Ansa Paitsio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KooKoo
Tiedän että liikutaan salassapidon/yksityisyydensuojan pinnalla mutta lieneekö Nyqvistin tilanne kautta ajatellen niin paha, että Eklundin hankinta tuli tarpeelliseksi?
Kuulemieni puheiden perusteella Nyqvist on ollut jäällä harjoituksissa. Eiköhän siellä suhteellisen hitaasti paluun kanssa edetä. Ilman riskejä. Runkosarja kuitenkin on pitkä.Tiedän että liikutaan salassapidon/yksityisyydensuojan pinnalla mutta lieneekö Nyqvistin tilanne kautta ajatellen niin paha, että Eklundin hankinta tuli tarpeelliseksi?
Minäkin tosiaan antaisin Cloutierille näytön paikan huomenna. Tosin hirvittää jo valmiiksi se surullisen kuuluisa mailalla pelaaminen. Kun tässä nyt nämä muutamat pelit on katsellut, niin mielestäni Järvenpää on ollut erittäin varma mailan kanssa, joskaan ei varmasti ole liigan parhaimmistoa. Sitten kun sinne menee koheltamaan Reetu Suomi-sarja -tason mailapelillä niin huhheijaa saattaa tehdä kylmää. Toivotaan kuitenkin, että tuota on kesällä treenattu.Huomenna voisi olla Cloutierin päivä maalilla kun Turusta tuskin tuliaisina muutenkaan kuin reipasta liikuntaa.
En ite ihan tämmöstä starttia osannut teille veikata laisinkaan. Jauhot vedetty ainakin meikäläisen suuhun tähän mennessä aika huolella.Sportin (ja 2000-luvin sarjanousijoiden) pistetahti graafina, kausi 2014-2015. (Liite)
Jos minä olen yksi niistä mikkeliläisellä kiekkotietäjistä, niin voin kertoa sinulle, etten ole KooKoon voittojen takia ollut hiljaa, vaan siksi etten ole nähnyt matseja (Saipa-pelin yhtä erää lukuunottamatta). En minä nyt pelkän tuloksen perusteella täällä ala huutelemaan. Se on Liiganousijoiden maineelle ja uskottavuudelle tosi hieno juttu, että olette pystyneet kairaamaan pisteitä mallikkaaseen tahtiin!Hienoa, että ollaan saatu tässä kohtaa pari voittoa ja kuusi pistettä. Hieno työtä ja parempi alku kuin luulin. Samassa myös kiekkomedia ja mikkelin kiekkotietäjä(t) ovat ammoisen hiljaa.
Peli pitää rytmittää alusta asti oikein ja pelin pitää kiihtyä(lyhytsyöttöpeli); näistä mahdollistuu päätypelit, josta taas mahdollistuu suotuisa vaihtorytmi, josta mahdollistuu hyvä puolustuspelinopeus sekä siten hyvä hyökkäyspelinopeus. Syntyy uusia päätypelejä, joista kierre toistuu tuottaen maalipaikkoja/jäähyjä. Tätä jatkumoa kutsutaan pelin virtaukseksi, ja kuten sanottua, se vaatii paljon pelin oikeita rakenteita. Väitteeni jo vuoden ajalta on, ettei Petri Mattila osaa hallita edellä mainittuja asioita. Tänään hänellä/hänen taustajoukoillaan on hyvä mahdollisuus näyttää väitteeni vääräksi; vastassa on joukkue, jolta virtausta ei saa ilmaiseksi, mutta joka ei kuitenkaan pelaa esimerkillistä peliä.
Toivottavasti ei, sillä vastassahan lauantaina on TPS. Perjantaina olisi hyvä antaa näytönpaikka, vaikkakin itse menisin Järvenpäällä. Cloutierin taso ei vain yksinkertaisesti riitä Liigaan ja vähän tuntuu, ettei Mattilakaan uskalla Freddyä askiin laittaa. Tänäänhän siihen olisi ollut saumat, jos mitkä.
KooKoolla on kuitenkin sarjan heikoin veskarikaksikko ja pitkässä sarjassa tulevat vielä häviämään monta peliä maalivahteihin. Kyllä KooKoo on edelleen suurin suosikki jumboksi.
Oheisena eilen esitetty arvio KooKoon maalivahdeista. KooKoolla siis liigan huonoimmat maalivahdit? Mihin mahtaa perustua kyseinen näkemys esimerkiksi Frédéric Cloutierin osalta? Onko Freddy sen vuoksi huono, että hän ei ollut pelannut ennen tätä iltaa yhtää peliä liigassa? No oli miten oli niin KooKoo ei ole kaatunut vielä yhdessäkään liigapelissä maalivahteihin sen enempää Cloutieriin tai Järvenpäähän.
Mäxä, apua, auta mua!
Jotenkin tullut sellainen ajatus, että Haapakoski tuonut omia taktisia elementtejä vahvasti yhteistyöhön Mattilan kiekon kanssa.