä ovat hyviä ideoita, mutta lähteekö edes kukaan opiskelija tekemään mitään tuolla palkalla?

Saattaapi olla ettei moinen kiinnosta etenkään jos ei tunneta mitään intohimoa jääkiekkoon saati sitten KooKooseen. Ja voipi olla alan opiskelijoilla vähän kunnianhimoisempia kohteita tehdä MultiMeeediaaa.

Mutta Sakari Välimaahan tästä puutteesta on otettava luokalle. Minua on kehotettu monasti lähettämään palautetta Toimistolle. Olen perustellut sen miksi en sitä tee. Oletteko te videopuutteelliset olleet yhteydessä Välimaahan?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Siis jollain XAMK opiskelijoilla on kunnianhimoisempia juttuja pöydällä kun saada CV merkintä Suomen ykkösurheilun parissa. Aika Yale siitä on näköjään tullut, aattelin että ne kyllä tekee hommia vaikka Kuusaan maansiirrolle. Mutta jos näin on, niin naarataan muutama merkonomi kehään vai näinköhän hekin haluavat jotain vähän näkyvämpää ja arvolleen sopivampaa.

Paskaa tuo somen laatu silti on ja ei MurhaaMenoa, täältä ei tarvi sen avun löytyvän. Yhtälailla voisi kysyä, että löytysikö täältä apuja KooKoon sentteritilanteeseen.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Pitäisiköhän jokun huolestuneen olla sinne Ylempään Ammattikouluun yhteydessä? Olisi mukava jos joku valittaja edes yrittäisi tehdä jotain. Minä en ole kovinkaan videonkipeä ihminen.
 

Tico

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko kellään muuten tietoa miksi lehdistötilaisuuksiakaan ei enää videoida ,tai jos videoidaa niin miksi ei jaeta enää Youtubeen? Luulen, että näillekin olisi kysyntää muiden kuin itseni osalta. Liigaan nousun jälkeen tämä vain syystä X loppui...

Tähän lienee syynä se että Kouvolassa ei otteluiden jälkeen järjestetä lehdistötilaisuuksia. Ennen peliä valmentajat käyvät Orpe-klubilla haastatteluissa, mutta nämä ovat paikan päällä oleville katsojille tehtäviä live-haastatteluja joita ei videoida lainkaan.
 

Steus

Jäsen
Kyllä viestinnän puolelle ihmisiä epävirallisesti kyseltiin kesällä, mutta kukaan ei ilmeisesti tarttunut tarjoukseen. Ihan rahaakin olisi ollut tarjolla.

Ainakin viime vuonna tähän aikaan käynnisteltiin kautta ja myytiin viimeisiä mainoksia kausijulkaisuun ja tehtiin kyseistä aviisia, joka on muuten ollut tasaisen hyvälaatuinen vuodesta toiseen. Jos ei sinne ketään saada, niin marraskuuhun asti mennään taas Facebook-tapahtumilla, Kouvolan Sanomien mainoksilla ja tienvarsitauluilla, sen jälkeen saadaan taas parin minuutin "Millä-mielin-Kouvolaan-hyvillä-mielin" -haastiksia.

Itse varmaan kyselisin apuja Kuudennen Kenttäpelaajan suunnalta. Siellä olisi varmasti innokkaita, mutta olisiko osaavia?
 

Keyser

Jäsen
Tähän lienee syynä se että Kouvolassa ei otteluiden jälkeen järjestetä lehdistötilaisuuksia.

Jaahas. Selittää kieltämättä asian. Luulin jotenkin, että nuo olisivat Liiga-organisaatioille pakollisia.

Kyllä viestinnän puolelle ihmisiä epävirallisesti kyseltiin kesällä, mutta kukaan ei ilmeisesti tarttunut tarjoukseen. Ihan rahaakin olisi ollut tarjolla.

Itse varmaan kyselisin apuja Kuudennen Kenttäpelaajan suunnalta. Siellä olisi varmasti innokkaita, mutta olisiko osaavia?

Käsittämätöntä touhua, jos työpaikkoja on tarjolla vain sukulaisille, ja tuttaville. Tarvisiko viestinnän tehtävän ylipäänsä olla mikään suojatyö.. Homma toimisi varmaan puolin ,ja toisin hyvin lyhyilläkin sopimuksilla. Työntekijälle arvokasta kokemusta, ja täytettä portfolioon, ja seuralle viestintä kuntoon. Eihän tuollaisessa viestinnässä/markkinoinnissa muutenkaan tarvisi seurata samaa kaavaa vuodesta toiseen, joten vaihtuvuus ei välttämättä edes haittaisi mitään. Tietty jos oikea kaveri löytyy, niin miksei sitten pidempääkin lappua kouraan.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Tämmönen hyvä pr tapaus bongattu Facesta. KooKoon pelaajilla oli syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna Veturissa tapahtuma, jossa piti pystyä ottamaan yhteiskuvia pelaajien kanssa klo 15-17. Joku äiti reklamoinut 5.9, että menivät paikalle klo 16.11 ja he etsivät pelaajia ympäri Veturia - ei näkynyt ja lopulta tuli tieto, että pelaajat olivat poistuneet. Lapsi oli odottanut tapaamista suuresti.

Palaute annettu 9pv sitten. Mitä KooKoo on vastannut, ei mitään.

Ok pieni juttu, mutta kuvaa taas tietyllä mittakaavalla sitä tasoa, jolla näitä hommia hoidetaan.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämmönen hyvä pr tapaus bongattu Facesta. KooKoon pelaajilla oli syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna Veturissa tapahtuma, jossa piti pystyä ottamaan yhteiskuvia pelaajien kanssa klo 15-17. Joku äiti reklamoinut 5.9, että menivät paikalle klo 16.11 ja he etsivät pelaajia ympäri Veturia - ei näkynyt ja lopulta tuli tieto, että pelaajat olivat poistuneet. Lapsi oli odottanut tapaamista suuresti.

Palaute annettu 9pv sitten. Mitä KooKoo on vastannut, ei mitään.

Ok pieni juttu, mutta kuvaa taas tietyllä mittakaavalla sitä tasoa, jolla näitä hommia hoidetaan.

Eikö ole mahdollista, että KooKoo olisi vastannut tai ollut suoraan yhteydessä kyseiseen palautteen antajaan?
Omasta mielestäni reklamaatiot ja palautteet olisi muutenkin hyvä käydä aina suoraan palvelun tarjoajan kanssa eikä missään facebookissa tai lehtien yleisöpalstoilla. Siis jos virhe on tapahtunut, niin hyvityksenä äiti ja lapsi olisi ollut hyvä kutsua vaikka seuraamaan KooKoon peliä ja järjestää samalla vaikka tapaaminen KooKoon pelaajien kanssa. Kukapa tietää vaikka näin olisi tapahtunutkin. Mitä nyt olen itsekin työelämässä oppinut niin ei facebook tämmöiseen vuoropuheluun ole oikea kanava. Parhaaseen lopputulokseen pääsee yleensä aina, kun ottaa suoraan yhteyttä asianomaiseen tahoon eikä lähde heti retostelemaan asian kanssa kaiken maailman facebookeissa.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Eikö ole mahdollista, että KooKoo olisi vastannut tai ollut suoraan yhteydessä kyseiseen palautteen antajaan?
Omasta mielestäni reklamaatiot ja palautteet olisi muutenkin hyvä käydä aina suoraan palvelun tarjoajan kanssa eikä missään facebookissa tai lehtien yleisöpalstoilla. Siis jos virhe on tapahtunut, niin hyvityksenä äiti ja lapsi olisi ollut hyvä kutsua vaikka seuraamaan KooKoon peliä ja järjestää samalla vaikka tapaaminen KooKoon pelaajien kanssa. Kukapa tietää vaikka näin olisi tapahtunutkin.

Joku oli kysynyt henkilöltä, että onko KooKoo ollut yhteydessä ja henkilö on vastannut (12.9), että eivät ole olleet. Ja tuollaisen julkisen reklamaation käsittely pitäisi hoitaa aina julkisesti.

Menopaluu pelaajia katsomaan oli ollut 100km. Hyvä reissu.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joku oli kysynyt henkilöltä, että onko KooKoo ollut yhteydessä ja henkilö on vastannut (12.9), että eivät ole olleet. Ja tuollaisen julkisen reklamaation käsittely pitäisi hoitaa aina julkisesti.

Menopaluu pelaajia katsomaan oli ollut 100km. Hyvä reissu.

Oliko kyseinen henkilö ollut suoraan yhteydessä KooKoon toimistoon vai kirjoittanut ainoastaan facebookiin? Eikö nyt olisi yksinkertaisempaa ja selvempää lähettää sähköpostia KooKoon toimistolle? Itse olen saanut aina vastauksen KooKoon toimistolta lähettämääni sähköposteihin. Facebookiin kirjoitetaan niin paljon myös kaikkea ihan turhan päiväistä, joten onhan mahdollista, että palaute on hukkunut muiden viestien joukkoon. Olen huomannut, että aina saa parasta palautetta, kun ottaa suoraan rehdisti yhteyttä palvelun tarjoajaan ennen kuin alkaa asian kanssa retostelemaan julkisuudessa, mutta kukin taaplaa tyylillään.

Siinä mielessä olen toki samaa mieltä, että ei homma todellakaan mennyt putkeen, jos pelaajien piti olla paikalla klo 17.00 asti ja että he olisivat poistuneet jo klo 16.00. Itse olen huomannut, että jos asiaa lähdetään ensin stvimään julkisuudessa niin totuus asiasta saattaa olla aivan muuta, mitä annetaan ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Näin tämä maailma toimii vuonna 2017, jos sinulla on virallinen Facebook tili ja sinne tulee viesti, niin organisaation oletetaan siihen yleensä vastaavan. Se on väylä siinä missä sähköposti, paitsi vastaanottajalle vielä kriittisempi, koska palaute on julkista ja pienehkökin asia voi paisua.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näin tämä maailma toimii vuonna 2017, jos sinulla on virallinen Facebook tili ja sinne tulee viesti, niin organisaation oletetaan siihen yleensä vastaavan. Se on väylä siinä missä sähköposti, paitsi vastaanottajalle vielä kriittisempi, koska palaute on julkista.

No ei onneksi toimi kertomallasi tavalla. Olen itsekin sen verran ollut työelämässä, että kyllä 99 % asiakkaiden viesteistä tulee puhelimitse tai sähköpostitse varsinkin reklamaatiot. Hyvin harvoin asiakkaat lähestyvät henkilökohtaisten asioiden tiimoilta julkisten facbookien kautta. Itse en ole koskaan ymmärtänyt henkilöitä (joita onneksi on todella vähän) joiden ensimmäinen kontakti tulee julkisten kanavien kautta. Tämä varmasti johtaa aina kaikkein osapuolten kannalta huonompaa lopputulokseen. Kuten sanoin, niin itse en arvosta kyseistä lähestymistapaa ensimmäisenä kontaktina. Toki jos asia ei muuten hoidu, niin voihan siitä tehdä jutun vaikka Iltasanomiin tai kirjoittaa twitteriin, facebookiin ja mitä kaikkia some-kanavia niitä nyt onkaan olemassa.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä mielestäni tuollaiseen viestiin olisi syytä vastata. Vaikka vain todeta että asia on hoidossa ja olemme ottaneet yhteyttä kyseisiin henkilöihin ja eipä olisi väärin vaikka hieman pahoittelisi tilannetta ja myöntäisi julkisesti että virhe on tapahtunut.

Ja mitä tähän tulee niin emmehän me tiedä etteikö sähköpostiakin olisi käytetty.

Omaa kokemusta on että aina ei tosiaan asiakaspalvelu ota toimiakseen niin yllättävästi on auttanut kun on yrityksen faceen kirjoittanut asian tiimoilta viestin. Tähän kokemukseen perustuen ei olisi yllätys jos nämä some-kanavat jatkossa osoittatuvat toimivimmiksi kuin perinteinen puhelin ja sähköposti ja näin ollen ohjaavat ihmisiä käyttämään herkemmin somea myös palautteen antamiseen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
En kai sanonut, että puhelinta ja sähköposti ei käytetä. Mutta some on edelleen yhä voimistuva palauteväylä, ja siellä on näkyvästi moni iso yritys saanut turpiinsa. Mielestäni siinä ei ole mitään väärää reklamoida somen kautta, suomalainen asiakaspalvelukulttuuri on muutenkin niin surkeaa, että reklamointia pitää tehdä mahdollisimman näkyvästi. Tämä toki nyt tarkoittaa toki, että asia pitää olla validi.

Mutta mielestäni tuo ei vain ole vuoden 2017 stantardeilla hoidettu case. Mutta jos tietty lähdetään siitä, että on ok, että somea hallitaan paremmin tyyliin Imatran Ketterässä, niin sitten tuo varmasti kelpaa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En kai sanonut, että puhelinta ja sähköposti ei käytetä. Mutta some on edelleen yhä voimistuva palauteväylä, ja siellä on näkyvästi moni iso yritys saanut turpiinsa.

No loppujen lopuksi aika harvoin yritykset kuitenkaan ovat saaneet näissä turpiinsa. Yhtä lailla reklamaation antajat ovat saaneet näissä turpiinsa.
Monesti reklamaatiot antajat, jotka jostain syystä eivät ole tyytyväisiä saamaansa päätökseen lähtevät hakemaan näkyvyyttä jutulle somen kautta.
No tämä ei todellakaan tarkoita, että asiakas olisi aina oikeassa. Ei nyt liity tähän tapaukseeen, mutta kyllä somessakin liittyy kaikenlaisia hörhöjä, joten ei todellakaan kannata aina uskoa, mitä joku facebookissa kertoo ja ei yritykset aina voi lähteä kaikkien hörhöjen juttuja edes julkisesti kommentoimaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tuosta olisi KooKoon helppoa kääntää homma positiivisen julkisuuden puolelle kutsumalla poju ja äityli hallille tapaamaan pelaajia sekä heittää vaikka vielä vaparit peliin kaupanpäälle. Pieniä juttuja mutta tälläisillä luodaan niitä mielikuvia seurasta....
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
En ihmettele tuota tapausta yhtään enkä varsinkaan sitä ettei mitään vastata. Näin asia oli minunkin kohdallani kun lähettelin 1. Liigakaudella palautteita. Mitään ei kuulunut ja piti kysellä vastauksien perään eri tahoilta. Ja sitten seliteltiin. Olisi voitu edes pahoitella asiaa tai jopa pyytää anteeksi, mutta se selittely...
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
@Zeta03 on tuossa juuri asian ytimessä. Noista on niin helppo kerätä hyvä pressi. Sen sijaan on valittu 14v tosifanille paha mieli sillä, että a) ei olla oltu tapahtumassa luvattua aikaa b) ei huomioida asiallista ja syystä tullutta palautetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös