KooKoon näkyvyys mediassa

  • 375 046
  • 1 382
Suosikkijoukkue
KK
Muistan aikoinaan, kun teiden varsilla mainostettiin KooKoota ja vähän muuallakin, niin ei sitä porukkaa sen enempää ikinä käynyt. Kai nuo on laskenut, että turha niihin mainoksiin on rahaa laittaa, jos ei lisää kävijä määrää hallilla. Toki somerummutus voisi olla runsaampaa ja esim haastatteluja pelaajilta ja muulta henkilökunnalta voisi olla vaikka harva se päivä. Ekalla kaudella oli kaikkea kivaa ja nyt Vallinia onkin kova ikävä. Huumori tuntuu puuttuvan niin joukkueelta, kuin myös mediatiimiltä.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko KooKoon mainoksia ollut teiden varsilla joskus enemmän kuin nyt? KooKoon tolppamainoksia on nykyäänkin ympäri Kouvolaa. Tulet sitten Korian suunnalta, Kuusaalta, Myllykoskelta tai Utista päin niin ainakaan itse en ole välttynyt huomaamasta mainoksia? Pitäisikö mainoksia olla mielestänne enemmän vai pitäisikö niiden olla suurempia vai auttaako käynti optikolla. Itse en kyllä kaipaa mainoksia yhtään enempää teiden varsille tai tietysti jos ylimääräistä rahaa markkinointiin on käytettävissä niin en yhtään vastusta, jos muutamalle hyvälle paikalle esim. Kymenlaaksontien risteykseen Pohjola-talon kohdalle voidaan kernaasti laittaa suuri valotaulu, jossa olisi vaihtuvat mainokset. Tuommoinen taulu taitaa kuitenkin maksaa kymmeniä tuhansia euroa.
 

Keyser

Jäsen
Huumori tuntuu puuttuvan niin joukkueelta, kuin myös mediatiimiltä.

Jep, varsinkin kun joukkueella ei mitään mediatiimiä edes ole. Ihan puuhastelutasolla KooKoo viestintä. Aiemminkin olen tästä kritisoinut, että oishan KooKoo toimistolle tarvetta uudistusten ajalle. Osaaminen ei vaikuta olevan ihan parasta tai edes hyvää. Uutta verta, tai koulutusta henkilökunnalle..

Kouvolassa myös Xamk, joiden kanssa varmaan helppo olisi tehdä jokin diili some-viestinnän/sisällön hoidosta.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Joo - sosiaalisen median voimaa ei pitäisi aliarvioida 2017. Ensimmäinen liigakausi oli siellä sitä mitä pitääkin ja paljon parempaa kuin mitä odotti. Ja katsojakerroissa se näkyi! Tehtiin halvalla hyvää. Nyt moni alasarjaporukka tekee samaa laatua ja jopa kehittyy. Meillä on Michael Keräsestä arkistokuvaa Ilves-ajoilta ja Tomi Leivon mitä kuuluu haastattelu.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Hyvää settiä kyllä täällä, allekirjoitan.

Yksi mikä tälle kaudelle tultaessa ihmetyttää on se, että kun on vieras joukkue kouvolalaisyleisölle olisi sosiaalisessa mediassa voinut vetää pelaajat tutuksi -kampanjan. Vieläkin voisi. Monotoninen kuvaa tota puuhastelua sosiaalisen median osalta.
 

Peek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaakonkulma
Mutta hei, facebookin kotiottelutapahtumat on sentään tehty jo vuodenvaihteeseen saakka ennakkoon valmiiksi. Kaikki hyvä ei sentään katoa :)
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voisi olla paikallaan palkata Matti Lindholmille kaveri tekemään tuota mediaduunia. XAMK:in hyödyntämistä kannattaisi myös oikeasti harkita. Mkkeli vie meitä 6-0 kaikessa mediassa, toivottavasti ei myös kentällä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Onko KooKoon mainoksia ollut teiden varsilla joskus enemmän kuin nyt? KooKoon tolppamainoksia on nykyäänkin ympäri Kouvolaa. Tulet sitten Korian suunnalta, Kuusaalta, Myllykoskelta tai Utista päin niin ainakaan itse en ole välttynyt huomaamasta mainoksia? Pitäisikö mainoksia olla mielestänne enemmän vai pitäisikö niiden olla suurempia vai auttaako käynti optikolla.

Ainakin itse kaipasin nimenomaan keskustaan enemmän näkyvyyttä. Se on totta, että uusia kävijöitä ei välttämättä tälläisellä mainonnalla tule mutta KooKoon pitää näkyä Kouvolassa ja mitä enemmän on esillä niin sitä enemmän ihmiset keskustelevat kahvipöydissä KooKoosta. Kaikki positiivinen pöhinä seuran ympärillä on jollain mittarilla aina hyvä juttu.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei ole KooKoolla ainakaan ennakkosuosikin paineita tulevalla kaudella. KooKoo ei lähde yhteenkään otteluun ennakkosuosikkina, mikäli eri medioiden ennakoihin on uskominen.

Iltasanomat arvioi KooKoo jäävän armotta liigan jumboksi.

SM-liigan kausiennakot: esittelyssä Ilves, Sport, SaiPa, KooKoo ja Jukurit - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Kaikki jumbosijalta ylöspäin on plussaa.

Saapa nähdä tuleeko tästä KooKoon osalta kaikkien aikojen floppikausi? Eihän tuo yleisömäärien kannalta lupaa hyvää, jos heti avauskierrosten jälkeen aletaan jäämään roimasti muista joukkueista jälkeen.

Olisikohan edes Terry Broadhurst saatavilla, koska ketään muutakaan vahvistusta ei ole hyökkäykseen saatu vai onko enää edes vahvistusten haku päällä?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KK
Onhan toi nyt surullista, kun esim katsoo Liigan sivuilta twiittejä niin KooKoolta ei ole tullut yhtään tuohon etusivulle. Kyllä KooKoon pitäisi palkata tai laittaa joku toimistolta tuohon hommaan. Ehkä joku hullu vapaaehtoinenkin löytyisi.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Jospa nämä Viitterit, Tinterit ja muut hiplauskinkerit ovat jo menossa pois muodista ja KooKoo on siirtymässä meeediavallankumouksen vaiheeseen G? KooKoo tulee julkistamaan täysin käänteentekevän mediasirkuksen kunhan strategia on täysin valmis. Tämä kaikki tulee perustumaan ihmisiin eikä näihin bittivälineisiin.
 
K

Kiekkokatsoja

Onkohan eka kerta, kun KooKoo on sarjakärjessä.
Joo, 2 pelii ennakoidun jumbon kanssa vasta pelattu, mutta kuitenkin.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Onhan toi nyt surullista, kun esim katsoo Liigan sivuilta twiittejä niin KooKoolta ei ole tullut yhtään tuohon etusivulle. Kyllä KooKoon pitäisi palkata tai laittaa joku toimistolta tuohon hommaan. Ehkä joku hullu vapaaehtoinenkin löytyisi.

Jos näitä hoitaa yksi kaveri, jonka kontolla on lisäksi jotain myynnillisiä aktiviteetteja, niin minusta ainakin homma on mennyt ihan jees. Nyt ei ole aika synkistellä vaan iloita.
 
Suosikkijoukkue
KK
Jos näitä hoitaa yksi kaveri, jonka kontolla on lisäksi jotain myynnillisiä aktiviteetteja, niin minusta ainakin homma on mennyt ihan jees. Nyt ei ole aika synkistellä vaan iloita.
Salli mun nauraa. Puolusteletko KooKoon mediapuolta oikeasti vai jotain tuttuasi? Hommaan pitää laittaa vaan saatanasti paukkuja vapaa-ajallaan sekä työn lomassa. Mulla on ystävä Helsingin eräällä kirjastossa töissä ja sen duunii kuuluu pääosin helvetisti muita hommia. Somet se silti hoitaa aivan järkyttävän hyvin mikä on kyllä ärsyttävää, koska se tekee sitä kun istumme iltaa yhdessä. Mutta se hoitaa sen. Ei kukaan päivisin (työaikana) somessa ole. Illalla sitä porukka katseleekin ja siksi moni keskellä kirkasta päivää feediin tuleva menee ohi.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Salli mun nauraa. Puolusteletko KooKoon mediapuolta oikeasti vai jotain tuttuasi? Hommaan pitää laittaa vaan saatanasti paukkuja vapaa-ajallaan sekä työn lomassa.

En puolustele ketään. Mene sinä vapaaehtoisena päivittämään somea. Kai teet myös omalle työnantajallesi vapaa-ajallasi saatanasti hommia?

Katsomossa on aina helppo itkeä, harvasta on tekemään juuri mitään muuta kuin esittämään omia mielipiteitään.
 
Suosikkijoukkue
KK
En puolustele ketään. Mene sinä vapaaehtoisena päivittämään somea. Kai teet myös omalle työnantajallesi vapaa-ajallasi saatanasti hommia?

Katsomossa on aina helppo itkeä, harvasta on tekemään juuri mitään muuta kuin esittämään omia mielipiteitään.
En puhunutkaan itsestäni, vaan siitä mitä se vaatii, että homma toimii. Jos asuisn Kouvolassa niin voisin hyvin olla toiminnassa mukana vaikka sitten vapaaehtoisena. Varnaan mulle kausarin antaisi ja ehkä kerran kalsi kaudessa aition. Mielelläni olisin somevastaaja. Olen somessa muutenkin aika paljon ja kiinnostaisi kyllä päivitellä juttuja KooKoon rutiineista, otteluista ja muusta paskasta.
 

Nordle

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, MyPa
Saa nähdä mihin suuntaan KooKoon some puoli menee kauden edetessä, mutta tottahan se on, että rahallisesti suhteellisen pienellä panostuksella saataisiin somen kautta enemmän näkyvyyttä.
Hommaan vaan pitäisi löytyä juurikin kyseisen alan erikoisosaaja höystettynä kuvankäsittelytaidoilla yms. KooKoon virallisissa kanavissa julkaistut tekstit ja kuvat/videomateriaalit kun varmasti pitää kuitenkin miettiä aika huolella loppuun, jotta vältytään näiltä "some kohuilta" yms. Nyt monet julkaisut ovat aika peruskauraa. Olisi hienoa jos niihin saataisiin pykälää enemmän maustetta, eikä vaan perus liekkejä ja tsemppausta. Itseeni ne ei paljoa iske, mutta toki pakko pitää meininki suhteellisen positiivisen puoleisena ja tosiaan onhan tuo parempi kun ei mitään.

Toinen ikävä asia minkä huomasin on se, että ilmeisesti ei ketään vapaaehtoista ole löytynyt jatkoajan puolelta kirjoittelemaan KooKoosta? Ei tullut kotiavauksesta ennakkoa, eikä vieläkään ole tullut raporttia ulos.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Joo ei voi vedota ny mihinkään työaikalakiin. Moni alasarjajoukkue kyykyttää meitä somessa.
 

Mneme

Jäsen
Onhan toi nyt surullista, kun esim katsoo Liigan sivuilta twiittejä niin KooKoolta ei ole tullut yhtään tuohon etusivulle. Kyllä KooKoon pitäisi palkata tai laittaa joku toimistolta tuohon hommaan. Ehkä joku hullu vapaaehtoinenkin löytyisi.

En kovin paljoa pelin aikana somea lueskellut, mutta sen vähän mitä katselin, niin kyllähän KooKoolla ihan samanlaista "live"-seurantaa Twitterissä oli, mitä monella muullakin jengillä. Ei toki samanlaista spämmäystä niin kuin jollain joukkueella, mutta minun mielestäni sellaista ei tarvitsekaan. Instagramin puolellakin oli pientä pelaajien take overia, joten siitä plussa. Minkälaista spämmäystä somessa KooKoolla pitäisi pelin aikana olla?
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Minkälaista spämmäystä somessa KooKoolla pitäisi pelin aikana olla?

Nykyäänhän hyvin moni katsoo katsomossa pelin tai pelejä hiplauspuhelimesta. Enemmän moni siihen tuijottaa kuin kentälle. Eli siis kaikki mahdollinen mitä keksiä voi sinne bittiavaruuteen.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Jos asuisn Kouvolassa niin voisin hyvin olla toiminnassa mukana vaikka sitten vapaaehtoisena. Varnaan mulle kausarin antaisi ja ehkä kerran kalsi kaudessa aition. Mielelläni olisin somevastaaja. Olen somessa muutenkin aika paljon ja kiinnostaisi kyllä päivitellä juttuja KooKoon rutiineista, otteluista ja muusta paskasta.

Itse kun en ymmärrä tästä sooometttamisesta mitään niin täytyy kysyä että pitääkö sitä olla luomassa paikanpäällä eli tässä tapauksessa Kouvostoliitossa siis jos haluaa KooKoota auttaa näissä meeediahommissa?

Minä kun olen monta kertaa istunut Joensuussa Kanervalassa ja tännekin olen joitan valheita kirjoittanut muka tietävänä asioista. On sitä tullut kaikkea sitten tehtyäkin.

Nyt kun olen tällä Kuusaal Markikses niin kysyisinkin että missä se KooKoon sometuspääkallopaikka on jos sinne vaikka voisi mennä apua tarjoamaan?

Mitenkähän olen ollut siinä valheelisessa luulossa että nykyään nuo nörttijantterit ja bittipimut hakkaavat meteriaalia veroon vaikka ihan ameeeriiikasta asti?

Voisitko valaista tätä välimatkaongelmaa hieman? Vai onko tämä sitä kuuluisaa: "... jos...niin kyllä...mutta kun..." eli heppoisin perustein on helppo kertoa siitä mitä kaikkea voisi tehdä ja miten helppoa on sellaisen tekeminen mitä itse ei tarvitse tehdä.
 

Keyser

Jäsen
Itse kun en ymmärrä tästä sooometttamisesta mitään niin täytyy kysyä että pitääkö sitä olla luomassa paikanpäällä eli tässä tapauksessa Kouvostoliitossa siis jos haluaa KooKoota auttaa näissä meeediahommissa?

Ihan hyvä pointti. Riippuu varmasti siitä millaista sisältöä halutaan sinne someen. Kuvia, videoita, yms vaikea ottaa etänä. Jos taas joku Kouvolassa ottaisi videot, ja joku muu laittaa noita someen tulee mielestäni turhaa työvaiheita hommaan. Joku henkilö joka hoitaa muunkin tiedottamisen seuran puolelta olisi paras hoitamaan näitä. Esteetön pääsy hallilla, näkee pelaajia päivittäin, ja jopa tuntee heidät. Myynti -ja viestintä/muu markkinointi pitäisi mielestäni jakaa eri henkilöille.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Antaisivat nyt vaikka Järkkärille alkuun kameran kun ei ole videoitakaan tullut sitten Keräsen maali koosteen.
 
Suosikkijoukkue
KK
Voisitko valaista tätä välimatkaongelmaa hieman? Vai onko tämä sitä kuuluisaa: "... jos...niin kyllä...mutta kun..." eli heppoisin perustein on helppo kertoa siitä mitä kaikkea voisi tehdä ja miten helppoa on sellaisen tekeminen mitä itse ei tarvitse tehdä.
Olen aika usein paikassa, jossa minulla ei ole kunnollista internetyhteyttä. Otaksun, että somen haltuunottaminen vaatii, että edes pääsee internettiin saati näkee pelejä. Täällä kun ei televisiokaan oikein aina näy. Toki teen myös vähintään 10h työpäivää joka vaatii 100% keskittymisen. Aika vaikea se on lähteä ko työtä siis tekemään. Myös pitäisi pystyä lataamaan tideosta suuntaan ja toiseen sekä myös puhumaan puhelimella joukkueen muun henkilöstön kanssa.
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Antaisivat nyt vaikka Järkkärille alkuun kameran kun ei ole videoitakaan tullut sitten Keräsen maali koosteen.
Eikös se annettu viime kaudella, kun Järkkäri oli loukkaantuneena. Muistaakseni videolla kaveri sanoi, että alkaa tekemään noita videoita, kun ei voi pelata. No, joko Järkkäri petti lupauksensa tai kameraa ei hänelle annettu kuin se kerta. Mihin lie sekin homma kaatui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös